LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POKKEN vakantie!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

let op mensen! :shock:
onze zoon kreeg na drie dagen in turkije te zijn water pokken!!!!!!

je mag dan daar dus niets meer!alleen op je kamer blijven,
ook eten op je kamer.

wie heeft hier nog meer ervaring mee?
lang zag het naar uit dat we ook niet mochten vliegen.op het laatste moment toch nog een fly-to-fit papier gekregen.
onze vakantie was echt een drama, wie weet of je dat kunt verhalen
op je annulerings verz, immers, dit is geen vakantie!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door rene117 »

nee dit kan niet ziekte kan men niet vergoeden
en ja dit klopt iemand die de water pokken heeft mag niet vliegen om dat dit besmetelijk is

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ziek worden tijdens vakantie.

U heeft toch voor en uw kinderen bij uw zorgverzekering toch een europees polisbewijs geregeld en daarnaast voor de extra kosten een reisverzekering?

Als dat het geval is dan had zelfs een speciale vlucht geregeld kunnen worden als hij niet gewoon mocht vliegen.

Niet?
Dan heeft u geluk gehad!
En beterschap met hem.

Tenslotte voor uzelf en overige gezinsleden;
Gordelroos is een zusje van waterpokken.
Vraag uw arts of daar extra maatregelen voor genomen moeten worden!!

Grootvader

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door rene117 »

zelf met een speciale vlucht had ie niet mee gekunt
zo als ik al zij water poken zijn zeer besmetelijk en geen een luchtvaart bedrijf zal hem dan ook mee nemen pas naar 10 dagen is de besmeting er uit dan nog moet ze een bewijs hebben van de dokter dat ze mogen vliegen

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

ik zal wat meer tikken:
op 21 juli vertrokken naar Royal wings , antalya.
alles prima verlopen, gevlogen vroeg in de ochtend met martin-air.om elf uur waren we in het hotel, tot dinsdagmiddag. toen kreeg onze zoon koorts.
met een paracetamol ging het weer beter.
woensdag het zelfde verhaal, alleen toen meer koorts.
donderdag wisten we het zeker, dit zijn geen muggenbulten wat hij heeft, maar waterpokken.
(er hangt vanaf april een briefje op de school, er heerst weer waterpokken!)
vrijdagochtend vroeg ik bij de hotel receptie waar er een apotheek was, en ze vroeg waarom, ik mijn reactie was oh, de waterpokken,
waarop zei zij dat het beter was de hotel arts er naar te laten kijken.
dat hebben we gedaan en nog geen 10 min later zaten gingen we als een speer naar het ziekenhuis en de diagnose was chicken pocks oftewel water pokken.
hij moest in quarentaine, gelukkig mocht hij mee, maar we mochten met hem niet de kamer verlaten en gaan smeren, om het uur met verschillende creme's om het zo snel mogelijk korstjes te krijgen, anders is het echt UITGESLOTEN dat je mag vliegen!

van vakantie was geen sprake meer, hij bleef koorts houden.
moest op de kamer blijven, de gordijn konden niet open , dan zag hij het zwembad en wilde daar naar toe.
hij is 4 jaar.
het was een drama.
heb er 3300 euro voor betaald.voor 11 dagen, waarvan we er maar 4 echt vakantie hebben gehad.
hoef niet het hele bedrag terug maar de helft lijkt mij toch wel op z'n plaats.
ik heb een doorlopende reis en annulerings verz. van de europesche.
heb een schade formulier ingevuld van de annulerings verz en ik wacht het af.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

ook eten gebeurde op de kamer, vanaf dat moment geen gezellig eten
in het restaurant, nee een pers.mocht bij het bufet drie borden pakken en dan eten gaan verzamelen om dit vervolgens aan de ober te geven
die dan alles op een dienblad zette en achter je aan liep naar kamer.
hij stond vaak gewoon in de lift met een man of 10!

verder heb ik alle papieren, ook van het ziekenhuis waar op staat, met datum en alles dat hij in quarentaine moest blijven.
overal hingen camera's in het hotel.
en de dokter had gezegd da hijin geen geval de kamer mocht verlaten, om dat waterpokken zeer besmettelijk zijn...

