LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly vertraging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ Dennis & Adam

Zeker, succes zal Meester Popcorn zeker nodig hebben met z'n claim want het heeft er alle schijn van dat er tot op heden niets van terecht is gekomen.

Zoals u weet was het plan van deze top-advocaat om een kort geding tegen ArkeFly aan te spannen; denkt u echt dat daar maanden voor nodig zijn? Het antwoord op deze vraag is ronduit nee; een kort geding is een kwestie van dagen! Een recent voorbeeld: het kort geding van het merk Wendy van Dijk tegen GeenStijl Media was binnen 24 uur afgerond!

En aldus vrees ik dat ook Meester Popcorn zal worden bijgeschreven in de galerij der schreeuwende maar uitermate kansloze advocaten. Voor de trouwe lezers onder ons; ook van Luc Advocaat is nooit meer iets vernomen!

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Vraag even bij Transavia waarom een aantal vluchten op 18 en 19 decermber 2008 waren vertraagd ........ lucratieve ad-hocjes elders.
En dat voor een toko die makkelijk leentjebuur kan spelen bij mama KLM (die trouwens de 1e helft van januari ook een aantal vluchten flink heeft vertraagd ivm capciteitsproblemen)

(Bron: Scramble)

ma flodder
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2009 13:59

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door ma flodder »

Heb met martinair gevlogen, heb vooraf gemeld wat mijn probleem was in het verleden (1992 martinair faro) en ze zouden heel goed op me letten en op mijn beperkingen letten.
Heb het tweemaal geprobeerd, en ga vanaf nu ArkeFly vliegen.
Ik laat me niet afschrikken door de klachten hier, maar geef ze gewoon een kans.
De volgende vakantie moet ik dan maar gaan varen... heb alle maatschappijen gehad overzees.
Ach joh, het is net als in nederland, overal is er wel iets om tegen te klagen.
Maar je hebt altijd een 2e keuze...

dennis_adam
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:32

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door dennis_adam »

Beste reisagent.

Het gaat er mij gewoon om dat het blijkbaar mogelijk is voor, in dit geval, Arkefly om vluchten zo maar om te boeken en er gemakkelijk vanaf te komen. Daarnaast, als ik het zo lees, zijn vele reizigers de dupe van de vele vertragingen. Je moer er toch zelf ook niet aan denken dat je reis met twee dagen wordt ingekort omdat een maatschappij het nodig vindt zijn toestellen ergens anders in te zetten?

Wie beschermt ons eigenlijk tegen dit soort toestanden? Is er geen overkoepelende organisatie die voor zelf regulering zorgt?

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

jawel, daar ben ik weer ;)

Ik kan de reisagent geruststellen: de procedure loopt! Geen kort geding, want ik heb het ook vrij druk in deze crisistijden en wellicht leent deze materie zich meer voor een mooie bodemprocedure.

Na een halfslachtig aanbod van Arke om een treinkaartje te vergoeden, niets meer vernomen van dit fijne reisburo. Dus inmiddels ook maar een klacht ingediend bij de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat. Valt een ieder aan te bevelen: http://www.ivw.nl/onderwerpen/luchtvaar ... index.aspx

Ook lezenswaardig is deze richtlijn: http://www.secola.org/db/4_01/nl_90-314-ewg.pdf

Kortom: nog een beetje geduld, maar we laten dit waardeloze reisbureautje niet wegkomen met hun praktijken!
Mijn advies blijft nog steeds: Vlieg niet met Arkefly, boek niet bij Arke!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

ik wens uw sterke met de zaak die uw gaat verliezen dat weet ik wel zeker en dan beland uw net als uw colega in de goot de heer luc jurgens

jeanneteke
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:28

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door jeanneteke »

Kijk in geval van vertraging ook eens op euclaim.nl, daar kun je laten berekenen waar je wettelijk recht op hebt!

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

jawel, daar ben ik weer

Ik kan de reisagent geruststellen: de procedure loopt! Geen kort geding, want ik heb het ook vrij druk in deze crisistijden en wellicht leent deze materie zich meer voor een mooie bodemprocedure.

Na een halfslachtig aanbod van Arke om een treinkaartje te vergoeden, niets meer vernomen van dit fijne reisburo. Dus inmiddels ook maar een klacht ingediend bij de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat. Valt een ieder aan te bevelen: http://www.ivw.nl/onderwerpen/luchtvaar ... index.aspx

Ook lezenswaardig is deze richtlijn: http://www.secola.org/db/4_01/nl_90-314-ewg.pdf

Kortom: nog een beetje geduld, maar we laten dit waardeloze reisbureautje niet wegkomen met hun praktijken!
Mijn advies blijft nog steeds: Vlieg niet met Arkefly, boek niet bij Arke!
Het is teveel eer hoor, meester Popcorn, zo'n persoonlijke boodschap met wederom een vette knipoog!

