LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door dia »

Sommige mensen zoeken van alles uit de hoek om toch maar te kunnen klagen..Laatst op het reisbureau (mijn vriendin)lieten ze mij foto's zien van een klager die had gewoon de leiding onder de wasbak gefotografeerd .Dit is ook weer zoiets lullig,als ze maar denken iets terug te kunnen krijgen halan ze alles uit de kast.

:roll:

misty30
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2008 23:53

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door misty30 »

Nou, ik snap best dat je kunt mugge-ziften over allerlei dingen, maar ik vind dat als je behoorlijk veel voor een reis betaald, dat je ook wel het een en ander mag verwachten: Zelf hebben wij het afgelopen jaar ook meegemaakt. Toevallig ook bij Arke met de kamer: een familiekamer, bleek een 2-persoons kamer te zijn, waar gewoon 2 bedden bij op geplaatst waren.. Onze kinderen lagen te slapen met onze tenen in de neus :roll: .. Maar bij navraag bij de receptie en hostess, bleek het zo'n romp-slomp te zijn om een kamer omgeboekt te krijgen, dat we het maar hebben gelaten... Terwijl er vele grotere 2-persoonskamers waren: Waarom zek tten ze daar dan geen bedden bij op?.....

Het is gewoon alla minuut besloten dat er nog 2 bedden bij moesten.. Maar dat betekend dat ik dus een boze brief naar Arke heb gestuurd (kreeg een standaard briefje terug) en de volgende keer boek ik bij een ander reisburo..

Luister, ik vind het helemaal niet erg om veel voor een vakantie te moeten betalen, maar als je 2.500,00 voor een weekje in een hotel, met 2 kinderen van 7 en 4 jaar moet betalen, vind ik dat je wel iets mag verwachten.. Als een reis-organisatie te beroerd is om je tevreden te houden, of om de klacht fatsoendelijk af te wikkelen, raken ze me kwijt als consument.. Ik kan mijn geld wel beter kwijtraken... :lol:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door sprookje »

Heb je wel een hele grote twee persoonskamer gehad dat er zo maar twee bedden bij konden :roll:
Daarom heb je ook zo weinig betaalt met twee kinderen extra op de kamer en gaan je kinderen bijna voor niks mee omdat ze op je kamer liggen.
Wat betreft de klager die kreeg zijn koffer mog niet fatsoenlijk weggezet volgens hem.

leo dekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:44

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door leo dekkers »

hebben altijd via arke gevlogen, was gewoon goed, maar wel geboekt via reisburo, kan niet meer, alleen via arke zelf. H.I. , allemaal een pot nat, kan wel via reisburo en dan arke- fly geboekt naar Egypte(Star Class) 3 weken voor vertrek mededeling, ander toestel ingezet, sta-class nietmogelijk, wel geld terug, comfort class wel. Wij kopen een produkt en dat moet maar geleverd worden vind ik ?? maar wie ben ik in de reiswereld, die bepalen alles zelf en daar moet je maar mee accoord gaan. Dan komt het mooiste, kon via internet tegen betaling stoelen reserveren, gedaan, zaten op deze plaatsen en moesten een andere plaats nemen omdat deze plaatsen voor het personeel gereserveerd waren. Terugreis dito verhaal, zat geen personeel, maar was via inchecken verkeerd gelopen. Ga nu voor volgend jaar eens proberen via duitsland te vliegen want dit wordt me iets te gek.
Wij hebben een bloemenzaak, wanneer iemand rozen besteld, kan ik denk ik geen zonnebloemen bezorgen, dan heb ik een groot probleem en hun kunnen alles doen wat ze willen, ze kunnen wel een andere mij. inzetten, maar wel met dezelfde facaliteiten als aangeboden vinden wij, hoe denkt U hierover en wat kan je hier aan doen????

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door Pcorn »

Mijn ervaringen met Arke zijn ook zeer slecht. Klantonvriendelijkheid troef en de teneur van de meningen van mensen op en rond schiphol is dat Arke in grote financiele problemen verkeert en daarom met trucs het hoofd boven water te houden. Dezelfde indruk werd gewekt met de uitzending van Netwerk over het gerommel met de Arkefly toestellen.

