LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

jullie kiezen voor het gewin van een npaar honderd euro en nemen het slecht gevoel erover voor lief.

lezen van forums oa Arke is de kat het spek opbinden(*_*)

Tourmax , ????????

Peetjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2009 22:32

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Peetjuhh »

Henri,

ben je zelf wel is met tourmax geweest? En wat is er met arke?

groetjes Petra

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Het is heel simpel:
1. tourmax is goedkoper
2. je hebt geen ervaring met tourmax
3. verhalen over tourmax zijn wisselend
4. arke behoort ook tot de low budget en daarmee vergelijkbaar
5. als je boekt bij tourmax is je gevoel nooit 100% tot je vakantie voorbij is.

dus als het geld belangrijker is dan de twijfel dan boeken, weet je van jezelf dat je als je boekt je tot thuiskomst zorgen blijft maken, dan duurder boeken. Maar die keuze kan niemand voor je maken, dat zal je toch echt zelf meoten doen

Peetjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2009 22:32

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Peetjuhh »

Ja rv keuken ,

daar heb je helemaal gelijk in maar 500 euro verschil voor de zelfde reis vind ik een hoop geld! Dus ik ga het toch proberen!

Maar bedankt voor de reactie!

odilia41
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 aug 2008 08:49

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door odilia41 »

ik moet zeggen wij hebben verleden jaar ook geboekt bij tourmax bij ons is alles prima verlopen maar bij vrienden van mij was het een drama
dus ik moet eerlijk zeggen ik sla dit jaar tourmax over

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ja rv keuken ,
daar heb je helemaal gelijk in maar 500 euro verschil voor de zelfde reis vind ik een hoop geld! Dus ik ga het toch proberen!
Maar bedankt voor de reactie!


Dat is wel erg veel geld voor 8 dagen, met wie hebben jullie tourmax vergeleken ???? toch geen prive charter? :)

Wij gaan meestal met Gobest en dat bevalt ons prima

Peetjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2009 22:32

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Peetjuhh »

nou ik kan je vertellen dat tourmax vergeleken met b.v. sunweb,neckerman en zeker go best 4 a 500 euro verscheelt :wink: en dan praat ik over 11 dagen en geen 8.

Ik vind dat een hoop geld :!: !

Dus dat prive charter gaat nergens over.. :roll:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

11 dagen , ook ik heb inmiddels de spreadsheet gemaakt met de door Peetjjjjj opgesomde firma,s op basis van 2 en 4 personen, de verschillen zijn variabel tussen de E 75- en E 225,- uitgaande van vlucht A I hotel transfers boekingskosten verzekeringen en alle mogelijke toeslagen

Natuurlijk is een prive charter onzin maar E 500,- eveneens :)

DelPedro
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door DelPedro »

Goedenavond,

Op 26 december jl. heb ik twee tickets gekocht vanaf Eindhoven naar Antalya, de bevestiging heb ik per e-mail ontvangen. In deze e-mail stond dat ik de tickets de volgende dag diende te betalen. Ik zag dat niet zo zitten omdat de vliegtijden nog niet eens bekend waren en heb de klantenservice gemaild met de vraag of de betaling op een later tijdstip kon volgen. Ik kreeg een mailtje terug en dit was geen probleem.

Echter, deze week kijk ik op de site van Tourmax en zie ik dezelfde reis voor een lager bedrag. Ik heb de vraag aan Tourmax gesteld of ik de tickets ook voor die prijs kan krijgen? Ik heb immers nog helemaal niets betaald. Ik ben nog in afwachting van een reactie maar ben toch benieuwd of iemand hier soortgelijke ervaringen mee heeft?

Kan ik de tickets kosteloos laten omzetten naar de prijs zoals ze nu op de site staan?

Ali_2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:46

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Ali_2008 »

Hallo allemaal,

Begin juni 2008 hebben we voor de eerste keer een hotel via Tourmax geboekt, hoewel we allerlei negatieve reacties over Tourmax gezien/gehoord hadden. We dachten dat is allemaal flauwe en het zal ons goed komen. Ik dacht helaas meer aan dat paar honderd Euro voordeel.

