LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consument in maling bij D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

mijn excusses ik was in de war met kras....dat is wel tui
sorry,sorry

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door geengast »

Tja....en als je dan bedenkt dat Kras bij de absolute onderkant van de markt hoort en TUI tot de bovenkant, dan betekent het dat het helemaal niets wil zeggen als er iets tot één concern behoort.

Meestal doet een bedrijf dat enkel en alleen om ook minderwaardige producten te kunnen verkopen zonder daarmee direct hun eigen naam aan te tasten.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

joh,ik heb een reisopleiding gedaan,lang geleden......en er is dus veel veranderd!!
heeeeeeeeeeeeeeeeel veel internet enz...
en idd kras...ja sommige lopen er mee weg en ik zou er nooit boeken,maar ja?
wat ik allemaal geleerd heb,hoe je mensen een reis aan moet smeren..bv hoe ze een hotel omschrijven,goed opletten kan ik alleen maar zeggen.
ik intresseerde me voor reizen maar....viel flink tegen wel diploma's gehaald...en wat je verdient voor wat je moet leren..man man man..
en ja nu hebben ze het moeilijk door komst van internet dus beginnen de groten,zoals tui bv allemaal onder een andere naam op internet.......hier zaten vroeger 4 reisburo;s! op 1 wc...4!!!!!!! nu nog 2 waarvan D reizen en arke (tui) holland international dus..ook wel genoemd..lekker duits bedrijf...travel uni international..
dat wil toch wel wat zeggen,bij die ene waar ik altijd ging..zit geen kip meer...geef het nog een jaar...D reizen altijd druk...?
ik kijk altijd mee omdat ik precies ziet wat ze doet :D
nooit mijn werk van gemaakt...kan helaas ook niet werken,doet er niet toe...dat juliie niet denken dat ik daarom D reizen aanprijs...

maar nogmaals sorry..ja opleiding is lang geleden dan raak je het wel eens kwijt he... :oops: :oops:

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door geengast »

Vreemd blijft natuurlijk dat ze de 'goedkope-prijzen-check' niet op hun eigen bureaus toepassen. Met 27,50 administratiekosten hoort D-Reizen bij de absolute top van Nederland en zijn daarmee veruit de duurste.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

ja ze kunnen het beter wel doen!
als men nu komt met een boekje is het oke.wilt u koffie dan gaan we boeken....
maar zullen we nog even in de arke of tui gids kijken,oh kijk daar staat hij ook in...een vriendin van mij werkt bij arke..ze weet alles van de hoed en de rand...niks geen vergelijking,liever onder hun eigen hoede.lekkere winst marge he?

en d reizen boeit het niet het niet die doet gewoon de bekende merken allemaal en krijgt toch wel zijn geld...
ach ja 27,50...?als het me wat ik al zei toen op een londen trip ,zelfde hotel,zelfde vlucht!!datum vanaf rtm...alles het zelfde 300 scheelt...boeit mij die 27,50? :D en het ik moet zeggen toen was holland international het goedkoopst?kijk...oftwel tui....
nu ga ik met oad en die is weer goedkoper...nou jij??????????????????nou vond de opleiding boeiend dat wel,..moeilijk! leuk! maar ik let toch op mijn centjes,ik ben alleen niet van het internet boeken...
dat blijf ik toch eng vinden op 1 of andere manier..maar ja over 10 jaar moeten we misschien wel?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Marietje. Natuurlijk letten we op onze centjes wat reizen betreft en met heel goed zoeken op internet, kom je vaak al een heel eind.
Kijk, als jij het gezellig vind om nog bij een reisbureau te boeken, moet je dat vooral blijven doen, maar zelf thuis zoeken en boeken is echt hetzelfde en kinderlijk eenvoudig.

Ik doe de laatste jaren niet anders en over het algemeen scheelt het me veel geld als ik zelf zoek en boek, omdat sommige organisties niet eens bij een reisbureau geboekt kunnen worden. Let wel op SGR, want dat is belangrijk!!