Ik krijg sterk de indruk dat enkele forumleden hier namens Arke proberen recht te praten wat krom is. Wanneer je niet levert wat de andere partij mag verwachten op grond van de overeenkomst en verstrekte informatie, ben je in gebreke, zo simpel is dat.

Daar veranderen voorwaarden, moeilijke definities en spannende praatjes over de altijd klagende klanten niets aan. De stormvloed van klachten op diverse forums zullen toch niet allemaal afkomstig zijn van zure zeurpietjes of op geld beluste slinkse klagers?

Ik zal NOOIT meer bij Arke/Tui of gerelateerde maatschappij boeken en adviseer iedereen die ik maar spreek hetzelfde te doen. De kwaliteit van de dienstverlening en klachtenafhandeling wens je je ergste vijand niet toe.

Kortom: boek niet bij Arke, dan blijf je lachen!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door sprookje »

Wel ik zal nog vaak bij hi boeken,ben een zeer tevreden klant en vloog al vaak met arkefly.
Heb ook al een keer vertraging gehad en mijn ervaring toen heb je vast al gelezen.
Ik zie geen reden om niet vie arke te vliegen,vliegen in december weer met hen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door Henri42 »

beste ArkeFly sprookje of spookgedachte.

Kras

Arke Arkefly

een firma van list en bedrog, de mensen geld uit de zak kloppen en willens en wetens de mensen belazeren : noem dat maar een koe in de sloot, het is de mensen een miskraam aanpraten :idea: :? :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door sprookje »

Wel henri 42 voor jou is het blijkbaar een spookgedachte dat er tevreden klanten van arke en arkefly zijn.
Maakt mij niet uit dat is jou probleem.

jokko
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:21

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door jokko »

Ook wij hebben dezelfde slechte ervaringen met Arke. Tripple room geboekt en zeer klein kamertje gekregen. Hostess die niets maar dan ook helemaal niets voor je wilde doen. Vlucht verzet zodat toestel met meer winst ergens anders ingezet kon worden. Foute informatie versuren en je vervolgens meer dan een uur in de wacht laten staan en dan de melding doen dat de mensen met kennis naar huis zijn!. Helaas weet de klantenservice van Arke niet dat een klagende klant nog altijd een klant is.
Niet meer bij arke boeken scheelt een boel ellende.
Tip voor degene met vertraagde/omgeboekte vluchten, kijk eens op de site van euclaim.nl
Werd ook al in de uitzending van 1 vandaag genoemd. Die weten pas wat klantgerichtheid is en verbaas je op de site niet over de hoeveelhied arke vluchten die er op staan.

PaulineLouise
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2010 13:59

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door PaulineLouise »

Ook op mijn boekings bevestiging in september 2010 stond: "Huisvesting: 3-persoonskamer".
Aangekomen in Marmaris was het een hok met twee bedden, een piepkleine kast en een vieze beschimmelde douche. Geen ruimte om de koffers neer te zetten. Ook dus niet onder het bed, dit was een vaste ombouw.
Klagen bij Arke?? Een standaard antwoord en de verwijzing naar de Algemene Voorwaarden. Ze belazeren gewoon willens en wetens de kluit!
Voor mij dus NOOIT MEER ARKE!
:x :evil:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

PaulineLouise schreef:Ook op mijn boekings bevestiging in september 2010 stond: "Huisvesting: 3-persoonskamer".
Aangekomen in Marmaris was het een hok met twee bedden, een piepkleine kast en een vieze beschimmelde douche. Geen ruimte om de koffers neer te zetten. Ook dus niet onder het bed, dit was een vaste ombouw.
Klagen bij Arke?? Een standaard antwoord en de verwijzing naar de Algemene Voorwaarden. Ze belazeren gewoon willens en wetens de kluit!
Voor mij dus NOOIT MEER ARKE!
:x :evil:
Dus omdat u geen ruimte had voor uw koffers en de douche last had van schimmel vindt u Arke oplichters?
Tjonge, over overdrijven gesproken.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij gaan 3 maal per jaar op vakantie en meestal holland international die hebben dezelfde hotel als arke.Wij hebben altijd mooie kamers,wij boeken ook altijd mininum 4 sterren meestal 5.Naar 3 sterren hotels zoals Comca Manzara, Bodrum gaan wij dus niet.Maar ik vraag mij af ,hebben jullie soms voordeelkamers genomen ?Want dan krijg je natuurlijk de minste kamers.
Bij vakantiereiswijzer scoort het goed maar je moet het bekijken per sterren.Mensen die 5 sterren boeken eisen natuurlijk ook meer.