Nou, ik heb het geld met veel twijfel over gemaakt.
We hadden volgende met ze afgesproken:
Heen vlucht om 9:30, voor 2 weken (14 nachten en 15 dagen), terugvlucht om 17:00 en absoluut geen vlucht met Onurair vluchtmaatschappij.

We zouden met TRK (TRCHARTER) vliegen. Ik ging 2 weken voor het vertrek naar de website van TRK vluchtmaatschappij wat te informeren, tot mijn verbazing ben ik geïnformeerd dat er geen vlucht in die dag en tijdstip van hun maatschappij bestaat. Ik belde Tourmax en heb ik mijn informatie aan hen (Tonamachtig naam) door gegeven. Toen zeiden ze alles is in orde en ik hoefde me geen zorgen over te maken. Best. Twee dagen voor de vlucht heeft die mij toch gebeld en zei dat de vlucht is door de vluchtmaatschappij gewijzigd en we vliegen in plaats van 9:30 om 23:30, een vertraging van 14 uur.
Onze klacht heeft ons niets geleverd en uiteindelijk zei die: “VLUCHTWIJZIGNGEN ONDER VOORBEHOUD EN HET STAAT IN ONS VOORWARDEN”.
We waren volgende dag om 8:00 in ons hotel in plaats van 18:00 vorige dag.

Hotel was GELUKKIG niet over geboekt, thanks GOD en we waren snel alles vergeten tot twee dagen voor het vertrek. Twee dagen voor vertrek heb ik een bericht in mij kamer gevonden dat we één dag eerder moten vertrekken. Oh niet weer a.u.b. We hadden veel voor de laatste dag gepland. Goed, ik ging Tourmax en hun woordvoerder BirceTour (Tourmax partnaar in Turkije) bellen en heb Sedat van BirceTour gesproken. Ik vroeg hoe kan dat? En waarom hebben jullie ons niet eerder geïnformeerd? Waarom niet een of twee dag later dan maar juist eerder? Waarom geen overleg?
Je weet het toch, weer geen resultaat. Wat hij uiteindelijk (koudbloed) zei is volgende “in ons website is met KLEIN letters vermeld: VLUCHTWIJZIGNGEN ONDER VOORBEHOUD, EN IK KAN HELLAS HELEMAAL NIKS VOOR JULLIE DOEN EN JULLIE ZIJN ZELF AKKORD GEGAAN MET ONS VOORWARDEN”.

Goed, zoveel keuze hadden we niet. Volgende dag toen we in Antalya vliegveld waren zag ik het slechte nieuws. Toch wel, we moesten met Onurair vliegen, doodskist. De Onurair vliegtuigen zijn echt niet normaal. Ik kon geen een minuut ogen dicht doen vanwege harde trillingen in de cabine, ik nam afschijt van leven, lol.

Bijna de helft van de passagiers waren van Tourmax, en het meeste met wie ik heb gesproken, hadden hetzelfde verhaal. Allemaal ontevreden en waren Tourmax aan het schelden. In de busje die ons naar de vliegveld heeft gebracht waren paar families, die ook een dag later waren gekomen en een dag eerder moesten vertrekken. Ook allemaal ontevreden en zijden dat het laatste keer met Tourmax is.

Normaal gesprek doen ze alles telefonisch en via e-mail, maar als je klachten heb dan moet het schriftelijk gebeuren. Ik heb twee keer bericht naar hoen toegestuurd en tot heden (bijna 5 maanden later) geen een reactie terug ontvangen. Uiteindelijk heb ik ze weer terug gebeld en na veel discussie 110 euro kreeg ik vergoeding. Ik had een reis voor twee personen van 2500 euro geboekt en voor bijna 2 dagen correctie per persoon krijg ik 55 euro per persoon in plaats van 150 euro. Achteraf gezien ben ik hetzelfde kwijt als de prijs van een echt reisbureau, met een verschil van professional handeling.

