LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Ezeltje

Jammer dat je zo vaag doet, je kan er waarschijnlijk best veel mensen mee helpen die in onzekerheid zitten. Bedoel jij zou het ook plezierig vinden als je vraag naar tevredenheid werd beantwoord.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hahahah, nou in het uiterste geval hebben ze ook nog een lening voor je. Dat wordt op de video van Club Greece vertelt.
ik weet natuurlijk niet of ze de kaart ter plaatse na kunnen gaan op geldigheid, maar ik schat hun intelligentieniveau niet erg hoog in.

Ja, natuurlijk is het niet netjes om te doen, maar dit soort firma's is alleen te stoppen wanneer je ze op dezelfde manier belazert als zij bij jou proberen.

Zitten ze hun winst te tellen, komen ze erachter dat ze zelf de boot in zijn gegaan. Ik zou hun beteuterde koppen weleens willen zien.

ezeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 21:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ezeltje »

IK zal wel wat concreter zijn. De vele verhalen die op www.crimeshare.net staan over het je door de strot duwen van een overeenkomst hebben wij zelf ook als zodanig ervaren. De kraskaartjes, het uren durende op je inpraten etc. etc. Hadden wij een afkoelperiode gehad waren we zeker niet doorgegaan. Maar (stom) je tekent een formulier waarin je afziet van deze periode. Ze spiegelen je via mooie praatjes hele voordelige vakantie's voor. Later realiseer je je pas dat je het grote bedrag dat je in deze organisatie stopt je jaren op vakantie kan gaan.
Als je thuis bent staat er binnen no time iemand op de stoep om te praten over de financiering. Dit hebben we gelukkig niet gedaan, daar we dit uit ons eigen vermogen konden betalen. Je betaald, want als je de kleine lettertjes leest pleeg je anders contractbreuk en wordt je juridisch aangepakt. Onze reclaimcheque hebben we pas na hevig aandringen ontvangen. We hebben toen besloten om er a: maar gebruik van te gaan maken en b: we gingen toen regelmatig naar Tenerife toe alles van de zijlijn te blijven volgen. Ons vertrouwen kreeg de grootste deuk toen na twee vakanties (in 1 jaar) het vakantiecompex waar wij dan ook zogenaamd in investeerden niet verder werd afgebouwd. En ook de daarvoor bestaande website verdween. Door ontwikkelingen in de vakantiemarkt merkten wij dat de voordelen van DWVC steeds kleiner werden ten opzichte van de tot ontwikkeling komende internetboekingen. Via DWVC kan je best voordelig een appartement voor een week huren, maar dan moet je alles daaromheen nog vervoer regelen. Een gezin met 2 a 3 kinderen kunnen zo echt wel voordelig weg. Wij reizen nog met ons tweetjes, daar geldt dit niet meer voor. Waar het ons echt om gaat is dat wij weinig vertrouwen hebben in het feit ons geinvesteerde bedrag nog terug te zien. Komt nog het volgende feit bij, dat wij gisteren gebeld zijn door ene Raymond (geen achternaam) van Reclaim die zegt namens 1000 gedupeerden te willen handelen om nog iets van de investeringen te kunnen terughalen (max 10%). Hij zegt dat we de cheque niet naar het in de overeenkomst genoemde adres moeten sturen, zijn volgens hem failliet maar aan hem. Beter was het om zelf naar Malaga te komen. Toen mijn vrouw met dit verhaal kwam ben ik op internet gaan speuren, en heb verscheidene sites gevonden, waaronder ook deze. Ben ik zo duidelijker voor iedereen ?
Dus nogmaals mijn vraag zijn er lezers die voor hetzelfde dillemma staan of ervaringen hebben over de cheque indiening laat het mee weten.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Dank je, je bent nu een stuk duidelijker! Ik hoop voor je dat je mensen vindt!!

En die cheque zou ik dus nooit versturen.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

ik weet natuurlijk niet of ze de kaart ter plaatse na kunnen gaan op geldigheid, maar ik schat hun intelligentieniveau niet erg hoog in.

Ja, natuurlijk is het niet netjes om te doen, maar dit soort firma's is alleen te stoppen wanneer je ze op dezelfde manier belazert als zij bij jou proberen.

Zitten ze hun winst te tellen, komen ze erachter dat ze zelf de boot in zijn gegaan. Ik zou hun beteuterde koppen weleens willen zien.
Nou ik heb al gedacht, mocht dit me ooit weer overkomen, leg ik ze in de luren, Kijk nu al uit na mijn volgende vakantie. :lol:

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Ezeltje heel duidelijk zelfs.

Ik denk ook dat het beter is om deze cheque niet aan een onbekende te sturen.
Ik heb wel het adres van European Coast and Sun Holidays maar ik weet natuurlijk niet of je het via hen bent aangegaan?

