LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 41% minder boekingen naar Turkije!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door mrNobody »

Klinkt allemaal mooi ... hopelijk ga je vliegen met een maatschappij die ook de lucht in komt en een hotel gereseveerd heeft die niet overboekt is. Fijne vakantie! :(

aloevera
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2006 22:54

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door aloevera »

Dankjewel. Wij vliegen mee met Flyair. Ik heb geen idee.. Vorige keer met Corendon dat ging goed.

mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door mrNobody »

Nou, dat klinkt niet erg hoopvol. Website van IVW bekeken? Flyair staat nog net niet op de zwarte lijst in Europa. Veel "****" met slechter ervaringen op internet te lezen en ook veel vertragingen etc. Corendon zou nu weer een betere keuze geweest zijn ... :?

aloevera
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2006 22:54

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door aloevera »

zal wel in de zelfde orde als Onurair liggen, er was niet veel andere keuze voor deze prijs vrees ik

mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door mrNobody »

Als de prijs je veiligheid garandeerd wel hoor! :) Flyair is nog veel slechter dan Onurair in vergelijk. Onur heeft een slechte naam gekregen door de media, niet omdat de vliegtuigen niet deugden. Desondanks dan maar n goede reis gewenst!

dirk8
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2006 07:58

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door dirk8 »

Ja, die Russen hé. We zijn ook al ne keer of 6 naar het zeer mooie Turkije geweest en hebben de jammerlijke ervaring dat sedert die nieuwe rijke russen (hoe doen ze het in zo'n korte tijd...) de boel verziekt is. Heef mij dan maar ne leuke Hollander of zelfs een Pool. En van dat water drinken zou ik toch niet iedereen aanraden hoor, bvb. in de regio Konia zeker niet. Een geluk voor die mevrouw van "beton" zoals ze het zelf typeert heeft ze daar geen "last" van. Er is geen volk liever en zakelijker dan een Turk of een Thaï.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

Flyair en Onur zijn beide middelmatige vliegtuig mij.

Staan-stonden niet voor niets op de zwarte lijst van de Inspectie

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Cascas »

Nou wij ook niet meer.
Bang voor vogelgriep? Nee hoor: voor RUSSEN-griep.
Geen zin om hele vakantie weer te proberen je niet te ergeren.
:twisted:
Ik wacht op reclames met GARANTIE van "Rus-vrij".
Sorry voor het discriminerende/generaliserende, maar ik ga m'n vakantie niet opofferen aan politiek correct doen.
Çok güzel Turkiye, ama...
:roll:

ennuh-maik86
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:12

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door ennuh-maik86 »

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar Turkije, maar zou er niet meer snel naar toe gaan. Al die turken die je iets proberen aan te smeren vond ik behoorlijk irritant. Ik was er twee weken, en wilde wat cultureels doen, maar het was echt veel te heet. Dat vond ik ook erg jammer. Ook ben ik 7 van de 14 keer uit eten gegaan, ookal hadden we Half Pension... maar het eten was af en toe echt slecht! Dit kan natuurlijk ook aan het hotel liggen, maar dit speelt bij mij ook zeker mee.
En vogelgriep is inderdaad iets wat in meerdere landen speelt. Als het hier uitbreekt, ga ik ook niet verhuizen ofzo haha! Maar ik denk dat men zich niet zo druk moet maken. Kijkend naar Spanje etc. vind ik Turkije gewoon minder ontwikkeld, dus daardoor zou ik eerder voor een ander land kiezen. Je kon bijvoorbeeld nergens normale kaas krijgen, alleen plaatselijke dingen, of plastic kaas!
Oh ja, en die Polen daar vond ik ook behoorlijk irritant!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

en kijk je wel eens in de spiegel?, wat vindt je dan ervan ???
Er zijn aardige Polen en Turken en ook Russen, zelfs Nederlanders zijn aardig. :roll: :idea: :)

ennuh-maik86
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:12

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door ennuh-maik86 »

Tja, ik zou natuurlijk heel arrogant kunnen antwoorden.... :roll: Maar ik bedoel ook echt niet dat ALLE Polen irritant zijn, dat staat er ook niet. Maar in ons hotel zaten er nogal veel, en ik kan niet zeggen dat ze de sfeer nou zo gigantisch vergroten. Ze zaten stil en nors kijkend aan een tafeltje, drongen voor bij het eten, en 's nachts begonnen ze opeens lawaai te maken waardoor je niet kon slapen. Dus DIE Polen waren irritant :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door G7 »

Polen????????? Ik hoor en lees wel veel over die vervelende, schreeuwende, lallende Russen! Maar nu dus ook al Polen? Moet niet gekker worre! :D Nou, ik ben blij dat IK dit jaar voor Spanje heb gekozen!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Chief »

Ik kom nu al een aantal jaren in Turkije maar ik snap dat Nederlandse gezeur niet, altijd zeuren over alles eten, drinken, Russen opdringerige Turken. Ik kan mij nog goed herinneren dat wij jaarlijks naar Spanje gingen, als je dan 's avonds over de boulevard liep dan kwam je bezopen Nederlanders tegen en die kunnen er ook wat van die staan ook op nummer één van luidruchtig aanwezig zijn, vechtpartijen en weet ik niet wat. We waren een avondje in Lorret nou je weet ook niet wat je daar ziet groepen van 50 jongeren die een beetje stoer door het stadje wandelen, met bier in hun handen het zal je kind maar wezen. Waar Nederlanders goed in zijn is het letten op andere mensen en lekker jezelf aan anderen ergeren misschien hebben wij het wel te goed we hebben namelijk alle luxe thuis al, en kunnen we het niet meer waarderen dat we lekker op vakantie zijn, met een hapje en een drankje wanneer het ons schikt.

