LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Ik heb de verkeerde volgorde aangehouden. Eerst ja gezegd (vanmorgen en op laten nemen op een bandje) en toen pas hier gaan kijken. De dame aan de telefoon had aangeboden dat ze best op een later tijdstip wilde terugbellen. Waarom beginnen ze allemaal met: "Een hele goede morgen mevrouw Huppeldepup".
Natuurlijk heb ik m'n bedenkingen. Die korting levenslang voor eenmalig 75 euro omgezet in kortingsbonnen klinkt wel erg aantrekkelijk. Bij dat levenslang zet ik een vraagteken. Ik maak ervan zo lang als het duurt want dit moet toch ergens spaak gaan lopen. Het is heel makkelijk om medewerkers van deze vakantiekaart hier positieve berichtjes te laten plaatsen. Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar globaal valt me op dat het meeste misgaat met de aankoop en annulering en dat komt omdat deze mensen vnl. per verkochte kaart worden betaald en daarmee lok je een minder ethische aanpak uit. Ik had eigenlijk verwacht allerlei boze berichtjes te lezen van mensen die met de kaart en waardebonnen in hun hand de beloofde kortingen niet kregen.

RvT
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2007 13:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door RvT »

Ik ben geen medewerkster van vakantiekaart, maar gewoon een benaderd persoon. Ik heb 1 x gebruik gemaakt van de vakantiekaart en heb alleen maar positieve ervaring ondervonden. Op 2,50 euro na heb ik de korting terug en ik heb nog maar 1 vakantie bij vakantiekaart geboekt. De volgende keer krijg ik die 2,50 euro aan korting plus de rest. En dan spreek ik over ongeveer nog 70 euro. Wat er verkeerd kan gaan, zou ik niet weten, want mijn reis werd gewoon bij Holland International geboekt. Wat is er mis met deze reisorganisatie? Niks toch? Het is toch niet een of andere vage Rotterdamse organisatie die reizen in Turkije boekt? Nou dan! Ik beveel het juist iedereen aan om via Vakantiekaart te boeken. Als het werkelijk allemaal niet in de haak zou zijn, wordt er toch veel meer publiciteit aan deze zaak gegeven? Nogmaals, alles is prima geregeld als je werkelijk gebruikt maakt van deze kaart. Ja, doe je het niet en probeer je je geld terug te krijgen? Daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind het vervelend voor de mensen die daar wel ellende mee hebben.

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Goedesavonds,

Ik ben zojuist ook gebeld door een tienermeisje die van een scherm of A4tje moest oplezen dat ik aan een enquete had mee gedaan en daarom uitgekozen was om een vakantiekaart aangeboden te krijgen. Ik zei dat ik me dat niet kon herinneren, maar zij begon toch uit te leggen hoe de vakantiekaart werkte. Nadat ze zelf een paar keer haar zinnen had afgebroken en hersteld, omdat ze blijkbaar aan een verkeerd stukje scherm was begonnen, wist ze me te melden dat ik enkel de verzendkosten hoefde te betalen... Betalen? Ik was toch uitgekozen om een vakantiekaart aangeboden te KRIJGEN? Nee, daar kon ik niet onderuit, die verzendkosten moest ik betalen.
Omdat ik toch al vind dat dit soort telefoontjes stinken heb ik toen maar bedankt (heb er overigens een sport van gemaakt om bij dit soort telefoontjes zoveel mogelijk details te vragen, zodat je merkt dat je hún eigenlijk aan het lastig vallen bent, en ze vervolgens niet meer aandringen als je uiteindelijk toch maar bedankt :lol: :lol: . Is overigens een AANRADER! Zo heb je zelf ook nog wat lol :) ).

