LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
joskedic
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2005 13:05

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door joskedic »

Today I was told that Onur Air will cease all operations to the Netherlands.
Source told that flights were reduced from 75 to 30 with low pax numbers.
Is this a rumour or can anybody confirm this?
http://www.luchtzak.be/postt11487.html

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

Nu gaat club Onur een schadevergoeding indienen tegen de staat, nadat zij hun gelijk trachten te krijgen over het onterechtte vliegverbod bij de EU.

Boycot Onur ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

L. Affûteur
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:59

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door L. Affûteur »

Gestel dat Onur air inderdaad een schadevergoeding toegekend zou krijgen van zeg maar 35 miljoen euro, dan betekend het dat dit ten koste gaat van alle belastingbetalers van Nederland.

Het is toch te gek om los te lopen dat een Turkse maatschappij die absoluut haar vliegveiligheid, en de veiligheid van de passagiers, ver onder de maat heeft, een schadevergoeding zou kunnen krijgen.

Het is een typische vorm van zichzelf goed praten door zo'n proces op te starten. Ze weten dat ze kans van bijna nul hebben, maar gebruiken dit om te kunnen zeggen dat ze eigenlijk niets misdaan hebben.

Die advocaat van Onur is ook een grote boef. Eerst dreigen met een kort geding maar als het puntje bij het paatje komt niets doen. En waarom niets doen? Omdat hij donders goed weet en wist dat hij geen enkele kans had om het geding te winnen. Als hij het gedaan had zou nu iedereen definitief weten dat Onur de schuldige is. Dus wat is de taktiek: geen kortgeding aanspannen, maar er wel mee dreigen. Laffe taktiek van zo'n ondermaats advokaatje. Kleine mannetjes doen dat ook als ze ruzie hebben. Kom maar op ik sla je in elkaar om uiteindelijk hard weg te lopen als het er op aan komt, laf teckels.

Nu misbruikt hij weer de Nederlandse Rechtsstaat met het aanspannen van een procedure die bij voorbaat kansloos is, om alleen maar een soort rechtvaardiging te kunnen oproepen. Immers veel mensen denken waar rook is is vuur. Zo van ze zullen niet voor niets zo'n hoge claim indienen.

Ik hoop van harte dat de Nederlandse rechter zal inzien dat hij voor het karretje gespannen wordt met een oneigenlijk geding dat in hoofdzaak bedoelt is om de slechte veiligheid van Turkse maatschappijen te verdoezelen. En een tip aan de luchtvaartdienst: stel een tegeneis in van minstens het zelfde bedrag omdat Onur uw goede naam opzettelijk wenst te besmetten. En een tip aan de rechter: schrap het laffe advocaatje van het tableau wegens misbruik van het recht.

Gezichtsverlies dient niet gecamoufleerd te worden. Gewoon bekennen dat er zaken fout zijn gegaan en men hiervan de lessen geleerd heeft.
Maar ja dat is onze Nederlandse mentaliteit. Zouden Turken ook hun vliegveiligheid voorop stellen in plaats van gezichtsverlies?

Zolang Onur probeert via een proces eurootjes van ons af te pakken moeten we zeker niet van hun inferieure diensten gebruik maken. Laat ze maar eerst eens hun ongelijk bekennen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik vind het op zich vreemd dat een vliegverbod van een maand al na 2 weken was opgeheven.
Dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat er niet veel aan de hand is geweest.
Ik zal er dan ook niet raar van opkijken als de claim ghonoreerd wordt.
Het is te hopen voor de luchtvaartautoriteiten dat het vliegverbod met harde feiten gestaafd kan worden.
Ondanks alle perikelen stap ik dinsdagavond weer vrolijk bij Onur in met waarschijnlijk veel ruimte om te zitten.

L. Affûteur
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:59

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door L. Affûteur »

harteman,
IK wens je een prettige vlucht. Naar ik mag aannemen toch wel een enkele reis?
In ieder geval een rustige vlucht, van harte man :lol:
P.s, als je een kerosine lucht ruikt, niets van aantrekken, gewoon een sigaretje opsteken. Wat is beter dan knallend de lucht in gaan, een echt feest met Onur.