Maar, goed om te zien dat u niet met stille trom bent vertrokken. Even had ik namelijk het idee dat u uw confrère Mr. L.J. te A. zou volgen onder de noemer "veel geschreeuw maar héél weinig wol"!

En aldus kan ik alleen maar hopen dat u verslag zult blijven doen van alle ontwikkelingen in deze. Persoonlijk ben ik zeer benieuwd naar de uitkomst omdat ik hier feitelijk geen sprake is van een vertraging maar van een reisonderbreking. Een goed onderbouwde uitspraak zou hier in elk geval veel onduidelijkheden wegnemen!

Tot slot nog even dit: wat mij betreft mag u best oproepen om niet bij genoemde firma te boeken. Het zal u waarschijnlijk zijn ontgaan maar ik behoor tot de "laatste der Mohikanen" (dus èchte zelfstandigen) in de reisbranche en zie "direct sellers" dan ook liever gaan dan komen.

Rest mij nog u succes maar vooral veel wijsheid te wensen in deze crisistijden; u zorgt er toch wel voor dat er zo min mogelijk (liever nog, geen!) mensen ontslagen worden?

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Alhoewel minister Eurling geen rechter is toch maar even onderstaande informatie geplaatst:

http://media.europa-nu.nl/9353000/1/j9v ... n9bdyouit0

ArkeFly heeft zich netjes aan de regels gehouden... Ach, het zal denk ik niet alleen bij ArkeFly zijn andere maatschappijen kunnen er ook wat van.

Zwaai maar met je handje EUClaim !!

Groeten van uw
LJFrankenstein

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Gelukkig is Eurlings geen jurist en heeft het Europese Hof gehakt gemaakt van alle uitvluchten. Zie deze uitspraak: http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs ... 0100nl.pdf

en bijvoorbeeld : http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... t=c-549/07

De rechtbanken zijn er ook klaar mee, zie maar op de site van eu-claim. Niks zwaaien, gewoon je recht en geld incasseren is de norm.

De procedure loopt, ik heb er een goed gevoel over.

Ik kwam daar verder nog deze column tegen, welke mij een goede weergave lijkt van de klant onvriendelijkheid van de Arke cowboys:

Bent u ook zo verschrikkelijk aan Arke toe? Nee, voorlopig niet meer
Frits Bom - De Tv-recensent
Netwerk was gisteravond dus in topvorm. Want Albert Verlinde en de hoogste baas van de grootste reisorganisatie van ons land TUI, Steven van der Heijden, demonstreerden er de tragische dieptepunten van hun carrières. Het zijn mannen die ooit respect bij ondergetekende afdwongen door hun vakmanschap maar die het momenteel klaarspelen zich geheel van kijkers en consumenten te vervreemden; niets wijst er meer op dat zij op hun respectieve plekken nog langer verstandig of gezond opereren. Netwerk legde het geheel bloot zoals het een goede actualiteitenrubriek betaamt.

De zaak Verlinde wordt overal breed uitgemeten, maar is toch zo eenvoudig. Een fraai ongetrouwd modelletje ziet het niet meer zitten in haar vriendje de zanger, dan wel heeft er niet genoeg aan, en vrijt daarom in een parkeergarage met een leuke voetballer. Moet ze doen, waarom niet. Maar de premier van Nederland vindt het al heel erg. De opvallend kuise kusjes worden geregistreerd door een beveiligingscamera en nu zijn er van die zieke geesten die daar geld uit willen wringen, zoals een garagemeneer en een nietsontziende televisiester.


Deze laatste heeft er maling aan dat de deelnemers aan de vrijage zich onbespied waanden, want je kunt er anders thuis een hoop herrie mee krijgen, en zond de schimmige beelden waarin u ongetwijfeld ook ondergetekende had kunnen herkennen, zo mistig, en was het maar waar, op het vaderlandse scherm uit.


Mag dat? Nee natuurlijk niet. En als het wel mag moest het niet maggen. Het is een flagrante schending van de privacy van die lui en het is maar goed dat een heuse meester in de rechten er zijn tanden in zet. Ofschoon iedereen het tegenspreekt gelooft ondergetekende nog steeds dat het hele verhaal een grote commerciële grap is, zó stuntelig en in strijd met hoe het zou moeten gedragen zich alle pseudoacteurs.


