LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CORENDON onbetrouwbaar

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Last van last minute wijzigingen bij COREDON?

Ja, regelmatig
6
33%
Ja, soms
0
Geen stemmen
Ja, 1x
7
39%
Nee, nooit
5
28%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Helmpie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:29

CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Helmpie »

Een half jaar geleden bij CORENDON geboekt, met zogenaamd vaste vluchttijden, krijgen we 2 dagen vantevoren een bericht dat onze vlucht verzet is. In plaats van 9.00u 's ochtends vertrekken we 18.00u 's avonds. Dit betekent concreet dat onze 3 dagen Istanbul 2 dagen worden (natuurlijk moeten we wel voor 3 nachten een hotel betalen).

Naast al de extra kosten die CORENDON ons reeds doorberekende, waardoor de totaalprijs weer akelig dicht bij de KLM in de buurt kwam, voelen we ons hier nog het meest door genaaid. Het is te toevallig dat ze 2 dagen vantevoren nog even een bevestigingsbriefje sturen met de veranderde vluchttijden. Dit is gewoon een vooropgezette val.

Nou CORENDON, jullie hebben ons aardig te pakken, het 'long weekend' Istanbul wordt een kort weekendje, maar dit is wel de laatste keer dat we bij jullie boeken

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door -okkie- »

Misschien kan Corendon hier niets aan doen?? Chartervluchten kunnen nml. altijd aangepast worden.

BillieJean
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 12:16

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BillieJean »

Hallo allemaal,

Ja inderdaad, Corendon is in hoge mate onbetrouwbaar! Ze zijn goedkoop, maar dat is het enige, hun administratie en service is echt waardeloos! En dan heb ik het over de vluchten van Corendon Airlines zelf. We hebben eerder een vakantie via d-reizen met corendon geboekt, en dat verliep allemaal goed, op wat wijzigingen met vluchten na...maarja, dat heb je nu eenmaal met charters.
Wat het punt is met Corendon, is dat ze naar mijn idee gewoon pretenderen lijndiensten te vliegen. Ze vliegen altijd op vaste tijden, en vaste dagen. Maar wanneer het om vluchttijden gaat, spreken ze ineens van camping vluchten. Lekker makkelijk, dan kunnen ze alle tijden wijzigen. Ik zal mijn ervaring met corendon hier vertellen, helaas is nog niet alles afgehandeld, maar afijn.
Op 24 oktober 2005 heb ik met mijn zusje een vlucht geboekt met corendon: op 27 december van Eindhoven naar Istanbul, en op 8 januari weer terug naar Eindhoven. Ik heb betaald via automatische incasso, en de 25e is het bedrag van 416 euro voor detickets van mijn rekening geschreven. Bevestiging van de boeking gehad, mijn vlucht was gereserveerd! Begin december surfde ik op internet en zag ik op de site van Corendon, dat je je boeking kon opvragen. Dat deed ik, en wat zag ik? Er stond alleen een terugvlucht en geen heenvlucht. Dat vond ik vreemd, dus even bellen voor de zekerheid. Wat kreeg ik aan de telefoon te horen? 'Mevrouw uw vlucht is op 30 oktober al geannuleerd, omdat u niet betaald hebt'. Pardon? Niet betaald? Ik moest de volgende dag terugbellen. Thuis heb ik voor de zekerheid mijn afschriften nagekeken, maar het bedrag was toch echt van mijn rekening geschreven. De volgende dag vertelden ze mijn dat het bedrag niet op tijd binnen was gekomen en dat daarom de vlucht geannuleerd was. Een beetje vreemd, ze hebben het geld zelf van mijn rekening afgehaald, dus hoezo niet op tijd? Het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren. Ook heel fijn dat ze niet even bellen dat mijn vlucht geannuleerd was. Voor hetzelfde geld was ik op Eindhoven Airport gekomen de 27e en bleek dat wij niet meer op de lijst stonden. Nou ik heb mijn verhaal uitgelegd en ze zouden mij verder helpen. Echter, de 27e ging nu ineens helemaal geen vlucht meer van eindhoven naar Istanbul, dus ik moest op een andere dag gaan. Gelukkig kon ik de 26e nog, beetje jammer van de kerst, maarja. Op de 8ste terug kon echter niet, want die was al volgeboekt, nou lekker dan. De 13e was het eerste alternatief. Maar mijn zusje moest die week alweer naar school, dus voor haar kon deze vakantie niet doorgaan. Omdat we naar Istanbul gingen om mijn vriend te bezoeken, hebik besloten om alleen te gaan. Het bedrag van haar ticket zou ik retour krijgen en ik kon, na enig aandringen, zonder bijbetaling (het was tenslotte hun fout) die dagen vliegen. Eenmaal weer terug, keek ik op mijn rekening of ik het bedrag van dat andere ticket al terug had gekregen. Nee dus. Nou even bellen, het zou in orde komen. Twee weken later nog niks, weer bellen...en het zou weer in orde komen. Tot aan de vierde keer bellen toe! waarbij eerst ook nog verontwaardigd gedaan werd, omdat het toch echt nergens stond dat ik geld terug zou krijgen. Pardon?! Na weer een lange tijd wachten aan de telefoon:'ja u krijgt inderdaad nog geld terug, het komt in orde'. Na het voor de 5e keer doorgeven van mijnrekeningnummer, zit ik nu nog steeds te wachten op het geld. Morgen ga ik wéér bellen.
Het is vermoeiend, ze komen hun afspraken niet na, hun administratie is een grote puinhoop. De een zegt dit, de ander kan het niet terugvinden, en die zegt weer wat anders. Ik hoop dat ik het geld gauw teruggestort krijg, want ik ben het zo zat om naar hun te bellen.
Bij Corendon komt het er gewoon op neer dat je constant achter hun broek aan moet zitten en service hoef je op het reserveringscentrum niet te verwachten.
Kleine opmerking hiernaast: het cabinepersoneel van de vlucht was echt super, zij wisten wel wat service betekende!