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

Hartemann, is een persoon die 3 * per jaar naar zijn geboorteland gaat, advies: kan het niet vaker zijn en vlieg met Onur.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door osseworst »

... bij Onur in met waarschijnlijk veel ruimte om te zitten.
Ik blijf dit zo'n vreemde opmerking vinden. Als het toestel niet vol is gaan ze de stoelen echt niet verder uit elkaar zetten. Je zit nog steeds op dezelfde (veel te) krappe zitplaats. Dus hoe kan je dan zeggen dat je opeens veel ruimte hebt om te zitten.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
==========================================
Ik blijf dit zo'n vreemde opmerking vinden
==========================================

Als het vliegtuig maar half vol is kun je lijf soms wel over 3 stoelen verdelen.
Ook bij de incheck zal het dan een stuk rustiger zijn.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door osseworst »

kun je lijf soms wel over 3 stoelen verdelen.
Heel bijzonder. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn lijf in 3 losse onderdelen kan opsplitsen :shock:
Ik begrijp wel wat je bedoeld, je hebt iets meer zijdelingse ruimte als je geen buurman hebt, dus je kunt een beetje schuin gaan zitten. Maar om nou te beweren dat je dan opeens veel ruimte hebt, gaat me echt te ver, je hebt een fractie meer bewegingsvrijheid, that's it.

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gein »

Euuhm, waarschijnlijk heb jij nog nooit een vliegtuig van binnen
gezien. De armleuningen tussen de stoelen zijn opklapbaar, waardoor
je dus wel net als hocus pocus kunt gaan liggen

Succes,

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gein »

Ik ben net terug van vakantie, en heb met Onur gevlogen.

Eerlijk is eerlijk, de vlucht was niets mis mee............maar

Het personeel was ronduit onbeschoft.
De landing werd veel te laat ingezet, waardoor het toestel lomp
snel omlaag moest, en het halve toestel met oorpijn zat.
Dit hangt waarschijnlijk ook af, van air traffic control maar het
was niet plezierig. Wat wel opviel was dat de co-piloot een
hollandse vlieger was, die even een kleine mededeling over
de vlucht had (hoogte, route blablabla). Ik vraag me af waarom die
daar zat. Miischien is het om weer vertrouwen terug te winnen of
het is een kapitein in rang die als co-piloot ter controle meevliegt
(Ja, laten we lekker gaan speculeren en tot pagina 999 doorgaan).

AL MET AL........door de negatieve media aandacht, zit je niet lekker
op zo'n vlucht. Let wel......die media aandacht vond ikzelf terecht, want
het zijn geen verzinsels, maar gewoon keiharde feiten die zijn gebeurt.

En ja......andere maatschappijen hebben die problemen ook, maar die
hebben dan wel 'tig toestellen meer.

Voor mij geen maatschappij meer die onder verscherpt toezicht staat!

Buiten het feit dat je niet lekker het toestel ingaat, KAN je vakantie
ook nog eens geannuleerd worden, omdat ze een vliegverbod krijgen.

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

De turkse piloten speken alleen turks, vandaar een europesche co piloot aan boord, de kelners zijn ex strand paviljoen bedienden vandaar hun optreden.

Onur boycot is gewenst :P

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door osseworst »

Euuhm, waarschijnlijk heb jij nog nooit een vliegtuig van binnen
gezien. De armleuningen tussen de stoelen zijn opklapbaar, waardoor
je dus wel net als hocus pocus kunt gaan liggen
Zucht, ik durf te wedden dat ik vaker gevolgen heb als jij (nee, ik ga geen wedstrijdje doen, maar reageer op je veronderstelling). En ja, je kunt de armleuningen naar boven doen, en ja, je kunt dan redelijk oncomfortabel gaan liggen. Maar meestal zit ik tijdens een vlucht, en de beenruimte blijft hoe je het ook went of keert een probleem.

Dus als iemand beweerd dat hij lekker veel meer ruimte heeft, dan kan dat gevoelsmatig zo zijn, maar objectief gezien zit je gewoon in dezelfde stoel met dezelfde (been)ruimte.

En nu weer terug naar Onur Air ....

