LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boosten reizen, ervaringen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik ga over 2 weken met Boosten reizen naar spanje.
Zijn er mensen die ervaringen met Boosten hebben?

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Hoi Suusjuh,

Ik ben vorig jaar met Boosten naar Malgrat de Mar geweest. Ik moet zeggen dat ik helemaal niets te klagen heb, enkel alleen over de personen die op de terugweg voor ons zaten ;).

We zaten first class en het is niet bijzonder veel meer wat je krijgt, maar wel beter dan de rest natuurlijk. Chauffeur wat wij hadden reed aardig door en stopte iets minder vaak. Vond ik fijn, want je was sneller daar en je kon bijv als je snachts gaat goed doorslapen. Wij hadden niet veel jeugd in de bus, meer gezinnen. Kan ook een voordeel zijn, voor de jeugd natuurlijk wat minder. Het personeel wat mee gaat was vriendelijk en zorgde goed voor iedereen en de bus stopt bij de grote tankstations en restaurants zodat je wel iets fatsoenlijks kunt eten.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Wij gaan ook first class naar malgrat,
welk hotel zat u?

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Wij zaten in Sirius in Santa Suzanna, echt een superhotel en heel goed verzorgd. Elke dag word er goed schoongemaakt, veel keuze met eten en alles vers en goed bijgevuld. Dus ook helemaal toppie en een heleboel mensen van Boosten die daar verblijven. Over algemeen veel Limburgers en Engelsen.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ah, Wij gaan naar royal sun, ook in santa susanna en dan ook nog es all inclusive. Ben erg benieuwd.
Vorig jaar met solmar naar lloret geweest, was ook leuk maar daar was royal sun al vol, daarom over gestapt op boosten.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Zijn er meer menen met ervaringen? zelf is boosten reizen mij helemaal niet goed bevallen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Dirkie »

zelf is boosten reizen mij helemaal niet goed bevallen.
Zou je kunnen aangeven wat er zoal mis gegaan en waarom het je niet goed bevallen is. Meer informatie is altijd welkom

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

De reis van Hoensbroek (overstap plaats) naar Spanje en terug beviel op zich prima. Behalve de chaos bij Hoensbroek MC drive met overstappen.

Wij kwamen uit Friesland en waren gisteren om half 9 thuis. We zijn in Zutphen uitgestapt en hebben daar de trein gepakt. Met de bus zouden we half 1 thuis gekomen zijn ( bus ging via arnhem, apeldoorn, zutphen, hengelo, almelo, enschede, heereveen, leeuwarden) alle mensen uit friesland zijn er in zutphen uit gegaan. En ja ik hoor de reacties al dan moet je niet in friesland wonen enz maar bijvoorbeeld solmar is dat heel anders. Het komt omdat boosten een kleinere maatschappij is.

Verder is er een bus van boosten door rood gereden en heeft een kettingbotsing van 3 auto`s veroorzaakt.. vervolgens reed hij gewoon door!!!

Het toppunt was dat er bij de terugweg geen host/hostess was. Er werd een vrijwillig iemand gevraagd die op verzoek van de chauffeurs dus rondes door de bus liep en ook om 7 uur smorgens opgeroepen werd door de chauffeurs. Uiteindelijk had ze van veel mensen fooi gekregen en heeft dit af moeten staan aan de chauffeurs... we zijn toen met de pet rond gegaan maar dit is natuurlijk belachelijk!!!!!! iemand gaat op het verzoek van de chauffeurs in, stelt zich vrijwillig beschikbaar, krijgt fooi en moet dit afstaan.. Het ging die mevrouw ook puur om het principe.

Nee voor ons geen Boosten meer, wij gaan weer met Solmar.

Carlotta
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:34

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Carlotta »

Ahum, wat suusjuh daar eerder meldde over die kettingbotsing is niet waar. Ik noem dat stemmingmakerij. Er is geen kettingbotsing geweest, alhoewel een van de bussen van boosten inderdaad door donkeroranje reed. Wij hebben zelf een hele fijne vakantie en busreis gehad met boosten. Niks te klagen.

caprone
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:18

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door caprone »

:oops: Wij zijn 17 dagen met Boosten reizen naar Benidorm geweest
De heen reis was geen probleem best gezellig in de bus
En over het appartement viel ook niets te klagen die was compleet en goed verzorgt
Maar de terug reis was waardeloos bijna geen stops gehad om dat ze te laat waren
En in de catering van de bus was ook niets meer te krijgen ze hadden niets meer bij geladen
En toen we in Luik België kwamen in de tunnel op de autobaan stonden wij in een keer stil
We dachten dat we pech aan de bus hadden
Maar je gelooft het niet maar we stonden zonder brandstof de chauffeur had niet voldoende getankt
Er is toen een sleep bedrijf gekomen om ons af te slepen
We hebben toen op een parkeerterein drieeneen half uur gestaan wandt Boosten wilde het afsleep bedrijf niet betalen die hebben toen de politie er bij gehaald
De chauffeurs waren ook niet vriendelijk op een gegeven moment had iemand uit de bus ruzie met de chauffeur
Zo doende kwamen wij vier uur telaat in Heerlen aan
Daarom al met al zullen wij nooit meer met Boosten reizen op vakantie gaan
:oops:

maryencokky
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 19:49

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door maryencokky »

ben met me zus naar malgrat de mar geweest .met boosten voor het eerst . het is ons prima bevallen en idd was er een bus uitgevallen daarom waren wij ook pas om 9 uurs avonds thuis den haag .moesten meer mensen weg brengen maar hebben het gezellig gemaakt met elkaar. waren in hotel reimar voor de 3de keer het was weer een groot feest .jammer dat het weer wat minder was daar kan niemand iets aandoen. en de bus mag op de heen weg wel wat meer stoppen inplaats om de 4half uur ging op de terug weg beter verder geen klachten alle mensen waren gezellig,

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door jessinha »

Hoi
ben meerdere keren met boosten gegaan maar niet altijd tevreden.

Mijn eerste reis was naar Benidorm. We hadden een overboeking waardoor we in een ander hotel kwamen, dit gaven ze vooraf door, 2 dagen voor vertrek. We hebben dit hotel genomen, maar we kregen daar een kamer op de begane grond zonder balkon, tralies voor de ramen etc, was net een gevangenis. Direct geklaagd uiteraard, maar ze konden weinig doen, pas na 4 dagen kregen we een andere kamer. Uiteindelijk hebben we wel een klein deel van de reissom teruggekregen, schat iets van 75 gulden van de 420 gulden voor het ongemak.


Een tweede keer, was met de bus naar Malgrat de Mar. Heenreis prima, geen probleem. Op de terugreis zaten we helemaal achter in de bus. Was royal class. Echter stonden de stoelen op de laatste rij veel dichter op mekaar. Zodra degene met de stoel voor je de leuning naar achteren deed kwam je compleet klem te zitten. Je beenplankje kon je niet omhoog doen omdat je dan klem kwam te zitten. Boosten ontkende echter dat de stoelen korter op mekaar stonden. Ik vond het echt een mindere reis.

Dan nog een dagtocht naar Parijs gedaan. Je vertrekt om 21.00 uur uit Venlo, om vervolgens rond 2.00 uur in Maastricht weg te rijden. Ik geloof dat we wel 5 uur onderhand door limburg hebben moeten rijden voor alle stopplaatsen af te gaan. Vervolgens op de terugweg een zeikende chauffeur dat hij te lang gereden had en vervolgens weer een uur pauze moest nemen. Ben je nog later terug.

Als je naar London gaat, exact hetzelfde probleem. Ook veel te veel stops in Zuid Limburg.

De chauffeurs vond ik echter wel veilig rijden en de meeste wel vriendelijk, dus dat is positief.

Oh wat wel trouwens beroerd is, die WC in de bus. Meestal halverwege de rit is de WC vol en kun je hem niet gebruiken. Ook een rare bedoening vind ik. :roll: Dat heb ik iedere reis nog wel meegemaakt.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

De Chauffeurs vond ik inderdaad ook goed en veillig rijden.
Ik moet er alleen niet aandenken als je op het verzamelpunt een halve dag in de regen moet staan met 1000en mensen omdat ze geen eigen complex hebben. Dat vond ik nog het ergste, gewoon gedumpt worden bij een mcdrive waar je met een paar 1000man langs de weg staat in de brandende zon of in het ergste geval! in de stromende regen!!!

Ray101
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 10:05

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Ray101 »

Mijn vrouw en ik zijn van 6 tm 15 oktober met Boosten Reizen naar Malgrat del Mar (Spanje) geweest. De ervaringen waren heel positief.
Heenreis: Met de bus van Boosten opgehaald in Bergen op Zoom en vervoerd naar het verzamelpunt in Hoensbroek, Limburg. Onderweg andere reizigers opgehaald in Tilburg en Eindhoven. Na ongeveer 1,5 uur wachttijd bij verzamelpunt McDonald restaurant Hoensbroek met de bus richting Malgrat. De stoelen waren voldoende breed en de beenruimte was meer dan voldoende. De chauffeurs en hostess waren heel vriendelijk en communiceerden goed, er waren voldoende veiligheidsinstructies gegeven. Het toilet was schoon. Drank (heet en koud) was aanwezig. Diverse tussenstops gemaakt om o.a. de benen te strekken. De reis van Limburg naar Malgrat del Mar duurde in totaal 16 uur.
Verblijf in hotel Reymar in Malgrat del Mar: Een goed 3 sterren hotel aan de boulevard en centraal gelegen. Bij de service desk wordt je door Mustapha vlot in het nederlands afgehandeld. De kamer was schoon, met balkon en alles was in goede staat. De kamers zijn een beetje gehorig. Aangeraden werd om flessen drinkwater te kopen in de supermarket omdat het kraanwater veel chloor bevat. Het eten, buffet stijl, zag er goed uit en was smaakvol. Elke avond was er live muziek beneden in de bar. De openbare toiletten beneden werden goed schoon gehouden. De publieke telefoons in de hal functioneerden. Voor 6 euro kan je een telefoonkaartje kopen en 300 minuten Nederland bellen. Een Boosten vertegenwoordiger is 2 keer in de week aanwezig voor vragen en info. Bij aankomst wordt door deze vertegenwoordiger een info sessie gegeven van 20 minuten. Via telefoon is de vertegenwoordiger altijd bereikbaar voor dringende gevallen.
Terugreis: Geen problemen ondervonden. Op de borden in de hal van het hotel wordt tijdig aangegeven wanneer en welke Boosten bus je moet nemen. Net als bij de heenreis verliep alles gesmeerd.
Informatiemap Boosten: Is heel duidelijk o.a. inzake opstap plaatsen, aankomsttijden, identiteitsbewijzen en hulp telefoonnummers.
Website Boosten reizen: de website is heel toegankelijk. Alle info staat netjes aangegeven.