Har

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Har »

Mooi verhaal , heb je rechtstreeks online geboekt bij Corendon ?

BillieJean
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 12:16

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BillieJean »

Ja ik heb rechtstreeks geboekt bij Corendon, online. Hoezo eigenlijk? :-)

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door weelden22 »

het zal niet waar zijn dacht ik en ja hoor het is dus corendon weer gelukt
zal ook even uit legen corendon heeft nu 2 vliegtuigen van het 737-300 het is een bedrijf dat onder de vlag van turkye vliegt
dit buro werkt ook van uit haarlem en daar zit het probleem
hier gaat van alles fout zij boeken je gewoon om en dan zegt men daat kunnen wij niets aan doen nou dus wel zij zijn in het bezit van twee wraken van toestelen +- 15 jaar oud
dus snap niet dat zij zeggen dat het aan de luchtvaart maatschapij
licht gek he dat ze zelf 2 vliegtuigen hebben en van af maar 6 er bij waar van 2 van het type 737-800 van 4 jaar oud
kan het weten werk zelf op een lucht haven

Har

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Har »

In Haarlem zit geen vliegtuig charter bedrijf.

Transavia kun :? je ook bij Corendon bestellen a Euro 20, toeslag.

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door weelden22 »

har corendon zit in haarlem en heeft wel twee eigen toestelen kijk maar een op www. corendon.com en jij moet dat weten als langhout exper[[/quote]

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door G7 »

Nee Har. In Haarlem zit het hoofd en boekingskantoor van Corendon.

Hun vliegtuigen zijn van oorsprong in Turkije gestationeerd. Ze vliegen op bijna alle Nederlandse/Belgische luchthavens. Ze krijgen er inderdaad dit voorjaar een paar (nieuwe) vliegtuigen bij.

Ja, je kunt bij Corendon ook Transavia tegen meerprijs boeken.

chim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2006 12:21

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door chim »

Inderdaad, ook ik heb een nare ervaring gehad met Corendon.
Vorige zomer boekten wij een 5-sterren hotel in Antalya met Corendon. Toen we er aankwamen wist ik niet wat ik zag: overal steengruis in de kamer, op 7 dagen tijd slechts 2 maal verse handdoeken, onvriendelijke bediening, op elk uur van de dag ellenlange rijen aan de hotelbalie met mensen die ontevreden waren over iets.
Nog nooit meegemaakt!
Toen we de reisbegeleidster om uitleg vroegen zei ze ons dat ze er niks aan kon doen. Volgens haar was het hotel trouwens maar 2 of max 3 sterren waard !
Ook tijdens de terugreis 12 uur gewacht op het vliegtuig - toch 1 stukje brood gekregen ;)
Toen we thuiskwamen heb ik een brief gestuurd naar Corendon doch ik kreeg als antwoord dat volgens hen alles in orde was en dat ze niks konden doen.