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik begrijp wat je bedoeld, wij hebben 4 jaar terug ook eens gehad dat onze zoon toen 14 jaar echt goed ziek werd hij had toen 39,5 koorst, dokter bijgehaald en hij kreeg antibiotica en heeft toen echt vier dagen zijn kamer niet uit geweest.Hij voelde zich zo ziek dat hij zelfs zijn bed niet uitkwam en niks at.Wij waren bezorgd en voor ons viel onze vakantie toen ook in 't water.
Jammer genoeg is ziekte geen geldige reden om een vergoeding te krijgen.Maar in 4 jaar kan natuurlijk veel veranderen.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

hij was niet alleen ziek , maar moest verplicht, door de arts, 24 uur in quarantaine blijven.
dat heb ik zwart op wit staan.
ik heb een schade formulier opgestuurd en houd iedereen hier op de hoogte, ben ook bang dat ik niets vergoed krijg, maar toch helemaal billijk is dat niet.
het zijn niet genoten vakantiedagen , terwijl als je in nederland de waterpokken hebt je al snel weer naar buiten mag.
daar ben je strafbaar als je dat doet.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door eeliane »

Belachelijk in quarantaine! Of ze daar geen ziektes hebben, gewoon ook niet mee naar de arts gaan, we kennen toch allemaal de waterpokken wel, mijn dochtertje had t ook in griekenland, ben met haar bij appartement gebleven en heb haar toch in de zon laten speen met creme om die korstjes te wat sneller te laten in drogen, iets van vsm dat ik toevallig bij me had. Binnen 3 dagen was alles ingedroogd en heb ik bij het zwembad gevraagd of er iemand bezwaar tegen had dat zij er in sprong. Ze was ingedroogd dus was er geen besmettingsgevaar meer. Probeleem over...
In Turkye sturen ze iedereen met de meest simpele klachten naar het ziekenus alleen maar om te vangen via de reisverzekering dus houdt daar wel rekening mee als je er heen gaat. Mijn neefje had een simpele verkoudheid met een zeer oor en lag een nacht ter observatie in het ziekenhuis, achterlijk gewoon maar wel kassa voor de turken, er heeft hier ooit een artikel van in de krant gestaan dat ze daar de toeristen uitzuigen op medische behandelingen die niet noodzakelijk zijn!!!
Laatst gewijzigd door eeliane op 18 sep 2007 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

onderschat waterpoken niet, zeker niet in turkije.
ook niet in spanje of griekenland.
kijk de voorwaarden van je vliegmaatsch. maar na er wordt niet gevlogen als er nog maar 1 blaasje zichtbaar is.er zijn er ook die nemen je een week niet mee.
tevens de arts die wij bezochten was ook de arts van de luchthaven in antalya.

en waar wij zaten, was een all-incl. kinderparadijs....
het was uitgesloten dat we onze zoon tussen de hotelgasten
in het zwembad mochten zetten.er was volop toezicht en camara's.


gign alleen vragen bij de receptie om een apotheek,
en ik dacht ook dat waterpoken iets onschuldigs was.
het blijkt dus voor bejaarden en zwangeren helemaal niet zo onschuldig te zijn en een verwaarloosde waterpokken kan ook long onsteking geven en hersen vlies ontsteking.
hier in nederland denken we daar anders over.ik ook.
maar daar is het anders en toen ik deze reis heb geboekt dec 2006
was ik hier zeker niet van bewust,had mijn zoon vlak voor vtrek dit gekregen dan had ik 100% terug gekregen, immers je mag niet vliegen.
nu kreeg hij het na 3 dagen, van de 11 en we konden niets doen.

we moesten smeren smeren smeren en dan ieder uur, dus in de zon gaan was zo ie zo uitgelsoten en dat alles om maar mee te mogen met onze vlucht, immers, alles was volgebokt in de bouwvak, dus voor er weer een event.vlucht voor ons terug was...en het hotel zelfde verhaal.
Laatst gewijzigd door lossie op 21 sep 2007 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

nieuwschierig66
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door nieuwschierig66 »

Tja, het is natuurlijk jammer voor je, en ja je hebt veel vakantiepret gemist, duidelijk. Wat je echter vergeet is dat niemand er voor verantwoordelijk is dat jouw kind waterpokken oploopt, niet de touroperator, niet het hotel, niemand niet. Dat je daarom denkt geld terug te kunnen krijgen is dus volledig misplaatst. gewoon dikke pech en nu ophouden met zeuren!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door D1RK »

Elk land heeft zijn eigen regels, dus deze waren wel erg streng, maar als ze het niet doen gaan de andere uit diverse andere landen klagen of lopen boos weg, krijgen ze van die schade cliams!

Als U naar een ander land gaat accepteerde U ook hun regels!

Jammer, maar dat is het risico, net zo als het soms een week regende, krijg je ook niets, zelfs geen bruin kleurtje.. kan gebeuren.

Verder loop je in een vreemde omgeving meer risico's dan de plaatselijke bevolking, en niet iedereen is ingeent tegen alle ziektes, en ze mogen dus voorzichtig zijn.
Ook deze ziekte loopt bij ieder kind anders, dus hoeveel en hoelang je last hebt zie je pas achteraf, jammer maar zo is het nu eenmaal.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door puerto38 »

Als u uw kind nu in ziekenhuis had liggen, had u toch nog beetje van vakantie kunnen genieten.

