LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har

zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Har »

D.D. 29/08 (bron www.geen stijl.nl)
Zwarte lijst: luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3' incidenten
- de veiligheidsincidenten waarbij een vliegtuig aan de grond wordt gehouden totdat het mankement gerepareerd is.oa :
Air Atlanta Iceland
Air Bangladesh
Air Luxor
Air Plus Comet
Ethiopian Airlines
Excellent Air GmbH
Fly Air
Flying Partners
Georgian Airlines
Inter Express Airlines
JetAfrica
My Travel
Onur Air
SAGA Airlines
Sky Airlines
White Eagle Aviation

Nederland:
Air Holland
Dutchbird
North Sea Airways
Holland Exel

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door karr-2 »

Deze lijst is compleet nutteloos, omdat we als echte nederlanders bij de eerste de beste goedkope aanbieding meteen weer in de rij staan om last minute naar Turkije te gaan.

robxa
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2005 15:40

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door robxa »

En van dit lijstje zijn er al 7 failliet dus een beetje achterhaald
en elke maatschappij zelfs de beste moeten wel eens van de inspectie een vliegtuig aan de grond houden wegens een defect alleen hoor je dat niet zo vaak in de media

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Wij zouden ooit met Arke en Martinair terug vliegen van Rhodos. Omdat er veel reizigers waren heeft Arke of Martinair een ander groter vliegtuig laten komen. Dat was een vliegtuig van Air Plus Comet. Ik was er niet van gecharmeerd. Een afgedankt vliegtuig van Aerolineas Argentinas. Als je dan thuiskomt en alleen maar bij het reisburo informeert of dat wel mag dat blijkt dat gewoon in de voorwaarden te staan.
Wat ik bedoel, leuk zo'n lijst. Nederland heeft de lijst niet en de voorwaarden van de reisorganisaties laten gewoon toe dat er met een andere maatschappij wordt gevlogen dan waarmee wordt geadverteerd in de gidsen. Zekerheid tot de deur dus.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door geengast »

Berichtje over Fly Air (in Belgische krant)

Belgische piloot ontslagen na redding van zijn passagiers

De Belgische piloot Peter Thys is door het Turkse Fly Air ontslagen omdat hij de veiligheidsprocedures respecteerde. Dat zegt Thys in een gesprek met De Morgen. Thys was de commandant van het toestel dat verleden woensdag terugkeerde naar Parijs toen bleek dat er een elektrische panne aan boord was.

Na inspectie bleek het Fly Air-toestel ondermeer ook brandstoflekken te vertonen. Na herstellingswerken mocht Thys met het lege toestel naar de oorspronkelijke bestemming, het Tunesische Djerba. Daar kreeg de Limburger per mail meegedeeld dat hij ontslagen was. Momenteel zit Thys samen met zijn vrouw en twee kinderen vast in Djerba. Zijn salaris is niet uitbetaald, de kosten voor het peperdure personeelshotel zijn plots voor zijn rekening en Thys weet nog niet of hij zich een vlucht naar huis kan permitteren.

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Globetrotter »

En dat wil ook nog toetreden tot de EU?

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Ja ja, en daarom gaan we met zijn allen per Onurair's, Flyairs, RYAN-AIRS en al die andere "goedkope" vliegtuigmaatschappijen op vakantie.
De vliegers moeten niet zeuren, en hun eigen nek riskeren of er ontstaat intimidatie, ontslag of erger.
De passagier ziet alleen maar de prijs, de glimlach v.d stewardess, en natuurlijk de o zo belangrijke "gratis"maaltijd. :wink:
Veiligheid zie je niet, en is in hun ogen niet belangrijk genoeg om over na te denken.
Waarom zijn die clubs eigenlijk zo goedkoop???...
Das om de concurentie aan te kunnen met bedrijven waar wel de vlieger het laatste woord in veiligheid heeft, en war deze wordt gerespecteerd als hij vanwege een technische storing een tussenlanding maakt of i.d
Mensen wordt eens wakker allemaal. Laten we in hemelsnaam die clubs uit die landen weren, of betaal aub een paar tientjes meer voor een gerenomeerde Nederlandse maatschappij waar onderhoud, veiligheid en dat soort zaken zeer hoog in het vaandel staan. :idea:

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Dutchie »

wat is het probleem met Ryan-Air v.w.b. veiligheid ????? lijkt wel persoonlijk

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Die is zo aan het expanderen dat dat eens ten koste moet gaan aan de vliegveiligheid.
Vliegers mogen geen lid zijn van een vakbond, en worden regelmatig geintimideerd.
Als je niet doet wat men wil, word je zonder pardon overgeplaatst van b.v londen naar duitsland of i.d. of ontslagen danwel weggewerkt tot je ontslag neemt.
Als je als vlieger teveel kerosine meeneemt, kun je je verantwoorden, en na een 2e maal heb je een serieus probleem.
De expansiedrift is zo groot dat men cabinepersoneel aanneemt die nauwelijks of geen engels spreken, en nog nooit gevlogen hebben.
De dag voor hun examen word de instructeur gebeld, dat de mensen moeten slagen voor hun examens, daar de instructeur anders haar baan kwijt is. (van 2 bronnen gehoort)
Hetzelfde laken en pak voor vlieginstucteurs. Nieuwe vliegers moeten slagen, want ze zijn al ingedeeld op de routes.
Kisten kunnen anders niet vliegen, en dat gaat ten koste van de baten.
Personeel die rechtzaken aanspannen verliezen dit zo goed als zeker.
De hele overheid inclusief rechterlijke macht in het gebied v.d. thuishaven in Ierland zijn afhankelijk van de family O'Leary.
Het is als de bekende family in de serie Dallas op de tv.
Tegenspraak wordt niet geduld, en is er dan ook niet.
Men heeft daarnaast zoveel geld in een noodfonds achter de hand, dat men ingeval van een crash alle family's v.d eventuele slachtoffers en crew volledig schadeloos kan stellen inclusief het vliegtuig en alle negatieve publiciteit.
Zelf alle tickets zullen dan 1 jaar lang gratis zijn om de naamsbekendhied en klantenkring opnieuw op te bouwen.
Zo kan ik nog even doorgaan, en dit is uit de eerste hand van mensen die er hebben gewerkt als vlieger, als purser en van 2 mensen die er nogsteeds werken.
Het is slikken of stikken, en u begrijpt misschien dat dat altijd tenkosten zal gaan van iets, en in dit geval v.d vliegveiligheid.
Ik bepaal hier niets, en u zegt misschien dat is oud zeer, maar mijn schoenen gaan daar in iedergeval nooit bij aan boord. Daar weet ik teveel vanaf.
Men heeft altijd veel haast in de lucht, en op de grond om weer weg te komen, en luchtvaart en haast zijn nou eenmaal slechte companions.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Easyjet die het wel op normale respectabele en veilige manieren doet.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Dutchie »

Die is zo aan het expanderen dat dat eens ten koste moet gaan aan de vliegveiligheid.
oftewel vlieg ook maar niet meer met Easyjet
Vliegers mogen geen lid zijn van een vakbond, en worden regelmatig geintimideerd.
Als je niet doet wat men wil, word je zonder pardon overgeplaatst van b.v londen naar duitsland of i.d. of ontslagen danwel weggewerkt tot je ontslag neemt.
welkom in de huuidige wereldeconomie
Als je als vlieger teveel kerosine meeneemt, kun je je verantwoorden, en na een 2e maal heb je een serieus probleem.
teveel kerosine is hogere kosten; jouw baas vind het niet erg als je teveel uitgeeft?
en in dit geval v.d vliegveiligheid
geef eens een lijstje met 'alle' veiligheidsincidenten van deze club
maar mijn schoenen gaan daar in iedergeval nooit bij aan boord
zolang een maatschappij niet op een zwarte lijst staat en ik persoonlijk geen slechte ervaringen heb, stap ik gewoon aan boord, inclusief schoenen

Tip: verdiep je eens wat meer in het bedrijfsplan van Ryanair, dan zie je op welke andere manieren ze ook geld verdienen.

De vloot van Ryanair bestaat voor 90% uit boeing 737-800 met een gemiddelde leeftijd van 2,3 jaar. Als je de boeings 737-200 er bij neemt (overige 10%) dan is de gemiddelde leeftijd van de vloot 4,5 jaar.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Angelic »

Heb persoonlijk (nog) geen slechte ervaringen met EasyJet of Ryanair.
Weet alleen dat Easyjet de flightsafety instructies een beetje afraffelt (of afraffelde) Toch niet onbelangrijk, naar mijn mening.
Maar ik moet toegeven dat het reeds een lange tijd geleden is dat ik met hen gevlogen heb.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door osseworst »