Eén goede raad aan iedereen: BOEK NOOIT MET CORENDON OF XENIA TOURS (zelfde maatschappij)!

Van de 10-tallen reizen die ik al maakte was dit mijn enige slechte reiservaring... dus ... zeker onbetrouwbaar!

jill 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:15

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jill 2 »

Ik heb het even helemaal gehad met Corendon,ze doen precies wat zij willen en je hebt niets in te brengen.
Vorig jaar augustus een reis geboekt voor vertrek in november,een dag voor vertrek een telefoontje van D reizen met de mededeling dat Correndon onze reis niet geboekt had.
Wij hadden via D reizen een voorboeking gemaakt en diezelfde dag in augustus de boeking definitief geboekt.
De reis betaald,en dan een dag voor vertrek de mededeling van D reizen,helaas heeft Correndon Uw reis niet geboekt en nu is het Hotel vol.
Er werd een alternatief aangeboden maar omdat ik rolstoelpatient ben is niet elk hotel geschikt,zo ook het voorgestelde hotel niet.
We hebben de reis dan ook geannuleerd juist omdat men geen gechikt hotel kon aanbieden.

Vorige week een reis geboekt vertrek 2 april vanaf vliegeld Maastricht.
Krijgen gisteren telefoon,helaas wegens te weinig boekingen wordt een vliegtuig geannuleerd en dus is er voor U geen vertrek mogelijk vanaf
Maastricht.
We hadden dan wel de mogelijkheid om een dag eerder te vertrekken,vanaf Eindhoven of Brussel.
Als tegemoetkoming krijgen we 20 euro reiskostenvergoeding pp.
We hebben dit anbod maar geaccepteerd om niet weer een vakantie te moeten missen.

Ik begrijp niet dat dit zo maar kan,als reiziger kun je ook niet zomaar een reis of vertrekdatum veranderen en zeker niet zonder kosten.
Maar ja Correndon zal zich wel hebben ingedekt in de kleine lettertjes en er zal weinig aan te doen zijn.
Helaas zijn er niet zoveel andere mogelijkheden om elders te boeken want waar je ook boekt je komt steeds weer bij Correndon terecht omdat zij voor bijna alle reisorganisatoren werken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door G7 »

Maar Jill 2 toch!

Er zijn heus echt wel meer touroperators die Turkije reizen aanbieden, dan bijna alleen Corendon.

Wat dacht je van OAD, Neckermann, Holl.International, Arke (Tui), Kras Stervakantie's en vast nog wel meer?

Hebben zelf goede ervaring met OAD naar Turkije, maar zijn vorig jaar toch ook, tot tevredenheid een keer met Corendon meegeweest.

Jij hebt zo te lezen, wel echt pech hoor! Kijk volgende keer toch eens verder dan Corendon, zou ik zeggen.

Succes en sterkte ermee. :wink:

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door antonia77 »

Bij ons heeft Corendon ook 2 keer de tijden gewijzigd (in 3 weken tijd).Gelukkig pakte dat voor ons beter uit,hoefden we niet zo vroeg ons bed uit :lol:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Laurent »

Holl.International en Arke (Tui) zijn bij elkaar gevoegd .

Corendon is een prijsvechter, alleen hun vetrektijden en plaatsen bepalen ze zelf, vaak een dag voor vertrek.

Ze laten je voor Transavia betalen en je mag vliegen met Onur, bij al deze zaken east D-Reizen hun handen in onschuld met de gevleugelde kreet : OVERMACHT en de klant is er de dupe van.

Ook Holland International kun je boeken bij D-Reizen en vele andere reisburo,s. :roll:

eroluslu
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 21:41

Re: CORENDON onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door eroluslu »

Ik ben al 3x naar Istanbul geweest met Corendon. In een woord prima service. Ik kon kiezen uit 3 soorten warme gerechten(kosten 5 euro).
Waar heb je dit nog. Bij KLM kreeg ik laatst droog brood. We gaan weer met 5 man as donderdagavond naar een festival in Istanbul met Corendon!
Ik zie wel hoe het afloopt en zal volgende week weer een reaktie zetten.

Gesloten