De heer Verlinde verdedigde zich in Netwerk als volgt: “…Wij zoeken de grenzen op van ons geweten en dit geweten heeft gezegd: dit zenden we uit…”.


De vragensteller: “…Dit soort beelden zijn er toch niet voor om in jullie programma te komen, dit soort beelden zijn er voor de veiligheid in de garage…”.


De heer Verlinde: “…Dat vind ik zo’n onzin…”.


En zelfs in die kringen is dat toch niet helemaal zo, want nog niet al te lang geleden verdween zijn eigen Boulevardpresentatrice boos voor een identiek geval waarbij een eveneens ongehuwde actrice niet genoeg had aan haar vriendje en betrapt werd op iets soortgelijks.


Verlinde’s denkbeelden staan haaks op de wet en zijn hartstikke onrechtmatig want hij vindt dat mensen die wel eens of vaak op de televisie komen geen recht hebben op enige privacy, en dat vervolgens hij en niet de persoon in kwestie mag bepalen waar de privacy ernstig wordt geschonden. Vanaf nu is de totale Nederlandse bevolking vogelvrij verklaard voor RTL-Boulevard want elke landgenoot is wel eens op de tv geweest, en als dat niet zo is zal hij of zij wel iets op zijn geweten hebben dat uitzending rechtvaardigt…zo verkent Albert de grenzen van zijn geweten.


De gewetensspeurtocht van de hoogste baas van de reisorganisatie TUI, Steven van der Heijden, waar sinds een aantal jaren ook de ooit gerenommeerde touroperator Arke toebehoort, zo bleek gisteravond in diezelfde uitzending, verloopt al even krankjorum.


Een aantal reizigers had geboekt voor een reis die zich zou voltrekken met een toestel van Arke-fly, maar dat kwam er niet of zeer vertraagd van. En niks geen overmacht, zoals aanvankelijk werd beweerd, want TUI/Arke had voor die reis het toestel gewoon aan de Britse overheid verhuurd omdat daarmee meer te verdienen viel. Schade dus voor de reizigers.


Hendrik Noorderhaven van EU-claim die dit soort zaken onderzoekt en al 7 keer in het gelijk is gesteld door de rechter om het verwerpelijke gedrag van reisorganisaties op dit vlak aan te tonen, stelde “het is gewoon liegen”, wat ze doen.

“En Arke is er de kampioen van. Een kampioen in bedrog – die de passagiers in de kou laat staan.”


Dat zijn niet geringe kwalificaties voor een ooit gereputeerde reisorganisatie. Maar Noorderhaven vond ook nog het SP Tweede Kamerlid Emile Roemer met voorbeelden aan zijn zijde.


Je zou zeggen, die Van der Heijden van TUI/Arke biedt nu diep in het stof zijn excuses aan maar wij zagen op de televisie een totaal in de war zijnde driftkop flipperen die niet de positie van de consument koos maar die van zijn vrijheid om met vliegtoestellen te doen wat hem beter uitkomt. En hoe zijn opponenten ook probeerden uit te leggen dat Arke een vervoers- en inspanningsverplichting heeft en men zo niet met consumenten behoort om te gaan, opgewonden riep de beledigde TUI-directeur:

“…Wij zijn marktleider en dat betekent dat wij in vrijwel alle gevallen de vakanties behoorlijk afhandelen…”.


Aart Zeeman probeerde nog: “…u hebt de beslissing genomen niet te kiezen voor de passagiers…”, waarop de TUI baas liet weten, “…wij vinden het vreselijk om onze passagiers te vertragen maar soms is het nodig…”.

Het was echt allemaal op de Netwerktelevisie te zien, de grootste reisorganisatie van Nederland die willens en wetens reizigers dupeert door voor de reis een toestel te verhuren aan een meerbiedende. Dat kan je dus bij TUI/Arke overkomen.


Een reis verkopen naar Willemstad in Curaçao maar het toestel in werkelijkheid aan de Britse Overheid verhuren om naar Jamaica te vliegen omdat deze deal meer oplevert, en dat vervolgens “overmacht” noemen en schaamteloos verdedigen.




Wat is er van Arke geworden – ooit de servicegerichte grootste particuliere reisorganisatie van Nederland, eigendom van de vermaarde Ferdinand Fransen, het grote Arke dus, dat nu in Duitse handen is en zich nu volgens deskundigen bedient van consumentenbedrog. En nog erger, als dat zo uitkomt, zich door een Nederlandse zetbaas wild om zich heenslaand laat verdedigen alsof zoiets best moet kunnen.