Ik hoor u nu al denken, "maar ja, je laat je kind toch niet daar achter in een vreemd land en vreemd ziekenhuis" maar als je reist met jong kind is kans groot dat ie door een of andere reden in ziekenhuis kan belanden, dat risico accepteer je als je met jonge kinderen reist.
Ik sluit me dan ook aan bij mijn voorganger.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door sprookje »

En hoe is dit afgelopen,is er een vergoeding gekomen?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het is jammer, dat U in het buitenland zat. Wij hebben dit een keer aan de hand gehad bij een vakantie in Nederland. Onze dochter kreeg na een paar dagen last van haar oren en moest daarvoor naar het ziekenhuis. Van vakantie plezier was geen sprake meer en wij zijn dan dus ook eerder naar huis gegaan.
In overleg met het vakantie park hebben wij de niet genoten dagen bij onze doorlopende annulerings verzekering 'geclaimd'. En voor die dagen hebben wij inderdaad een vergoeding gekregen.

Maar het verschil is dus wel, dat wij onze vakantie eerder beëindigd hebben en naar huis gegaan zijn. In het buitenland is er geen sprake van een annulering, alleen van een mislukte vakantie. Maar ik zou het voor de zekerheid toch eens navragen bij Uw (annulerings) verzekering.

En uitspraken als dat riskeer je als je met jonge kinderen op vakantie gaat slaan volgens mij nergens op. Hoe zit het dan met bv. wintersport en dergelijke. Juist voor de risico's neem je een verzekering.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door eeliane »

Toch blijft het een zaak van de annuleringsverzekering, misschien handig om toch het formulier in te vullen en kijken wat de verz maatschappij zegt.
OP vakantie kan altijd iets gebeuren , zeker met kleine kinderen, vervelend maar wel voor eigen risisco misschien. In nederland had je het zelfde probleem gehad, kon je bijv thuis niet naar zwembad of ander pretpark, ook niet omdat je kind zich niet lekker voelde.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

wij konden de reis niet afbreken en naar huis omdat je met waterpokken niet mag vliegen.dit hadden me maar wat graag gedaan!


als ik iets meer weet dan laat ik het weten op het forum.

bedankt voor de interesse en de reactie's.

Dickt
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:57

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door Dickt »

hoi Lossie,

2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt in Spanje. Op de eerste dag nummer 1 waterpokken, een paar dagen later nummer 2. Moesten een week langer in het appartement blijven. Mochten het hotel ook niet in, dus alleen op de kamer blijven. Is inderdaad een ramp, omdat ook wij niet in het zwembad mochten. Wij hebben ook getracht een vergoeding te krijgen, is niet gelukt. als de vakantie was afgebroken, dan was dat anders geweest.
Pech dat dat net tijdens deze vakantie gebeurt, ze krijgen het gelukkig maar 1 keer. Het is wel opvallend hoe panniekerig ze in het buiteland hierop reageren.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door Mike009 »

Ook toevallig. Ik las dit verhaal en dacht dat komt mij bekend voor.

Ik was in Royal wings en had dit verhaal dus vernomen.
Heel het park had het erover dat men zo spastisch reageerde op de waterpokken van jullie kindje.

Het was volgens horen zeggen ook nog jullie eerste vakantie zonder caravan??

Ik en vele nederlanders op het park vonden het echt heel sneu voor jullie. Wij hebben dan ook verhalen gehoord dat men best een claim in kunt dienen van vakantie derving, Vrienden die wij daar hebben ontmoet hebben wel eens een claim ingediend omdat ze op de kamer en ziekenhuis moesten verblijven van een mede vakantieganger die ziek was en hebben idd geld terug gekregen,

Heel veel sterkte.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: POKKEN vakantie!

Ongelezen bericht door lossie »

ja dat kopt helemaal mike, van die caravan.

het hotel was fantastisch, kan niet anders zeggen.
de eerste 3 dagen hebben we enorm genoten,
tot hij dus ziek werdt.
flink balen ,maar toen we zagen dat het de waterpokken waren
ging ik bij de receptie vragen waar er een apotheek was ,
dit om een middeltje e halen tegen de jeuk van die waterpokken.
toen zeiden ze daar dat daar in turkije andere regels voor gelden.
vervolgens ging het balletje rollen.

volgens de hostess daar ter plaatse van tui was (omstreeks eind juli)
het zevende geval van waterpokken, vandaar mijn vraag hier op het forum omtrent de vergoedingen.

en nou ja, mensen die me een zeur vinden , jammer dan, ik heb hier voor moeten sparen, 3300- voor 11 dagen en als ik alleen op mijn kamer had willen zitten dan had ik wel een apartementje gehuurd.
ik vraag toch niet de hele reissom terug?nou ja afwachten maar.
bedankt voor je reactie!en nogmaals zodra ik iets weet zet ik dat neer op het forum.

Gesloten