LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geweigerd vanwegen mijn handicap

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vandaar mijn onderscheid.
Exact ! JOUW onderscheid.
De wet maakt die niet.

Daarom ook JOUW interpretatie van de wet en die is helaas niet heiligmakend...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik maak onderscheid op basis van verschillende wetten.
In de verkeerswet is omschreven hoe hard een scootmobiel mag, wat de plaats op de rijbaan is etc.
Dus een wettelijk erkend vervoermiddel.
Via de Wmo kun je een rolstoel of scootmobiel vergoed of in natura krijgen.
Een bed niet, omdat iedereen een bed nodig heeft. (niet mijn interpretatie, maar die van de Wmo)
Dus zijn beide wettelijk erkende hulpmiddelen.
Mijn onderscheid is dus gebaseerd op de wet.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je gevolgtrekkingen echter niet.

Een scootmobiel wordt gezien als een 'bromfiets' en staat zelf niet eens omschreven in de wet..
De plaats is dus op het fietspad. Rijden op het voetpad wordt gedoogd, maar is volgens de wegenverkeerswet eigenlijk niet eens toegestaan.
Nu wil jij dus daarnaast gaan beweren dat een museum deze zou moeten toestaan :?

Daarnaast zijn je conclusies vreemd.

Een scootmobiel staat eigenlijk niet omschreven in de wegenverkeerswet ( daarmee ga je eigenlijk al fout ), maar omdat deze hierin staat omschreven is het een wettelijk erkend vervoersmiddel.. Tot zover wil ik met je meegaan..
Maar niet elk wettelijk erkend vervoersmiddel mag een museum in :? Sterker nog, GEEN ENKEL wettelijk erkend vervoersmiddel mag daarin !!!!

Een rolstoel is zeker geen wettelijk erkend vervoersmiddel.. Wat een VMO vergoedt, bepaalt natuurlijk niet wat een wettelijk erkend vervoersmiddel is, dat bepaalt de wegenverkeerswet..

Je vervolgtrekkingen zijn dus erg vreemd en vergezocht.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Een scootmobiel wordt niet gezien als bromfiets:

Een gemotoriseerd gehandicaptenvoertuig mag op de rijbaan rijden, behalve op autowegen en autosnelwegen. U mag er ook mee op het fietspad en het voetpad. Op een fietspad hebben deze voertuigen dezelfde rechtspositie als een fietser. Op het voetpad hebben ze dezelfde rechtspositie als een voetganger. Op het voetpad en trottoir is de maximumsnelheid 6 km/u. Dit om de kans op letselschade voor voetgangers te verminderen.


http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... ootmobiel/

Daarnaast sprak ik over wettelijk erkende hulpmiddelen.
En die mogen wel gewoon een museum in.
Waarom zouden ze immers wel een supermarkt of schouwburg in mogen, maar niet een museum?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een gemotoriseerd gehandicaptenvoertuig mag op de rijbaan rijden, behalve op autowegen en autosnelwegen. U mag er ook mee op het fietspad en het voetpad. Op een fietspad hebben deze voertuigen dezelfde rechtspositie als een fietser. Op het voetpad hebben ze dezelfde rechtspositie als een voetganger. Op het voetpad en trottoir is de maximumsnelheid 6 km/u. Dit om de kans op letselschade voor voetgangers te verminderen.
In welke wet van de wegenverkeerswet staat dit ?
Daarnaast sprak ik over wettelijk erkende hulpmiddelen.
OK. Ik begreep dat je die 2 aan elkaar wilde koppelen.. My mistake..
Welke wet bevat de wettelijk erkende hulpmiddelen en de rechten daaraan gekoppeld ? Dan kan ik die even nakijken.
Waarom zouden ze immers wel een supermarkt of schouwburg in mogen, maar niet een museum?
eeeuhm, wie zegt dat ze dat mogen ?
Een supermarkt ( als we dat even als voorbeeld nemen ) is prive-eigendom ( geen publiek terrein ). Een eigenaar van een winkel mag iedereen weigeren die hij/zij wil. Hij / zij mag eisen stellen aan de mensen die binnen komen en hoe zij binnen komen en mensen eruit zetten als dat nodig is (indien zonder geweld).

