LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consument in maling bij D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Strandfanaat

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Strandfanaat »

Beste gaste. Als ik hier bij mijn Toerkoop reisburo een reis van Q-Int. boek, moet ik wel degelijk €15 extra betalen voor hun geleverde diensten. Wat trouwens een logische zaak is! Zij maken ook kosten.

Boek ik rechtstreeks bespaar ik die €15. Ik weet, er zullen mensen zeggen wat is €15 op zo'n groot bedrag? Voor sommigen best nog veel!

Dan erbij, ik ben ook nog in de gelegenheid op hun kantoor te boeken, daar ik er vlakbij woon. Maar dat even terzijde.

milanda

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door milanda »

Ik begrijp niet zo goed waar jullie je allemaal druk om maken. Het staat D reizen toch vrij om te adverteren. Als consument kom je er snel genoeg achter waar je het goedkoopst je reis kan boeken door het zelf te onderzoeken.
Voor ik besloot mijn reis definitief te boeken ben ik bij zowel D reizen als bij een regulier reisbureau geweest. Daarnaast heb ik gezocht op internet. Voor mij bleek D reizen het goedkoopst. Wellicht is dat een volgende keer niet het geval. Ik ben keurig geholpen bij zowel Dreizen als bij het reguliere reisbureau. Een volgende keer zal ik het weer op deze manier doen.
Sorry dit moest ik even kwijt, volgens mij is het niet de bedoeling van het topic om een ander op bovenstaande wijze aan te vallen!!!!!!!

Marcob

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Marcob »

D-Reizen is slim en speelt in op de tekortkoming van de Nederlanders (niet iedereen, maar wel een flinke doelgroep) om iedere dag te zeggen dat ze de goedkoopste reizen aanbieden. Hoelang kan je dit vol houden, want ieder reisbureau in Nederland heeft - op dit moment - dezelfde prijzen!!! Petje af voor D-Reizen.

Misschien alvast nadenken voor een andere doelgroep...

Leonora

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Leonora »

Ben het helemaal eens met Mirjam. Elk reisbureau kijkt waar ze het voordeligst kan boeken voor haar klanten. Ik noem het zeker misleiding!

mvg

Leonora

Roy Aarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2010 14:34

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Roy Aarts »

Hallo allemaal,

ben absoluut niet te spreken over D reizen. Vorig jaar boekte ik een vakantie naar Turkije en maakte het bedrag direct over. Nog geen 2 uur later kreeg ik telefoon dat er kosten bij zouden komen. Ik vertelde toen dat ik het dan beter bij Correndon(waar we al 7 x hebben geboekt zonder problemen) kon doen omdat die veel goedkoper was na alles wat er nog bij kwam. De medewerker van D reizen vertelde mij toen dat zij ook gewoon via correndon boekten. Ik heb toen direct alles stop gezet en heb bij Arke een goede reis geboekt naar Amara wing***** in Kemer (TR). Dit was helemaal top en dat zeg ik niet snel. Dit Hotel is dit jaar jammer genoeg ruim 1000 euro duurder dan toen.

Afgelopen weken heb ik dus het internet afgestruint naar goede aanbiedingen en zag plots een mooie aanbieding bij D reizen. 15 dagen Kilikya palace ***** (op andere sites van reisorganisaties maar 4 *) in april 2010.
Ik heb toen voor mijn gezin (2 vol en 2 kids) voor 1450 euro geboekt en mijn ouders(2 vol) voor 950 euro. Samen dus een mooi bedrag van 2400 euro.
Dit moest direct betaald worden door een machtiging.
U raadt het misschien al, binnen enkele uren hing er een vriendelijke dame van D reizen (GTI of DTI) aan de lijn om mij te vertellen dat er nog even 400 euro bij kwam voor de totale reis. (15% erop)
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en heb de reis direct weer geanuleerd.
Ook vind ik dat dit eigenlijk niet moet kunnen. Het heeft me weer een hele ochtend werk gekost en we waren allemaal blij dat we een leuke vakantie hadden geboekt voor een redelijke prijs.
Het voelde dan ook alsof je genaait werd zonder zoentje en ik heb uit principe dus alles geanuleerd. Ik ga toch ook niet een auto te koop zetten voor 2400 euro en als een groninger naar brabant is gekomen er even 400 euro opgooien.
Stelletje oplichters zijn het en ik hoop dat de gehele organisatie op zijn gat gaat!

