LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantietours falliet en dus geen vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
brigitassink
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005 19:57

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door brigitassink »

Sorry, ik bedoelde K.R.

k.r.
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2005 19:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door k.r. »

Wij gaan a.s. (zoals de bedoeling) op vakantie.

k.r.
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2005 19:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door k.r. »

En ik bedoelde natuurlijk a.s. zaterdag.... Sorry!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door G7 »

Nu, k.r. heel veel pezier en een fijne vakantie gewenst. Het gaat vast goed komen, nu jullie met Corendon gaan. Wij hebben in ieder geval een hele prettige ervaring met hen gehad met onze reis naar Turkije :wink:

Flo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:23

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Flo »

Hela,

Is er al iets bekend of kassa, trosradar of een ander tv-programma aandacht gaat schenken aan ons probleem??

Het mag niet doodbloeden mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door eeliane »

Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er een louche 'touroperator' er van tussen gaat met de poen. Je hoorde daar verder ook niets meer over ben ik bang

monic baak
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:53

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door monic baak »

:twisted: Ja ook wij boekten met onze 3 kinderen een vakantie naar turkije om in de herfstvakantie eindelijk even op adem te komen, We hadden immers nog geen vakantie gehad en mijn man zijn tong hangt op zijn tenen!! ....Ik had de aanbetaling van 1800 euro gedaan en vond het eigenlijk nog raar dat ik maar niets hoorde van het resterende bedrag, ik ga nog bellen en spreek met het meisje aan de telefoon af dat ik de volgende maandag de rest zal doen..... :oops: die trut!!!! ze waren al failliet en ze laat mij toch nog het geld overmaken....twee dagen later kijk ik mijn ogen uit op tv en ik ben zo kwaad......we hadden het even zo nodig.....Het aller kwaadst ben je nog dat er gewoon iemand met je geld vandoor is.....Ook wij hebben alsnog bij corendon een nieuwe reis geboekt...met iets korting...voor de gedupeerden...heel netjes,,en slim van ze....Dus uiteindelijk gaan we toch, alleen kost deze vakantie ons nu 3800 euro...voor 1 week dat is zuur.... en ik ga de hele week op me rug liggen...en me echt laten verwennen....en de kinderen kunnen ook henieten....alles immers all in!!!..... :P

Maar wie verteld mij.....wat berijk ik ermee, om aangifte te doen, volgens mij schiet ik er nl. niets mee op. :?: :?: :?:

ik hoop dat ik hier een reactie op krijg..
groetjes Monic ....en alvast bedankt..

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door eeliane »

Kan je juridsch geen advies geven monic, vind t alleen erg rot voor je, wat een rotzakken daar zeg en inderdaad, wat een trut, dat ze je nog laat overmaken. Hoop dat je toch nog een leuke reis hebt, mooi weer en geniet er van!

monic baak
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:53

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door monic baak »

:lol: 8) aan iedereen die huiverig is voor corendon, moet je wel weten hoe het echt zit denk ik.....

Alle reizen van de grote touroperators worden bij corendon ondergebracht en dit gebeurd al heel lang zo....en zij hebben alle gegevens van de mensen die bijv. bij neckerman of arke boekten....het loopt via hun hoor!!
Ik ben bij corendon in Haarlem geweest en en rechtstreeks bij hun boeken in echt goedkoper en veilig hoor...en als je het niet vertrouwd..ga dan gewoon naar ze toe en boek daar..je hebt zelfs nog meer keus. Ik wilde bijv. niet met Onur air en ze boekten het direct om naar martinair voor 20 euro meer...met zijn vijven!!

Ze hebben ons keurig geholpen..en ik zou het zo weer doen..

groetjes Monic

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door G7 »

Nou Monic. Laat Neckerman en Arke dat maar niet horen of lezen, want dat is beslist niet zo! Die hebben echt hun eigen reizen en gaan niet via Corendon.

Dat zijn al die reizen, die je hier op het net , onder verschillende namen en bij verschillende touroperators kunt boeken. Kijk echter [/b] VOOR het boeken, of dat ze lid zijn, van in ieder geval SGR.

Dat men bij Corendon zelf, de reizen ook kan boeken, is algemeen bekend en dat is al jaren zo.

