LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloos

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kingiza
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:22

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door kingiza »

Waren wij echt dom omdat deze meneer niet aangesloten was bij de SGR? Denk het niet!
40 jaar bestaan is al een solide argument. Gezien dat tegenwoordig zelf de logo wordt vervalst! Ik heb nog steeds niet gezien dat hij failliet is gegaan. Ik zie meer oplichterij!

Ik was ook gedupeerd. 05/08 nog direct contact met het hotel en met de Spaanse partner gehad ivm verkeerde boeking. 06/08 's ochtends nog confirmatie van alle partijen alles in orde en 6/8 22:29 de leuke en creatieve mail van de Heer Verbruggen! "Voor u betekent dit dat uw vakantie waarschijnlijk in het water zal vallen"!

de ochtend van 7/8 kreeg ik email van zowel hotel als Spaanse partner: SolEspana heeft gewoon niet betaald!

Deze man wist heel goed over zijn situatie. conform zijn eigen worden vanaf 9 juli had hij geen krediet meer. Leuke is zijn zogenaamde bedrijf GSE Beheer BV een financiële instelling is!!!!!!!

http://2miljoen.nl/details-37110334-000 ... _Beheer_BV

een ander punt is dat je bij kvk makkelijk kon zien dat hij een aanpassing had gedaan:
--------Relaties op het gebied van aansprakelijkheid, 100% eigendom ----------en bestuurders. Laatst bijgewerkt op 2-8-2009.

Hij bezig met zijn spelletje en dat is oplichterij dus strafbaar!!!!

Wij hebben aangifte bij de politie gedaan, en zij waren geïnteresseerd in meer gedupeerden. Neem de e-mail mee wat hij aangeeft over de datum 9 juli kan funest zijn voor hem.
Laatst gewijzigd door kingiza op 08 aug 2009 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Maandag ga ik ook aangifte doen. Wij zijn 1320,00 euro "kwijt" voor 2 hotelkamers in Estartit. Inmiddels informatie ingewonnen bij het hotel. De heer Verbruggen heeft een achterstand in de betaling bij zijn Spaanse agent. Het hotel zat ook op het laatste moment met een annulering van een aantal hjotelkamers!!! Hij dupeert niet alleen de vakantiegangers, maar ook diverse accommodaties.

zencorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 13:30

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door zencorp »

Het lijkt me zinvol om allen aangifte te doen tegen deze bewuste oplichter. Hij stort vele families in ontzettend verdriet, dit moeten wij hem niet gunnen. Wij hebben manieren om hem te traceren, want op kantoor zullen we hem niet meer aantreffen!!!. Dus gaarne replay opdat we deze engerd eens gaan aanpakken.

zennna
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2009 11:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door zennna »

GOED IDEE
we pakken hem!
WE VINDEN HEM WEL
iedereen aangifte doen
daar komen we het verste mee

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door henk51 »

Ze moeten dit soort mensen net als drugs criminelen helemaal leegplukken zowel zakelijk als prive. Hij benadeeld vele Nederlandse gezinnen die hard gewerkt hebben en nu eens op vakantie hadden willen gaan.Maar ja de Nederlandse wet is veel te soft voor dit soort mensen.Het enigste wat er gebeurd is er vragen over stellen in de 2e kamer verder gebeurt er helemaal niets dit kabinet is toch een wassen neus.


gr Henk

kingiza
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:22

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door kingiza »

We hebben aangifte gedaan bij de politie maar ook hun kunnen niets doen tegen deze man ze hebben ons geadviseerd om een advocaat in te schakelen want hun zijn op de hoogte van civiele recht de politie gaat over strafrecht en volgens hen heeft hij nog geen strafbaar feit begaan. gek hé? wel de werkelijkheid je mag hier in Nederland ongestraft iemand oplichten en mee weg komen ook. Zullen we een gezamenlijk rechtszaak van maken?

sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering en zal informeren of dit hieronder valt. Aangifte doen heeft dus geen zin?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door eeliane »

altijd aangifte doen!
Daarna eventueel procedure opstarten... neem advocaat in de arm.
of zoek m op en sla m in elkaar!
Beter dan weer via zo'n hier-kunnen-we-niks-aan-doen-agentje

kingiza
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:22

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door kingiza »

