LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

heb ik ook al een keer gezegd......
maarja.
zoals ik al zei, opletten

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

.oh. en goede tips voor ''callcenterhaters''
1. INFOFILTER.NL
2. Laat niet overal je nummer achter.
3. Zeg niet dat je geen tijd hebt. Want dan wordt je toch teruggebeld. OOK U MOET DUIDELIJK ZIJN....
Toedeloe.

Trouwens, ik heb mijn geld er allang uit.

DrC
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2005 18:03

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door DrC »

Ik had dit topic niet gezien (niet gedacht dat ik een topic over de Vakantiekaart hier zou vinden) en er een topic over geplaats in een andere forum. Hier even mijn bericht:

-----------------------------------------------------------------------

Enige tijd geleden werd ik gebeld door een mevrouw van de "Vakantiekaart". Ze hield een mooi verhaal op dat de vakantiekaart mij enorme besparingen op zou kunnen leveren bij vakantieparken, hotels, pretparken, enz., en dat ze mij die kaart geheel kosteloos aan kon bieden, althans, ik hoefde alleen maar een incasso-machtiging te geven voor de verzendkosten van €2,50. Mijn antwoord daarop was:

"En hoe gaan jullie mij daarna proberen op te lichten?"

Nadat het enige tijd stil was, stotterde het meisje aan de andere kant van de lijn dat ze niet helemaal wist wat ik bedoelde. Ik zei haar dat ik er vanuit ging dat de "Vakantiekaart" geen liefdadigheidsinstelling is, en dat ze me natuurlijk gingen proberen geld afhandig te maken nadat ik "ja" gezegd zou hebben. En ik vertelde haar tevens dat ik mij slechts afvroeg hoe ze dat gingen doen.

Blijkbaar aangekomen op een nieuwe pagina van haar voorlees-boekje, legde ze mij nu uit (of liever gezegd, las ze mij voor) dat er geen verborgen kosten waren en dat ik ze alleen opdracht zou geven tot de eenmalige incasso van €2.50. Tevens, zo vervolgde ze, zou het einde van dit telefoongesprek opgenomen worden. Ze zou me dan een aantal vragen stellen zoals of ik akkoord ging met de eenmalige incasso hetgeen als bewijs zou dienen dat ik slechts voor die €2.50 een machtiging gaf.

Ik vertelde haar toen dat ik normaal gesproken niet geïnteresseerd zou zijn, maar dat ze me nu toch nieuwsgierig had gemaakt hoe ze me nou gingen proberen geld afhandig te maken.

"Ok", zei ze toen, "dan start ik nu de opname. Gaat u er mee akkoord dat we eenmalig de verzendkosten van uw rekening afschrijven?"

"Wil je er ook even bij vertellen hoe hoog die verzendkosten zijn?"

"Eh, ehm, eh, die zijn €2,50."

"Ok, ik geef jullie toestemming om eenmalig TWEE EURO VIJFTIG aan verzendkosten voor de vakantiekaart af te schrijven."

"En, gaat u ook akkoord dat..."

"Wacht even, dat zijn absoluut de enige kosten die jullie in rekening brengen, en ik verplicht mij daarmee tot niets anders, toch? En jullie gaan niet stiekem meer geld afschrijven?"

"Ja, eh, dat eh, klopt ja."

De vragen gingen nog een tijdje door zo. Ik vermoed dat ze genoeg antwoorden van mij moesten hebben voor het betere knip-en-plak werk - mochten ze de "opname" later nodig hebben.

Maar goed. Een week later kreeg ik inderdaad de vakantiekaart in de bus. Die gaf me recht op 15% korting op allerlei zaken die eigenlijk nooit voor zouden komen. Zoiets van: "U krijgt 15% korting op uw verblijf in Hotel 'De Kapotte Airco" in Timboektoe als u boekt tussen 26 juni 15:36 en 26 juni 15:37 in combinatie met een rondtocht per kameel..." - enfin, je snapt het wel.

Diezelfde dag was er ook €2,95 afgeschreven van mijn rekening. Blijkbaar was die €2,50 exclusief BTW of zo. Maar goed. Van die €0,45 werd ik ook niet armer.

Daarna hoorde ik helemaal niets meer van ze - misschien waren ze dan toch "legit". Niet dus.