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door rene117 »

ROLSTOEL OF SCOOTMOBIEL MEE OP VLIEGVAKANTIE
Er komt nogal wat bij kijken als je met je rolstoel of scootmobiel op vliegvakantie wilt. We hebben dit
alles voor je op een rijtje gezet, waardoor het regelen van een vliegvakantie eenvoudiger wordt.
Direct bij het boeken van de reis moet je doorgeven dat er een rolstoel of scootmobiel meegaat.
Meestal kan deze gratis meegenomen worden. Bij de boeking van de reis moeten de afmetingen en het
gewicht van de rolstoel/scootmobiel vermeld worden. Deze vindt je in de gebruiksaanwijzing. Ook een
“droge” accu is verplicht. Zonodig kun je hierover contact opnemen met uw leverancier.
Ook is het mogelijk extra handbagage mee te nemen i.v.m. medische hulpmiddelen en/of materialen.
Dit wel tijdens de boeking duidelijk regelen. Tip: neem een reservebandje voor het kleine en grote wiel van
de rolstoel/scootmobiel mee.
Het is tevens zinvol extra begeleiding aan te vragen op de lucht- haven, zodat degene die met je meereist
de handbagage kan dragen. Via het boekingskantoor ontvangt U een bericht van accoordbevinding.
Ga je met openbaar vervoer, neem dan tijdig contact op met het Bureau Assistentieverlening
Gehandicapten van de N.S.: Tel. 030 – 2357822 (07.00 tot 23.00 uur).
Hier reserveert je de heen- en terugreis. Meldt tevens dat je een rolstoel/scootmobiel hebt. Neem voor de
terugreis ongeveer driekwartier tot een uur speling i.v.m. ophalen van je bagage, etc.
Mocht het vliegtuig bij aankomst vertraging hebben neem dan contact op met Annulering Assistentieverlening
NS: Tel. 030 – 2357823. Zij maken dan een nieuwe afspraak voor je voor de eerstvolgende
trein.
Bureau Assistentieverlening Gehandicapten van de NS zorgt er voor dat er een oprijplaat aanwezig is
bij het “instappen” in de trein en tevens ook dat er op de plaats van bestemming (bv. Schiphol)
weer een oprijplaat aanwezig is om de trein te verlaten. In de trein is een speciale invaliden plaats
voor rolstoel of scootmobiel.
De gratis service van de IHD (International Help to the Disabled) van Schiphol brengt je van de trein naar
de incheckbalie van de betreffende vliegtuigmaatschappij.
TIP: Meldt de assistentie van de vliegtuigmaatschappij voor een snellere incheck. Hierna wordt je met
de rolstoel tot aan de gate(sluis) gebracht. De rolstoel/scootmobiel gaat naar de bagageruimte van het
vliegtuig. Hier blijf je wachten tot je aan boord wordt gebracht. Je gaat als eerste naar binnen en kunt alles
heel rustig aan doen. Een klein voordeeltje: Je hebt als eerste een krant voor het uitzoeken.
Iemand met een handicap of beperking krijgt in het vliegtuig een speciale invalidenplaats i.v.m. veiligheid.
Mocht er iets gebeuren (waar wij natuurlijk niet vanuit gaan) dan wordt je niet omver gelopen en ben je zo
dicht mogelijk bij de nooduitgang. Op de luchthaven van bestemming wordt je naar de bagagehal
gebracht (om je koffers) op te halen en aansluitend naar de douane gebracht. In het land van
bestemming moet je alles zelf regelen. De terugvlucht gaat op dezelfde wijze.
Let op! Het kan wel eens voorkomen dat de mensen van de IHD bij terugkomst op Schiphol alleen mee
gaan tot aan de bagagehal (dit is per vliegtuigmaatschappij verschillend). In dat geval kun je de IHD
bellen voor gratis hulp: tel. 020-3161417. Meldt dat je in de bagagehal staat en van welke vlucht je komt.
Overigens is het zeer aan te raden aan alle losse onderdelen van de rolstoel of scootmobiel inchecklabels
te laten bevestigen i.v.m. de verzekering. Mocht er onverhoopt toch iets bij aankomst ontbreken,
meldt je zich dan bij LOST AND FOUND. Hier wordt een rapport opgemakt van vermissing, welke je bij
uw verzekeringsmaatschappij kunt indienen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door eeliane »