Aangifte heeft wel zin maar eerst wordt er een melding van gemaakt. Wij kregen wel een dossier nummer. Indien het toch een strafbare feit blijkt te zijn, wordt hij vervolgd.
Hem in elkaar slaan is wel een heel goed idee, maar dan worden wij wel opgepakt. Dan is het wel een strafbare feit.
Afhankelijk van je rechtsbijstand krijg je ondersteuning.
Ik heb het gedaan en de procedure is als volgt:
• brief sturen met daarin verschuldigd bedrag
• twee weken reactie tijd
• indien geen reactie na de twee weken advocaat of rechts bijstand inschakelen

zencorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 13:30

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door zencorp »

Het lijkt me zinvol als gedupeerde om ons te verzamelen en verhaal te gaan halen bij Meneer WILLEM. Verder is onduidelijk hoe groot het aantal gedupeerde is? Is SolEspana failiiet?, of zit er toch nog geld in.Verder kan Meneer WILLEM niet zo met mensen omgaan. en zullen we hem dit op gepaste wijze moeten laten voelen. Ik denk dat je moet berusten in het feit dat je geld alsook je vakantie vervlogen zijn.

Veer99
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2009 00:55

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Veer99 »

Even een tip voor de gedupeerden ... laat 1 iemand alle pl-nummers van de aangiftes verzamelen en doorgeven aan de politie zodat de aangiftes samengevoegd worden .. dit gebeurt niet automatisch ... en hoe meer aangiftes ... hoe meer kans dat deze man aangepakt en vervolgd gaat worden. Succes allemaal!

kingiza
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:22

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door kingiza »

Bekijk even het onderwerp TrosRadar:
Overzicht forums/Hotel & Vakantieparken en campings/SolEspana


Iemand kreeg vandaag een email. En Solespana.nl werk niet meer. Het is uit de lucht.

rickvanderlinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:30

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door rickvanderlinden »

ik heb vandaag een email gehad van het appartement zelf waar ik geboekt had, met die persoon had ik al eerder contact gehad omdat ik toen al niet zeker was van het bestaan van solespana , die vertelde toen dat alles in orde was, maar nu dat de reservering was ingetrokken. zo ben ik er ook achter gekomen dat de webpagina uit de lucht is gehaald. dus het geld denk ik niet alleen voor datums tussen 8-08-09 en 16-08-09 maar voor iedereen heeft geboekt. wat nu ??

Giabor
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 10:51

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Giabor »

Staat vandaag in het Algemeen Dagblad dat SolEspana failliet is, no surprise als je de berichten hier zo leest.

MWouters
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 15:39

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door MWouters »

Ik zit in Spanje en wil iedereen waarschuwen niet te boeken bij solespana.nl, .be of .com en evenmin te boeken bij sunline.nl. Dit zijn namelijk de bedrijven van dezelfde organisatie, GROUP SOLESPANA, uit Hoorn.

Het bedrijf betaalt het agentschap in Spanje niet. Ik kwam er in Spanje achter dat ik de reissom van 2221 euro opnieuw moest betalen als ik een sleutel wilde. Daar sta je dan met man en twee kinderen, van 4 en 2 jaar oud.

Ik heb inmiddels een verklaring van het agentschap in Spanje dat het Nederlandse agentschap niet betaald heeft. Ik heb contact gehad met de comsumentenbond, die alleen iets kan ondernemen met een groepsactie. Ik begrijp nu dat er meer gedupeerden zijn.

Voor iedereen die wil boeken bij Solespana raad ik aan dit niet te doen.

DuJam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 23:03

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door DuJam »

SolEspana is wel degelijk failliet.

De rechtbank in Breda heeft op 10 augustus 2009 het faillissement uitgesproken van Grupo Sol Espana, statutair gevestigd te Breda, kantoorhoudende te Hoorn. De website is inmiddels offline.

De curator is Van Diepen Van Der Kroef advocaten in Hoorn (http://www.vandiepen.com/nl/vestigingen ... ?active=10).
Als u geboekt heeft en al heeft (aan)betaald raad ik u aan een vordering bij de curator neer te leggen (vergeet vooral geen bewijsstukken mee te sturen). Stuur deze per e-mail naar [email protected]

Ikzelf had ook accommodatie via SolEspana.nl geboekt en vrees dat ik ook naar mijn centen kan fluiten. Ik kijk er toch een beetje van op, eerdere boekingen via SolEspana verliepen vlekkeloos. Zo zie je maar, in deze tijd is geen enkel bedrijf te vertrouwen (ook die bij dat SGR zijn aangesloten (geweest) maakten er een potje van, dat is de laatste tijd wel gebleken)...

