LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Schone Streven

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mayathe
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2008 15:27

Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door mayathe »

Enige maanden geleden hebben we een rondreis door Vietnam gemaakt met deze organisatie. Graag wil ik anderen waarschuwen om hier niet mee op reis te gaan. De Stichting Schone Streven is nergens bij aangesloten. Dit is ook bevestigd door de Stichting Ombudsman, die voor dit voor ons heeft uitgezocht. De reis was vreselijk slecht. Kennelijk gaat het financieel niet goed met deze organisatie, want wij konden een aantal keren ook niet eten in de beloofde restaurants. Zie ook andere reacties op het discussiepanel van de Vietnam pagina. Er werden zomaar auto's uit garages gehaald, plastic stoeltjes neergezet en dan kregen we iets te eten van een primusje. Heel veel mensen werden behoorlijk ziek. We werden niet gezet in de beloofde hotels, maar in veel mindere, vieze hotels met kamers zonder ramen, gebroken wastafels, kapotte douches, slechte bedden en zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan. Klagen heeft geen zin, want de reisleiding erkent dat het allemaal heel slecht is, maar schuift het af op de Stichting Schone Streven en heeft geen klachtenformulieren. Een aantal keren werd ons door de reisleiding ook aangeraden om het eten niet te eten. Kortom: als je naar Indonesie of Vietnam wilt ga dan niet met deze organisatie. :( :( :( :(

frddvs
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2008 12:35

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door frddvs »

Ik ben zelf met deze organisatie in 2007 naar vietnam geweest en ik deel deze ervaring ABSOLUUT NIET!!. De reis was geweldig en de hotels waren goed. Ook het eten was ruim voldoende.

muld2234
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2008 19:08

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door muld2234 »

Wij hebben afgelopen jaar met deze reisorganisatie de 24-daagse rondreis over Java en Bali gemaakt. Wij hebben niets dan lof voor Het Schone Streven. Het was GEWELDIG!!!

a.broeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2008 11:48

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door a.broeren »

Wij hebben onlangs 22-02 t/m 22-03 2008 een rondreis VIETNAM gedaan met HET SCHONE STREVEN en het was FANTASTISCH.
Onze reisleider René heeft ons een prachtige reis bezorgd, gaf overal perfecte uitleg en was zeer behulpzaam. Ook de chauffeur , bijrijder en gids hebben mede gezorgd voor een prachtige reis.

Wat het eten en hotels betreft, Was overal goed tot uitstekend.
Let wel: 'sLands wijs "slands eer.

Wij raden iedereen aan deze en andere reizen te maken met"HET SCHONE STREVEN"

P.S Wij hadden eerder al een rondreis Indonesie gedaan met deze onderneming en ook deze was perfect verzorgd.

Groetjes Sien en Ad

A. Lias
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 19:19

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door A. Lias »

Beste allemaal,

Via anonieme bronnen heb ik vernomen dat Stichting het Schone Streven zijn reizen in Vietnam uit laat voeren door Arcadia reizen/Retho Tours. Dat deze laatste twee organisaties wel erg sterk verbonden zijn blijkt uit het volgende citaat, afkomstig uit een informatiebrief die bedoeld is voor mensen die met Arcadia Reizen naar vietnam gaan:

"Als u mensen van Nederland een fax naar je laat sturen, laat de zender dan altijd op de fax bij je naam de vermelding plaatsen “Guest of RETHO TOURS - ARCADIA Reizen”. Voor faxnummers zie uw hotellijst." (Bron: www.arcadia.nl/files/informatie_2005_178826.doc)

Het hele Retho Tours staat niet geregistreerd bij de kamer van koophandel. Wel een Retho BV die op hetzelfde adres staat ingeschreven als een belastingadviseur en een markt- en opinieonderzoekbureau.

De al eerder genoemde Rene de Ruig is zowel werkzaam voor Stichting het Schone Streven als voor Arcadia Reizen/Retho Tours/BV.

De samenwerking tussen Stichting Het Schone Streven en Arcadia Reizen is opmerkelijk aangezien de eerste beweerd een non-profit organisatie te zijn en te tweede dat niet is.

Wanneer men kijkt naar de website van Stichting het Schone Streven zal men zien dat er geen degelijke jaarrapporten beschikbaar zijn van deze non-profit organisatie. Tevens wordt er op de website niet vermeld dat er dingen uitbesteed worden aan Arcadia Reizen/ Retho Tours/BV.