Ik wou naar Tourmax om met ze te praten, maar dan hoor ik dat ze geen kantor hebben. Wat je op hun website ziet, is alleen maar een adres. Dus als je een maal je geld over heb gemaakt, dan moet je alleen maar hopen dat het goed komt, anders moet je naar Turkije opzoek naar Tourmax…

Ik wou eigenlijk het verhaal vergeten en niks meer aan te doen, toen zag ik het programma “Red mijn vakantie”. Toen dacht ik het is mijn plicht om andere vakantiegangers te informeren. Want ik gebruik jullie informatie ook.

Voor mij is het wel duidelijk dat ik nooit meer met ons eigen touroperators (tourmax) ergens heen ga, ik ga zeker met een professional Nederlandse reisbureau, waar ik als een echte klant word behandeld. Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie.

Grotjes,

Ali.

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Ik ben inmiddels al meerdere malen met Tourmax op vakantie geweest en ga binnenkort voor de derde keer. Als zeer tevreden klant blijf ik mijn goede ervaringen met Tourmax posten. Ik vind dat een organisatie ook van zijn postieve kanten gehoord mag worden. Negatieve ervaringen worden al snel op het internet geknald, de goede ervaringen mogen de mensen ook horen. Ik blijf bij Tourmax boeken.

Peetjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2009 22:32

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Peetjuhh »

Ben blij om idd ook een keer een positieve reactie te lezen :D !

Wij hebben geboekt en gaan 25 juli vliegen heb er een goed gevoel bij en maak me niet meer druk iedere reisorganisatie heeft z;n dingen :!:

Groetjes Petra

tantebets
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 13:11

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door tantebets »

Hallo
Lees eens tussen alle regels door .
alle positive reacties komen allemaal van de zelfde pc gezien het ip adres het zelfde is
en als je alle reacties leest is het telkens ene vleesakker o.i.d die iets positiefs te melden heeft
En dat al een jaar lang dan moet het haast toch wel iemand van de firma zijn !!!!!!
ga eens informeren bij een reisburo naar deze organisatie die vertellen je precies hoe de vork inde steel zit.
en het prijsverschil is met een reisburo minimaal heb verschillende reisen vergeleken en dan komt het neer op nog geen 100 euro en dat voor een vakantie waar je een jaar voor moet werken lijkt me niet echt veel.
Maar ieder voor zich hoor als je het wel wilt proberen moet je het gewoon doen
mijn ervaring met deze wil je echt niet weten
en over het kantoor dat bestaat niet het is een adres waar geen kantoor te vinden is
dus weet niet op welk katoor vleesakker is geweest ??????????
en als je belt krijg je iemand aan de lijn met een buitenlands accent (niet dat dat ergis)
maar wel als je later om zijn naam vraag hij zegt meneer van Dijk??????

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

TANTEBETS

Nog zo eentje als GUIDE.
Proberen om een reisaanbieder zwart te maken zodat men elders gaat boeken en jij maar hopen dat het jouw reisbureau word. Jij bent dan niet zo dom als GUIDE om de naam van je organisatie te noemen maar wel zo dom om te bluffen dat alle postieve posts van één ip komen. De ip-adressen van de posts kan enkel de moderator van dit forum achterhalen en niet jij. Ik daag je bij deze uit om mijn ip-adres te achterhalen. Dit mag je op deze forum publiceren waarna ik al mijn persoonlijke gegevens inclusief mijn voorgaande en reeds bestaande boekingsbevestigingen hier zal publiceren.

Wat een concurrentiebeleid zeg tegenwoordig met die hopeloze reisaanbieders die op het internet rondsurfen en andere aanbieders zwart proberen te maken.

Het adres van Tourmax is Johan Huizingalaan 193 te Amsterdam, ga maar naar http://maps.google.nl en typ het adres eens in, hier ben ik heen geweest. Het bedrijf heeft een degelijk volwaardige kantoor met twee verdiepingen. Dit is een oude ABN-AMRO kantoor geweest, ik ben eerder bij hen op bezoek geweest en zij hebben mij netjes te woord gestaan.