Scootmobiel is een vervoersmiddel, bij de meeste mensen staat hij weldegelijk voor de deur of in d egang, is niet dat je daar de hele dag ins zit.
wat ik een beetje mis in deze discussie is de zelfstandigheid en de verantwoordelijkheid van de gehandicapte zelf. Ook zij moeten zich aanpassen in de maatschappij niet alleen de maatschappij aan hen.

Als de scootmobiel (omdat je daar nou eenmaal best veel te hard mee kunt gaan en schade kunt veroorzaken (en zeg niet dat dat niet zo is want menig oudje maakt brokken met dat ding, zie er genoeg op de huisartsenpost, tegen paaltjes gereden ets, uit de bocht ook een keer, te hard tegen een pui etcetc, je ' rijbewijs' kan ook afgenomen worden) niet mee naar binnen mag gaan en je kan een rolstoel krijgen dan doe je dat gewoon en als je een begeleider mee moet nemen dan doe je dat ook maar. Beetje aanpassingsvermogen beiderzijds en deze discussie is niet nodig.

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door feigje »

[/quote]wat ik een beetje mis in deze discussie is de zelfstandigheid en de verantwoordelijkheid van de gehandicapte zelf. Ook zij moeten zich aanpassen in de maatschappij niet alleen de maatschappij aan hen. Als de scootmobiel niet mee naar binnen mag gaan en je kan een rolstoel krijgen dan doe je dat gewoon en als je een begeleider mee moet nemen dan doe je dat ook maar. Beetje aanpassingsvermogen beiderzijds en deze discussie is niet nodig.
[quote]

Pardon, waar denk je dat gehandicapten en mensen met beperkingen de hele dag mee bezig zijn. Juist zich aan passen aan de maatschappij.

Ga voor de aardigheid een dagje in een scootmobiel of rolstoel te winkelen.
Dan zie je waar wij tegen aan lopen en er alles aan doen om ons aan te passen. Winkels(supermarkten, kledingwinkels, warenhuizen ed) die passen zich niet aan hoor. Heb je enig idee hoe het is om in een scootmobiel of rolstoel te zitten en dan een winkel museum of vliegtuig in te gaan?
Je wordt aangekeken als of je gek bent. Je wordt behandeld als een kleinkind. Als je iets aan de kant zet omdat je er niet bij kan dan krijg je een grootte mond dat dat daar niks voor niks staat hoor.

Waar moet ik elke dag elk moment begeleiding weg halen. Mijn vriend werkt en mijn familie woont niet in mijn woonplaats en mijn schoonfamilie werkt ook de hele dag dus dan zou ik maar achter de geraniums moeten zitten omdat ik geen begeleiding heb om ergens heen te gaan. Ja dag ik ben nog maar 32 en heb kan nog lang genoeg achter de geraniums zitten hoor. Ik ga gewoon weg de MAATSCHAPPIJ in en pas mij aan. Ja als ik een museum in ga dan mogen zij zorgen voor de begeleiding.