Een maand later zie ik dat de vakantiekaart maar liefts €75 van mijn rekening had geschreven!!! Als omschrijving stond er:
KN: XXXXXXXXXXXXXX
VAKANTIEKAART EENMALIG 75.00
WAARDEBONNEN GELDIG 5 JAAR
LIDMAATSCHAP VAKANTIEKAART
VAKANTIEKAART BV

Buiten het feit dat ze zomaar zonder toestemming €75 van mijn rekening schrijven, heb ik geen flauw idee over welke waardebonnen ze het hebben. Bovendien, "Lidmaatschap"? Ik ben nergens lid van geworden. Volgens mij had ik uitsluitend één of andere kortingskaart gekregen.

Inmiddels heb ik de €75 terug laten storten en verder hun geblokkeerd voor verdere incasso's.

Dus het advies blijft:

Vakantiekaart: Trap er niet in!

-----------------------------------------------------------------------

Dat was dus mijn originele bericht uit het andere forum. Nog enkele opmerkingen: tijdens het gesprek heeft de medewerkster geen enkele keer gerept over een lidmaatchap of extra kosten die automatisch in rekening gebracht worden op een later tijdstip. Sterker nog, ik heb hier meerdere malen naar gevraagd en iedere keer zei de medewerkster dat er geen extra of verborgen kosten zouden zijn. Ook tijdens de voice log heb ik hier nogmaals naar gevraagd zodat ze dat in de opname zou bevestigen. Ook hier antwoordde ze weer dat er geen lidmaatschap aan verbonden zat en er geen extra kosten in rekening gebracht zouden worden. Als dit later niet in de voice log voorkomt, dan hebben ze in de opname zitten knippen en plakken. Of als er opeens wel gesproken wordt over die extra €75, dan hebben ze dat later toegevoegd.

Omdat ze toch al hebben geprobeerd €75 af te schrijven terwijl ze vooraf telefonisch gemeld hebben dat ze dat niet zouden doen, is per definitie sprake van oplichting. En ik vind dat ze hiervoor keihard aangepakt moeten worden.

DrC
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2005 18:03

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door DrC »

Wauw. Zo juist even dit topic doorgelezen. Een aantal zaken zijn mij opgevallen. Ten eerste wordt er door (de meeste) pro-VK mensen hier beweerd dat er aan de telefoon duidelijk uitgelegd wordt dat het om een proef-lidmaatschap gaat dat binnen een bepaalde tijd opgezegd dient te worden anders gaat het over in een definitief lidmaatschap. Tevens wordt er beweerd dat er duidelijk vermeld wordt dat er dan éénmalig een bedrag (€75) wordt afgeschreven - al dan niet gecompenseerd door waardebonnen t.w.v. ditzelfde bedrag.

Tijdens mijn telefoongesprek en de opname achteraf, is geen enkele keer gesproken over een lidmaatschap, tijdelijk of definitief, noch is er gesproken over een proeftermijn, noch is er gesproken over die €75. Dus zoals ik al zei, als dat later toch in de opname voorkomt, dan is dat knip- en plak werk. In zulks geval zal ik een kopie van mijn eigen opname opvragen (daar heb ik recht op). Ik doe namelijk wel eens wat forensisch werk op dat gebied, dus ik zou dat vrij eenvoudig aan kunnen tonen.

Het tweede dat mij opvalt, is dat een hele hoop van de pro-VK personen die hier in dit topic berichten geplaatst hebben, exact dezelfde taal-, grammatica- en interpunctiefouten maken. Dit betekent dat ze óf allemaal onderwezen zijn door dezelfde (slechte) leraar Nederlands, óf dat het om één en dezelfde persoon gaat.

De conclusie laat ik aan jullie over. :)

noemart
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2007 14:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door noemart »

Beste DrC,

Volgens mij ben je niet echt bekend met callcenters. De reden waarom iedereen andere verhalen heeft over goede en slechte verkoop gesprekken is om de dood eenvoudige reden dat er vaak door bedrijven met meerdere callcenters tegelijk wordt gewerkt ivm capaciteit.

Niet elk callcenter houd zich even netjes aan de "regels" die worden gesteld door het bedrijf (in dit geval vakantiekaart). Zo lijkt het me niet meer als normaal dat Vakantiekaart heeft gesteld dat de 75 euro genoemd moet worden in de voorwaarden. Echter zitten er agents op een callcenter die niets liever doen dan hun sales-target halen en dus best even willen sjoemelen.

