LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
B.A.Juffermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2020 16:52

Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door B.A.Juffermans »

Wij hebben een pakketreis bij sunweb daar een voucher voor gekregen.
De stoelen hebben wij rechtstreeks geboekt en betaald bij transavia.
Ik wilde dit geld terug vorderen.
In eerste instantie werd dat toegezegd. Maar na 4 weken opnieuw contact met transavia en toen kreeg ik te horen dat ik ook voor stoelreservering een voucher zou krijgen. Ik was het na de eerdere toezegging niet mee eens.
Als ik mijn vakantie boek bij sunweb en die reis wordt niet gedaan met transavia wat dan gebeurd er dan met mijn geld van de stoelen.

Ik zal dit niet eerder terugkrijgen dan 31 oktober 2021 werd mij gezegd, ik vind dit een absurde situatie. Is hier iets aan te doen????
met vriendelijke groeten
B.A.Juffermans
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2020 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door sylvesterb »

B.A.Juffermans schreef:
22 apr 2020 17:03
Ik zal dit niet eerder terugkrijgen dan 31 oktober 2021 werd mij gezegd, ik vind dit een absurde situatie. Is hier iets aan te doen????
U kunt een procedure starten bij de rechtbank, zie de vele tientallen topics hierover. Anders zult u gewoon geduld moeten hebben tot oktober. Het is een absurde situatie in absurde tijden dus zo absurd is het dus niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door berndv »

B.A.Juffermans schreef:
22 apr 2020 17:03
Ik wilde dit geld terug vorderen.
In eerste instantie werd dat toegezegd. Maar na 4 weken opnieuw contact met transavia en toen kreeg ik te horen dat ik ook voor stoelreservering een voucher zou krijgen. Ik was het na de eerdere toezegging niet mee eens.
Nee, kan ik me voorstellen. Maar goed, 4 weken geleden lag het land en de wereld er anders bij dan nu. Net als dat het er 8 weken geleden nog naar uit zag dat er niets aan de hand was en u gewoon op vakantie kon gaan. Regelingen volgen zich in rap tempo op, er wordt van alles geregeld om te zorgen dat niet alle bedrijven omvallen door de druk die er nu op de economie uitgeoefend wordt. Dus een toezegging van 4 weken geleden kan nu opeens weer anders uitgevoerd worden. Zoals gezegd, u kunt naar de rechter om uw geld terug te vorderen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat kost zo’n stoelreservering eigenlijk? En waarom doet men dat?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Extra beenruimte?
De garantie hebben dat je met je reisgenoten bij elkaar zit?
Voorkeur voor bij het raam zitten? Of aan het gangpad?
Voorkeur voor een plek waar je statistisch gezien de meeste kans hebt te overleven als het misgaat?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is men allemaal langer dan 2 meter? Je gaat 14 dagen met elkaar op vakantie, dus je zit lang genoeg bij elkaar. Het raam? Voor die paar uurtjes of het gangpad? En welke plek is dat dan als wat misgaat?

Snapt men dan niet dat dat gewoon geldklopperij is?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kennelijk zijn er mensen die ervoor willen betalen. Het is geen verplichting.

Achterin schijnt statistisch gezien het best te zijn.
Dichtbij de nooduitgang heeft ook zijn voordelen :)

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik pak altijd plekken met extra beenruimte. Ben boven de 1.90, dus dan is het wel fijn dat je niet helemaal met de knieën opgevouwen zit.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door pieterenien »

Ik heb ook lange benen en boek, indien nog beschikbaar, altijd rij 15, 16 of 17 bij Transavia. Heb de extra kosten hier graag voor over om zodoende niet een aantal uren klem te hoeven zitten. Bovendien loop ik dan ook niet het risico dat mijn voorbuurman/vrouw zijn/haar stoel in de slaapstand zet en ondanks mijn vriendelijke verzoek dit niet te doen, hieraan geen gevolg wenst te geven.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Voucher voor stoelreservering bij Transavia

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Maar je hebt de pakketreis bij sunweb geboekt. En alleen extra beenruimte bij transavia. Dus we praten over een paar tientjes?

Gesloten