MAXIEM

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

VioletPrue

Als je (bewust) klanten misleidt en je geeft dat later niet toe, dan ben je naar mijn mening wel degelijk een oplichter.

Maxiem.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maxiem,
Je weet niet of Arke wist dat er schimmel in de douche zat.
Je weet ook niet of de kamer wordt aangeprezen met 'Voldoende ruimte om uw koffer onder het bed op te slaan'.
Dus om te stellen dat ze de boel bewust belazeren en dus oplichters zijn, klopt niet.
En een driepersoonkamer wil niet zeggen dat er drie bedden zijn.
Er kunnen ook twee bedden en een slaapbank zijn.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door dhc »

PaulineLouise schreef:Ook op mijn boekings bevestiging in september 2010 stond: "Huisvesting: 3-persoonskamer".
Aangekomen in Marmaris was het een hok met twee bedden, een piepkleine kast en een vieze beschimmelde douche. Geen ruimte om de koffers neer te zetten. Ook dus niet onder het bed, dit was een vaste ombouw.
Klagen bij Arke?? Een standaard antwoord en de verwijzing naar de Algemene Voorwaarden. Ze belazeren gewoon willens en wetens de kluit!
Voor mij dus NOOIT MEER ARKE!
:x :evil:

Dus....we gaan in een topic van drie jaar oud inbreken ipv een nieuw topic te starten?
Handig.....

PaulineLouise
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2010 13:59

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door PaulineLouise »

Nee beste DHC, toevallig wilde ik op het forum melding maken van mijn slechte ervaring met ARKE.
Maar wederom hoe toevallig; dezelfde klacht was een paar jaar geleden ook al eens gemeld!

Je gaat nl. als consument af op de aanbeveling van een ARKE medewerkster, betaalt heel wat eurootjes zonder moeilijk te doen. Op de boekingsbevestiging staat overduidelijk: "huisvesting 3-persoonskamer". Als je dan in een hok komt (waar ook echt geen slaapbank meer bij kon!) en ook de douche naar schimmel stinkt dan is dit echt niet wat je verwacht had!
Ik ben 70 jaar en heb in mijn leven heel wat vakanties gehad. Maar zo smerig als dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Derhalve helemaal niet "inbreken" op een oude topic; gewoon een voortzetting dus.

Het blijkt nu wel dat ARKE deze walgelijke praktijken er kennelijk al jarenlang op nahoudt en goedgelovige consumenten na een gerechtvaardigde klacht afscheept met verwijzing naar de Algemene Voorwaarden.
Met een warrige uitleg van ARKE over de 3-persoonskamer: ALS je met drie personen boekt enz.. komen ze ermee weg.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heeft u ter plekke bij de receptie en de hostess ook geklaagd over de schimmel?
En begrijp ik nou goed dat u klaagt over het feit, dat er geen drie mensen in de door u geboekte kamer passen, terwijl u er niet met drie personen verbleef?
Dan snap ik het probleem niet....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PaulineLouise,

Heb je ter plekke geklaagd bij hotel en hostess van Arke? In een dergelijk geval moet er altijd ter plekke geklaagd worden om hen in de gelegenheid te stellen tot een oplossing te komen. Als dit niet gebeurd is, heb je nu minder kans.
Indien er wel regelmatig geklaagd is, zou ik alsnog klagen bij Arke. Informeer eens bij een juridisch loket waar je evt. recht op hebt, daar de dienst niet geleverd is waarvoor betaald is.
VioletPrue schreef:En begrijp ik nou goed dat u klaagt over het feit, dat er geen drie mensen in de door u geboekte kamer passen, terwijl u er niet met drie personen verbleef?
Dan snap ik het probleem niet....
Wat doet het ertoe met hoeveel mensen je daadwerkelijk in de kamer verblijft? Je boekt een 3-persoonskamer deze zijn meestal duurder dus betaal je er ook voor. Als je dan een kamer krijgt waar geen 3 personen inkunnen, krijg je niet waar je voor betaald. Stel je gaat naar de bakker besteld en betaald 2 broden en je krijgt er maar 1. Of misschien dichter bij huis; je boekt een kamer geheel aangepast op minder valide mensen en je krijgt een standaard kamer. Wat zou je dan zeggen?

