LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betere aanbieding!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lencon
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:47

Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door lencon »

Hallo,
gisterenavond via internet om 23:00 een wintersportvakantie geboekt via sunweb voor 399 p.p, staat deze reis er vandaag op voor 299 pp. U begrijpt dat ik me hier vervelend om voel en het gevoel heb teveel betaald te hebben. Volgens mij is er weinig aan te doen, zal zo sunweb gaan bellen, maar heeft iemand een idee? zijn er nog rechten?

groet,

Lennart

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door brieziet »

Dat zal afhangen van de coulance van Sunweb ben ik bang. Blijkbaar vond je gisteren prijs / waarde verhouding bij een prijs van 399 goed genoeg om te boeken. Kan goed begrijpen dat het balen is dat ie nu 299 is, maar ja, dat heb je soms met aanbiedingen.

Ben benieuwd hoe Sunweb reageert, laat je het nog even weten?

lencon
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:47

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door lencon »

Zojuist met sunweb gebeld en inderdaad geen coulance.
Ik kan er goed mee leven en eigenlijk moet je ook niet meer op de site kijken nadat je geboekt hebt, want inderdaad, ik heb zelf besloten dat ik het een goede prijs vond. Zelf wel getwijfeld om 1 dag te wachten met boeken, maar uit vrees dat ie dan uitverkocht was en de inschatting dat de kans klein was dat er zoveel vanaf zou gaan, toch geboekt.

Toch vind ik het jammer dat er geen geste gemaakt is, daar ik ook nog skipas bij wilde boeken en evt materiaal huren.

Bij de HEMA, AH en vele andere winkels krijg je het verschil meestal wel terug als een product 1 dag later in de uitverkoop gaat, maar bij deze branche is het natuurlijk deel van het systeem.

Volgens sunweb is de 399 al met een marge van 0 en de 299 dus met verlies. Ik geloof ze ook nog eerlijk gezegd, dus concluderend:

niet meer zeuren en ik ga vrijdag op een heerlijke wintersport vakantie, waar je dan de mensen tegenkomt die er 599 voor betaald hebben:S

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door MLF »

Blijkbaar vond je gisteren prijs / waarde verhouding bij een prijs van 399 goed genoeg om te boeken.
wat een cliché antwoord ook weer
ze wist ook niet dat de prijs de dag erna lager zou zijn

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door sprookje »

Mischien zijn het ook de laatste plaatsen voor de perioden dat je gaat,en willen ze gewoon alles verkocht krijgen.Is een mogelijkheid toch.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door brieziet »

tja, cliche of niet, 't is wél waar :)

Wel vind ik het ook jammer dat Sunweb geen enkele geste gedaan heeft. Als je aan klantenbinding wilt doen, was dit de kans geweest niet waar.
Ik denk dat ik ook gebeld zou hebben hoor om het te proberen, want niemand vind het leuk om te zien dat het een dag later een stuk goedkoper is, maar had net als Lennart denk ik net zo gereageerd.

geniet van je wintersportvakantie!

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

De enkele oplossing voor u is voortaan niet vroeg meer boeken. Niet zo bang zijn dat alles vol is of zo. Er is altijd wel wat.

Wel zijn touroperators de laatste jaren slim door vroegboekkorting aan te bieden. Wel is een last minute vakantie nog altijd goedkoper.

guy
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2003 15:20

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door guy »

De reizen en vakantie aanbiedingen van touroperators worden met de dag goedkoper. Dit komt doordat de concurrentie moordend is. Deze week (maandg) uy 2 hotelkamers geboekt bij ebookers via de website http://www.waarborgreizen.nl. Gisteren 1 kamer bijgeboekt. De laatste kamer kreeg ik voor 15,- Euro minder per nacht!
:lol:


Groetjes

Guy

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Als het 1 dag later €100 duurder zou zijn geworden, doe je dan ook een geste naar de touroperator?

roy464
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2006 00:15

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door roy464 »

Hallo mensen!

Van 17-06 tot 25-06 wil ik graag een weekje naar Kopenhagen. (Ook om de Midzomer eens mee te maken.) Ik naar D-reizen, want die claimen de goedkoopste reis te zoeken. Een weekje zou me in totaal (dus mét vliegtax, reisverzekering, boekingskosten en hotel)
€ 1050,- kosten. (Dit op basis van 1 persoon.) Ik had bij D-reizen enkel een offerte laten maken, dus 't kostte me niks.
Bij thuiskomst wilde ik het hotel zien waar ik eventueel zou verblijven, want daar had 't reisbureau geen afbeelding van. Bij het intypen van de reisdatum, bleek dat het hotel helemaal geen plaats had tijdens mijn verblijf in Kopenhagen! Vreemd dat D-reizen dit niet weet.
Met wat surfen op het net kwam ik terecht op de website van "Ebookers". Ook díé wisten mij te vertellen dat het door D-reizen gegeven hotel vol was, maar boden een aardige suggestie op hun site.
Ook wist "Ebookers" mij te vertellen dat een vliegticket plus hotel (inclusief tax en reisverzekering) een 'klein beetje' goedkoper is.

Zou ik bij D-reizen een slordige € 1050,- kwijt zijn, bij "Ebookers" ben ik voor exact dezelfde reis slechts € 949,- kwijt! Dat is een verschil van € 101,- Ik was met stomheid geslagen.
De offerte van D-reizen was gebaseerd op een vlucht vanaf Schiphol om 10:25 uur. Via "Ebookers" vlieg ik straks met exact dezelfde vlucht en hetzelfde vluchtnummer.

Het loont dus zéér de moeite om verder te kijken dan je neus lang is.

Zij die op vakantie gaan, wens ik veel plezier!

Groetjes,
Roy

roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: Betere aanbieding!

Ongelezen bericht door roelie24 »

Ik denk dat dit bij een touroperator reis geboekt via een reisagent anders was gelopen. Als er niet teveel tijd zit tussen het moment van boeken en een lagere prijs kan er vaak door het personeel nog wat aan gedaan worden. Bij Sunweb hebben ze nu eenmaal voor een andere opzet gekozen en is dit de consequentie. Vraag aan 10 mensen in het vliegtuig wat ze hebben betaald en je krijgt 11 veschillende prijzen. Vaak ook wanneer ze op dezelfde dag hebben geboekt. Belangrijk is dat de "duurdere prijs"kennelijk in het budget viel en dat dadelijk de reis prettig blijkt te zijn. Roel Holwerda/ Consiliari

Gesloten