En met een rolstoel met het vliegtuig gaan is het ergste wat ik ook heb mee gemaakt. Op Schiphol in de rij voor de douane en worden behandeld als een crimineel is echt niet leuk. Zonder dat ik mee werd genomen naar een apart kamertje moest ik ( met weet ik niet veel hoeveel mensen achter mij die alles konden zien) werd ik (mijn rolstoel en ik) gestript door de douane. Mijn vriend mocht mij niet eens helpen om overeind te komen uit mijn rolstoel wat ik zonder hulp niet kan. Mocht ook geen krukken gebruiken want die moesten gescand worden. Nee dat is leuk om mee te maken. En dat niet 1 keer maar 3 keer voordat ik het vliegtuig in kon. En op de terugweg weer. En ook al heb je niks aan te geven je wordt binnenstebuiten gekeerd.

Ik heb van het begin af aan dit topic in de gaten gehouden en me er niet mee bemoeid maar nu kon ik mij niet meer inhouden na de reactie van eeliane

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door VioletPrue »

In welke wet van de wegenverkeerswet staat dit ?
Regeling tot uitvoering de hoofdstukken III en VI van de Wegenverkeerswet 1994 (Regeling voertuigen)
Welke wet bevat de wettelijk erkende hulpmiddelen en de rechten daaraan gekoppeld ? Dan kan ik die even nakijken.
Neem even contact op met je plaatselijke Wmoloket.
Die kunnen je precies uitleggen wat in jouw gemeente wel en niet als hulpmiddel wordt gezien.
Een wettelijke tekst is hier niet van.
Maar dat een bed hier niet onder valt is logisch, aangezien (bijna) iedereen in een bed slaapt.
eeeuhm, wie zegt dat ze dat mogen ?
Een supermarkt ( als we dat even als voorbeeld nemen ) is prive-eigendom ( geen publiek terrein ). Een eigenaar van een winkel mag iedereen weigeren die hij/zij wil. Hij / zij mag eisen stellen aan de mensen die binnen komen en hoe zij binnen komen en mensen eruit zetten als dat nodig is (indien zonder geweld).
My bad, ik dacht echt dat daar een wettelijke grondslag voor was.
Maar ik blijf het persoonlijk vreemd vinden van het museum in kwestie.
Iemand met een handicap of beperking krijgt in het vliegtuig een speciale invalidenplaats i.v.m. veiligheid.
Mocht er iets gebeuren (waar wij natuurlijk niet vanuit gaan) dan wordt je niet omver gelopen en ben je zo dicht mogelijk bij de nooduitgang.
Dit is me nog nooit gebeurd, ik kreeg altijd een reguliere zitplaats.
Scootmobiel is een vervoersmiddel, bij de meeste mensen staat hij weldegelijk voor de deur of in d egang, is niet dat je daar de hele dag ins zit.
Thuis zit ik er inderdaad niet de hele dag in, omdat ik thuis andere hulpmiddelen en veel mogelijkheden tot zitten heb.
In (bv.) een supermarkt heb ik mijn rolstoel niet bij me en zijn niet om de nogwat meter stoelen.
Dus gebruik ik mijn scootmobiel in de winkel.
Als de scootmobiel niet mee naar binnen mag gaan en je kan een rolstoel krijgen dan doe je dat gewoon en als je een begeleider mee moet nemen dan doe je dat ook maar.
Wat dus niet voor iedereen een optie is.
Beetje aanpassingsvermogen beiderzijds en deze discussie is niet nodig.
Ben ik helemaal met je eens.
Als het museum in kwestie scootmobielers toelaat en de scootmobielers heel rustig en erg voorzichtig rijden, is er niets aan de hand.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door angel1978 »

Regeling tot uitvoering de hoofdstukken III en VI van de Wegenverkeerswet 1994 (Regeling voertuigen)
Die ga ik even nakijken..
Een wettelijke tekst is hier niet van.
Maar dat een bed hier niet onder valt is logisch, aangezien (bijna) iedereen in een bed slaapt.
No problem, maar dat maakt het dus automatisch een interpretatie.. Ik ben het niet eens met je oneens, maar wijs je er alleen maar op dat je op sommige punten interpreteert en dat koppelt aan feiten. Dat maakt een interpretatie echter nog niet tot feit.
Ben ik helemaal met je eens.
Als het museum in kwestie scootmobielers toelaat en de scootmobielers heel rustig en erg voorzichtig rijden, is er niets aan de hand.
Ik denk dat er op dat punt ook geen discussie is.. Wat mij betreft mogen scootmobielen ook gewoon het museum in, mits er fatsoenlijk mee wordt omgegaan ( wat helaas niet altijd het geval is )...