Het is een bekende truc van sommige hotels. Wij hebben het ook ooit een keer meegemaakt op Mallorca (ik dacht ook met Arke). We hadden met 2 personen bewust een 3-persoonskamer geboekt omdat de kamer dan groter was en er nog een zitje was. Die kamer was ook duurder. De kamer die wij kregen was een standaard 2-persoonskamer waar je je kont nog niet kon keren. Dit wisten we al want het aantal m2 stond in de beschrijving en daarom hadden we die kamer niet geboekt. We zijn voordat we hadden uitgepakt direct bij het hotel gaan klagen en gezegd dat we hier geen genoegen mee namen. We zouden de dag erna alsnog de kamer krijgen die we hadden geboekt, alleen voor die avond konden ze er niets meer aan doen (tuurlijk :? ) Maar we dachten laat maar en zijn akkoord gegaan dat we de volgende dag wel de goede kamer kregen. Zo is het ook opgelost. Maarja klaag je niet dan laten ze je mooi in de verkeerde kamer zitten.
dhc schreef:Dus....we gaan in een topic van drie jaar oud inbreken ipv een nieuw topic te starten?
Handig.....
Ik zie niet in wat hier niet handig aan is. De meesten zijn inmiddels gewend dat overal een nieuw topic over gestart wordt, wil niet per definitie zeggen dat dit de juiste manier is. In de gedragsregels staat namelijk het volgende...
Gedragsregels Tros Radar Forum schreef:•Alvorens een nieuwe discussie te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke discussies gaande zijn.
Eigenlijk is het niet eens de bedoeling overal een nieuw topic voor te starten als er een topic gevonden kan worden welke de lading dekt.

MAXIEM

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dhc
Dus....we gaan in een topic van drie jaar oud inbreken ipv een nieuw topic te starten?
Handig.....
Als de vlag al wappert, dan is het onhandig om overboord te springen.

Maxiem.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Emmy75 schreef:
VioletPrue schreef:En begrijp ik nou goed dat u klaagt over het feit, dat er geen drie mensen in de door u geboekte kamer passen, terwijl u er niet met drie personen verbleef?
Dan snap ik het probleem niet....
Wat doet het ertoe met hoeveel mensen je daadwerkelijk in de kamer verblijft? Je boekt een 3-persoonskamer deze zijn meestal duurder dus betaal je er ook voor. Als je dan een kamer krijgt waar geen 3 personen inkunnen, krijg je niet waar je voor betaald. Stel je gaat naar de bakker besteld en betaald 2 broden en je krijgt er maar 1. Of misschien dichter bij huis; je boekt een kamer geheel aangepast op minder valide mensen en je krijgt een standaard kamer. Wat zou je dan zeggen?

Ik zou dan zeggen dat je appels met peren vergelijkt.
Totaal niet uit de voeten kunnen (bijvoorbeeld het toilet niet kunnen gebruiken of niet kunnen douchen) is iets heel anders dan een driepersoonskamer willen en een tweepersoonskamer krijgen.
Iets wat totaal niet bruikbaar is, is iets anders dan een kamer die je persoonlijk te klein vindt.
Is het lullig?
Zeker, maar omdat er geen antwoord komt op 'heb je ter plekke geklaagd?' is er weinig zinnigs over te zeggen.
Want stél dat er ter plekke niet geklaagd is, dan heb je (naar mijn mening) geen poot om op te staan.
Je moet het hotel en de hostess wel de kans geven om het op te lossen.
Ik heb het een keer aan de hand gehad.
Aangepaste bungalow gehuurd in Spanje en een standaard bungalow gekregen.
Gemeld bij de receptie en binnen een uur werden er gratis en ongevraagd allerhande hulpmiddelen (toiletstoel, douchestoel/plank voor over het bad) gebracht.
Met een fles wijn voor het ongemak.
Klagen bij de hostess hielp niets, en de baas van het resort wist niet dat deze bungalow als aangepast werd aangeprezen.
Da's dus voorbij, want hij was met ons eens dat hij niet aangepast was.
Met behelpen een eind gekomen en een klacht ingediend bij de organisatie.
Dit is naar tevredenheid opgelost.
Maar je moet er wel zelf iets voor doen.

Gesloten