Toeristen zouden, naar mijn mening, altijd moeten overwegen of het direct geld uit geven aan locale partijen (hotels, restaurants, gidsen enz) niet een veel efficientere manier is om locale economieen te stimuleren.

Al met al vind ik de hele opzet en werkwijzen van de Stichting het Schone Streven erg vaag.

indover
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2008 11:54

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door indover »

De lovende reactie van Fvs43 over zijn reis samen met zijn vrouw naar Thailand met Stichting Het Schone Streven vraagt om een toelichting. Fvs43 is de schuilnaam voor Freddy van S. die werkzaam is voor Stichting Het Schone Streven. Zijn partner is de voorzitter. Echt onbevooroordeeld is zijn opvatting dus niet. Want wanneer de voorzitter en haar partner aan de reis deelnemen zal men zeker zorgen dat het hen aan niets ontbreekt. Fvs43, vermeld daarom voortaan uw hoedanigheid bij elke reactie zodat we deze op waarde kunnen schatten.

Koecing
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:16

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Koecing »

Ook ik heb minder goede ervaringen met Schonen Streven. Wij opteerden voor een reis door Indonesië.
Geruime tijd na de voorboeking bleef het stil. Toen ik zelf contact opnam kreeg ik te horen dat e.e.a. te maken had met de vluchten.
Ik ben toen zelf op het internet gaan zoeken wat er mogelijk aan de hand kon zijn. Het bleek mij na herhaald contact met Schone Streven dat zijn de vluchten wilden laten uitvoeren door aan Garuda gelieerde maatschappijen. Nu stond Garuda net als alle binnenlandse maatschappijen op de zwarte lijst.
Het feit dat Schone Strewven met Indonesische maatschappijen wilde vliergen bevreemdde mij omdat zij mij telefonisch hadden verteld met Malaysia airlines te vliegen.
Wederom bleef het enige tijd stil rondom Schone Streven. Na een nieuw belletje van mij, bleek dat definitief met Garuda en verwante maatschappijen werd gevlogen maar dat men nog even aan het uitzoeken was hoe zichzelf te vrijwaren ingeval van problemen.
Dit laatste was voor ons genoemg om niet meer met hen in zee te gaan.
Vervolgens hebben wij geboekt bij Arcadia en wel voor Vietnam.

Voor wat betreft de reisleider René van Schone Streven kan ik u uit betrouwbare bron mededelen dat deze meneeer niet meer voor Arcadia werkt.
De huidige reisleider van Arcadia weet ook niets van samenwerking met Schone Streven.

Annie de Rooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 11:21

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Annie de Rooij »

Ook ik ben wel diverse keren met het Schone Streven naar Indonesië, Thailand en ook Vietnam geweest. Niets dan lof voor deze organisatie!

Ook ik ben erg serieus bezig geweest om vantevoren alles uit te zoeken en heb wekenlang op internet van alles uitgeplozen. Ik heb alle positieve en negatieve reacties op de reizen naast elkaar gelegd en heb ook meerdere malen met het Schone Streven gebeld.

Ze zijn erg bereidwillig en geven me zonder morren een Kvk nummer en uiteraard zijn ze wel degelijk aangesloten bij het SGR. Al mijn ervaringen zijn zeer goed. De reizen zijn prachtig en ook wat betreft de projecten doet het schone streven erg goed werk. Je ziet tijdens de reis wat er met de projecten gedaan wordt. Ze gaan erg zorgvuldig om met de kwaliteit van de reizen en ook de projecten worden naar mijns inzien op een erg goede manier beheerd.

Natuurlijk zit er wel eens een kwalitatief minder goed restaurant of hotel bij, maar ja, wat wil je? Azië is nog lang niet zo goed ontwikkeld als Nederland en is het niet bijzonder om in Vietnam alles mee te maken zoals de inwoners het zelf ook meemaken? Vergeet niet dat Indonesië nog steeds een erg arm land is en de toeristen nog hard nodig heeft. Mijn ervaring met het schone streven is dat ze enorm begaan zijn met de lokale bevolking en dat de reizigers, anders dan de andere organisaties, niet zomaar ergens in een luxe hotel worden gedropt om de volgende dag weer vroeg weg te gaan. Zo leer je het land toch niet kennen??

