LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

Kies in ieder geval niet voor onur air

Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt niet altijd kiezen met wie je vliegt. Dat ligt aan de touroperator!

Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is eigenlijk nu op dit moment de beste turkse maatschappij? en hoevaak wordt er per dag naar antalya gevlogen gemiddeld?
Dat hangt er vanaf wat je met beste bedoeld:
- veiligheid
- stiptheid
- vliegtijden
- eten/drinken aan boord
- zitruimte
- comfort stoelen
- film onderweg
- routeinfo op monitor
- aardigheid van de stessen
en welk item daarvan je het belangrijkste vind.
Maar ja, dan nog. Een stess kan een chagerijnige dag hebben en wat de een lekker vindt kan de ander wel vies vinden. En een maatschappij kan in het ene toestel wel monitors hebben, en in een ander niet. En vaak vliegen maatschappijen meerdere keren per dag, dus over gunstige tijden is niets te zeggen. En vertragingen hebben de maatschappijen vaak niet zelf in de hand.

Voor het aantal keren dat er per dag naar Antalya wordt gevlogen:
Kijk eens een paar dagen op www.schiphol.nl. Daar kun je alle vluchten van gisteren, vandaag en morgen naar een plaats opvragen.
Maar dat zegt nog niets, want dat kan per week verschillen. In het hoogseizoen en in vakanties gaan er uiteraard veel meer vluchten.

Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

Om te beginnen moet een vliegmaatschappij VEILIG zijn.
Als de maatschappij daaraan niet voldoet komt de rest al niet eens meer aan bod.
Verongelukken in een toestel met veel beenruimte, goed eten, leuke films en lieve hostessen lijkt mij geen goede keuze. :wink:

Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens...
veiligheid bovenaan bij mij, als eten niet te eten is, stewardess chagerijnig wat kan mij dat schelen, maar ik wil wel veilig van A naar B vliegen...
[Maar als ik nu de keus nog krijg, ga ik toch liever met een Nederlandse charter. Och, en als niet, gaan we gewoon met Onur. Het is vakantie, dus niet teveel zeuren. Komt allemaal wel goed! quote]

Tja zo kan ik dus niet denken; dus omdat t vakantie is mag de luchtvaartmaatschjappij er wel een zooitje van maken en ga ik niet zeueren????? ?????????????????????????

Gast

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen beste gast, ik maak me daar echt niet druk om!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door eeliane »

ja gast, waar maakt u zich niet druk om?? begrijp t ook niet helemaal.
Een maatschappij die ten koste van uw veiligheid, geld probeert te verdienen, vind ik op z'n minst gezegd, een stelletje vuil akken.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Sann »

Ik lees hier heel veel over onur air, das heel fijn, maar dat kan je ook op een ander forum opzoeken.
Daarom wil ik graag mijn ervaring delen over n andere turkse luchtvaartmaatschappij, namelijk Air Anatolia.
Ik heb daar twee jaar geleden mee gevlogen vanaf Eindhoven naar Dalaman (bij Marmaris). De heenreis was redelijk (zat bij de nooduitgang en we hadden drie stoelen met zn tweeën).
Maar de terugreis was n stuk minder. Nu had k (logisch) maar één stoel en dat was toch wel heel krap. Ook werd er zowel vóór als achter mij gerookt, terwijl ik toch duidelijk een niet-roken plaats wilde. Ik vind t daarom ook niet gek dat Air Anatolia op nummer twee in de flop top vijf van turbulentie.nl staat.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Satellite »

Jij wilt...., dus jij moet....
Wanneer er geen niet-rokers plaatsen meer vrij waren is het normaal dat je op een rokersplaats komt te zitten.
En ja, dan kunnen mensen om je heen roken.
Je plaats te klein?
Wat wil je dan?
Een vliegtuig voor jou alleen?
Je betaalt voor 1 plaats en dan krijg je ook 1 plaats.
Mensen willen altijd meer dan ze voor betalen.
Typisch.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door osseworst »

