Gedupeerden Kunststad Reizen gezocht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
januit123

Re: Gedupeerden Kunststad Reizen gezocht

Ongelezen bericht door januit123 »

Ook wij zijn gedupeerd. We hadden 2 reizen geboekt en betaald die nu niet meer doorgaan. Ik ben bereid positief mee te werken.

Lia van Grieken

Ongelezen bericht door Lia van Grieken »

Mijn man en ik zijn ook gedupeerd . Wij hadden bij Kunststad een reis naar Valencia geboekt voor de periode van 20-24 mei jl. en het gehele bedrag van € 2500,00 in januari betaald. Na 2 belangstellende telefoontjes van Kunststad in maart en april “hoe het met onze gezondheid was” tijdens de lockdown volgde even later telefonisch het bericht dat reis definitief niet doorging en dat we ons geld kwijt waren en....dat de bereikbaarheid eveneens per direct was opgeheven .Website uit de lucht , telefoon werd niet meer opgenomen . We waren enigszins perplex .
Dit valt niet onder dekking annuleringsverzekering en rechtsbijstandverzekering heeft e.e.a. uitgezocht , geen faillissement bleek het doch turboliquidatie . Evt rechtszaak aanspannen ?

susankimkes

Ongelezen bericht door susankimkes »

Lydia Verheul schreef:
29 mei 2020 11:36
Ook wij zijn gedupeerd. We zouden in mei 2020 een reis maken naar Valencia voor een bedrag van 2500 Euro, dat geld zijn we kwijt.
Beste mevrouw Verheul, ik heb een email-adres geopend om met andere gedupeerden informatie uit te wisselen. Het adres is [email protected]. Als u mij daar een mailtje stuurt, kunnen afstemmen hoe we het contact willen voortzetten.

Met vriendelijke groet, Susan

susankimkes

Lia van Grieken schreef:
31 mei 2020 20:47
Mijn man en ik zijn ook gedupeerd . Wij hadden bij Kunststad een reis naar Valencia geboekt voor de periode van 20-24 mei jl. en het gehele bedrag van € 2500,00 in januari betaald. Na 2 belangstellende telefoontjes van Kunststad in maart en april “hoe het met onze gezondheid was” tijdens de lockdown volgde even later telefonisch het bericht dat reis definitief niet doorging en dat we ons geld kwijt waren en....dat de bereikbaarheid eveneens per direct was opgeheven .Website uit de lucht , telefoon werd niet meer opgenomen . We waren enigszins perplex .
Dit valt niet onder dekking annuleringsverzekering en rechtsbijstandverzekering heeft e.e.a. uitgezocht , geen faillissement bleek het doch turboliquidatie . Evt rechtszaak aanspannen ?
Beste mevrouw Van Grieken, ik heb een email-adres geopend om met andere gedupeerden informatie uit te wisselen. Het adres is [email protected]. Als u mij daar een mailtje stuurt, kunnen afstemmen hoe we het contact willen voortzetten.

susankimkes

januit123 schreef:
31 mei 2020 17:16
Ook wij zijn gedupeerd. We hadden 2 reizen geboekt en betaald die nu niet meer doorgaan. Ik ben bereid positief mee te werken.
Beste meneer Jan, ik heb een email-adres geopend om met andere gedupeerden informatie uit te wisselen. Het adres is [email protected]. Als u mij daar een mailtje stuurt, kunnen afstemmen hoe we het contact willen voortzetten.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat je in dit land je bedrijf blijkbaar op kunt heffen terwijl je betalingen van hordes mensen in kas hebt die je niet levert wat je overeengekomen bent, zonder een faillissement en dus een toetsing of de overgebleven gelden netjes zijn verdeeld en zonder dat de eigenaren die zich blijkbaar niet aan de wet hielden privé aangesproken worden voor de schulden.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

tttlocke schreef:
30 mei 2020 14:41
Twee 'verplichtingen' waar het nodige over te zeggen is, bijvoorbeeld dat ze beiden niet bestaan.
Een reisorganisator is verplicht maatregelen te nemen.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen-verko ... antiefonds

Dat kan inderdaad via een garantiefonds. Het kan ook door bijvoorbeeld vier keer de jaaromzet op een geblokkeerde rekening te zetten, welke dan weer de goedkeuring van een notaris moet hebben.

NIEMAND mag een reis organiseren zonder dergelijke garantie. Dat is gewoon wettelijk bepaalt.