Ik kan natuurlijk nog wel veel meer vertellen over deze organisatie, maar u kunt het beter zelf ervaren!

Baldwins51
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 00:37

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Baldwins51 »

Van 6 februari tot 6 maart 2009 hebben we een prachtige reis met Het Schone Streven naar Vietnam gemaakt. De hotels waren over het algemeen prima en ook de maaltijden waren goed verzorgd. (De maaltijden waren in tegenstelling tot de meeste andere reisorganisaties bij de prijs in begrepen). Wij hebben vaker met HSS gereisd (2 keer Indonesie en 1 keer Thailand) en nu dus Vietnam. Ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding heel erg goed, dus niets dan lof voor deze organisatie. Ik las dat HSS niet bij het gerantiefonds aangesloten zou zijn. Dit is onzin HSS is lid van het SGR.
De reisleider had grote kennis en liefde voor het land en ook nog eens een prettig mens, die heel servicegericht was ingesteld.
IK kan HSS bij iedereen aanraden.

Hans de Rooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 10:39

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Hans de Rooij »

Zéér goede ervaring met Het Schone Streven.
Na een uitstekende reis naar Thailand 2 jaar geleden, nu gekozen voor de 30 daagse reis met Het Schone Streven naar Vietnam.
Wij kunnen ons helemaal niet herkennen in de kritiek van voorgaande reactie's. Natuurlijk moet je weten dat je naar een Aziatisch land gaat met eigen gebruiken en normen. Ja, er is wel eens geen douche gordijn, maar een defecte douchekop was in ons geval binnen een uur vervangen. Het eten was uitstekend, ook werd er rekening gehouden met dieetwensen. (altijd voldoende keus en ruim voldoende)
De reisleiders (René & Liem) waren zéér gedreven en maakte de reis voor ons onvergetelijk. Wij kijken terug op een prima verzorgde reis en zullen bij een volgende gelegenheid zeker weer met Het Schone Streven reizen. Hans de Rooij

policastro
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:34

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door policastro »

Ik heb 18 maart met deze reisorganisatie een 16-daagse rondreis over Bali gemaakt. Zeer goede hotels en het eten was prima en overvloedig, 2 kilo aangekomen ondanks een aantal fikse wandelingen die ik heb gemaakt. Uitstekende plaatselijke reisleidster die je ook op onbekende, niet toeristische, plaatsen bracht. Ze sprak ook nog uitstekend Nederlands, niets anders dan lof.

Katuin
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 18:28

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Katuin »

Wij zijn in 2010 met Het Schone Streven naar Indonisië geweest en het is voor ons een van de mooiste vakanties.
Alles was prima verzorgd, goed eten, goede hotels en een zeer goede gids, dit kun je wel nagaan als je na 32 dagen afscheid neemt van de gids en een ieder stond met tranen in de ogen.
Voor ons is Het Schone Streven een top organisatie, en voor een redelijke prijs heb je een hele goede reis.
Wij hebben al vele jaren gereisd met verschillende organisaties maar wat Het Schone Streven betreft krijgen zij van ons een 10.
Ook gaat de winst van deze stichting naar scholen en weeshuizen in Indonesië.

Migjorn4
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 22:04

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Migjorn4 »

Het oudste bericht is van januari 2008, dus vier jaar geleden. Het laatste bericht is van 27 september 2011. Maar tussen de twee laatste berichten zit een tijdsruimte van bijna twee en een half jaar. In 2008 bleken enkele reizigers slechte ervaringen te hebben gehad. Daarna kan er veel ten goede zijn gekeerd, zoals kennelijk uit latere berichten is af te leiden. Zijn er mensen die in de laatste twee en een half jaar goede of juist slechte ervaringen hebben gehad en dit willen delen?

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Op de één of andere manier hebben ze mijn minder begaafde broer zelfs zover gekregen dat hij hun Stichting in zijn testament heeft gezet. Dat is in 2003 gebeurd.

Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Stichting Schone Streven

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

altijd als ik de berichten van die "one-shotters" lees (zoals hierboven een aantal uit 2009 en 2011), die zich uit het niets ineens registreren op een forum om een prachtige recensie plaatsen, moet ik toch weer denken aan het artikel (helaas niet van mij zelf) "ik kwam toevallig op deze site uit".

Gesloten