LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht gemist door treinspringer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Skoltini schreef:
09 mar 2020 12:06
In onze ogen had de NS anders kunnen handelen. Terugreizen naar station Apeldoorn was de eerste 2 uren niet mogelijk omdat de trein eerst vanaf Apeldoorn doorreed en daarna pas terugkeerde naar station Apeldoorn. Een snellere terugkeer had veel narigheid voorkomen, want dan zou iedereen naar eigen keuze een taxi o.i.d. hebben kunnen nemen naar Schiphol.
Klinkt leuk, maar je snapt toch zelf ook wel dat de NS in samenwerking met Prorail naar beste weten handelt? Denk je dat ze voor de lol een trein vol mensen twee uur stilzetten?

Jij kijkt puur vanuit je eigen perceptie - en bovendien achteraf- naar de situatie. De NS heeft veel meer belangen af te wegen en handelt naar de situatie van dat moment. Ik weet wel wie de situatie het best in kan schatten - en dat ben jij niet.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
09 mar 2020 12:15
@Skoltini “In onze ogen had de NS anders kunnen handelen.”

Natuurlijk, maar de NS gaat niet aan alle reizigers vragen wat zij nu het beste kunnen doen in zo’n geval.
Nogmaals, de calimiteitenafhandeling ligt bij ProRail, net als de Treindienstleiding overigens. Hierin heeft NS niets te bepalen. Daarbij komt nog dat de infra ook van ProRail is.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 mar 2020 11:13
Toch vreemd dat ik het na bezwaar niet toegewezen heb gekregen. Het enige waar naar gekeken is, is de reis Meppel-Leiden, daar was inderdaad geen vertraging. De vertraging zat in het vervolgtraject, maar dat staat niet in de reishistorie. Kon dus ook niet. Heb direct een tweede bezwaar ingediend, nog niks van gehoord.
Had u misschien in uw claim Leiden dan als eindpunt opgegeven, want dan wordt inderdaad alleen naar dat traject gekeken. Als u uw eindpunt, dus niet Leiden, opgeeft, kunnen ze zien waar de vertraging zat.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat andere stel was toch een toevallige ontmoeting? Zij maakten ook een andere reis. En hadden wellicht een andere verzekeraar.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
09 mar 2020 13:27


Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Daar is het een forum voor toch, iedereen mag hier antwoord geven.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Kees2850 schreef:
09 mar 2020 13:27
@lady2234 even eerste bericht lezen. Dat andere stel had dezelfde reis geboekt. En wel een vergoeding gekregen. Zij namen samen met TS een taxi. Wellicht andere verzekeraar maar dat is ook o.a. mijn vraag aan @skoltini.

Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Hoezo dezelfde reis? Zelfde vlucht, ja. Maar niet dezelfde reis.
Uit de openingspost:
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
09 mar 2020 13:27
@lady2234 even eerste bericht lezen. Dat andere stel had dezelfde reis geboekt. En wel een vergoeding gekregen. Zij namen samen met TS een taxi. Wellicht andere verzekeraar maar dat is ook o.a. mijn vraag aan @skoltini.

Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Een rondreis Cuba lijkt mij niet hetzelfde als een rondreis Mexico. Ze kwamen elkaar toevallig in de trein tegen en namen samen een taxi naar Schiphol ivm problemen met die trein. Maar hebben natuurlijk niets met elkaar van doen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door JozJan »

@Kees2850: niet dezelfde reis dus. Niet dat dat verder relevant is, want: andere verzekeraar/andere dekking/etc...

@BL2: in bepaalde gevallen vergoed NS dus wél een claim zonder in/uitcheck. Het zal uitmaken hoe aannemelijk je verhaal is (in mijn geval: dagelijks dezelfde route, in geval van de vertraging uitcheck 1 station eerder).

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
09 mar 2020 13:27
Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Misschien moet je gewoon even de OP lezen in plaats van af te geven op anderen :roll:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
09 mar 2020 12:27
witte angora schreef:
09 mar 2020 11:13
Toch vreemd dat ik het na bezwaar niet toegewezen heb gekregen. Het enige waar naar gekeken is, is de reis Meppel-Leiden, daar was inderdaad geen vertraging. De vertraging zat in het vervolgtraject, maar dat staat niet in de reishistorie. Kon dus ook niet. Heb direct een tweede bezwaar ingediend, nog niks van gehoord.
Had u misschien in uw claim Leiden dan als eindpunt opgegeven, want dan wordt inderdaad alleen naar dat traject gekeken. Als u uw eindpunt, dus niet Leiden, opgeeft, kunnen ze zien waar de vertraging zat.
Nope, ik heb in de uitleg aangegeven dat mijn eindpunt het station bij huis was. Maar ze kijken puur naar de reishistorie. Dat betekent dat ik nooit verder ben gekomen dan Leiden. Terwijl hun eigen bus mij naar het station bij huis heeft gebracht.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

IK lees in de OP:
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>

Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Obelix1 schreef:
09 mar 2020 14:30
IK lees in de OP:
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>

Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?
TS zegt ook: “Trouwens: voor ons ook nog willekeur want andere echtpaar krijgt hun schade deels vergoed van hun verzekering”

Dus het was de verzekering die het vergoedde, niet de reisorganisatie.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Indien je naar Schiphol reist met de trein, kun je voor 5,00 extra Schiphol garantie service afsluiten bij de NS. Dat houdt in, bij vertragingen, stortingen de NS een taxi regelt. De kosten van de taxi zijn voor de NS.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

In mijn vorige reactie staat 5,00 extra Schiphol garantie service. Ik bedoel 5,00 euro.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Beertje1975 schreef:
09 mar 2020 15:37
Indien je naar Schiphol reist met de trein, kun je voor 5,00 extra Schiphol garantie service afsluiten bij de NS. Dat houdt in, bij vertragingen, stortingen de NS een taxi regelt. De kosten van de taxi zijn voor de NS.
Dat bestaat al niet meer sinds 2015. Dit was een proef van NS en die bleek niet succesvol.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En los daarvan, als je stilstaat ergens in een weiland, komt er echt geen off-road taxi om je op te halen.

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Obelix1 schreef:
09 mar 2020 14:30
IK lees in de OP:
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>

Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?
Dat mag. Het is alleen een nieuwsgierigheid gebaseerd op slecht lezen. Want er is helemaal geen sprake van een vergoeding van een reisorganisatie. Bovendien spreekt Kees over "dezelfde reis", en dat is al net zo onjuist.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door crazyme »

Arizonakid schreef:
09 mar 2020 16:24
En los daarvan, als je stilstaat ergens in een weiland, komt er echt geen off-road taxi om je op te halen.
Sterker nog: je komt de trein helemaal niet uit. Logisch natuurlijk Ivm veiligheid.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dezelfde vlucht is volgens mij dezelfde reis met het vliegtuig, ik was nieuwsgierig naar het antwoord waarom de een wel en de ander niet.

Maar goed, ik hoor het antwoord liever van TS.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zal vast te maken hebben met hoe ze verzekerd zijn.

Gesloten