Als je als vlieger teveel kerosine meeneemt, kun je je verantwoorden, en na een 2e maal heb je een serieus probleem.
teveel kerosine is hogere kosten; jouw baas vind het niet erg als je teveel uitgeeft?
Een piloot zal atijd (moet) teveel brandstof meenemen voor het geval het toestel moet uitwijken naar een ander veld of langdurig in de hold wordt gezet voor het aan de beurt is om te landen.
Als je minder brandstof meeneemt, is het toestel lichter en zal minder brandstof verbruiken. Minder brandstof is dus goedkoper, maar ook minder veilig. Er moet dus een goed (veilig) gemiddelde worden gevonden: niet te veel en niet te weinig. Als een maatschappij hierop gaat bezuinigen, dan brengt het de veiligheid in gevaar, en is zo'n maatschappij onverantwoord bezig. Ik denk dat Keukenpipo hierop doelt.

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Wat mij betreft moet FlyAir gelijk uit Europa geweerd worden.
Men heeft daar het lef een Belgische Gezagvoerder op staande voet te ontslaan die vanwege technische problemen een voorzorgslanding heeft gemaakt.
Daarna kwamen aan de Airbus A300B nog meer problemen aan het licht, en na reparatie liet men de man doorvliegen naar Djerba Tunesië, alwaar men hem op staande voet ontslag gaf.
Hij zit daar nu in het crewhotel (duur hotel) op eigen kosten zonder geld voor een ticket naar huis.
En dat alleen omdat hij het niet meer veilig vond en besloot, een naar later bleek terechte voorzorgslanding te maken.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

robxa
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2005 15:40

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door robxa »

Zonder geld haha
hij is toch een captain ben er zelf ook een maar mij kan je niet wijs maken dat hij geen geld noch creditcard heeft. nog wat nieuws ik heb hem gesproken gewoon thuis!!!!!! mensen geloof toch niet alles wat in de telegraaf staat en geloof zeker niet het verhaal over deze piloot want het ging niet alleen over deze situatie. maar helaas jullie kunnen niet in zijn priveleven kijken en de ware reden van zijn ontslag was zeker niet deze melding van de telegraaf

robxa
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2005 15:40

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door robxa »

oja een crewhotel is voor crew redelijk goedkoop en dat hoeft hij zeker niet zelf te betalen

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Das mooi, maar ongeloofwaardig.
Laat eens wat meer details los zonder privacy kenmerken.
Als je zelf Captain bent, wil ik als controle van waarheid van je vernemen wat de beslissings speed is waarbij je de takeoff nog kan afbreken.
En hoe heet het systeem waarmee de lift v.d vleugel wordt weggehaald na de landing??
google ze!! :P

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Blijkbaar is dat het enige waar je verstand van hebt neppiloot. :shock:
Ga ergens anders de zaak verzieken en laat dit met rust.
Of neem een antidepri pilletje of 10.
Weltrusten. :P

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door osseworst »

Keukenpipo, er zijn al wat twijfels geuit of je zelf wel een piloot bent, en dit waren wel 2 heel eenvoudige vragen van een piloot aan een piloot. :?
Eens testen of je zelf wel een piloot bent. Een beetje kort opgeschreven, zodat ze niet zo makkelijk te googelen zijn:
Wat betekent: 23015G25KT 6000 –RA BKN015
Wat is de frequentie van SPY.
Welke term gebruik je voor de herleide luchtdruk naar de druk op zeeniveau.
Wat is de code wanneer je geen radiocontact meer hebt.

Keukenpipo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

wind richting 230 met 15 knopen gust tot 25 knopen 600meter in regen Broken clouds 1500voet!!!
SPY vor 113.3 MHZ
Luchtdruk in Hpa op zeeniveau 1013 HPA standaarddruk.
radiofailure A7600.
Lust u nog peultjes???
Ik niet.
Ben niet acherlijk, maar helaas licht dislecties.
Dat je twijfelt aan iemands kunnen begrijp ik, maar beoordeel nou niet ieand op diens taalfouten aub.
Grtn :shock: :shock: :shock: [/quote]

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door osseworst »

En ik beoordeel helemaal niemand op taalfouten, ik wilde alleen weten of je daadwerkelijk bent wat je zegt of een bluffer. En voor de test ben je geslaagd! Alleen bij de 3e bedoelde ik eigenlijk de QNH, maar mijn vraagstelling was ook wel erg kort.
Dus blijkbaar kunnen we er van uitgaan dat keukenpipo inderdaad piloot is, of anders veel van de luchtvaart afweet, anders had hij deze vragen nooit zo snel kunnen beantwoorden.

En verder ben ik het met je eens. Mij krijg je niet aan boord bij Onur of Fly Air.

Gesloten