LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met de bus naar Spanje

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sjeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2007 07:25

Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door sjeel »

Hallo,

Dit jaar zijn wij met het vliegtuig naar de Costa Brava geweest. Dit was voor onze dochter van vier voor het eerst. Op zich ging het prima, zij viel in het vliegtuig in slaap dus dat was wel fijn omdat wij erg laat vlogen. In het hotel hoorde wij van mensen dat zij met de bus naar Spanje waren gegaan. Dit scheelde al gauw duizend euro per gezin. Maar het lijkt mij ook heerlijk om maar 1 keer te hoeven in stappen met je kind en dan geen gesjouw met koffers, inchecken, enz.

Om mij heen hoor ik verschillende verhalen. Mensen die het een hel vonden met de bus, en andere vonden het prima te doen.
Ik zou het weleens willen proberen. Ik vind vliegen ook best eng en met de bus lijkt mij wel een optie.

Zijn er mensen die met kleine kinderen op vakantie zijn geweest met de bus en mij willen laten weten wat jullie ervaringen waren?

Groeten van Sjeel.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door dia »

Mijn zus is eens met haar kleindochter met de bus op verlof geweest,een heel leuk lief meisje.En nee dat was niet voor herhaling vatbaar.Bedenk dat kleine kinderen geen 15 uur slapen en dan komt de verveling en worden zij lastig en niet alleen voor jou maar ook voor de mensen voor,achter en naast je.Andere mensen willen rustig zitten lezen of dergelijke.

Volgens mijn zus geen aanrader,zij zou het nooit meer doen zelfs niet zonder kinderen.

Gaat het je echt alleen om het geld want nu moet je ook met je koffer maar de bus sjouwen en dan vaak naar een gezammelijke vertrekplaats waar je weer van bus veranderd ,dus weer sjouwen.En aangekomen moet je soms je koffer mog een stukje sjouwen voor je aan je hotel bent en daar moet je ook inchecken.
Het vliegtuig blijft toch een stuk makkelijker op 2 uurtjes ben je in spanje

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door G7 »

Het vliegtuig blijft toch een stuk makkelijker op 2 uurtjes ben je in spanje
Niet meegerekend, dat je eerst naar de luchthaven moet. Afhankelijk van waar je woont en waar vanaf je vliegt, ben je daar ook al snel een uurtje of 2 mee zoet, dan minimaal 2 uur van tevoren aanwezig zijn op de luchthaven, dan ongeveer 2 uurtjes vliegen, bij aankomst een uurtje uittrekken voor de ontvangst van je koffers en als laatste nog de transfer naar je hotel, wat ook weer kan oplopen van 1 tot 2 uur.

Ja hoor, met het vliegtuig zit je met 2 uur in Spanje, maar nog niet op bestemming.

Beste Sjeel, wij gingen juist toen de kids nog zo klein waren met de bus vanwege de kosten. Hebben daar nooit problemen mee ondervonden. Ligt ook wel aan het karakter van het kind. Als je erg drukke kinderen hebt, zou ik het niet doen, maar heb je je kinderen nog aardig in toom, is het makkelijk te doen. Spelletjes mee, i-podje mee, boekjes mee. In de bus worden filmpjes , ook voor de kids gedraaid. De tijd vliegt voorbij. :lol:

Om de zoveel uur even uit de bus om de beentjes te strekken en eventueel een hapje te eten en als je een beetje toffe chauffeurs hebt, schiet het ook lekker op. En dan tegenwoordig met die luxe stoelen in de bus, moet de lange zit/reis te doen zijn. Echt!!

We doen het nu niet meer, omdat de kids niet mee meegaan, maar heb het altijd als prettig ervaren + dat het een hoop geld scheelt als je met een gezin bent en je ziet nog eens wat onderweg.

Sommigen mensen hebben altijd commentaar op zo'n busreis, maar zitten wel 20 tot 24 uur in een krap vliegtuigstoeltje op weg naar verre oorden en dat vinden ze dan niet zo erg. Nouja????

Gewoon een keer die busreis doen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Gewoon een keer die busreis doen.
mwoooah, denk het niet! Heb 1 keer een busreis gedaan naar Zuid-Frankrijk en had 3 dagen later nog rugpijn. In de tijd die ik daar in de bus heb gezeten had ik al in Australië kunnen zitten. Geef mij het vliegtuig maar! Dan maar ff wachten op de luchthaven, maar daar kun je in elk geval lekker tax-free shoppen en broodjes eten, dat zie ik in een bus nog niet gebeuren :D

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Martin.

Wanneer had je die busreis naar Frankrijk gemaakt? Voor de oorlog zeker? :shock: Met dezelfde stoelen als in het vliegtuig.