Daarom wil ik graag mijn ervaring delen over n andere turkse luchtvaartmaatschappij, namelijk Air Anatolia.
Ik heb daar twee jaar geleden mee gevlogen ...
Hebben we niet zo erg veel meer aan. Air Anatolia is al 2 jaar failliet....

sionvalais
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2005 23:22

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door sionvalais »

Corendon laat reizigers in Istanbul achter, omdat het vliegtuig 3 uur eerder vetrekt om Onur Air gedupeerden op te halen in Antalya. Meer dan 13 uur vetraging en aankomst op het verkeerde vleigveld was het gevolg. Totaal geen ondersteuning van Corendon, ze komen afspraken niet na en laten je gewoon aan je lot over.
Lees meer op:
http://www.sionvalais.com/blog/index.ph ... _istanbul/

Corendon doet net of er niets aan de hand is. Zeer onbeschoft.

Har

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Har »

Corendon is niet verantwoordelijk voor de keuze van uw vliegmij, dat beslist de reiziger zelf.

Bovenstaande is bewust door Corendon in zijn voorwaarden opgenomen, zodoende beroepen zij zich op overmacht.

D-Reizen werkt hetzelfde, dus boeken via een reisbureau, kost iets meer. :oops:

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Sann »

Mn point was voornamelijk om het op dit forum niet de hele tijd over onur air te hebben, want daar wordt op een ander forum al genoeg over gezegd.

Daarbij als ik een niet rokenplek wil, begrijp ik dat ik vlakbij rokers kan komen te zitten, maar t is een beetje raar om me er tussen te plaatsen niet.....Zorg dan dat er alleen achter me gerookt wordt (aangezien de achterste rijen als rookplaatsen werden gebruikt). Is wel zo netjes.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door eeliane »

Zijn er dan nog vluchten waar je op mag roken dan???

sionvalais
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2005 23:22

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door sionvalais »

Har, wat is dan de verplichting van Corendon op het moment dat ik tickets koop? Dat ze me ooit van A naar B brengen. In dit geval overigens van A naar C.
Ik ken de voorwaarden van Corendon uitstekend. Corendon zegt zelf overigens dat ze zorgen voor een onbezorgde vakantie.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Als ze je naar C vliegen...zullen ze het vervoer van C naar b ook moeten organiseren, vervoersplicht staat immers in ticket. Zodat je op een of andere manier toch van A naar B raakt...

Het is toch niet zo heel moeilijk?

Het staat allemaal op je ticket..

:wink:

Har

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Har »

sionvalais

Ik heb dezelfde ervaring gehad met Iner Airlines en Onur, resp. 16 uur en 9 uur wachten , in beide gevallen werd via de annuleringsverzekering een dag vakantie terug betaald.

Ik hoop dat het bij jouw ook nog lukt, de claim papieren opvragen bij de verzekeraar. Succes

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door hharteman »

Ja zo'n vlucht van Anatolia heb ik ook eens gehad.
Was wel grappig.
In het toestel zaten niet eens asbakken en als je roker was kreeg je een plastic bekertje met water als asbak.
De ventilatie van dat vliegtuig was ook niet best want tijdend de 3.5 uur durende vlucht stond het hele vliegtuig blauw.
Ik ben toch een fanatieke roker (40 per dag) maar zelfs ik kreeg het er spaans benauwd van.
Ik vind het niet gek dat deze maatschappij failliet is want de service van deze maatschappij was bagger.
De stoelen stonden zo dicht op elkaar dat je met je knieen in je nek zat en het opklaptafeltje bleef ergen ter hoogte van mijn borst hangen.
Ook de vliegtuigen hingen met kauwgum en plakband aan elkaar.
Anatolia is niks aan verloren volgens mij.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Is vliegen met een turkse maatschappij verantwoord?

Ongelezen bericht door Miquel »

Neem eens een kijkje op

http://www.turbulentie.nl/vliegervaringen.shtml

Hier vind je ervaringen van mensen van alle bekende en onbekende vliegmaatschappijen. En ook hier zullen mensen hele goede en hele slechte ervaringen hebben... :lol:

Gesloten