Succes!

fredbalduk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 08:49

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door fredbalduk »

Weet iemand of de rekeningen geblokkeerd zijn zowel voor uitgaande en binnenkomende gelden, als ze failliet zijn verklaard?
Ik heb net gistermorgen een bedrag overgemaakt naar hun rekening en een paar uur later kreeg ik pas de e-mail van de curator dat ze failliet zijn :evil: Had ik de mail maar een dag eerder gehad dan had ik de overboeking nog tegen kunnen houden.

denneboom199
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:29

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door denneboom199 »

ik heb gister een brief gekregen van de curator.
ben gister aan de nieuwe steen 2d geweest maar geen sol espana te bekennen. voel me niet het slachtoffer van een failissement wegens finanële crisis maar een slachtoffer van oplichting en financieël wanbeleid.
ik ben naar de politie geweest en die kan niks doen het is een civiele zaak zeggen ze, mijn rechtsbijstand zegt dat ze niks kunnen doen omdat het al bij de curator ligt.
kunnen we dan helemaal niks meer doen. deze man verknald onze vakantie en wij kunnen fluiten naar onze centen.

hier de brief:
E-mail : [email protected]
Hoorn, 13 augustus 2009

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bericht ik u dat bij vonnis van de rechtbank te Breda d.d. 10 augustus 2009 het faillissement is uitgesproken van Grupo Sol Espana, statutair gevestigd te Breda, kantoorhoudende te Hoorn, aan de Nieuwe Steen nr, 2 D, met benoeming van ondergetekende tot curator.

Uit de mij ter beschikking staande gegevens leid ik af dat u bij gefailleerde een accomodatie heeft geboekt en de kosten van de accomodatie inmiddels geheel of gedeeltelijk aan gefailleerde heeft voldaan. Mij is niet bekend of uw betaling inmiddels is doorgeleid aan uw accomodatie of aan de reisagent in Spanje. Dit betekent voor u dat het onzeker is of de door u geboekte accomodatie voor u nog staat gereserveerd of is geannuleerd. Ik wijs u erop dat u er ernstig rekening mee dient te houden dat uw accomodatie is geannuleerd en niet langer beschikbaar is.

Als gevolg van het faillissement is de boedel niet in staat om uw verblijf te garanderen. De door u met gefailleerde gesloten overeenkomst kan door de boedel niet worden nagekomen. U dient rechtstreeks contact op te nemen met de accomodatie die door u is geboekt om u ervan te verzekeren of uw reservering (nog) geldig is omdat ik u geen verdere informatie daarover kan verschaffen.

Indien u als gevolg van het faillissement schade lijdt, dan kunt u terzake een vordering bij mij indienen. Ik nodig u uit om uw vordering, zoveel mogelijk gespecificeerd met onderliggende stukken en bij voorkeur per e-mail ([email protected]) aan mij toe te zenden. Ik zal uw vordering dan beoordelen en zo nodig plaatsen op de lijst van voorlopig erkende crediteuren.

Of in het faillissement uiteindelijk een uitkering aan de crediteuren kan plaatsvinden kan ik in dit stadium van het faillissement helaas nog niet aangeven.

Voor verdere vragen in het faillissement verzoek ik u om mij enkel schriftelijk (bij voorkeur per e-mail aan [email protected] ) te benaderen.

Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik,


hoogachtend,


mr. N. Bakker
curator

Deze brief is automatisch aangemaakt en derhalve niet ondertekend

Zoi2003
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:03

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Zoi2003 »

Dat is de brief die mijn ouders ook hebben gehad :!:

Volgens mij valt er nu op dit moment wienig te doen om zo snel mogelijk je geld terug te krijgen
De vakantie van mijn ouders gaat waarschijnklijk ook niet door :shock:

Gaat er iemand alle gedupeerde opnemen?

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik denk dat je het woord 'waarschijnlijk' beter kan laten vallen en er 'zeker niet' van kan maken. Bij een failissement is de al door jou eerder betaalde reissom verdwenen in een bodumloze put van hat ene gat opvullen met het andere....

Helaas maar waar. Het enige goede is dat je er nu in Nederland achterkomt en niet als je al in Spanje staat zoals die eerdere mevrouw....
Maar zwaar kl... is en blijft het, want je hebt hier toch een heel jaar voor gewerkt en je zuurverdiende centen aan besteed. Kan de annuleringsverzekering in deze niets betekenen? Misschien stomme opmerking...Het is toch een soort van annulering :wink:

Gesloten