Als je niet weet hoe zo'n touringcarr er van binnen uitziet, neem eens een kijkje op de site van b.v. www.solmar.nl en klik even op de verzorging onderweg. Catering aan boord en voor de zuuingen onder ons, je mag ook je eigen broodje en blikje meenemen. :D

Waar het de TS ook omging: ervaringen van anderen en de kosten. Ben je met een gezin, kan dat enorm schelen, maar ben het wel met anderen eens, als je maar met z'n beiden bent of alleen....natuurlijk het vliegtuig.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door Martin1976 »

G7, je zegt het zelf al, je bespaart op de kosten door met de bus te gaan. Je zit sowieso een stuk langer in de bus om dezelfde afstand af te leggen en hebt dus een stuk langer minder bewegingsvrijheid, dus oncomfortabeler. 'k ben een jaar of 10 geleden met de bus geweest, sinds die tijd ben ik er wel van genezen, ga lekker met het vliegtuig en kom fit en ontspannen op mijn vakantiebestemming aan in plaats van eerst 3 dagen van mijn spierpijn bij te hoeven komen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Martin.

Uit welk stenen tijdperk kom je? We hebben het wel over de royal class stoel he! Niet over een krap vliegtuigstoeltje. Volgens mij heb jij het over de stadsbus.
ga lekker met het vliegtuig en kom fit en ontspannen op mijn vakantiebestemming aan in plaats van eerst 3 dagen van mijn spierpijn bij te hoeven komen.

Maargoed, als jij na een reis van zeg... 20 uur in zo'n vliegtuigstoeltje nog fit aan komt, vind ik dat best knap van je. :shock:

Als de fam Sjeel het nooit probeert, komen ze er ook nooit achter. Maargoed, die laat ook niets meer van zich horen en ach...... ik ga binnenkort lekker 4 uurtjes vliegen naar mijn vakantiebestemming, omdat daar nu eenmaal geen bussen naar toe rijden. :lol:

Het ga je goed!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door sprookje »

[/quote]
Sommigen mensen hebben altijd commentaar op zo'n busreis, maar zitten wel 20 tot 24 uur in een krap vliegtuigstoeltje op weg naar verre oorden en dat vinden ze dan niet zo erg. Nouja????


Beste G7

20 tot 24 uur in een vliegtuigstoel waar vlieg je dan wel naartoe Australie?En dan nog!
Normaal zit je niet zo lang in het vliegtuig maar wel 24 uur in de bus om naar spanje te geraken zou het niet aanraden.
Wat ik wel zou aanraden is de trein en dan liefst de nachttrein lekker in bed slapen in je compartiment en smorgen eerst lekker ontbijten en dan ben je er.

Maar goed mischien moet je het gewoon proberen als je daar zin in hebt,en wie weet vind jij het wel meevallen en spaar je 1000 eurotjes uit waar je ginder wel heel wat mee kan doen.
Laat het ons weten.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Uit welk stenen tijdperk kom je
mijn naam zegt het al, ik kom uit 1976
Maargoed, als jij na een reis van zeg... 20 uur in zo'n vliegtuigstoeltje nog fit aan komt, vind ik dat best knap van je.
dank je. Maar zoals de vorige poster al zegt, als ik 20 uur in het vliegtuig zit, ben ik de hele wereld al rondgevlogen. Da's juist het voordeel van een vliegtuig, je hoeft helemaal niet zo lang in een krap stoeltje te zitten zodat je 3 dagen fysiotherapie nodig hebt om weer beetje uit de voeten te kunnen

het ga jou natuurlijk ook goed :D

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Met de bus naar Spanje

Ongelezen bericht door luc1986 »

@g7 je bent behoorlijk positief over de busreis, ervaringen verschillen. Ik heb het 2 keer verschrikkelijk gehad (lange files etc) en 1 viel het alles mee. Tegenwoordig hoef je geen 2 uur van te voren op schiphol te zijn alleen als je buiten europa vliegt. Daarbij heb je met het opstappen hetzelfde probleem. Moet je soms ook naar heel ander gedeelte rijden wat slecht uitkomt.
Vliegtuig ben je met een uur of 4 a 5 op plaats van bestemming in spanje, terwijl je met de bus er minstens 24 uur mee bezig bent...

Het is een keus die je moet maken, je bespaart best wel wat als je met de bus gaat maar kijk goed naar aanbiedingen en boek vroeg dat scheelt ook een hoop.
Ook is het handig om naar je eigen kinderen te kijken. Hoe gedragen ze zich tijdens een lange autorit? Zijn ze dan al niet meer in de hand te houden of zijn ze rustig, zou ik ook zeker mee wegen als ik jou was

Gesloten