Maar goed, ik begrijp dat mensen pas problemen ondervinden als ze erop ingaan en er vervolgens weer vanaf willen zien. Geheel onterechte problemen overigens, mijns insziens zouden bedrijven zo beschaafd moeten zijn om dit te respecteren.
Aan de andere kant... Zijn er ook mensen die erop ingegaan zijn en er daadwerkelijk gebruik van gemaakt hebben, maar uiteindelijk toch merken dat ze benadeeld zijn? Ben benieuwd, dat zou pas echt regelrechte oplichting zijn. Of zijn de voorwaarden zo onvoordelig dat je er sowieso vanaf ziet?
Heb daar uiteraard zelf geen ervaring mee, want ben er niet op ingegaan. Maar heb ook geen gevallen gelezen op internet (kassa, nietfris.nl, etc.) waarin mensen die er wel gebruik van maakten daadwerkelijk benadeeld zijn. Op twee gevallen na dan: een boeking die bij VacanSoleil goedkoper uitviel, maar dat viel te verklaren omdat VacanSoleil niet aangesloten is bij Vakantiekaart.nl en Vakantiekaart.nl dus geen korting kan bedingen. En een boeking bij Roompot waar e.e.a. bij mis was gegaan.

Dus, zijn er "gebruikers" die benadeeld zijn?

ghentiaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2007 16:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ghentiaan »

Al jarenlang ervaring met de Vakantiekaart.
Vrijwel elke reis is te boeken.
De boeking komt altijd terecht bij een gewoon reisbureau, waarmee altijd een goed contact mogelijk is.
(Het levert het reisbureau uiteraard minder op, maar men werkt via Vakantiekaart nu wel landelijk; dus meer klanten.)
Elke bezitter van een Vakantiekaart kan gratis kaarten aan kennissen geven. Kaarten kennen geen einddatum.

Conclusie: er zijn GEEN addertjes onder het gras !

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Conclusie: er zijn GEEN addertjes onder het gras ! :?: :roll:

er zitten alleen maar adders onder het gras, medewerker vakantiekaart

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dianek »

Ook al verschillende malen gebeld, met telkens weer een andere aanbieding. Ook op mijn mobiel gebeld. niet zo gek, ons gewone telnr is niet bekend bij bedrijven (geen kpn!!). binnenkort een ander mobielnummer ben ik daar ook van af. Uiteraard ben ik er niet op ingegaan.

johanccc
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 20:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door johanccc »

ik ben ook benaderd door vakantie kaart en ze hadden belooft een kennismaking paket of iets dergelijks op te sturen maar heb het nooit gekregen dit emailtje verstuurt en het geld laten storneren :

hallo Vakantiekaart

heb een brief ontvangen dat ik de vakantie kaart op proef ontvangen zou hebben en dat de kaart inmiddels is omgezet naar een standaard kaart

maar heb de kaart niet ontvangen
in de brief is wel een kaart nummer vermeld xxxxxx

groeten j mol

geen reactie
wel brief met aanmaning en reclame mail
volgende email verzonden :

Beste Vakantiekaart

Heb van u een brief ontvangen dat ik het informatie paket zou ontvangen hebben
dat is echter niet gebeurt heb dus ook niet de kans gekregen om het op te zeggen,
zou naar aanleiding van het pakket immers beslissen of ik lid wil worden of niet.
maar krijg nu wel een acceptgiro herinnering om het lidmaatschaps geld te betalen
kan u melden dat ik GEEN lid wil worden van Vakantiekaart .
dit is trouwens mijn tweede E Mail ,op de eerste van u geen antwoord ontvangen .
wel de reclame van Vakantiekaart ??.
in uw brief word uitdrukkelijk aangegeven op welke manier er contact gezocht behoord te worden daar staat onder andere dit E Mail adres bij [email protected] ,
dus dat kan niet de aanleiding zijn om geen antwoord te krijgen.

hopende u voldoende geinformeerd te hebben

weer aanmaning met incasso bedrijging
gebeld naar vakantie kaart zagen inderdaat dat ik gemaild heb
volgende email ontvangen van vakantiekaart:

Vakantiekaart.nl schreef:
> Geachte heer Mol,
>
> Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek. Ik kan helaas geen uitzondering maken. Dit laat ons systeem niet toe. Als uw opzegging een paar dagen te laat was geweest hadden we dit nog wel kunnen doen, maar inmiddels kan ik de facturering niet meer terugdraaien.
>
> Ik wijs u erop dat de Vakantiekaart uw leven lang geldig is. U betaalt dus eenmalig de kosten en ontvangt daarvoor 4 waardebonnen. Hierdoor kunt u dus uw hele leven lang genieten van voordelige vakanties, zonder jaarlijks terugkerende kosten.