D-reizen.... heb ik persoonlijk geen ervaring mee, dan ooit een een losse ticket naar Indonesie bij geboekt en dat ging toen goed, maar pakketreizen... liever niet.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

En zo verdwijnt er weer een beroep en een winkel uit het nederlandse straatbeeld.
Jammer hoor......

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

@g7

ja ik weet waar ik op moet letten ik heb zelf een reisopleiding gedaan...lees even terug..stukje..
nou zo gezellig vind ik het niet,want ik kan amper zitten dus staan zitten enz..ik mankeer nogal wat...
maar ik weet het is eenvoudig,..maar ik heb liever dat zei een foutje maken dat ze moeten herstellen dan ik....
:D daarbij vind ik het wel leuk om ff mee te kijken met alles heb immers mijn opleiding gedaan...
maar ik zit er niet echt voor van gut ik ga hier is ff gezellie zitten...
maar ik ben ook wel van het het in stand houden van een reiswinkel..er zijn ook mensen die niet weten hoe ze met een pc overweg moeten,ja je lachterom...maar het is zo.....en dan?
men gaat er maar van uit iedereen heeft een pc...not...
niet omdat ze het niet kunnen betalen maar de techniek niet snappen enz...
we hebben via internet zitten kijken hoor....maar wij zeggen toch reisburo...en bij ons..eerlijk moet ik het zeggen ,scheelde het niet veel..maar citytrip van 8 dg...(ik moet langer ik kan niet lang lopen dus zitten kijken lopen zitten kijken lopen) dus doe je er langer over... :D )kijk turkije enz..griekenland,ja kan het bv bij jiba enz heel veel schelen...
maar die reisburo;s zie je ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel op tv bij red mijn vakantie?
ho ho ho..ik zegniet dat de andere gerenomeerde heilige zijn hoor :oops:
ik probeer gewoon duidelijk te maken dat wij het nog liever zo doen...zolang het nog kan....
maar iedereen is vrij om te laten wat hij wilt en doet..toch??

Sterretje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2010 15:58

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Sterretje01 »

Op 5 mei boek ik een reis voor 8 dagen naar Rome. Uiteraard eerst enig zoekwerk gedaan en ik kom uit bij D-reizen. Geboekt, er komt wel een waarschuwing dat de reis nog bevestigd moet worden.

De volgende dag hebben we iemand van D-reizen aan de telefoon. Helaas zijn de goedkope zitplaatsen in het vliegtuig niet meer beschikbaar. Of we 40 euro meer willen betalen. Nou, vooruit dan maar.

Weer een dag later een bericht, dat ook de kamers niet beschikbaar zijn voor deze prijs. Zo gaat een reis van 790 (incl reserveringskosten) naar 920 exclusief reserveringskosten (940 dus totaal).

Tja, ik denk dan... als je een reis niet voor die prijs kunt verkopen, bied hem dan ook niet aan!

Veel mensen zullen dat misschien accepteren, maar wij zoeken wel even verder. Geen stijl. Je kunt toch niet concurreren op internet met oneigenlijke prijzen?
Dat valt gewoon onder oneerlijke concurrentie en naar de klant riekt het naar oplichting.

Lolacabana
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 17:29

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Lolacabana »

@Sterretje01, 5 mei is natuurlijk wel een nationale feestdag waarop D-reizen ook gesloten is en de prijzen niet bijgewerkt worden door de touroperator waarbij jij de reis hebt geboekt. Hier komt geheel geen oplichting aan te pas, want je hebt gewoon de mogelijkheid om niet akkoord te gaan met de prijsverhoging en het eerder betaalde geld terug te krijgen.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door dia »