In ieder geval, jullie alsnog een hele fijne vakantie gewenst. 8)


eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door eeliane »

Corendon staat helemaal op zichzelf hoor, laat inderdaad Arke en Neckermann het maar niet horen. Haha.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Beer2 »

nou monic,

deze gepaste reactie hierop is;

HAHAHAHHAHAHHAHA

dat geloof je toch niet zelf, arke en neckermann zouden nooit met zo'n onbetrouwbare touroperator in zee gaan.

Corendon is van 2 turkse broers en staat geheel op zich zelf

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door G7 »

Inderdaad.... Corendon staat geheel op zich zelf! Wat is daar mis mee dan?

En dan nog even dit: zij zijn in ieder geval WEL lid van de SGR en ANVR.

Kan je van al die louche touroperators op het internet niet zeggen.

Wij hebben dit jaar voor het eerst kennis gemaakt met Corendon en dat is ons heel goed bevallen. Zowel de service hier, als op plaats van bestemming. (Alanya) En stukken voordeliger!!!!!!!!!! 8)

Maar laten we niet teveel van het onderwerp afwijken, want wat er hier gebeurd is, is al erg genoeg!

hagebeuk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2005 01:06

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door hagebeuk »

Gedragsregels Uitleg Zoeken Profiel Uitloggen [ hagebeuk ]


Overzicht forums/Touroperators/vliegmaatschappijen/Dit overkwam mij bij Corendon!

Gepost door BerichtPrint
hagebeuk


Geplaatst op 22 Okt 2005 01:30 door hagebeuk


--------------------------------------------------------------------------------

Ook wij hadden geboekt ik zou samen met onze dochter gaan.
Zij had dit van ons kado gekregen voor het behalen van haar diploma.
Die meid verheugde zich er enorm op.
Wij hadden ook net betaald voordat het trieste bericht binnen kwam(OPLICHTERS)
Totdat wij het trieste bericht van de courator kregen.
Dit werd dus huilen geblazenen even diep in de put zitten en voelen.
Ik belde gelijk naar vakantietours en kreeg ene Anita aan de telefoon,die melde dat het bedrijf was verhuisd!!!!!!VREEMD
Ook naar de advocaat/courator gebeld daar kreeg ik het "advies"om alles lekker zelf uit te gaan zoeken!!!! Ik ben gelijk naar D-reizen in Lelystad gegaan(waar ik deze reis niet geboekt had) ik heb daar 1,5 uur met een medewerkster zitten praten om oplossingen te verzinnen.
Zei heeft gebeld om het telefoonnummer van Onur-air te achterhalen wat dus niet gelukt is(niet te bereiken)ook kreeg ik het nr van SGR/Anvr
Ook deze organisatie kon niks voor ons betekenen.
Hotel Porto-Bello gemail--nooit antwoord gekregen.
Ik heb nu bij D-reizen precies dezelfde reis geboekt voor het zelfde bedrag.Ik boek nu alleen nog maar bij D-reizen en nooit meer via internet!!Petje af voor de goede service bij D-reizen ik werd daar met een probleem geholpen terwijl zij er niets mee van doen hadden dat is nog eens service.
Ik lees bij veel berichtjes dat mensen korting hebben gehad bij Corendon jammer dat ik dit niet geweten heb.
Wij gaan morgen vliegen en onze dochter verheugd zich weer maar bij mij is de pret er wel een beetje af.Voor het geld wat we nu kwijt zijn hadden we ook lekker met z'n vijfjes kunnen gaan.
En wat ik helemaal triest vind is dat er mensen zijn die hier krom voor hebben moeten liggen om dit te betalen en niets hebben.Wij zijn nog in de positie dat we een tweede keer konden betalen en als nog weggaan.Maar het blijft triest voor ons allemaal en ik ben bang dat we geen cent terug zullen zien.Mevr J.Hagebeuk

maickey
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2005 16:58

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door maickey »

WANNEER GAAT TROS RADAR ZICH MENGEN IN DEZE ZAAK ?????

Danielle3
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 nov 2005 08:53

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Danielle3 »

Dit is een goede tip voor iedereen; kijk voortaan, als je op internet boekt vooral, of de betreffende touroperator in ieder geval aangesloten is bij het SGR! Dit kun je checken op www.sgr.nl of www.anvr.nl.

willyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2005 22:16

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door willyke »

ik ben vandaag 23 01 06 gebeld door de politie van breda, om nog enkele gegevens door te geven.
volgens hen is het oplichting en ze zijn nog met het onderzoek bezig.
( ik dacht hier hoor ik nooit meer iets van)
dus we wachten maar weer af

Gesloten