LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute boeking Ryanair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
harry.van.gaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:30

Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door harry.van.gaal »

Bij het boeken bij Ryanair voor de vlucht naar Madrid vanaf vliegveld Eindhoven hebben we onze roepnamen ingevuld in plaats van de geboorte namen. bij de balie kregen we te horen dat dit niet mocht.we moesten een naamswijziging laten doorvoeren.Dit voor het belachelijke bedrag van € 150,00 per persoon. totaal € 300,00 Een foutje kan, maar moet dat zo kostbaar zijn.Wie kan mij advies geven om dit gedeeltelijk terug te kunnen draaien. en andere mensen te waarschuwen dat dit hen niet overkomt.Wij waren die dag niet de enigste die dit is overkomen.
Ik zie jullie reactie's graag tegemoet. Harry van Gaal

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door sprookje »

Sorry hoor maar het is geweten dat je je oficiele naam in moet vullen.
En daar wordt geld aan verdiend.

Eigen schuld dikke bult.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door meniles »

Allemaal heel sneu enzo, maar zoals sprookje terecht opmerkt, dit is algemeen bekend.

Ik begrijp dat niet alle mensen zo in reiswereld zitten zoals sommigen hier, maar het staat toch extreem duidelijk aangegeven in de voorwaarden.

Daarnaast, ryanair moet toch ergens geld op verdienen? Give them a break :P...

Ik vind het tamelijk unfair om hen in een kwaad daglicht te zetten vanwege een fout die u toch echt zelf heeft gemaakt. Ik vlieg zelf al jaren naar volle tevredenheid met hen en heb nooit noemenswaardige problemen ondervonden. Sterker nog wat betreft on time performance zijn ze één van de betere airlines in Europa.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door henk51 »

Naam in uw ticket
Het is essentieel dat de naamsvermelding in uw ticket EXACT IDENTIEK is aan de naam in uw paspoort. Let u daarbij op het feit dat, indien u gehuwd bent, in de nieuwe paspoorten niet altijd de meisjes naam vermeld staat. Tickets wijzigen brengt altijd veel kosten met zich mee welke helaas aan u doorbelast dienen te worden als u het foutief heeft opgegeven.

Dit is dacht ik toch wel algemeen bekend bij iedere reiziger,als je bij een reisbureau boekt krijg je deze tekst te horen,ook als ik een ticket rechtstreeks boek bij een airline staat altijd wel ergens deze tekst in iedergeval in het engels vermeld. Dus de moraal van dit verhaal is als je op eigen houtje iets gaat boeken lees dan eerst vooraf de voorwaarden en instructies door.Dat scheelt je achteraf veel geld.

gr Henk

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door Miss M »

Wat een onzin, in de je paspoort staat altíjd je meisjesnaam. Er staat alleen bij e/v huppeldepup wanneer je getrouwd bent en de naam van je echtgenoot gebruikt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk niet dat het onzin is,deze tekst staat letterlijk op de site van een reisbureau,ik denk niet dat ze deze zomaar vermelden. Ook als je nog een oud paspoort hebt al ben je gehuwd die gegevens gebruiken die op dat paspoort vermeld staan. Er zijn ook mensen die in Nederland wonen die een ticket boeken met een buitenlands paspoort.

gr Henk

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door Miss M »

Wat in de gidsen van de reisbureau's staat, klopt niet altijd. Heb er regelmatig onzin in zien staan over reisdocumenten.

Wat jij zegt, klopt in die zin, dat als je bijvoorbeeld in Duitsland met een Duitser trouwt, je naam helemaal verandert in die van je partner. Dit geldt ook voor Turkije. Als je gewoon Nederlander bent, met een Nederlander trouwt en een Nederlands paspoort hebt is het onzin. Je naam kán dan niet uit je paspoort verdwijnen.

Overigens is het wel altijd belangrijk om de naam op een ticket over te nemen zoals die in je paspoort staat. Als dit niet klopt, kan je vlucht geweigerd worden of je moet flink bijbetalen om het aan te passen, zoals de ts ook aangeeft.

eppe
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 12:42

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door eppe »

Tja...domme fout van u zelf helaas.
Kan je Ryan air moeilijk aan gaan rekenen.
Lezen is ook een vak hè...
Voordeel is wel dat u deze fout nooit meer maakt.
En dat voor maar 150,- lesgeld! :)

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door sprookje »

Dure les inderdaad.

Pulsar_
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2006 13:03

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door Pulsar_ »

Ik had dit ook vorig jaar, maar ik kwam er meteen achter nadat ik op de submit knop had gedrukt. Ik heb de volgende ochtend first things first om 9:00 naar Ryanair gebeld. (ik had de boeking 's avonds om 24:00 gedaan) Vervolgens kon het gefixed worden voor 10 euro...