Als er niets is gezegd over de 75 euro tegen jou en tegen andere mensen wel, dan blijft het toch appels en peren vergelijken: de een is gebeld door callcenter A agent x, de ander door callcenter B agent y. Mocht er bij jou (en anderen) niets gezegd zijn over die 75 euro, dan heb je gewoon recht op je 75 euro terug.

Succes met het "knippen en plakken" van 75 euro teksten in voicelogs!
Als er zoals jij insinueert 1 persoon alle berichten op tros-radar post, hoeveel mensen verwacht je dan dat die voicelogs onder handen nemen?

Je hoeft geen forensisch werk op dit soort gebied te doen om te kunnen indenken dat er altijd minimaal 2 kopieen van een voicelog zijn: 1 voor het bedrijf (vakantiekaart in dit geval), en 1 voor het callcenter. Als het callcenter niet goed verkoopt, dan krijgen ze de sale niet! Dit betekend bijvoorbeeld dat een persoon te jong is, of dat ze zicht niet aan de gestelde "regels" hebben gehouden (Zoals bijvoorbeeld de 75 euro). Geen wonder dat er genoeg posts staan van mensen waar nooit iets heengestuurd is, nooit iets is afgeschreven of wat dan ook: afgekeurde sales. Helaas kan natuurlijk nooit alles gecontroleerd worden, net zoals het knippen en plakken niet te doen is.

Mocht er desondanks toch sprake zijn van oplichting, dan kan dit nooit door alleen vakantiekaart gebeuren. Dan moet er minstens 1 callcenter zijn die de boel meebelazert. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in.

Op taalfouten mensen afrekenen en daarmee stellen dat ze allemaal dezelfde Nederlandse docent hebben gehad is hetzelfde als zeggen dat bij een bedorven stuk vlees in de supermarkt alle supermarkten slecht zijn. Tevens kan een pro-VKer inbrengen dat 40% van de posts op dit topic zowiezo door 2 personen zijn gemaakt (zie de naam van de posters). Dus hieruit valt gewoonweg niets te concluderen.

Ik denk dat ik verder niets hoef te concluderen.

Zelf ben ik ook de trotse eigenaar van een vakantiekaart! Echter heb ik deze via een internet enquete gewonnen. Nooit iets voor hoeven betalen dus! Het enige verschil is alleen dat ik geen waardebonnen heb.

Dus Drc, een paar vragen aan jou:
- hoeveel mensen verwacht je aan het knip en plak werk te zetten voor de voicelogs?
- Hoe kun je op basis van je 1 eigen ervaring met een callcenter (die belt voor vakantiekaart) direct concluderen dat vakantiekaart niet deugd?
- Heb je je eigen voicelog al opgevraagd?
- Heb je al uberhaubt contact gehad met vakantiekaart? Zo ja, post dan opbouwend welke berichten heen en weer zijn gegaan.
- Waarom zou een oplicht bedrijf grote marketing campagnes doen? Ik kreeg een mooie magazine op de deurmat inclusief brief. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit ontvangen heeft.
- Als het echt zo'n oplicht bedrijf is, waarom geven ze dan gratis kaarten weg?

En dit is eigenlijk alweer veel te veel tekst voor de late avond.

DrC
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2005 18:03

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door DrC »

Zo, een gevoelig snaartje geraakt, "Noemart"? ('t is ook niet makkelijk telkens een nieuwe gebruikersnaam te verzinnen)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

bestaat De Vakantiekaart nog steeds ???? geldklopperij van vakantiemensen die gratis op vakantie denkente kunnen gaan (*-*)

noemart
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2007 14:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door noemart »

Als replien op een topic betekend dat er een gevoelige snaar is geraakt, wie was er dan eerst?

Leuk om het trouwens direct te gooien op "een nieuwe gebruikersnaam", doe je zo altijd alle vragen af?

Geef eerst eens normaal antwoord.