De discussie spitst zich echter toe op het punt dat het discriminatie wordt genoemd, wat mijn inziens onterecht is.. Dat je iemand mag weigeren of eisen mag stellen, wil echter nog niet zeggen dat je dat daarom moet doen.. De praktijk is dus soms weerbarstiger..
Dat daarmee een museum of vliegmaatschappij onvriendelijk is, staat wat mij betreft niet ter discussie...

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door geengast »

Nog maar eens (kan weer iedereen over me heen vallen): een bruin mens, een blank mens, een geel mens....allemaal gelijk! Als je verschil maakt is dat discriminatie.

Een gezond mens en een gehandicapt mens....da's wél een verschil. Die zijn niet gelijk! Misschien wel gelijkwaardig, maar dat wil niet zeggen dat ze overal dezelfde rechten hebben. Als men als gehandicapte dingen wilt doen die daar niet voor bedoeld zijn, moet men bijbetalen. Punt uit. Om dat verschil op te vangen is de zorginstelling, dat moet niet ten koste van de bedrijven komen.

Heeft iemand een rolstoel en wilt vliegen? Prima, meerkosten tellen, die de gehandicapte dan kan verhalen op zijn zorgverzekering. Begeleiding op de luchthaven? Prima...dik laten betalen. Niet alleen te claimen, maar zelfs van de belasting af te trekken.

Waarom zou de hele wereld gehandicapten anders moeten behandelen? Als ik als gezonde een rolstoel wil meenemen, dan dien ik daar voor te betalen!

Het gaat helemaal niet om minachting tegenover gehandicapten. Het gaat erom wie de ZORG daarvoor en de VERGOEDINGEN moet verlenen. En dat kunnen nooit de bedrijven zijn. Dat moet een uitkering, een zorginstelling of iets anders doen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Als ik als gezonde.....
Ik heb zo m'n ernstige twijfels!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik ga slechts twee vragen aan je stellen, de rest van je post laat ik maar glijden.
Een gezond mens en een gehandicapt mens....da's wél een verschil. Die zijn niet gelijk! Misschien wel gelijkwaardig, maar dat wil niet zeggen dat ze overal dezelfde rechten hebben.
Vraagjes: ik ben niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Waarom kan ik niet gelijk gesteld worden aan een gezond mens?
Waarom is een gehandicapte anders behandelen dan een gezond mens, ook in duidelijk belachelijke situaties, bij voorbaat al geen discriminatie?
Waarom heb ik niet dezelfde rechten als een gezond mens?
Het gaat helemaal niet om minachting tegenover gehandicapten. Het gaat erom wie de ZORG daarvoor en de VERGOEDINGEN moet verlenen. En dat kunnen nooit de bedrijven zijn. Dat moet een uitkering, een zorginstelling of iets anders doen.
Okee, leg me eens uit wie nu (en in jouw systeem) de meerkosten moet betalen (die er nu al zijn), aangezien die niet vergoed worden en niet aftrekbaar zijn?
Sterker nog, dankzij de nieuwe Wtcg is straks veel minder aftrekbaar, maar wordt de groep die voordeel heeft kleiner.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door geengast »

Waarom heb ik niet dezelfde rechten als een gezond mens?
Jawel hoor, je hebt dezelfde rechten als een gezond mens. Maar RECHTEN is heel iets anders dan iets kopen. In een ander topic loopt (alweer) het feit dat ontzettend dikke mensen flinke overlast bezorgen in een vliegtuig. Hier geldt hetzelfde: laat ze twee plaatsen betalen!
Is de vliegmaatschappij daar verantwoordelijk voor? Dacht het niet! Is de medepassagier daar verantwoordelijk voor? Dacht het niet!