En dan nog het verhaal je gaat er aan de diaree, buikklachten die klacht staat ook op nummer één. En dan de veel gehoorde klacht het eten is steeds hetzelfde, maar dat is niet zo dat komt omdat alles in hun ogen gratis is de eerste dagen "vreten" ze zich helemaal klem
om de rest van de vakantie te kunnen klagen dat het eten eentonig en slecht is ,geen wonder het eten komt hun oren en neus uit, eet normaal je bent er een X aantal dagen er is genoeg hoor je zal zien dat dan de buikklachten en de diaree sterk afnemen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door G7 »

In grote lijnen, met ik ook wel eens met bovenstaande Chief. Ook wij hebben en maken dit nog regelmatig mee in Spanje en dan schamen wij ons ook vaak, dat "wij" ook Nederlanders zijn.

Maar, het is vaak wel hetzelfde soort "mensen" die dat doen en zich te buiten gaan, onder het motto, het is vakantie en ze kennen me toch niet.

En als wij ooit weer naar Turkije zouden gaan (zijn er meerde malen geweest) gaan we zoiezo niet naar een All Inn formule, maar het liefst naar zo'n 3* hotel met half pension. Daar heeft men vaak nog aandacht voor de "gast" .

ennuh-maik86
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:12

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door ennuh-maik86 »

Ik ben zeker niet van mening dat wij Nederlanders zo geweldig zijn! Het is puur MIJN oordeel waarom ik niet meer zo snel naar Turkije zou gaan. Ik ben drie jaar achter elkaar naar Spanje geweest, en daar heb ik er gewoonweg geen last van gehad. Echter, ik was een keer in Italie op vakantie, en daar hadden we weer last van Duitsers. Dus zo is het altijd wel wat denk ik. Nederlanders kunnen inderdaad ook te ver gaan door alcohol of wat dan ook. Maar daar heb ik toevallig in Turkije geen last van gehad.

courtens
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2006 18:25

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door courtens »

:D nou even het volgende, wij gaan al meer dan 20 jaar naar Turkije soms was het geweldig en soms wat minder ,maar nooit vervelende dingen meegemaakt.
Zelfs niet in het oosten van het land,wij vinden het niet te vergelijken met Spanje of zo ,er is een heel andere cultuur, maar ja als je de hele dag op het strand blijf liggen merk je daar niet veel van.
Inderdaad een paar prikjes halen voor alle zekerheid is dat zo erg ,om niet meer naar dat geweldig land te gaan,ik dacht het niet.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Medion »

Kan heel veel oorzaken hebben en is niet "typisch hollands" lijkt mij en de vogelgriep lijkt mij niet de belangrijkste oorzaak dat "we" minder Turkije boeken.

Groetjes,

Medion.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

Russen
Prijsopdrijvingen
Turkse vliegtuig charterbedrijven
Matig Voedsel
De toerist voelt zich geen klant bij de Turken meer
Aanslagen
Vogelgriep

Al die factoren bij elkaar maken dat het toerisme van de West Europeanen naar Turkije 45% afgenomen is, Griekenland is de lachende derden. :o

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door evie01 »

LAurent ik denk dat veel van de dingen wel te voorkomen zijn:

De dingen die je noemt zijn op de vogelgriep en de aanslagen na, allemaal te voorkomen als je niet voor een dubbeltje eerste rang wil zitten.

russen: als je een beetje pluist en zoekt zijn er nog genoeg rusvrije hotels te vinden.

Prijsopdrijvingen: door rond te kijken bij verschillende touroperators heb je best leuke prijzen. En de prijzen in turkije worden wel steeds hoger, maar in lokale tentjes heb je nog leuke prijzen voor eten en drinken.

Matig voedsel: je hoort het vaak in 3* hotels, maar je weet dat je in turkije geen boerekool kunt krijgen en dat in zuidelijke landen eten niet bloedheet gegeten word.

Toerist geen klant: Als je de mensen goed behandelt, dan ben je echt! klant. en niet meer een sjaggerijnig hoofd rondlopen alsof je de hele tent bezit (wat veel nederlanders doen)

Ik raad ook mensen aan eerst de vakantiereiswijzer te raadplegen voordat je boekt en een touristiek uitdraai te halen op het reisbureau dan weet je precies hoe de populatie in het hotel is!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

evie 01,

ben jij wel vaker in Turkije geweest en met name in de All Incl. hotel resorts.

ik veronderstel van niet, waarom denk jij dan dat er tot dd heden zo,n 45 % minder toeristen in Turkije komen/./

Reactie op kosten: de kosten zijn hoog , voor 8 dagen Turkije kan ik ook naar Griekenland,Spanje of Portugal, waar ze inmiddels de klanten ook weer als klanten bejegenen.

Reactie op het onderwerp Russen: een reisburo weet heus niet wie de overige huurders van de hotelkamers zijn.

Reactie op het eten: ook 5 sterren All Inn hotels dienen koud en midelmatig eten op, resp. om 20.00 uur is het eten op.

Vergelijk svp geen appels met peren

Gesloten