Johannes35
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 08:59

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Johannes35 »

Tja ook ik was zogezegd de pineut.Gratis maar toch kosten.Bleek via een vragenlijst mail adressen lijst te werken.Maar ja een 0900 nummer bellen om een en ander te regelen is niet nodig.Ze zitten in Woerden zoals bekend.Het adres is korenmolenlaan 1b en het gewone telefoonnummer van de firma Coremark zoals het eigenlijk heet is 0348-482334.Graag gedaan.
Johannes :roll:

phuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2007 12:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door phuis »

Vakantiekaart werd mij telefonisch aangeboeden met de toezegging, dat het een proefaboonement was, wat ik binnen twee weken kon opzeggen via hun website.
Kaart gekregen en binnen 4 dagen (18/11/2007) via hun site opgezegd, daar hetgene wat zij bieden gebakken lucht is, want deze korting kan je zelf ook bedingen!
Na twee weken een Email, dat mijn opzegging te ontvangen was op 26/11/2007 na de uiterste opzegdatum voor verlenging zijnde 25/11/2007 ( = een zondag) en dat ik dus gefactureerd werd voor 75 Euro
Op alle protesten mijner zijde per telefoon en Email wordt niet gereageert, heb wel mijn girorekening geblokkeerd voor hun afschrijving, maar ze blijven herinneringen sturen, zonder te reageren op mijn protesten.

DUS GA NIET MET DEZE OPLICHTERS IN ZEE!

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik heb ook een vakantiekaart.
Al een paar maanden, gratis..
nog nooit gebruik van gemaakt maar ik heb er niet voor betaald.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

een onbetaalde kaart en nooit gebruikt?, dat kan ook niet bij een onbetaald product bij een agressief bedrijf

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik heb hem gratis gekregen toen ik in een callcenter werkte, omdat ze vroeger ook vakantiekaart gebeld hadden.

Ik ben nu wel van plan een offerte voor een reis aan te vragen,
maar twijfel. Dan hoor ik maandag pas of het kan wil liever meteen via de touroperator boeken nu we eruit zijn.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een call center beroep ??, kun je daar geen topic over openen enons tips geven ???(*-*)

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik werk er niet meer.
Maar waar ik werkte gebeurden er dus geen rare dingen.
gewoon een script waar je je aan houd.
en nee is nee en alles heel duidelijk.
Als de voicelog niet klopte werd ie afgekeurd enz.
Niks raars.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Inmiddels geboekt via de vakantiekaart.
€83 goedkoper uit dan via de touroperator zelf.
Stel dat ik de kaart zelf gekocht had, dan had ik hem er nu dus uit :-)

Ik heb er in elk geval niks voor hoeven doen en kan die 83 euro mooi in mn zak houden :-)

rbours
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 14:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door rbours »

Hallo mensen,

Ik ben nu reeds al een jaar of 3 gebruiker van de kaart.
Ik heb inmiddels al 3 maal via de site van vakantiekaart geboekt met de 5 % korting.
Op de reizen die iets duurder zijn kan dit zo´n 500 euro schelen en ik moet zeggen de afhandeling van zaken en papieren en verdere info doet zeker niet onder voor een reisburo.

Ik kan de kaart derhalve ook warm aanbevelen.Reisburo´s moeten ook verdienen en waarom geld mislopen als dit niet hoeft.

Ik heb de kaart destijds voor 50 euro betaling besteld met een teruggave van 4 cheque´s ieder 25 euro waard waarvan er telkens 1 per boeking kan worden ingeleverd.Uiteindelijk kost hij dus niets.

het adertje onder het gras is dat op deze wijze bepaalde reisburo´s de reizen binnen halen.

Ik hoop dat jullie aan de info iets hebben.

gr R Bours

wijbro
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 22:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door wijbro »

Beste lezers,

Ook wij werden vandaag verrast door een afschrijving van maar liefst
€ 75,= als gevolg van een telefoontje van Vakantiekaart BV enige weken geleden, waarbij wij herhaaldelijk hebben aangegeven géén interesse te hebben in dit produkt! Daar trekken ze zich duidelijk
helemaal niks van aan.... hieronder een weergave van het mailtje dat ik zojuist aan deze bende heb gericht:


dames, heren,

Vandaag werden wij verrast door een automatische incasso van uw “bedrijf” ter grootte van € 75,= onder vermelding van:


VAKANTIEKAART EENMALIG 75.00
WAARDEBONNEN GELDIG 5 JAAR
LIDMAATSCHAP VAKANTIEKAART
VAKANTIEKAART BV

Na wat onderling overleg kwamen we erachter dat een van uw medewerkers enige tijd geleden
heeft geprobeerd ons dit produkt telefonisch aan te smeren, waarbij wij krachtig en herhaaldelijk hebben
aangegeven niet geinteresseeerd te zijn omdat we:

1) nooit via touroperators boeken
2) altijd rechtstreeks zélf bij de verhuurders waarin wij interesse hebben reserveren via internet
3) niets met deze vorm van colportage te maken willen hebben

Klaarblijkelijk is deze heldere boodschap tóch niet door u en/of uw medewerkers begrepen
en hebt u in uw volhardende onwetendheid alsnog besloten om tot incasso over te gaan,
niet gehinderd door enige vorm van kennis dan ook…..

