LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht geannuleerd tijdens de vlucht, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
babbeljan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:40

Vlucht geannuleerd tijdens de vlucht, wat nu?

Ongelezen bericht door babbeljan »

Hallo Allemaal.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt dat de vlucht geannuleerd wordt tijdens de vlucht.
Het zit als volgt in elkaar, op 8 januari ben ik van Schiphol naar Kiev gevlogen en van daaruit zou ik met de volgende vlucht naar Kharkov of Kharkiv of Charkov vliegen. Eenmaal in het vliegtuig en op weg naar de plaats van bestemming heeft het vliegtuig niet eens de grond gezien en is direct weer terug naar Kiev gevlogen.

Ja, dan sta je dan voor een aap. Wat nu. De volgende dag zou de volgende vlucht zijn, maar niet dus, geen vlucht mogelijk dus een alternatieve oplossing moeten bedenken.

Maar kan ik dit claimen?
Kan het nergens vinden als je reis tijdens de vlucht geannuleerd wordt.

Wie kan me daar een antwoord op geven?

Groeten,
Jan

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Vlucht geannuleerd tijdens de vlucht, wat nu?

Ongelezen bericht door Amyl »

Ik neem aan van wel, je hebt immers niet de gehele vlucht gekregen.
Wel een enorm rare situatie idd.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vlucht geannuleerd tijdens de vlucht, wat nu?

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

In dit geval ben je afhankelijk van de maatschappij. Een reputabel maatschappij zou er alles aan doen om je op te vangen. Maar als je met een Oost europees of low cost maatschappij ben, dan is het vaak volgens hun eigen regels. Je kan het proberen te claimen, maar verwacht een moeizaam gevecht tussen jou en maatschappij.

babbeljan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:40

Re: Vlucht geannuleerd tijdens de vlucht, wat nu?

Ongelezen bericht door babbeljan »

Opvangen?? daar hebben ze nooit van gehoord.

Op het moment dat ik terug was in Kiev, rond 23:30 is alles gesloten daar, en probeer dan maar wat te regelen.

Alleen die bedelaars van taxi chauffeurs proberen je oren van je kop te kletsen en 250 tot 300 USD van je afhandig maken voor een ritje van 4 uur naar Kharkov.

Ik ga wel ff op de site van Ukrainian International Airlines kijken hoe ik een claim kan indienen. Ik ben bang dat VT.nl helemaal niks doet, zelfs toen ik hen belde wisten ze niet hoe het een en ander werkte.

We zullen zien.

Gesloten