LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anvr-voorwaarden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door tijgertje »

Wij boekten onlangs een reis bij een tour-operator die aangesloten is
bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Omdat een van de hotels volgeboekt bleek, stelde de medewerker voor een ander hotel te boeken, maar tegen een meerprijs (terwijl we van 3 naar 2,5 ster gingen). Mijn vraag: mag dit zo maar. Volgens de ANVR voorwaarden is men toch verplicht een gelijkwaardig of beter hotel te vinden voor dezelfde prijs ?
Deze tour-operator hanteerde trouwens ook niet all in-prijzen, maar berekende de luchthavenbelasting enz. apart. Dit resulteerde uiteraard in een verhoging van dit bedrag, toen we eenmaal gingen boeken.
Wie weet hier meer van ?
Groet

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door Zarine »

Wij boekten onlangs een reis bij een tour-operator die aangesloten is
bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Omdat een van de hotels volgeboekt bleek, stelde de medewerker voor een ander hotel te boeken, maar tegen een meerprijs (terwijl we van 3 naar 2,5 ster gingen). Mijn vraag: mag dit zo maar. Volgens de ANVR voorwaarden is men toch verplicht een gelijkwaardig of beter hotel te vinden voor dezelfde prijs ?
Hoe lang zat er tussen boeken en de melding van de overboeking? In principe moeten ze inderdaad met een gelijkwaardig of beter alternatief komen. Ik zou zeker niet bijbetalen voor een 'slechter' hotel.
Deze tour-operator hanteerde trouwens ook niet all in-prijzen, maar berekende de luchthavenbelasting enz. apart. Dit resulteerde uiteraard in een verhoging van dit bedrag, toen we eenmaal gingen boeken.
De wet schrijft inmiddels voor dat bij advertentieuitlatingen de prijzen inclusief moeten zijn. In ieder geval moet het meteen duidelijk zijn voor de consument wat het totaalbedrag van de boeking wordt. Maar aangezien u geboekt hebt lijkt het me dat u op de hoogte was van het boekingstotaal en hiermee akkoord bent gegaan.

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door tijgertje »

Tussen het moment van aanvraag van de reis ende mededeling dat het hotel vol was, zat enkele dagen. Het gaat ons er echter om: wat mag wel en wat mag niet als men ANVR-lid is. De voorwaarden zijn daar niet
helemaal duidelijk in en 9 van de 10 mensen zullen uit onwetendheid al
snel akkoord gaan met bijbetaling. Volgens ons is dit niet terecht.

Wat betreft de all-in-prijzen: door op je website te zetten dat de bijkomende luchthavenbelassting CA. 100 euro is, kun je dit als touroperator altijd met enkele tientjes verhogen. Misleidend dus.
Reisbureaumedewerkers HOE ZIT DAT MET DE ANVR ???[/b]

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door janxx »

ik heb nog nooit geen hotel gezien met 1,5 2,5 of 3,5 ster. het is het een of het ander. dus of 2 sterren of 3 sterren. wat is het nu?

MAGGYTJE
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2008 23:22

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door MAGGYTJE »

IEMAND ERVARING MET CORENDON?

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Tussen het moment van aanvraag van de reis ende mededeling dat het hotel vol was, zat enkele dagen. Het gaat ons er echter om: wat mag wel en wat mag niet als men ANVR-lid is. De voorwaarden zijn daar niet
helemaal duidelijk in en 9 van de 10 mensen zullen uit onwetendheid al
snel akkoord gaan met bijbetaling. Volgens ons is dit niet terecht.

Wat betreft de all-in-prijzen: door op je website te zetten dat de bijkomende luchthavenbelassting CA. 100 euro is, kun je dit als touroperator altijd met enkele tientjes verhogen. Misleidend dus.
Reisbureaumedewerkers HOE ZIT DAT MET DE ANVR ???[/b]
Uit uw verhaal begrijp ik dat het hotel op het moment van boeking niet (uit voorraad) beschikbaar was en dat men dit dus voor u heeft aangevraagd. Anders gezegd, men heeft alsnog getracht om aan uw wens te voldoen (dus, een hotelkamer te verkrijgen) maar helaas is dit niet gelukt. Blijkbaar heeft het reisburo u ook nog een alternatief aangeboden wat weliswaar niet hoeft maar wel heel netjes is. Het is aan u om dit al dan niet te accepteren èn om te bepalen of u al of niet akkoord gaat met de daarbij behorende meerprijs.

Uit uw (summiere) informatie denk ik op te mogen maken dat het reisburo uw reservering naar behoren heeft afgehandeld; reizen worden namelijk altijd onder het voorbehoud van beschikbaarheid aangeboden en men hoeft zeker geen alternatief (en zeker niet voor dezelfde prijs) aan te bieden als de reis of het hotel van uw keuze niet beschikbaar is.

Daar waar het uw (ietwat schreeuwerige) vraag naar de ANVR-reisvoorwaarden betreft; welhaast elke professionele reisagent in Nederland zal u graag uitleggen hoe dit precies zit. U kunt bij uw reisburo overigens ook naar het boekje met alle voorwaarden vragen.

Tot slot: misschien is het wel zo aardig om hier ook even te vermelden welke organisatie de luchthavenbelastingen (nog steeds) niet in de prijzen heeft opgenomen. Alle "grote jongens" hebben dit namelijk wèl gedaan!

LAX
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2008 11:23

Re: anvr-voorwaarden

Ongelezen bericht door LAX »

De anvr voorwaarden zijn keihard. De agent moet een vergelijkbaar alternatief bieden zonder meerkosten, of duidelijk maken waarvoor de meerkosten zijn. Wil de agent dit niet dan lijkt het me een simpele zaak voor de geschillencommissie Reizen.

Gesloten