groetjes Roy Aarts

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door rijk »

Ik boek al jaren bij D-REIZEN mijn vakantie, ik heb nooit geen klachten over het reisburo, ben altijd perfect geholpen en de reizen die ik boek zijn altijd een van de goedkoopste er wordt wel degelijk gekeken waar de reis het goedkoopste is. D-REIZEN ga door op deze voet.
RIJK.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Rijk werkt vast bij DReizen.....dag Rijk.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Zelf ben ik één keer bij d-reizen geweest en werd er onbeschoft en totaal niet vriendelijk behandeld,ben buiten gegaan en één kilometer verder bij toerkoop gaan kijken.Nu boeken wij 3 tot 4 reizen per jaar bij toerkoop en wij zijn steeds tevreden.
Zelfs meer dan tevreden en zij vergelijken ook altijd de prijzen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

sprookje schreef: Zelfs meer dan tevreden en zij vergelijken ook altijd de prijzen.
Dat doen, al dan niet op verzoek, alle reisbureau's Sprookje. Niet alleen D-reizen en Toerkoop doen dat.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door rijk »

NEE ik werk niet bij D-reizen, maar ook goede ervaringen mogen verteld worden en zeker voor het filiaal van D-reizen in Overvecht Utrecht. bijzonder vriendelijk personeel en erg hulpvaardig.
Als het anders was zou ik het zeker zeggen.
RIJK. :)

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Miss M »

Mijn partner en ik boeken ook altijd bij D-reizen en wij zijn ook zeer tevreden. Het lijkt wel of dat niet meer mag tegenwoordig.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
U raadt het misschien al, binnen enkele uren hing er een vriendelijke dame van D reizen (GTI of DTI) aan de lijn om mij te vertellen dat er nog even 400 euro bij kwam voor de totale reis. (15% erop)

Op zich vind ik dit een raar verhaal. Je boekt een reis op internet en spreekt een bedrag af.

Het is van belang om dit topic goed te begrijpen waarvoor D-reizen die 400 euro extra in rekening brengt .

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door rijk »

Ik heb vandaag een reisje geboekt bij D-reizen, en het verhaal varteld dat D-reizen iemand gebeld heeft en dat er 15% op de reeds geboekte reis kwam, volgens D-reizen is dit bericht ongeloofwaardig, ze hadden dit nog nooit meegemaakt. :?: :?:

ptrhns
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:27

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door ptrhns »

D-Reizen doet aan misleiding door hun "laagste prijsgarantie".
Ik had het onderstaande geconstateerd en gemaild naar D-reizen:

Hieronder volgt de kopie van de vraag:

Waarom kost eenzelfde reis als onderstaand bij Sunweb 1309,50 en bij jullie 1594,50

Vertrekdatum
03-10-2010
Reisduur
11 dagen
Vertrek vanaf luchthaven
Amsterdam
3 Pers.
3-kamerappartement , Marina Son Rigo
Mallorca
(3 X € 429,00) € 1287,00

Calamiteitenfonds
(1 x 2,50) € 2,50
Reserveringskosten
(1 x 20,00) € 20,00
Totaal € 1309,50

Als antwoord kreeg in het onderstaande onzin gedoe:
Geachte meneer Heins,

Naar aanleiding van uw mail stuur ik u hetvolgende.