De Nederlandse televisie legt dat allemaal bloot. Niet alleen in consumentenprogramma’s maar ook in gewone actualiteitenrubrieken, en zo hoort dat ook.

De dagen van Van der Heijden dienen geteld te zijn want als iemand op die hoogste reispositie volledig het consumentenbelang uit het oog heeft verloren, dat van zijn klanten dus, hoort hij daar niet thuis.

Biezen pakken.



De Tv-recensent

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Hier nog een leuke: Piloot ontruimt toestel en vliegt leeg weg. Drie keer raden om welke maatschappij het gaat...

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door sprookje »

En groot gelijk had hij,een vliegtuig voor de helft gevuld met herrieschoppers.Alleen jammer dat de goede het door de slechte mee hebben kunnen bekopen.Jammer dat de politie hen niet kon oppakken.

heb ooit in 't vliegtuig gezeten met zo een herrieschoppers en geland in brussel heeft de politie hen uit vliegtuig gehaald.

Joost van Berkel
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2007 10:21

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

Arkefly is toch geen serieuse vliegmaatschappij, zij zelf veroorzaken toch alleen maar herrie en ongenoegen.
Het wordt tijd dat deze maatschappij helemaal opgeheven wordt.

Klachten worden niet opgelost en het personeel is onbekwaam!

Nooit meer Arkefly!!

jojo64
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 16:46

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door jojo64 »

wat een gezeur over arkefly
idd arkefly had vorig jaar grote problemen maar die zijn nu
voorbij
heb nu zelf met arkefly gevlogen en heb nog nooit zo een goede service meegemaakt
daar kan transavia en martinair gewoon een voorbeeld aan nemen

heb op mijn vakantie terplaatse meegemaakt dat beide weken grote p[roblemen met transavia waren, de smoezen waren niet van de lucht
als ik het commentaal van pcorn lees kan ik maar een ding verzinnen
deze persoon heeft OF grote persoonlijke problemen met TUI of hij heeft gewoon niets te doen, zijn reacties zijn gewoon zielig te noemen

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

hier ben ik het geheel mee eens er zijn er een paar die arkefly de grond in trapen met vertraging van de week was er een toestel van transavia die hat moeten landen om 23.50 maar dat werd pas om 09.20 de volgende dag dus niet aleen arkefly maar transavia en martinair hebben vertraging en dat komt gewoon als met telaat is met het vertreken dan moeten ze weer achteraan sluiten dus zeur niet zo over arkefly en nee ik werk er niet voor

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door MLF »

wat een gezeur over arkefly
idd arkefly had vorig jaar grote problemen maar die zijn nu
voorbij
heb nu zelf met arkefly gevlogen en heb nog nooit zo een goede service meegemaakt
daar kan transavia en martinair gewoon een voorbeeld aan nemen

heb op mijn vakantie terplaatse meegemaakt dat beide weken grote p[roblemen met transavia waren, de smoezen waren niet van de lucht
als ik het commentaal van pcorn lees kan ik maar een ding verzinnen
deze persoon heeft OF grote persoonlijke problemen met TUI of hij heeft gewoon niets te doen, zijn reacties zijn gewoon zielig te noemen
u heeft van de week geen netwerk gekeken waar wederom is gebleken dat arkefly de boel oplicht

arke/tui staan al jaaaaaaaren bekend als slecht

reisjoepie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door reisjoepie »

"u heeft van de week geen netwerk gekeken waar wederom is gebleken dat arkefly de boel oplicht

arke/tui staan al jaaaaaaaren bekend als slecht"


Weet waarover u praat:
TUI wordt al jaren door de nederlandse reiswereld bekroond met de ANVR Reisveer voor beste reisorganisatie ....

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij zijn in april naar Egypte geweest,heenvlucht transavia terugvlucht arke.Bij transavie zaten wij op krappe lelijke groene zetels.

Bij de terugvlucht met arke haden wij bredere zetels en in (nep)leer.
Wij hebben toen besloten dat wij onze volgende reizen altijd met arkefly zullen reizen indien mogelijk.

Onze volgende vliegreis is in oktober met heen en terugvlucht arke.

Wij vinden reizenmet transavia maar niets.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door MLF »

TUI wordt al jaren door de nederlandse reiswereld bekroond met de ANVR Reisveer voor beste reisorganisatie ....
natuurlijk niet, dat weet u best
staat zeker op de site :lol:
lelijke groene zetels.
wou u roze?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door sprookje »

wou u roze?




Ja als zij dan breder zijn mag het van mij roze inplaats van die KRAPPE lelijke groene zetels.
Transavia sucks

Gesloten