LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Diepe zuchter, A I vliegt uiteraard wel, kijk eens op hun website 8)

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

.
Henri42 Diepe zuchter, A I vliegt uiteraard wel, kijk eens op hun website
Nog dieper:

Website is "Under construction". Operatie gestaakt op 13 november 2008 na faillisementsaanvraag lease maatschappij.

Een Airbus 321 staat 'stored' op Istanbul, de andere 2 op Antalya.

Of bedoel je Air India?
Laatst gewijzigd door NewDutchie op 08 jan 2009 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door diepezucht »

Ik begon al aan mezelf te twijfelen, dus ff gegoogeld:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=28562

blikje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:55

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door blikje »

gewoon niet met van die goedkope- en/of chartervluchtjes willen vliegen. Dan loop je het ook gewoon op. Neem gewoon gerenommeerde lijnvluchten, kost je misschien 50 euro extra per ticket, maar dat heb ik wel over voor een vlucht die op schema vliegt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

D Zuchtend , sorry ik zat ernaast, in het verleden regelmatig met A I gevlogen via ReisCompas. Jammer mooie vliegtuigen

Tui maakt gebruik van ArkeFly ?, dan haak ik af bij TUI.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

ArkeFly is onderdeel van TUI, net als Arke, Holland International, Kras (in NL). TUI Nederland maakt ook gebruik van Transavia en buitenlandse maatschappijen.

Nog meer info:
Een reisorganisatie met ruim dertig miljoen klanten per jaar, die worden bediend door ruim 150 reismerken, duizenden reisbureaus, ruim 155 vliegtuigen en bijna driehonderd eigen hotels. Bij het reisconcern werken bijna 48.000 mensen.

Denk niet dat ze je zullen missen Henri.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nieuwe Hollander, wat een vergelijking trek je , het slaat als een paal op een kop (*_*) Natuurlijk missen ze mij niet, jou wel ?.

martijntje_
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009 19:38

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door martijntje_ »

@ Topic starter

Wellicht kennen wij beiden een andere definitie van 'iedereen'.
In mijn omgeving vinden de meeste mensen het 'prettig' om vroeg te vertrekken, dit omdat je een dag extra hebt. Sommige mensen slapen dan wel in het vliegtuig of even een uurtje bij aankomst in de accommodatie, sommigen gaan gewoon door zonder te slapen.

Als mijn vlucht pas rond 11.00 zou vertrekken dan kom je pas rond een uurtje of 16.00 turkse tijd op de luchthaven aan (bijna 4 uur vluchttijd)

Er is natuurlijk ook nog een optie om gewoon een keer vroeg naar bed te gaan zodat u al van te voren wellicht een enkel uurtje heeft kunnen slapen!

19john57
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 13:19

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door 19john57 »

De vliegtijden van Transavia zijn prima, niks mis mee dat vroeg vertrekken, en wat vervoer aangaat naar Schiphol, neem vliegtaxi, of hoe het bij u ook mag heten, wij nemen al jaar en dag vliegtaxi en altijd op tijd en geen zorgen als je terug komt.
eten a/b hoeft van mij niet, want ik denk dat dan de vliegreis onnodig duurder maakt.
Wat ik wel een nadeel vindt is de beenruimte die transavia biedt,bij arkefly heeft men meer ruimte, bij arke kan men ruim van te voren via internet inchecken,wat bij transavia maar 24 uurvan te voren kan.
Dus geen reden om transavia te boycotten.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Pharan »

Topicstarter:

Touroperators hebben veel stoelen nodig om de massa naar de (massa)bestemmingen te vervoeren. Die stoelen kopen ze in bij chartermaatschappijen, maar aangezien er steeds minder van zijn in NL (Dutchbird weg, Air Holland weg, Martinair niet meer binnen Europa) blijft er weinig te kiezen over voor de bestemmingen dichtbij.

Ik kan het begrijpen dat men het vervelend vind om op rare tijden te moeten vertrekken, maar dat is een bijkomen nadeel van monopoliepositie van Transavia. Er valt weinig meer te kiezen voor de TO's.

Al die massa's toeristen willen ook nog eens goedkoop op vakantie, dus de airline wil zijn vluchten op goedkope tijden laten vertrekken en koopt die slots dan ook in bij de LVNL (luchtverkeersleiding).

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Al die massa's toeristen willen ook nog eens goedkoop op vakantie, dus de airline wil zijn vluchten op goedkope tijden laten vertrekken en koopt die slots dan ook in bij de LVNL (luchtverkeersleiding).
De reden voor het vroege vertrek heeft weinig te maken met het 'kopen' van slots. Chartermaatschappijen willen een vliegtuig zoveel mogelijk laten vliegen in 24 uur omdat dit geld oplevert, de vaste kosten heb je sowieso dus extra vliegen betekent meer geld (na aftrek variabele kosten). Om een voorbeeld te geven: toen Martinair nog binnen Europe vloog, maakte 1 toestel 3x binnen 24 uur een trip naar Palma!
Opvallend is wellicht ook dat vrijwel altijd vanaf 05.00 wordt vertrokken met de eerste vluchten. Dit komt doordat vertrekken voor 05.00 stukken duurder is (milieu/geluid).

Gesloten