Hetzelfde voor de gehandicapte (en geloof nu niet dat ik iets tegen gehandicapten heb, dat is zeker NIET zo!). Deze mensen verlangen voor HETZELFDE geld MEER en UITGEBREIDERE service van een bedrijf. Hoezo? Heeft dat bedrijf ze gehandicapt gemaakt? Nee hoor, het is erg genoeg dat het zo is, maar een andere naam voor gehandicapten is een mens met beperkingen. BEPERKINGEN ja! Daar kiest NIEMAND voor, maar het feit ligt er toch. Willen ze sommige dingen in de maatschappij op gelijke basis als gezonde mensen afnemen, dan kost dat meer geld.
En DAAR draait het om: wie gaat dat betalen? Net zoals u al zegt: de regering draait regelingen terug. Maar wil dat zeggen dat een ANDER dan maar voor de kosten moet opdraaien? Nee, de gehandicapte moet dan naar de regering gaan en DAAR protesteren.

Dat er een probleem is met de mindere uitkeringen...dat is zo. Maar het is zo makkelijk om te zeggen dat anderen dan maar voor de kosten moeten opdraaien, dat is gewoon niet zo.

Misschien een andere politiek kiezen, dat is namelijk de aangewezen weg daarvoor.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door midas50 »

Het onderwerp van dit topic is de (eenmalige) reactie van een gehandicapt persoon die boos is op een vliegtuigmaatschappij.
Ze zouden iemand met een dwars-laessie weigeren omdat er geen begeleiding bij is.
Wat me niet helemaal duidelijk is of jkirchner voor aanvang van de reis had afgesproken met de vliegtuigmaatschappij dat zij voor de begeleiding zouden zorgen.
Eigenlijk is dat niet zo relevant, want de begeleiding kon niet doorgaan om een of andere reden, waardoor jkirchner de reissom terug kreeg.
Kan me voorstellen dat jkirchner teleurgesteld is maar aan de andere kant; Bij een calamiteit moet het vliegtuig snel ontruimd kunnen worden en wie gaat jkirchner evacueren als de nood aan de man is ?
Niemand.

Daardoor kan de vliegtuigmaatschappij niet de (nodige) veiligheid garanderen van onbegeleide gehandicapten en is de reis terecht geannuleerd.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door eeliane »

Gehandicapten eisen eigenlijk dat zij dezelfde service en behandeling krijgen als de 'gezonde' medemens, maar dat kan nou eenmaal niet, er zullen altijd problemen en kosten extra zijn en helaas draait de gehandicapte daarvoor op, daar kan ik ook niets aan veranderen
maar terugkomend op de scootmobiel deze kunnen wel degelijk wschade aanrichten,
een patient van ons heeft een hele stellage omver gereden in de wachtkamer omdat ie het even niet allemaal meer begreep en de volgende reed niet door de deur maar ramde de pui waardoor schade ontstond aan de deurposten de muur, verder een oudere dame ramde een paaltje en helaas voor haar haar hele knie beschadigd,
vind het vervelend om te zeggen maar af en toe zitten er echt mensen in de scootmobiel die daar maar beter niet in zouden kunnen zitten,
en dit is algemeen bekend,
snap dat een museum aan de deur niet wil en kan gaan scheiden wie wel en niet naaar binnen kan/mag dus dan maar allemaal niet, je zal een kunstwerk omver rijden, dan maar overstappen in rolstoel wel zo veilig voor mens en kunstwerken....

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: geweigerd vanwegen mijn handicap

Ongelezen bericht door ron1 »

Je zal een kunstwerk omver rijden....................ja wat een excuus....daar zijn ze allemaal voor VERZEKERD.Wat is nou belangrijker, dat zogenaamde kunstvoorwerp of een mens...En die scootmobiel, dat sommige mensen daar beter niet in zouden moeten rijden, dat is gelijk aan vele en vele automobilisten, waar er dus veel meer van zijn.

Gesloten