Je schrijft ook in je post "mijn ervaring met deze wil je echt niet weten
". Nou vertel aan wat je ervaringen zijn, ik zal eens als trouwe klant informatie vragen of zoiets wel bestaat. Ik geloof er geen zak van!

Je bent of bezig om deze aanbieder zwart te maken en bent zo achterzinnig om met verkeerde blufs te komen. Of je bent daadwerkelijk achtergesteld dat je deze aanbieder met een ander door de war haalt.

Nogmaals mensen ik ben een trouwe klant van deze organisatie en krijg automatisch mails als er een post is geplaatst. Als tevreden klant wil ik mijn tevredenheid bij elke post naar voren brengen en elke consument zelf de beslissing te laten nemen bij wie men boekt en niet door de malafide posts van achterstallige mensen beinvloed te worden.

Ali_2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:46

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Ali_2008 »

Beste Vleesakker,
Ik begrijp je soms niet. Je hebt wel een aantal keer je positieve reactie achter gelaten. Dat hebben we allemaal gelezen.
Tourmax is mijn reisoperator geweest en hebben jullie allemaal gelezen wat er met mij en tientallen anderen is gebeurd. Ik was niet het enige die hetzelfde probleem had, de hele bus heen reis en terugreis was vol met ontevreden klanten, die 12 uur later heen moesten en 1 dag eerder terug, respectloos.
Ik heb alle document nog op mijn bureau liggen. Kan iemand mij vertellen waar ik ze kan uploaden om jullie zelf het te kunnen beoordelen (welke server of website)?

Beste vleesakker ik weet echt niks van IP en dat gedoe allemaal, maar ik krijg wel steeds het gevoel dat je toch iets met Tourmax hebt. Als ik nu de berichten op Trosradar terug kijk, dan zie ik uiteraard je naam overal te verschijnen. Maar laat nu anderen hun ervaring met reizigers te delen. Jou standpunt is behoorlijk duidelijk. Ik hoef ook absoluut niet met guide of tantebets eens te zijn, zo is het ook niet te bedoeling.

Tantebets je schreef het volgende: ¡§als je belt krijg je iemand aan de lijn met een buitenlands accent (niet dat dat ergis)
maar wel als je later om zijn naam vraag hij zegt meneer van Dijk??????¡¨

Dit klopt echt niet, Ik heb ze heel vaak gebeld en Tourmax medewerkers stellen ze keurig voor, als ik me niet vergis een van hun heet Tonam. Ik heb nooit ¡§Van Dijkachtig¡¨ naam gehoord. A.u.b. niet liegen. In algemeen Turkse reisbureau¡¦s zijn veel goedkopper, het is wel logies. Het is hun land en ze kunnen beter met hottel¡¦s eigenaren handelen, en daar is ook absoluut niets mis. Zo kunnen we ook als klant van die lage prijzen profiteren. Je hebt wel zo¡¦n een beetje racistachtige tekst geschreven. Jij bent verkeerd mee bezig, iedereen heeft recht voor vrij handel (business) hier. Klant bepaald waar ze hun product willen kopen, ras heeft hier niks mee te maken.

Laat we gewoon neutraal blijven en geen valse reclame¡¦s maken. Als Tourmax goed met ons had behandeld, had ik 100% mijn positieve belevenis hier achter gelaten. Reisbureaus moten niet op eenmalige winst van klanten zich beperken, als ze echt succesvol willen zijn, dan moeten ze proberen hun klanten met een goede en keurige service bij zich te houden. Dat wordt kunst van een business genoemd. Het maakt niet uit met welke reisbureau (NL of Buitenlandse) ik dit jaar naar Turkije ga, ik zal ongetwijfeld mijn belevenis met dat reisbureau hier achter laten (positief of negatief). Ik hoop dat reisbureau¡¦s ook zelfs deze website bekijken (zo te zien zijn ze het eerste die deze website bekijken ƒº, maar moeten ze wel positief actie nemen) en proberen in toekomst beter met hun klanten om te gaan en gewoon eerlijk blijven, als er iets niet mogelijk is dan moeten ze het aan het begin vertellen en niet achteraf.