Ik heb de prijzen voor u nagekeken en er zit inderdaad een prijsverschil in de prijs met Sunweb. Echter niet zo'n hoog prijsverschil als u had gezien.
De prijs die ik heb gevonden en wat bij ons het voordeligste is is met Sudtours. prijsverschil met Sunweb is 20 euro per persoon. reissom is 449 p.p ipv 429. de reserveringskosten zijn gelijk als bij ons op de website namelijk 20 euro. Boekt u bij ons in de winkel dan is deze echter 27 euro. de accomodatie is wel op aanvraag voor die datum,zowel bij ons als bij Sunweb.
Mocht u geinterresseerd zijn dan kunnen wij navragen bij het hoofdkantoor om de prijs te matchen zodat u de reis voor dezelfde prijs heeft als Sunweb. de reservering zal dan wel op aanvraag komen en dat wil zeggen dat wanneer deze akkoord komt ook defenitief is. Ik kan dus helaas geen optie plaatsen.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

met vriendelijke groet,

Michelle Molina
D-Reizen Vakantiewinkels

Slaat dus nergens op.Je mag één keer raden waar wij de reis gaan boeken.En dat is dus niet bij D-Reizen.Dat consumenten zo voorgelogen kunnen worden in Nederland en ongestraft.Zo zijn dus ook 7 miljoen woekerpolissen verkocht.De grootste oplichters zitten in Den Haag.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik boekte vroeger altijd bij een bep reisburo,nu ik niet zoveel meer kan doen we steden trips dan kan ik zitten wanneer ik wil enz..lekker bakkie drinken,want zwemmen gaat niet...althans ik kan niet tegen de hitte...balen!want voor andere lichaamsdelen is het weer beter..maar goed dat terzijde....

ik was bij mijn eigen reisburo voor een trip naar londen zoveelste keer ken het op ons duimpje maar gaan dan ook 8-10 dag omdat ik niet goed loop en moet rusten..dus de tijd..
een ander kan alles zien in 3 dg ik niet?ja jammer maar geniet wel,met mijn aanpassingen.
ze wilde niet eens kijken in een ander boekje,ik zeg kan je kijken of het ergens anders een andere prijs is...in mijn achterhoofd D reizen...
nee zegt ze daar hebben we geen tijd voor.
nou okee dan ga ik naar D reizen..hier om de hoek? :D
ja hoor aangekomen,alle moeite gedaan....en scheelde me met alles bijna 300 euro....ze laten het gewoon zien...op het scherm...vertrek data met prijs hotel enz...
nu wilden we ook weer ergens heen wat makkelijk voor me is en is 1,5 uur bezig geweest,niet te ver vliegen.
moet lekker boeiend zijn en terrasjes erg belangrijk als je om de zoveel tijd moet zitten :D
al met al..dit doe ik al jaren...nooit problemen ik klop he nu af op hout...
rome dusgoed hotel,niet te ver vliegen,veel beenruimte ,ik ben klein maar toch voor de rug...
d reizen krijgt echt zijn provisie wel,hun maakt het niet uit waar jeboekt....
ze krijgen het wel,dus het is de kracht om jou de goedkoopste te geven en ja zijn die weg dan hebn je pech??

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door meniles »

@ptrhns

Lijkt me logisch, Sunweb is een direct seller. D-reizen biedt geen reizen aan van direct sellers en neemt deze dus ook niet mee in haar prijsvergelijking. Je zult dit misleiding kunnen noemen, maar opzich geven ze wel duidelijk aan dat ze enkel een prijscheck uitvoeren op basis van de touroperators die ze zelf ook daadwerkelijk kunnen verkopen. En dus worden direct sellers (die per definitie niet via retail verkopen) niet in deze vergelijking meegenomen..

Sudtours is daarentegen het retailmerk van Sundio (waar Sunweb ook deel van is) dat deze reis daar iets duurder is is zeer goed mogelijk, gezien de touroperator hier een stukje provisie aan het reisbureau moet betalen.

Het is allemaal niet zo moeilijk...