Sowieso vlieg ik niet meer met Ryanair. Ik vind het te oncomfortabel. Zowel qua vlucht, personeel als mensen.
Laatst gewijzigd door Pulsar_ op 05 mar 2009 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door meniles »

Ik wil Ryanair hier niet gaan lopen verdedigen, maar bovenstaand comment is weer een typisch voorbeeld van "ik vind iets en ga maar even ongefundeerd iets lopen roepen en presenteer het als een voldongen feit"..

Kisten van Ryanair zijn net zo (on)confortable als elke andere airline die een 737-800 in full economy class opereert. Als meneer/mevrouw Pulsar_ normaliter gewend is aan meer beenruimte dan vliegt hij/zij ongetwijfeld altijd business class en vind ik het sowieso vreemd dat hij/zij uberhaupt voor FR heeft gekozen.

Ik ben zelf 198cm dus niet één van de meest kleine personen op deze aardbol, heb meerdere malen met FR gevlogen en op de korte stretches die zij vliegen is het geen enkel probleem om de benen "even binnenboord" te houden.

Daarnaast snap ik de zin "Te oncomfortabel. Zowel qua vlucht, personeel als mensen" niet helemaal. U ergert zich dus aan de overige passagiers die ook in uw toestel zitten? Lijkt me vrij bizar om daar een maatschappij op af te rekenen.

Afgezien daarvan bent u natuurlijk vrij in uw keuze om met een andere airline te vliegen, maar ik wilde dit toch even kwijt.

Pulsar_
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2006 13:03

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door Pulsar_ »

Komt er weer zo'n moraalridder langs.

Hier ga ik niet eens op reageren.

Lijkt mij duidelijk dat wat ik boven schreef mijn mening is. Wat een ander er van vindt moet ie zelf weten.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door meniles »

Lijkt me inderdaad verstandig om hier niet op te reageren, dat zou namelijk een discussie tot gevolg hebben en om een discussie te kunnen voeren zijn er argumenten nodig en die had u in uw eerste post niet. Het enige wat ik gedaan heb was u daar even op wijzen. Zoals te lezen valt gaf ik aan het einde van mijn post ook aan dat het uw recht is hier uw mening te geven en dat het tevens uw recht is om met elke andere airline te vliegen, alleen is het dan toch ook mijn recht om daar op te reageren?...

Einde "discussie" lijkt me..

bosj
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door bosj »

Wij hebben het zelfde gedaan als Harry, gewoon roepmaan en achternaam.
Het idee lijkt of je later paspoort gegevens moet invullen.
Verder staat er family naam en kent men in Ierland geen verschil tussen doop of roepnaam.
Of je juridish gelijk kan krijgen zijn we aan het uitzoeken.

Verder is de telefonische klanten service zeer onvriendelijk en ongeduldig.

Wij krijgen van onze gemeente ambtenaar een officieel dokument dat onze roepnamen overeen komen met de doopnamen.
Dit sturen we aangetekend naa Ierland met een officeel verzoek om de tickets af tegeven met deze aanvulling.

Zeer veradelijk, zeker als je voor het eerst via internet een vlucht boekt.
KLM heeft ons verteld dat het wijzigen van namen een kwestie van typen is, de tickets drukt men pas een paar dagen van te voren af.


gr TB

martin-vn
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:05

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door martin-vn »

Ik heb afgelopen vrijdag een boeking gedaan via Ryanair. Hier heb ik ook mijn roepnaam ingevuld i.p.v. de doopnaam.
Moet je de 'ticketnamen' pas bij het online inchecken opgeven of had ik dit bij de boeking goed moeten doen?

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Martin, als je goed had gelezen op de site van Ryanair dan had je gelezen dat je de naam goed had moeten invoeren tijdens de boeking.

Wesselz
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 02:08

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door Wesselz »

Ryanair. Ik boek elke keer weer opnieuw omdat ze echt de goedkoopste zijn. Maar wat een ge-emmer elke keer. Elk foutje kostje geld, geen beenruimte, irritante reclame in het vliegtuig. Maximaal 15 kg per koffer (ook als je met z'n tweeen bent en de ene koffer weegt 10 kilo, de ander 17 kilo. Gewoon bijbetalen. Ik heb gehoord dat je binnenkort ook moet gaan betalen als je moet piesen.

Gr. Wz.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door vakkiel »

Als je toch naar duitsland vliegt kies dan voor air berlin op dusseldorf. Ook een prijsvechter maar daar merk je qua goede service niks van.

jaap70
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2009 19:52

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door jaap70 »

Wat mij niet duidelijk is, is of je bij Ryanair nu verplicht bent je voornaam incl doopnamen op te geven. In mijn paspoort staan 3 namen en ik heb bij de boeking alleen mijn eerste voornaam opgegeven. Ik kan nergens vinden of ik nu een probleem heb of niet. Weet iemand dit misschien?

reisjoepie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43

Re: Foute boeking Ryanair

Ongelezen bericht door reisjoepie »

in het ticket dient altijd de eerste voornaam plus achternaam zoals vermeld in uw paspoort te staan (let op bij de dames; liever de dikgedrukte meisjesnaam dan het daaronder vermelde e/v of w/v)

Gesloten