LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arkefly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fcoopal
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 18:56

arkefly

Ongelezen bericht door fcoopal »

Op maandag 10 december 2007 zouden we naar brazilie gaan met arkefly.
Onze vertrektijd zou 14.55 uur zijn, de eerste melding +/- 13.00 uur op de schermen van schiphol gaf aan dat we vertraging hadden tot 18.00 uur,een half uur later stond er echter dat we vertraging kregen tot 11 december 10.00 uur.We werden met bussen naar het nabijgelegen Dorint-hotel gebracht waar we konden overnachten.'smorgens weer om 6.00 uur opstaan voor onbijt en vertrek naar schiphol dachten we,we hadden inmiddels via het hotel weer te horen gekregen dat de reis vertraging had tot 18.00 uur.
Iedereen dus zwaar teleurgesteld wat ons de rest van de dag nog te wachten stond.We konden vanaf 13.00 uur met bussen terug naar schiphol en zijn om 17.00 uur gaan vliegen met 27 uur vertraging.We zouden op 24 december om 23.59 uur terugvliegen naar amsterdam,we hadden inmiddels van 4 andere vluchten gehoord in de 2 weken die allemaal extreem vertraging hadden gehad. We geloofden niet dat we 1e kerstdag nog naar huis zouden gaan wat die dag ook bevestigd werd.We zouden 25 december om +/- 17.00 uur gaan vliegen en kwamen op 2e kerstdag om +/- 06.00 uur aan op schiphol met 17 uur vertraging.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: arkefly

Ongelezen bericht door Henri42 »

voldoende compensaties ontvangen ?? ArkeFly is daar nogal scheutig mee. Bij welk reisburo hebben jullie geboekt? , zij zijn namelijk eerst verantwoordelijk (*_*)

fcoopal
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 18:56

Re: arkefly

Ongelezen bericht door fcoopal »

We hebben de reis geboekt bij D-reizen en hebben daar een annuleringsverzekering lopen waar we een klacht ingediend hebben.
De klacht is pas ingediend en wachten af wat er komt.

rotterdam10
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 01:24

Re: arkefly

Ongelezen bericht door rotterdam10 »

Henri het reisbureau zelf is totaal niet verantwoordelijk, zij boeken de
reis in volgens de ANVR voorwaarden bij de touroperator.
Het voordeel van het reisburo is dat zij tussen jou als klant en de touroperator instaan. Zij nemen jouw klacht op de claimen bij de touroperator. Vaak moet je wel zelf claimen bij verzekeringsmaatschappij, maar dat is Unigarant en dat zit wel goed.
Arke scheutig? Geen enkele touroperator is scheutig met compensaties en Arke (zelfde als HI) al helemaal niet.
D-Reizen claimt vergoeding voor de reizigers bij Arke, wat over het algemeen redelijk lukt omdat ze bij bijna alle touroperators de grootste afnemer zijn, maar van Arke zelf zal weinig medewerking uit hunzelf komen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: arkefly

Ongelezen bericht door sprookje »

Volgens mij werk jij bij D reizen.En dat is echt niet zo een goed bureau als jij ons wil doen geloven :shock:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: arkefly

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rotterdam, een reisburo dat zich niet verantwoordelijk acht voor de door het reisburo gecontracteerde vliegmij zou ik verder overslaan.

Ik mag aannemen dat niet alle reisburo,s de klanten in de kou laten staan, waar vindt je dan nog steun en hulp. :)

rotterdam10
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 01:24

Re: arkefly

Ongelezen bericht door rotterdam10 »

Je zat in de buurt sprookje
Ik werk bij OAD
maar maakt niet uit verder ;-)

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: arkefly

Ongelezen bericht door sprookje »

Het was te merken aan je uitleg dat je bij een reisorganisator werkte ,je wist er veel van.
En volgens mij is oad toch een stuk vriendelijker met hun klanten,heb ik aan de lijve kunnen ondervinden. :)

msj
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2007 00:20

Re: arkefly

Ongelezen bericht door msj »

Beste fcoopal, laat je niet afschepen met een vergoeding op basis van je annuleringsverzekering. Zowel de vliegmaatschappij als de reisorganisator zijn, respectievelijk op basis van Verordening 2027/97 en Richtlijn 90/314/EEG aansprakelijk voor de schade in de vorm van verloren vakantietijd en gederfd reisgenot. E-mail me anders maar even.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: arkefly

Ongelezen bericht door sprookje »

Blijkbaar dringend op zoek naar werk! :roll:

Gesloten