De verplichting van de KOPER kunnen we in jurisprudentie terugvinden waar koper 'blind' iets kocht zonder zich op de hoogte te stellen over het hoe en wat van de koop.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

DeZevendeHenk schreef:
01 jun 2020 17:19
Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat je in dit land je bedrijf blijkbaar op kunt heffen terwijl je betalingen van hordes mensen in kas hebt die je niet levert wat je overeengekomen bent, zonder een faillissement en dus een toetsing of de overgebleven gelden netjes zijn verdeeld en zonder dat de eigenaren die zich blijkbaar niet aan de wet hielden privé aangesproken worden voor de schulden.
Dat kan ook niet en er is voldoende tegen te doen. Je kunt niet van de KvK verwachten dat ze eerst boekenonderzoek gaan doen als iemand zijn bedrijf wilt beëindigen.

Het probleem is alleen als je wat wilt gaan doen is de kans groot dat het tot een faillissement aanvraag komt. Z'n aanvraag is niet kosteloos en doe je dus veelal enkel uit principe en niet om je geld terug te krijgen. Dat is een keus die je maakt. De eigenaren lopen het risico hoofdelijk aansprakelijk te worden gesteld voor de schulden, maar dit is ook geen garantie, van een kale kip kun je immers niet plukken.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er geen faillissement is blijven de bestuurders of eigenaren toch hoofdelijk aansprakelijk, ook als ze het bedrijf beëindigen.? Daarmee kun je de verantwoordelijk toch niet ontvluchten? Dus incassobureau naar de eigenaren, eventueel daarna rechtszaak, deurwaarder?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een BV.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

even een greep uit de informatie die ik kan vinden op:
https://www.fortadvocaten.nl/mag-je-een ... lden-zijn/
De aandeelhouders mogen op zich gewoon besluiten tot ontbinding van de BV. In de statuten staat veelal vermeld op welke manier dat moet gebeuren.

Nadat het besluit is genomen is de vennootschap direct ontbonden. Het bestuur hoeft daarbij in wezen niets te doen. De BV verkeert dan in liquidatie. Deze nieuwe toestand moet ook worden ingeschreven in het handelsregister.
Vanaf dat moment krijgt de bestuurder een andere pet, namelijk die van vereffenaar. De vereffenaar is belast met de vereffening van het vermogen van de ontbonden BV.

De vereffenaar moet vervolgens inventariseren welke baten en schulden er zijn. Daarna dient hij de activa (ofwel baten) te gelde te maken. Uit het saldo dat wordt gerealiseerd dienen allereerst de schulden te worden betaald. Zodra het vermogen is uitgekeerd en er dus geen activa meer zijn, houdt de vennootschap op te bestaan en kan worden uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Zijn er meer schulden dan uit de baten kunnen worden voldaan? Dan is de vereffenaar verplicht aangifte van faillissement te doen. Doet hij dit niet dan loopt hij de kans aansprakelijk te zijn.

Hij zal naar de rechtbank moeten om aangifte te doen.
Het faillissement kan alleen achterwege blijven wanneer er met de schuldeisers overeenstemming wordt bereikt. Zo’n ‘schuldeisersakkoord’ komt in de praktijk vaak voor. Schuldeisers wordt een percentage van de vordering geboden tegen verlening van kwijting van het meerdere. Voor de meeste gewone crediteuren is dit het maximaal haalbare omdat hun vooruitzichten bij faillissement slecht zijn.
In geval van schulden en niet aanvragen van faillissement geldt dat de bestuurder aansprakelijk kan worden gesteld door de schuldeisers.

Theotrucker

Goed uitgezocht! Dan allemaal naar een advocaat!

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het bewust een stekker eruit trekken is bij een BV een dubieuze handeling en zullen ze niet vrijuit gaan.

Maar, wie boekte er €2500,- bij een reisbureau die al jarenlang betrouwbaar bestond, nauwelijks klachten had,
maar geen ANVR lid is?
Een paar muisklikken en goed kijken en je wist vooraf dat je boekte bij een aanbieder zonder garantie fonds.

Ook zijn de bestuurders van deze BV nu werkloos en waar is het geld gebleven?
Ik wil een doorstart met de reizen uitvoeren die reeds betaald zijn maar jaartje later niet uitgesloten.
Als we massaal geld claimen en Advocaten inhuren hiervoor is die kans Nihil.

Jammer dat de eigenaren niet bereikbaar zijn en hun kant bekend maken.
Als iemand een van deze eigenaren weet te bereiken, vraag even of ze hier info willen geven of een doorstart mogelijk is of dat 't geld al op is?