Ik hoop echt dat er iemand is die het heeft meegemaakt en dan ook nog positief.

Tip: kijk eens op engelse site's (als je dat niet al hebt gedaan natuurlijk) er zijn veel meer engelse die dit zijn aangegaan dan nederlanders.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je betaalt, want anders pakken ze je aan wegens contractbreuk?


Het moet niet gekker worden. Een overeenkomst hoort met instemming van beide partijen gesloten te worden. Het wordt eens tijd dat het Openbaar Ministerie hier eens flink tegen gaat optreden.

Het beroerde is, dit soort louche firma's dekt zich vooraf aan alle kanten in, de klant is rechteloos, of wordt dat gewoon gemaakt. Dat krijgen ze alleen maar klaar omdat ze werken met mensen die haarfijn de mazen van de wet kennen.

Zo gaan we toch niet met elkaar om.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Zo ga je inderdaad niet met mensen om. Ben het met je eens dat de autoriteiten hier is iets aan moeten gaan doen.
De toerist moet hier tegen beshermd worden, er moet ook meer openbaarheid aan gegeven worden.

Wij hebben het deze vakantie ondervonden.............eerder had ik er nog niet van gehoord. En terwijl ze al jaren mensen ronselen oor deze praktijken.

Nu heb ik wel gelezen dat timesharing aan strengere banden wordt gelegd, maar dan nog...........er zijn dan heus weer van die slimmerikken die de boel weten te omzeilen, zoals Club Greece nu met die 35 maanden in plaats van 36 maanden. En ja je moet een contract goed doorlezen voor je tekent. Maar hoe kun je als toerist precies weten waar het aan moet voldoen?

Je mag onderhand wel cursussen gaan volgen voor je op vakantie gaat. :lol:

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Je mag onderhand wel cursussen gaan volgen voor je op vakantie gaat.


En gewoon niet zo goedgelovig zijn!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heer Polo ( 8) ):


Dit is nou net een van de aspecten, waar ze op inspelen. Op vakantie laten veel mensen hun principes een beetje los, onder het mom van: nu mag het, het is tenslotte vakantie.

Onder het genot van een gratis tropische cocktail zou jij je waarschijnlijk ook makkelijker laten overhalen, dan wanneer ze je een glaasje melk zouden geven.

Hoe tropisch die cocktail was, laten ze je bij thuiskomst wel merken.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

En gewoon niet zo goedgelovig zijn!!
Ik ben wantrouwig ingestelt, soms is dat goed, soms is dat minder. Heb ook gelijk tegen die jongen gezegd, dat ik niet geloofde dat ik de hoofdprijs had gewonnen. Ook zijn we niet op heet contract van die vijf weken vakantie ingegaan. Maar het is zeer aantrekkelijk, en zo het voor gespiegelt wordt????

Ze beginnen al te vertellen dat ze niet in reisbrochures staan, niet op het internet lid kan worden. Dat dit hun manier van reclame maken is, en daarom veel voordeliger. Die jongens zijn zo glad als een aal, kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er wel op in gaan.............en ach dat kan ik niet goed gelovig noemen, nee je wordt gewoon opgelicht, belazerd. Die zaal waar wij zaten, zat helemaal vol met toeristen, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Hollanders...............als ik er nog aan terug denk............het zit werkelijk zo goed in elkaar, knappe koppen anders kan dit nooit zo groots aangepakt worden, zonder dat ze aangepakt worden.

ezeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 21:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ezeltje »

Wat ze ook nog vertellen is dat je dit niet met je hostess moet bespreken, die zijn altijd negatief omdat hun "goedkope" vakanties zware concurrentie is voor de reguliere reiswereld.

Neem dus nooit een kraskaartje aan van deze geslepen jongens/meisjes. Ze observeren je en spreken je vaak in je eigen taal aan. Wij hadden net een krant gekocht, dus zagen ze dat wij nederlanders waren. Je wint altijd een grote prijs, en maken je langzaam aan gek. Eenmaal in een taxi wordt het moeilijk om weg te komen.

Denk ook niet ik weersta deze lieden wel even. Ik ben van nature best wantrouwig maar ben er toch ingestonken. Van beroep ben ik financial en hun financiele onderbouwing ziet er doordacht en betrouwbaar uit.

Maar zoals ik al eerder heb opgemerkt zo'n lidmaatschap van DWVC is alleen leuk als je dit gewoon kan krijgen en niet als je weet ik hoeveel gedurende 5 jaar moet investeren, met het risico dat je er nooit meer iets van terugziet.