Lolacabana dat is wel erg simpel voorgesteld hoor.Een beetje een profesioneel bedrijf zorgd dat zijn website in orde is.En als 5 mei een feestdag is dan mag dat bedrog toevalig wel.
Ken wel meer mensen die dit voor hebben gehad en niet na een feestdag.
D-reizen is gewoon geen goed reisbureau en niet eerlijk tegen de klanten zelfs niet als je bij het reisbureau zelf gaat boeken,dan nog krijg je deze zever achteraf.Ik heb hiervoor bedankt en ben bij een toerkoop reisbureau gaan boeken,trouwens daar waren de dames geen meisjes die nergens antwoord op wisten maar dames die al wat hadden meegemaakt in hun branche.
Voor mij nooit meer d-klotereizen.
Laatst gewijzigd door dia op 28 mei 2010 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Cruise geboekt naar o.a. Sint Peterburg en betaalde bij Kras minder dan de helft dan mijn tafelgenote en dat in een zelfde soort buitenhut. Ik wil maar zeggen. D reizen mag net zo adverteren als zij willen zolang het maar niet echt misleidend is want dan komt de reclame code commissie om de hoek kijken en Kras behoort echt niet tot de onderkant van de branche, dit slaat nergens op en kom dan maar met voorbeelden. Wij hebben diverse verre rondreizen met Kras gemaakt naar Azië en Afrika en andere organisaties hadden beslist geen betere hotels of andere excursies.

1973
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2009 20:01

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door 1973 »

D-reizen is gewoon geen goed reisbureau en niet eerlijk tegen de klanten zelfs niet als je bij het reisbureau zelf gaat boeken,dan nog krijg je deze zever achteraf.Ik heb hiervoor bedankt en ben bij een toerkoop reisbureau gaan boeken,trouwens daar waren de dames geen meisjes die nergens antwoord op wisten maar dames die al wat hadden meegemaakt in hun branche.Voor mij nooit meer d-klotereizen.
Jammer dat u een slechte ervaring heeft gehad met D-reizen, maar D-reizen heeft ruim 180 reisbureau's . En ik kan uit ervaring zeggen dat er niet alleen maar "onwetende meisjes" werken bij D-reizen. Ik zelf werk al ruim 13 jaar bij D-reizen en mijn collega's zijn min. 8 jaar in dienst. Dit geldt voor vele van de ruim 900 reisadviseurs binnen D-reizen. Daarbij zijn wij ook een werk/leerbedrijf die veel stagiaires opleidt binnen het bedrijf.
Waar mensen werken , worden fouten gemaakt. Dit gebeurd op elke reisbureau, maar om dan te gaan schelden op een heel bedrijf ??? jammer

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »


marietje224

Geregistreerd: 11 aug 2009 14:57
Berichten: 238
Re: Consument in maling bij D-reizen
@g7

ja ik weet waar ik op moet letten ik heb zelf een reisopleiding gedaan...lees even terug..stukje..
nou zo gezellig vind ik het niet,want ik kan amper zitten dus staan zitten enz..ik mankeer nogal wat...
maar ik weet het is eenvoudig,..maar ik heb liever dat zei een foutje maken dat ze moeten herstellen dan ik....
daarbij vind ik het wel leuk om ff mee te kijken met alles heb immers mijn opleiding gedaan...
maar ik zit er niet echt voor van gut ik ga hier is ff gezellie zitten...
maar ik ben ook wel van het het in stand houden van een reiswinkel..er zijn ook mensen die niet weten hoe ze met een pc overweg moeten,ja je lachterom...maar het is zo.....en dan?
men gaat er maar van uit iedereen heeft een pc...not...
niet omdat ze het niet kunnen betalen maar de techniek niet snappen enz...
we hebben via internet zitten kijken hoor....maar wij zeggen toch reisburo...en bij ons..eerlijk moet ik het zeggen ,scheelde het niet veel..maar citytrip van 8 dg...(ik moet langer ik kan niet lang lopen dus zitten kijken lopen zitten kijken lopen) dus doe je er langer over... )kijk turkije enz..griekenland,ja kan het bv bij jiba enz heel veel schelen...
maar die reisburo;s zie je ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel op tv bij red mijn vakantie?
ho ho ho..ik zegniet dat de andere gerenomeerde heilige zijn hoor
ik probeer gewoon duidelijk te maken dat wij het nog liever zo doen...zolang het nog kan....
maar iedereen is vrij om te laten wat hij wilt en doet..toch??
wat een zever allemaal zeg,zelf een reisopleiding gedaan en dan nog niet via internet durven boeken omdat ze geen fout willen maken.
Maar amper kunnen zitten en toch maar naar het reisbureau toe waar je vaak moet wachten en dan nog zitten voor een vergelijking.
Ik heb hier mijn bedenkingen bij.
Van één ding ben ik zeker,voor mij geen d-reizen meer.En waar ik boek is altijd veel volk en 1 kilometer verder bij d-reizen zit nooit iemand.