Ik hoop op doorstart, maar als geld op of vrijwel op was, dan is een dure rechtszaak waar vrijwel niets te halen is alleen
maar hoge kosten en nogmaals een teleurstelling.
Vele bedrijven, ik ook helaas vaak gedaan, kijken eerst of er iets te halen valt of dat de kosten hoger dan opbrengst zal zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
03 jun 2020 08:43
Het bewust een stekker eruit trekken is bij een BV een dubieuze handeling en zullen ze niet vrijuit gaan.
Er zijn plenty valide (zakelijke) redenen om een BV bewust op te heffen, dat is lang niet altijd dubieus.

Wat niet kan, zoals je hierboven kan lezen, en ook kan opmaken uit de verhalen van de gedupeerden, is de BV opheffen en de lasten en baten niet goed verrekenen. De bestuurder van de BV had dat moeten doen, dat is zijn de juridische plicht zelfs, en als er meer lasten dan baten zijn, dan dient de bestuurder faillissement aan te vragen.

Er is dus wel het eea aan de hand in dit geval, op zijn minst een niet al te best juridisch gesouffleerde bestuurder die nog wat losse eindjes aan elkaar te verbinden heeft, en op zijn slechtst, keiharde/bewuste fraude. Maar goed, dat is zonder meer inzicht in de hele gang van zaken, door ons hier niet te zeggen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een positief bank saldo van €100.000,- hebt maar je moet €300.000,- terug betalen aan vooruitbetaalde reizen?

Je heft op met positief saldo op jou bank maar in werkelijk €200.000,- schulden.

Ik vermoed dat ze daarom het zo speelden. (bedragen zijn als voorbeeld)

Het probleem is het product;

Een winkel koopt in en hoopt het ooit met winst kwijt te raken.
Die hebben vaak krediet van importeur/groothandel of fabriek....

Maar een reisbureau verkoopt nu een reis, word aanbetaald en pas over jaar geleverd.
Dan heb je geld dat pas volgende jaar nodig is.
Deze firma bestaat al vele jaren dus kun je jarenlang leven van andermans geld wat geparkeerd stond.

Teveel en te vroeg grote aanbetalingen en dan loop je dit risico als er geen ANVR garantie is afgesloten.

Theotrucker

De eigenaren zullen wel op kunstreizen naar de Bahamas zijn.

susankimkes

Er hebben zich inmiddels al een aantal gedupeerden van Kunststad bij mij persoonlijk gemeld. Het blijkt nu al zinvol om informatie te delen en met elkaar te kijken welke vervolgstappen we samen kunnen ondernemen.

Daarom wil ik aan andere Kunststad gedupeerden verzoeken contact met mij op te nemen via een speciaal hiervoor geopend email-adres: [email protected].

Vriendelijke groet, Susan Kimkes

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Beste Susan,

het is wel aan te bevelen om transparant te zijn over wat je gaat doen, en vooral: welke kosten en risico's aan je acties verbonden zijn. Niet alleen moeten mensen die zich bij jou aansluiten weten wat ze kunnen verwachten, zélf moet je ook goed weten wat je doet. Dit soort zaken kunnen qua financiën enorm uit de klauwen lopen, en dan is het prettig om heel goed helder te hebben waar die rekeningen dan terecht komen. En dan heb ik het niet alleen over door jou./ jullie zelf geëntameerde stappen en procedures, maar ook over mogelijke tegenreacties.

Los daarvan: het zou niet de eerste keer zijn dat men zich voordoet als "helper van de medemens in nood", maar waarbij achteraf blijkt dat die gedupeerden vervolgens alleen maar nóg een poot zijn uitgedraaid.

Oftewel, aan ieder die het aangaat: bedenk goed wat je doet.

Zeker omdat de kans dat er verhaal voor je vorderingen mogelijk is niet heel groot is. Je kunt immers niet gaan procederen tegen een opgeheven BV, maar je zult de bestuurders moeten gaan aanspreken. Een lastiger en kostbaarder procedure, met grotere kansen op afwijzing van vorderingen en proceskostenveroordelingen aan jullie kant. En áls je dan al een vonnis hebt gehaald, moet je nog maar zien dat er verhaal mogelijk is bij die bestuurders. Ofwel: weet wat je doet en probeer je vooraf te informeren over eventuele (nu nog) aanwezige verhaalsmogelijkheden, zodat bijvoorbeeld een conservatoir beslag mogelijk is.

Succes!

Erik JG Meijer

Ongelezen bericht door Erik JG Meijer »

Ook wij zijn zijn gedupeerd : reis Valencia April 2020, betaald en geannuleerd en we (lees; Kunststad ) we zijn failliet
website en tel nrs uit de lucht
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2020 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

Plaats reactie