Daarom nogmaals:
Met deze zeer botte manier van “zaken” doen willen wij niets te maken hebben
en ik eis dan ook van u een onmiddellijke rectificatie!

Het lijkt mij verder onnodig te vermelden dat wij, nadat u deze fout uwerzijds hebt hersteld,
verder nooit meer iets van uw bedrijf willen horen of zien.

Inmiddels heb ik op de (ook zeker bij u bekende consumenten websites) al heel veel gelezen over uw wanpraktijken
en ben ik ervan overtuigd dat dit moet stoppen. En aangezien u dit meer dan waarschijnlijk niet uit uzelf zal doen,
denk ik dat dit alleen maar kan als voldoende mensen hiervan bij de politie aangifte doen, zodat deze op een gegeven
moment kan gaan optreden En hoewel dit wat tijd zal gaan kosten heb ik het er graag voor over!
Een kopie van dit mailtje zal dan ook zeker die kant op gaan, alsmede naar de diverse consumenten programma’s.


met onvriendelijke groet,

Werner

sjoco
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2008 14:38

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sjoco »

Boek al twee jaar bij de vakantiekaart. Heb al ruim 1500 euro bespaart. Heb de kaart gekocht voor 50 euro, maar daar 4 waardebonnen van 12,50 voor ingeleverd. Kost dus niets. Alle reizen zijn goed verlopen. Zij boeken de reizen bij een ANVR/SGR geregistreerd reisburo zoals Arke, Neckerman, Holland Int. en nog veel meer reisburo's En waar die korting vandaan komt? Dat maakt mij niet uit het scheelt iedere keer weer 5 procent. Lang leve de vakantiekaart.

rbours
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 14:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door rbours »

Ik heb enkele dagen geleden serieus gereageerd met alle goede bedoelingen voor mensen die echt geintereseerd zijn in de vakantiekaart en/of de werking ervan.
Bij het lezen van andere reactie heb ik wel gedacht "wat word er op deze site kinderachtig gereageerd op elkaar".
Ook heb ik me afgevraagt waarom er mensen op deze site zijn die beweren dat er geld word afgeschreven.....van hun rekening zonder dat ze dit hebben toegezegt, je hoeft niet zo slim te zijn om je af te vragen
"Hoe ze in godsvredesnaam dan aan je bankgegevens komen".Het rekeningnummer van je bank, dat moet je hun toch echt zelf verteld hebben!!!!

Nou aan alle andere mensen die zich wel verdiept hebben (of dat nog willen gaan doen) in de vakantiekaart , wij hebben net een reis geboekt naar de Dom. republiek en geloof het of niet ook het online zoeken van reizen en vergelijken van aanbieders, kan je zo maar 2500 euro verschil op leveren op dezelfde reis, als je dan ook nog eens een aanbieder hebt, zoals bv all tours reizen en je boekt deze reis op de site van de vakantiekaart ( ook daar boek je dezelfde reis bij all tours)scheelt dat in onze situatie 336 euro + 12,50 van de cheque.(is 5%)
Nu vraag ik U is dit de moeite waard of niet.
Nog geen 24 uur erna had ik de offerte middels mail in huis en heb ik het reisburo dat de boeking verwerkt had even gebeld met de mededeling dat ze bedankt waren voor de snelle afhandeling en boeking.Je belt gewoon met een reisburo dat aangesloten is bij de vakantiekaart en als je het leuk vindt kan je zelfs langs gaan.

Ik wens iedereen heel veel succes toe en voor diegene die negatief staan tegenover de kaart ook als je 75 euro hebt betaald, reken eens uit hoelang het duurt eerdat je deze terug verdient hebt en wat maakt het verder nog uit als je ergens kosteloos abonnee van bent.

Gesloten