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

En nu weer terug naar Onur Air ....

als het maar niet omlaag gaat met de Turkse Onur

L. Affûteur
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:59

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door L. Affûteur »

Even de vertrekkende vluchten van Onur air gevolgd en gezien dat veel, heel veel vluchten worden ge-cancelled. Jammer dus voor harteman die zal dinsdag vermoedlijk toch met opgetrokken knieen moeten vliegen.
Toch een prettige "enkele" reis toegewenst en denk aan mijn advies als je iets vreemds ruikt: vertrouw op Onur steek gerust een sigaretje op en dan......hup knallend de lucht in. Feest aan boord :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
===========================================
Jammer dus voor harteman die zal dinsdag vermoedlijk toch met opgetrokken knieen moeten vliegen.
Toch een prettige "enkele" reis toegewenst
===========================================
Heb bij Onur nog nooit met opgetrokken knieen hoeven vliegen hoor.
Ik heb toch echt een retouurticket van OAD gekregen dus vermoed ik dat ik ook terugkom :-)

Iedereen hier doet erg moeilijk over de lekkende kerosine.
Ik ken geen vliegtuig wat geen kerosine lekt.
In mijn tijd dat ik nog vliegtuig onderhouds technicus was aan DC8 ( 1972)heb ik in het jaaronderhoud diverse vliegtuigen gezien die binnenkwamen met lekkende tanks.
Als de tank klep open is blijven staan van het Onur vliegtuig wordt dat heus wel gesignaleerd door de piloot.
Bovendien slaat de retourklep dicht (geen druk van buitenaf) dus er was weinig gebeurd denk ik.
Er zijn vele preventieve beveiligingen in vliegtuigen aanwezig.
Dit is weer typisch een opgeblazen verhaal.

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

In mijn tijd dat ik nog vliegtuig onderhouds technicus was aan DC8 ( 1972)heb ik in het jaaronderhoud diverse vliegtuigen gezien die binnenkwamen met lekkende tanks. Citaat Hartemannes.


Het ene klets verhaal na het andere strooit Hartemann rond, misschien les gehad als blokkentrekker voor de wielen???


Onur is een ramp, lees de Elsevier van juni er eens op na.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door hharteman »

Als hier toch gemodereerd wordt dan mogen ze de persoon die beweert dat blinden zonder geleidehond ook piloot mogen worden er ook wel uit knippen naar mijn mening.
Dit is naar mijn mening net zo beledigend voor blinden als dat ik vertel dat de nieuwste vliegtuigen ook door comapatienten kunnen worden gevlogen.

Als iemand sarcastisch kritiek levert wil ik dat wel kunnen pareren.

Har

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Har »

Onur heeft inmiddels 50 % van de vluchen vanuit Nederland moeten inleveren door het goede werk van de Inspectie en de klanten die Onur niet mer zien zitten. :D :)

bene
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2005 14:48

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door bene »

Ben net terug uit Turkije met Onur Air, perfecte vlucht gehad. Heenreis in een Airbus 321 of zoiets. Genoeg beenruimte (ben 1.86) en goede service. Eten en drinken, aardige mensen, al moet je wel een beetje Duits of engels spreken. Mijn vrouw heeft voor het eerst geen last van haar oren gehad, en ook de kinderen, (eerste vlucht) hadden geen last. Terug een wat oudere vliegtuig met minder beenruimte, deed me denken aan een 747 qua ruimte. Ook de goede service, alleen waren ze niet zo uitbundig als die van de heenreis. Kortom, ik had me veel zorgen gemaakt, maar alles is meegevallen.
Wat tegenviel is OAD. Hadden een jonge Belg aangesteld, die de bustransfer begeleide. Was er net een week, wist dus geen hotel te vinden. Ook de chauffeur wist ze niet. Met vragen aan de mensen langs de kant vd weg er gekomen. Dan ook nog een onnodige pitstop in de toch al lange reis in die gammele bus. Vervolgens kwam de hostess in het hotel niet opdagen, en was ook niet te bereiken.
Conclusie: Met Onur Air geen problemen, met OAD wel. Al was de vakantie perfect, en daar gaat het om.

Gesloten