Herman J
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2005 12:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Herman J »

Ook wij zijn tijdens onze vakantie op Tenerife benadert door DWVC zij vertelden ons een mooi verhaal over vakanties over de hele wereld waarbij het hotel of resort e.d. slechts € 122 zou moeten kosten. De vliegreis zou via hun tot wel 50% goedkoper kunnen.
Dit klinkt erg aanlokkelijk natuurlijk dus wij gingen er in eerste instantie wel op in. Na een uitleg van zo'n anderhalf uur kwam de aap uit de mouw er moest namelijk wel een bedrag van € 14000 worden betaald om gebruik te kunnen maken van dit mooi's, wij zijn hierop afgehaakt.

En om zeker te zijn dat de klant ook echt wil moet er direct € 1000 worden betaald. Dit is toch verboden? Ze zijn toch verplicht een bedenktijd te geven, we praten hier toch over een behoorlijk groot bedrag nietwaar?

Overigens het raam in dat hotel waar ze je een kamer laten zien is nog steeds kapot.

roberttfe
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2006 11:51

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door roberttfe »

die tobias werkt gewoon bij DWVC ha ha :D

kelvin van eynde
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:45

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door kelvin van eynde »

Hallo,

Mijn naam is zoals je ziet Kelvin Van Eynde,ik ben 16 jaar en ik ben net terug met mijn ouders van 2 weekjes tenerife.Wij zijn ook aangesproken door een jongen met die kaartjes en het komt er eigenlijk op neer dat mijn ouders in zee gegaan zijn met DWVC.
Nu wij waren al lid van ene timesharing organisatie RCI waar we eigenlijk ni tevreden over waren want uit mysterieuze wijze bleek dat we portugal en griekenland ea. al van 1 jaar op voorhand vol zaten :?
Nu kan ik niet zeggen of het hele DWVC goedje te vertrouwen is of niet want je moet eerst de kleren dragen om te zien of ze goed zijn om het zo maar uit te drukken.wel vonden we het plezant dat we een paar dagen gratis een auto konden huren en we een gratis cruise kregen :D zolang het maar gratis is.Alleen zijn mijn ouders een beetje wantrouwig over het fameuze cashbacksysteem.Dat zullen we dan maar moeten afwachten.
dus u zal nog van mij horen

Greetz Kelvin

ezeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 21:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ezeltje »

Geachte Radar moderator,

Is er een termijn gesteld aan dit onderwerp. Ik heb begrepen dat de reclaimcheques vanaf begin dit jaar ingediend kunnen worden.
Zelf moet ik mijn cheque begin oktober indienen. Om de discussiegenoten en de meelezers op de hoogte te houden hoe het één en ander gaat uitpakken is wellicht een lange adem nodig.
Ik ben in ieder geval bereid mijn te nemen stappen en bevindingen op deze site te vermelden.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Lieve Kelvin, geloof me je krijgt niets gratis...........dus ook geen cruise.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

De mensen van Carpe Diem beweren geen timeshare bedrijf te zijn, dus vallen ze niet onder de europese wet van timesharing.
Deels klopt dit, deels ook niet. Juridisch gezien hebben ze deels dus gelijk.
Ze dreigen nu met advocaten omdat we binnen de wettelijke termijn hebben opgezegd die geldt voor timesharing.
Wie heeft ervaring met dit soort dreigingen.
Ze staan op de blacklist (timesharing) en ze sturen natabene een bijlage mee over timesharing, met een tekst "Let ook op voor aanbiedingen van vakantieclubs" Hadden ze ook van internet geplukt.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Toch moet je je niets van die dreigingen aantrekken............dit heb ik gevonden. dit gaat over Club Greece, ook net geen timesharing omdat er in hun contract 35 maanden staat ipv 36, valt ook buiten de eurppese wetgeving.

Euregio adviseert consumenten die van hun timeshare af willen buiten de afkoelingsperiode, maar nog niet alle termijnen hebben betaald de timeshare terug te schenken. Zo ben je overal van af en hoef je de overige termijnen niet meer te betalen. Je bent echter wel je voorschot kwijt.

Contijn van Marle van stichting de Ombudsman te Hilversum adviseert mensen, die slechts een aanbetaling hebben gedaan en van het contract af willen, het restant van het bedrag niet te betalen. Hij heeft nog geen enkele rechtzaak gezien van een timeshare-organisatie tegen een consument. Organisaties dreigen wel met incasso en een rechtzaak, maar zover is het in Nederland niet gekomen. Als het al tot een rechtzaak komt, zal volgens stichting De Ombudsman de rechter de consument zeer waarschijnlijk in het gelijk stellen. Alles wijst erop dat de overeenkomst tot stand is gekomen onder misleidende en vaak gedwongen omstandigheden.

Verder zegt van Marle dat de EU-richtlijn niet ver genoeg gaat. De richtlijn gaat alleen over een afkoelingsperiode vergelijkbaar met de Nederlandse Colportagewet, en gaat niet over de teruggave van de aanbetaling.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Dank je dit stelt me erg gerust, kan nu weer rustig slapen.

Gesloten