Groetjes,

Ali Reza.

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Ali_2008, ik heb respect voor iedereen die zijn objectieve mening zoals jij over een organisatie naar voren brengt. Uiteraard kan het zijn dat jij slechtere ervaringen heb en dit hier kwijt wilt.

Ik ben een persoon die in de afgelopen tientallen jaren inmiddels met vele organisaties de wereld rond heb gereisd. Van de kleine tot grotere aanbieders. Elke aanbieder heeft wel zo zijn slechtere kanten. Maar dit subjectief naar voren brengen en dan ook nog posts van mensen als TANTEBETS en GUIDE die liegen over dat mijn posts van één ip-adres (dit is vaste adres van een vaste punt waar je het internet mee op komt, bv de i-netverbinding van je huis) afkomstig is en dat ik mogelijk iemand van de organisatie zelf ben, nee dat accepteer ik niet omdat dat volop gelogen is.

Als een tevreden klant zoals ik, het bedrijf blijft verdedigen omdat ik dan in deze situatie daadwerkelijk zeer tevreden ben over Tourmax is het al snel "iemand van de organisatie". Als er negatieve reacties geplaatst worden , dan is het allemaal al erg snel geloofwaardig. Ik vind dat mensen ook mogen lezen dat Tourmax zeker een degelijk touroperator is waar IK in ieder geval zeer tevreden over ben.

Wat betreft jouw verhaal geloof ik dit best en vind het zeer treurig dat jij zoiets heb moeten meemaken. Ik ben in ieder geval blij dat jij als ontevreden klant van deze organisatie nog wel erg eerlijk je reactie kunt plaatsen over de leugens die TANTEBETS post dat mensen met een buitenlandse accent de telefoon opnemen.

Mensen moeten zelf beslissen waar ze moeten boeken,onder welke garantiebepalingen en voor welke prijs. Mensen moeten gewoon niet beinvloed worden door stellete achterzinnige personen die hier de boel komen verzieken. Als de bluffer TANTEBETS bewijst dat mijn posts van één ip-adres komen , dan zal ik mijn huisadres publiceren waar mensen nog op bezoek kunnen komen om te zien dat ik niet iemand van van de organisatie ben maar een tevreden klant van Tourmax.

veekeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:02

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door veekeren »

vorig jaar in mei zijn wij met tourmax naar turkeje geweest , ik kan alleen maar zeggen , fantastich , naar bodrum , was heel goed geregeld , wij gaan nu weer naar samara hotel , in bodrum , maar ik vertrek liever van rotterdam , dus nu met een ander reisburau , en met transavia , met tourmax waseen turkse maatschappij ook operfect hoor dus boek gerust bij tourmax

harald-lizzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 22:00

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door harald-lizzy »

Goedeavond,

Ik heb gezien dat Tourmax super goedkope reizen aanbied.
Bij het hotel wat wij willen gaan boeken scheelt het €300,- en dat vind ik toch veel geld.
Wel werd me door een vriendin vertelt dat tourmax geen lid van
de ANVR is.
Wie kan me vertellen wat de nadelen daar nou van zijn.
Kan ik echt grote problemen krijgen omdat hun niet bij ANVR zijn
aangesloten???

Groetjes Buts.

Yvon Mertens
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:16

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Yvon Mertens »

Hallo,

Wij zijn vorig jaar met z'n vieren naar Turkije geweest met Tourmax.
Het is ons prima bevallen.
Alles krijg je via de e-mail, incl. je tickets.
Als je eenmaal op de luchthaven bent, moet je heel goed zoeken met
welke bus je naar je hotel moet.
Maar verder alles dik in orde.
Succes en goede reis.

Groetjes Yvon Mertens

MoTo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 12:45

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door MoTo »

Wij zijn vorig jaar met Tourmax naar Turkije geweest. Alles is prima verlopen. De papieren waren op tijd geregeld het brengen van en naar hotel ging uitstekend. Wij zijn prima verzorgd via Tourmax en het scheelt inderdaad veel geld in vergelijking met andere touroperators.

Gesloten