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

Nou Sprookje overdrijven kun je wel want D reizen heeft alleen maar rendabele reiswinkels ennuh marietje 224 is, als ik haar schrijffouten bekijk, veel te dom om reisconsulente te zijn geweest.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sterretje

wanneer ga je naar rome?ik ga ook in sept?ook 8 dg,ik was helaas iets meer kwijt maar moet een goed bed hebben enz dus wat luxer hotel...
als je eerder gaat ,wil je me dan een prive bericht sturen ben zo benieuwd
en kokos olienoot...mensen kunnen wat aan armen handen enz mankeren he da ze schrijffouten maken...maar daarrom heet je waarschijnlijk ook zo...olienoot.

sepr is een stichting examen proeven reizen ...is een officieel diploma waar je heel veel voor moet doen,en als die gene zich prettig voelt dat het gedaan wordt dan laat dan zo en dat jij je twijfels hebt...wordt zelf eens ziek,dan weet je wat je mankementen zijn en kan je pas oordelen....hoop het niet voor je...
ik mankeer nl ook net zoveel en ja ik ga veel zitten enz..maar dan sta je op loop je sta je op loop je...nooit van gehoord?moet je eens om je heen kijken...of hopelijk zelf een keer lekker spit krijgen...ik slik 24 pillen perdag...en ik ondanks de pijn wil ik na jaren weer eens weg....rome wil ik heen ,dat wordt zitten lopen metro zitten,rusten hotel enz...leuk he...ja lach maar ,maar mensen die zo reageren zijn pas heeeeeeeeeeeeeeeeeel dom :wink:

ps hiervoor was ik nl marietje.......en ik ben niet dom daar sta je nog van te kijken ...alleen twee lamme armen gaat het typen wat moeilijk he...een arm die afgeschreven is en met 1 hand typen....nu jij?heb ij dat ook

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Ach ja mijn rug is ook niet meer goed,er is niets goed meer aan.Ik heb geen lamme arm maar ik weet wel hoe ik een zin moet opstellen.Dus ondat je een lamme arm hebt kun je niet foutloos spellen en een zin opstellen doe je ook met je arm.
Meid ik geloof je niet.
Heb pas na een niet zo leuke busreis een paar nachtjes ziekenhuis voor mijn rug.
Een hernia en een lumbago en toch ga ik volgende week terug werken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sprookje

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
moet je zelf weten..zolang de dokters en de rest het maar weten en de uitslagen en mij hebben gezien ...aan jou geen verandwoording verschuldigd totaal niet..... :D :D :D :D blijf maar lekker in sprookjes geloven

oh ja nog even ik ga met domme mensen niet in discussie dus je kan nu schrijven wat je wilt..het houd op,ik richt me liever op mezelf en op mensen met problemen en niet mensen die elkaar afzeiken.
en dan nog waarom zou ik uberhaupt dingen verzinnen,mafferd,iemand die dat denkt is zelf niet wijs...niet met de dingen die ik heb..denk daar eens goed over na...maar dat kan je niet denk ik...hersenen die ik heb mis jij.. :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Goed van je dat je niet met domme mensen in discusie gaat,daarom dat je het met mij wel doet :lol:
Nu wat ik weet van het spit (ook verschot genoend) is dat je daar echt niet lang mee blijft zitten of lopen het is echt wel te verhelpen.
Net zoals een hernia.
Trouwens ik ben niet meer van plan te reageren op je.
En je weet vast wel waarom.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

sprookje, (mede toerkoop boeker) je had altijd vtij zinnige opmerkingen, maar de laatsten van jou zijn "beneden de gordel".
Jij weet niet wat een ander voelt.

Gesloten