pjotr69
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:57

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door pjotr69 »

Heeft iemand ervaring met het boeken voor één persoon ?
De prijzen zijn per persoon (althans voor het appartement en de reis). Als ik nu alleen boek, moet ik waarschijnlijk de p.p.-prijs twee keer betalen.

In ieder geval kan er dan niemand naast je komen zitten, maar het is wel daardoor duur. Misschien 150% een idee voor Boosten ?

RLenselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009 20:26

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door RLenselink »

Beste Pjotr

Bij boosten betaal je als alleenstaande 1 keer de reissom + de toeslag voor de 1 persoonskamer. verder kun je als je graag alleen wilt zitten de stoel naast je ook reserveren, dan betaal je de kale retourprijs. Ik heb dat al vaker gehad bij boosten omdat ons gezelschap uit een oneven aantal bestond.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Omdat de andere maatschappij vol was, toch weer boosten geboekt.
Nu al spijt!! de opstapplaats is 2 uur eerder dan vorig jaar, waardoor we eerst 12 uur door nederland moeten rijden!!! ( opstap tijd: 04:00 uur)

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Omdat we van plan zijn een reis naar Spanje te boeken bij Boosten hebben we eerst een dagtocht naar Parijs gemaakt, zodat we deze touroperator kunnen leren kennen. En dat is maar goed ook, want onze Spanjereis zal zeker niet met Boosten zijn.
Vertrek uit Eindhoven om 01.15 uur 's nachts, vervolgens alle dorpen en gehuchten in Limburg langs om daar een of twee personen op te halen. Het was na 04.00 uur toen we eindelijk in Maastricht aankwamen. Daarna naar Parijs, waar we met een tussenstop bij een wegrestaurant om 09.30 arriveerden. In de vooraf verstrekte informatie stond dat we tussen 21.00 en 21.30 uur weer zouden vertrekken, maar de chauffeur zei dat hij ons om 20.15 uur weer zou ophalen. Wij kwamen rond 20.00 uur op de afgesproken plek, waar heel veel mensen en heel veel bussen waren. De een na de andere bus vertrok weer, maar Boosten was er niet bij. Met temperaturen rond het vriespunt hebben we bijna twee uur moeten wachten, voor de bus eindelijk arriveerde. Geen excuus van de chauffeur en toen iemand vroeg hoe de route verder was gaf hij zelfs geen fatsoenlijk antwoord, alleen: moet ik dat 50 keer vertellen?
We zouden nog een rondrit maken om de kerstverlichting van Parijs te zien, maar daar kwam ook niets van terecht. We reden naar Nederland en maakten weer het rondje Limburg, met nu een extra stop bij Boosten, waar een andere chauffeur op de bus kwam en uiteindelijk kwamen we om 6.15 uur aan in Eindhoven. Natuurlijk weet je dat een dagtocht Parijs vermoeiend is, maar om er 's nachts, met bijna geen ander verkeer op de weg drie uur over te doen om van Eindhoven naar Maastricht te gaan en vervolgens op de terugweg nog langer, dat is niet nodig. Om mensen twee uur in de vrieskou op straat te laten staan is zelfs nog erger. Het heeft een domper gezet op een verder plezierige dag en wij weten het heel zeker: voor ons nooit meer Boosten.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik moet eerlijk zeggen dat de reis dit jaar best goed was( naar spanje) we hebben de auto in hoensbroek gepakeerd. Verder is alles prima er zijn alleen te veel opstap plaatsen.

PurpleRain88
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2010 20:05

Re: Boosten reizen, ervaringen

Ongelezen bericht door PurpleRain88 »

Ik ben in totaal 3 keer met Boosten naar Londen geweest. Het klopt inderdaad dat er veel gestopt wordt in Limburg, maar dat staat ook aangegeven op de website! Verder vond ik de buschauffeurs zeer vriendelijk en eenmaal in Londen aangekomen reden ze een kleine ronde langs de bezienswaardigheden en vertelden hier ook wat over. Heb dezelfde reis 2 keer met Oad gemaakt en daar gebeurde dit niet.

Verder heeft Boosten ruime stoelen op deze reizen, zelfs ruimer dan de bus van X-travel waar we 22 uur in zaten naar Kroatië.

Ik heb dus helemaal niks te klagen!

Gesloten