volgende antwoord email gestuurd:


geachte meneer of mevrouw Vakantiekaart

Het is erg jammer voor Vakantiekaart dat u een systeem gebruikt die bepaalde tekortkomingen heeft,
u kunt mij daar niet verantwoordelijk voor stellen,het is uw systeem uw probleem .
het eerste schriftelijk contact na het eerste telefoon contact van uw kant was op 10 augustus 2007.
op 11-8-2007 heb ik het volgende email bericht verstuurt :
(deze mails staan hier boven forum)

ook hier geen reactie op gehad .
4 oktober weer een brief om de betaling te voldoen met "bedreiging" om een incassobureau in te schakelen.

5 oktober gebeld met Vakantiekaart , Elise Remmelzwaal omtrent gang van zaken.
u suggereerde met uw reactie dat ik te laat gereageerd zou hebben ,
het niet reageren op mijn berichten is wat alles zo verlaat heeft.

ik wil dus geen lid worden van vakantiekaart
verder wil ik u er op wijzen ,de manier waarop u Vakantiekaart aan de man probeert te brengen de colportagewet van toepassing is .
het product nooit ontvangen is dus ook geen proefperiode

hopende u voldoende geïnformeerd te hebben .


hoe dan ook hoop gezijk met vakantiekaart verder nog geen reactie ontvangen

johanccc
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 20:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door johanccc »

vakantiekaart levenslang ????
kan nooit, ooit zal vakantie kaart stoppen ik hoop voor de leden dat dat niet binnenkort is dan hebben wijnig mensen aanspraak kunnen doen op hun korting en vakantie kaart heel veel 75 eurotjes rijker

(levenslang?moeten ze dan alle leden ombrengen waneer ze willen stoppen om aan hun verplichting te voldoen??)

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

@johanccc:
Ook u bent een van de slachtoffers van deze schandalige manier van handelen van Vakantiekaart.nl. Ik hoop van ganser harte dat u het wint, hoewel ik twijfel of u gebruik kan maken van de colportagewet:
"De Colportagewet is gemaakt om de consument te beschermen tegen onbehoorlijke of agressieve praktijken van sommige colporteurs die de consument door misleiding of onder druk dingen willen laten kopen die ze eigenlijk niet willen kopen. De colporteur wordt in de wet omschreven als degene die als ondernemer door persoonlijk bezoek of door aanprijzing van goederen of diensten in een groep een consument tracht te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst. Hier vallen dus onder de vanouds bekende huis aan huis verkoop en ook huiskamerverkoop (houseparty's) en bustochten." (bron: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39468)

@Henri42:
- Welke adders onder het gras zijn dat dan? (OK, als je er vanaf wilt, dasn is dat een flinke adder ja. Maar ook als je gebruik gaat maken van de vakantiekaart?)
- Hoe weet u dat ghentiaan een medewerker van Vakantiekaart is? (OK, dat voel ik ook aan mijn water, maar bewijs heb ik er niet voor)

ghentiaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2007 16:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ghentiaan »

Ja mensen, ik kan er ook niets aan doen dat ik alleen maar goede ervaringen heb.
Ter geruststelling: ik ben GEEN medewerker van Vakantiekaart of welke betrokken partij dan ook.
Inmiddels ongeveer 6x via Vakantiekaart geboekt.
Telkens behandeld door een ander ANVR-reisbureau.
Reispapieren altijd keurig op tijd en geen foutje te vinden.
De gebruikte colportage-methoden zijn inderdaad onacceptabel.
Nooit geweten dat Vakantiekaart zich zo gedroeg.

johanccc
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 20:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door johanccc »

nu weer dit bericht ontvangen

Geachte heer Mol,

Onze excuses dat u de kaart niet heeft mogen ontvangen. De kaart is volgens ons geautomatiseerde syteem op ---!!! Statusdatum Aanmelding verwerkt invoegen, zie KIS!!!--- aangemaakt en aan u verstuurd.

Vandaag is er voor u kosteloos een nieuwe Vakantiekaart aangemaakt, deze kunt u binnen een week tegemoet zien!