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door marietje224 »

ja en sudtours is weer van tui net als arke enz...
alleen op internet is het misschien goedkoper,maar dat is logisch en daar kan je d reizen niet mee vergelijken....de winkel of internet,
bv sunweb en oad ik zeg maar wat...die kan je ook via internet boeken maar toch net zo duur als bij d reizen, of ander reisburo,hooguit krijg je boekingskosten korting

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Marietje. Dat denk ik dus niet, dat Sudtours van Tui is. Ik ben vorig jaar met Sunweb op vakantie geweest en de hostessen zijn van en/of Sunweb, en/of Jiba, en/of Sudtours. Allen doen ze samen en vallen wat Meniles ook al zei, onder het retailmerk van Sundio.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door meniles »

G7: klopt. Sudtours heeft totaal niets met TUI te maken...

marietje224: reizen onder het label "Sunweb" zijn niet te boeken bij een reisbureau. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Vaya en Jiba, dit zijn allemaal direct sellers die onder de overkoepelende organisatie Sundio vallen. Sundio had tot vorig jaar 3 grote retailmerken (die dus WEL bij een reisbureau te boeken zijn): Sudtours, Marysol en traXs. Sudtours en Marysol zijn inmiddels overgegaan in het nieuwe Sudtours label.

Concreet is het inderdaad vaak zo dat wanneer je een reis direct bij sudtours.nl (of welk label dan ook) boekt, je precies hetzelfde betaalt als bij het reisbureau. Het enige verschil is dat de touroperator in dit geval zelf de provisie in haar zak houdt.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Consument in maling bij D-reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

ptrhns schreef:D-Reizen doet aan misleiding door hun "laagste prijsgarantie".
Ik had het onderstaande geconstateerd en gemaild naar D-reizen:

Hieronder volgt de kopie van de vraag:

Waarom kost eenzelfde reis als onderstaand bij Sunweb 1309,50 en bij jullie 1594,50

Vertrekdatum
03-10-2010
Reisduur
11 dagen
Vertrek vanaf luchthaven
Amsterdam
3 Pers.
3-kamerappartement , Marina Son Rigo
Mallorca
(3 X € 429,00) € 1287,00

Calamiteitenfonds
(1 x 2,50) € 2,50
Reserveringskosten
(1 x 20,00) € 20,00
Totaal € 1309,50

Als antwoord kreeg in het onderstaande onzin gedoe:
Geachte meneer Heins,

Naar aanleiding van uw mail stuur ik u hetvolgende.

Ik heb de prijzen voor u nagekeken en er zit inderdaad een prijsverschil in de prijs met Sunweb. Echter niet zo'n hoog prijsverschil als u had gezien.
De prijs die ik heb gevonden en wat bij ons het voordeligste is is met Sudtours. prijsverschil met Sunweb is 20 euro per persoon. reissom is 449 p.p ipv 429. de reserveringskosten zijn gelijk als bij ons op de website namelijk 20 euro. Boekt u bij ons in de winkel dan is deze echter 27 euro. de accomodatie is wel op aanvraag voor die datum,zowel bij ons als bij Sunweb.
Mocht u geinterresseerd zijn dan kunnen wij navragen bij het hoofdkantoor om de prijs te matchen zodat u de reis voor dezelfde prijs heeft als Sunweb. de reservering zal dan wel op aanvraag komen en dat wil zeggen dat wanneer deze akkoord komt ook defenitief is. Ik kan dus helaas geen optie plaatsen.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

met vriendelijke groet,

Michelle Molina
D-Reizen Vakantiewinkels

Slaat dus nergens op.Je mag één keer raden waar wij de reis gaan boeken.En dat is dus niet bij D-Reizen.Dat consumenten zo voorgelogen kunnen worden in Nederland en ongestraft.Zo zijn dus ook 7 miljoen woekerpolissen verkocht.De grootste oplichters zitten in Den Haag.

Keurige brief van D-Reizen.
Ze bieden u zelfs de overweging nog aan het verschil in prijs voor hun rekening te nemen.
Het enige dat u dan nog doet, is gewoon zeuren..... over woekerpolissen.... het slaat toch werkelijk nergens op.
Beste Michelle Molina... als je dit leest: je hebt je best gedaan. Maar helaas zijn sommige mensen nooit tevreden te stellen.
Dit soort klanten kun je beter kwijt dan rijk zijn!


(En nee, ik werk niet voor D-Reizen, maar een zeurpiet herken ik zo!)

Gesloten