--


Met vriendelijke groeten,

Fairuz Sewbaks
Vakantiekaart


heb bericht terug gestuurd dat ik tot 3 keer toe aangegeven heb geen lid te willen worden en dat ik de kaart terug zal sturen .


Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

vakantiekaart is een rottende appel, belooft mensen met een krappe beurs vakanties voor weinig geld ??????????

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Als ze geldige kortingsbonnen opsturen en 5% korting geven op de reissom maken ze m.i. die bewering toch enigszins waar...

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Ik zie nog helemaal geen reacties van teleurgestelde houders van deze kaart die hem niet én de waardebonnen niet kunnen gebruiken. Ik ben er inmiddels ook helemaal aan gewend dat je wordt opgelicht zodra je met je ogen knippert en alle reclame meestal pure misleiding is maar ik blijf hopen op het tegendeel.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

tja de directie van Vakantiekaart zijn sociale werkers en geven gratis vakanties weg ????????????????? :(

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Nee, ze bedingen korting bij de reisbureau's of touroperators die zich bij hen aangesloten hebben. Ze zijn een tussenpersoon tussen de vakantiegangers en de reisbureaus's/touroperators (die op hun beurt eigenlijk ook weer tussenpersoon zijn). Door de constructie die Vakantiekaart biedt, zijn Vakantiekaartklanten haast wel verplicht om via Vakantiekaart.nl te boeken, anders is het weggegooid geld. Hierdoor zijn de aangesloten reisbureau's en touroperators "verzekerd" van klandizie, en kunnen ze Vakantiekaart ook de korting toekennen.
Het lijkt mij in ieder geval dat middels diverse (financiële) contructies geen van beiden er financieel op achteruit zal gaan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

de zg korting bereik jezelf door rechtstreeks bij de bedrijven te boeken, Vakantiekart belooft veel maar levert niets, zie de betreffende Kassa uitzending van de VARA

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Heb ik gezien inderdaad. Betreft in de uitzending slechts twee gevallen, waar ik eerder al melding van maakte: VacanSoleil, die niet bij Vakantiekaart.nl aangesloten is, en waar Vakantiekaart.nl dus geen korting kan bedingen. En de Roompot waar tijdens de reservering wat was misgegaan.
En je kunt de korting zelf bereiken door rechtstreeks bij de bedrijven te boeken? Dat is juist in tegenspraak met de hele bedoeling van de Vakantiekaart, dus dat lijkt me sterk.

Henri42, tot nu toe zijn al uw beweringen slechts gebaseerd op uw eigen mening over Vakantiekaart en de uitzending van Kassa waarin slechts twee feiten worden aangedragen, waarvan er een ook nog eens weerlegbaar is (VacanSoleil).

Ik zou u wel eens keiharde bewijzen willen zien aandragen.
Nu.
Op tafel ermee.

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door San32 »

Ik kreeg juist te horen dat inmiddels Vacansoleil ook aangesloten is...
Ik had begin dit jaar namelijk een medewerker aan de telefoon ( ging over iets heel anders, een CenterParcs boeking via Vrijuit) en hij zei dat Vacansoleil er ook bij is gekomen,
ik baalde want ik had via Vacansoleil rechtsstreeks al geboekt...
Maargoed, hier ook een tevreden Vakantiekaart gebruikster!
Ik heb mijn waardebonnen inmiddels al gebruikt ( bij mij was het overigens 50 euro aan bonnen).
Ik heb al zoveel korting ontvangen dat ik de kaart er dubbel en dwars uit heb en mijn volgende boeking er alweer bij gedaan heb
En nee, ik ben géén medewerkster o.id.....
Ik snap de commotie daarom ook niet zo. Ik blijf die kaart gebruiken zo lang het kan ( hopelijk ècht levenslang dus!)

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Die commotie ontstaat door de "ronselpraktijken" die Vakantiekaart erop na houdt, waardoor het al snel naar oplichting riekt. De waardeloze belofte om voor €2,95 de Vakantiekaart 2 weken uit te mogen proberen is dat m.i. ook, de aanbieding die ze doen volgens mij niet.

Gesloten