LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rien Dortmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:07

Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door Rien Dortmans »

int.code :pteiakeorc Bestemming Eindhoven-Antalya CAI 040 11 febr. Vertrek 09:45

res. –nr :80208880/2 Vertrek Antalya–Eindhoven CAI 041 18 febr.2010 Vertrek 05:40 volgens opgave ticket.

klantnr. :1371381



Vlucht Antalya-Eindhoven met tussenlanding op Brussel Airport

Volgens allerlei verhalen vanuit de cockpit was de tussenlanding noodzakelijk vanwege dichte mist op Eindhoven Airport. Nadien bleek dat de hoogtemeter kapot was, en dat daarom de piloot besloten had om in Brussel te landen.

Als je dan land,en er vervolgens tegen de passagiers wordt medegedeeld dat het vliegtuig zijn reis vervolgt na +/_ een half uurtje als de mist in Eindhoven is opgetrokken kun je daar vrede mee hebben. Na 2.00 uur moesten de riemen weer vast en zouden we naar Eindhoven vliegen. Dus taxiën naar de startbaan maar na enkele pogingen om te starten werd er weer terug getaxied naar waar we eerst stonden. Een zeer gevaarlijke poging want het vliegtuig was dus niet gerepareerd !! Dus na 3 uur inclusief vliegpogingen in het vliegtuig te hebben gezeten mochten we eruit en werden we gedumpt in een, of andere gate waar we totaal in het ongewisse werden gelaten. Een stewardess verliet ook huilend het vliegtuig,en dat geeft te denken.! Inclusief reis en oponthoud in het vliegtuig hadden we dus al ruim 7 uur in het vliegtuig gezeten. Na daar ongeveer anderhalf uur gezeten te hebben werden we weer verkast naar een andere gate waar we bewaakt werden om te voorkomen dat we ergens op zoek gingen naar eten en drinken. Rond de klok van 14.30 uur werd er medegedeeld dat we een eet en drinkbon kregen van 13.50 euro en een opstapkaart voor het vliegtuig dat eerst om 16.30 uur en nadien weer om 17.00 uur zou vertrekken. We werden weer in bussen geladen op weg naar het restaurant waar we met 147 mensen moesten gaan eten. Je snapt wel dat, dat een puinhoop was. Om 16.00 uur moesten we weer een lange weg terug voor de wederom een paspoort controle om naar de gate te gaan waar we in bussen naar het vliegtuig werden gebracht. Daar aangekomen waren de monteurs nog volop bezig met reparatie aan het vliegtuig met een hoogwerker. Dat bevestigde ons vermoeden dat het vliegtuig wel degelijk problemen had gehad, en de mist niet de oorzaak was van

de uitwijking naar Brussel Airport.

Na ongeveer 15 min. vast gezeten te hebben in de bus escaleerde het en ging iemand verhaal halen in de cockpit die daarop de piloot meebracht,en vroeg wat er daadwerkelijk aan de hand was. Ook was er een veiligheidsfunctionaris van Corendon die zij dat het vliegtuig wel gemaakt was ,maar dat hij het niet vrij kon geven. Daarop eisten wij dat er bussen geregeld werden en dat onze koffers uit het vliegtuig gehaald moesten worden. Dat werd beloofd en wij weer met de bus terug naar de bagageband waar we moesten wachten op de koffers. Toen honderden meters verder naar de opstapplaats van de bussen. Inmiddels was het al 18.15 uur !!! 3 grote bussen stonden klaar en het was weer een enorme puinhoop met het inladen van de koffers en passagiers. Uiteindelijk vertrokken we met 3 bussen en nog een busje met overgebleven koffers die niet met de grote bussen mee genomen konden worden. Om 20.10 uur kwamen we aan op Airport Eindhoven dodelijk vermoeit en totaal gebroken! Dus een reistijd van s’morgens 2.00 uur tot 20.10 uur in de avond! Een totale reisduur van ruim 18 uur + de reistijd naar huis. Een totale schande van Corendon waarvan we niemand van Corendon hebben gezien op die ene veiligheidsfunctionaris dan. Wij eisen dan ook een schadevergoeding voor deze abnormale gang van zaken in de vorm van een gedeelde terugbetaling van onze tickets en niet met tegoedbonnen of coupons!! Hetzelfde wordt verwacht voor de mensen die met ons samen geboekt hebben en op het boekingsformulier 8020880 staan. Klantnummer 1371381

NOG EVEN DIT: HET DIENSDOENDE LUCHTHAVEN PERSONEEL HEEFT ER ALLES AAN GEDAAN OM ALLES TE REGELEN EN TREFFEN AAN DIT HELE VERHAAL GEEN SCHULD. HULDE DAN OOK VOOR DIT PERSONEEL,WANT HET ZAL JE MAAR GEBEUREN DAT ER EEN VLIEGTUIG MOET LANDEN MET 147 PASSAGIERS MET EEN TECHNISCH MANKEMENT IN DE VROEGE MORGEN. Als er al meteen een functionaris was gekomen van Corendon en meteen bussen geregeld had, had het beter kunnen aflopen en hadden we niet zoals in de oorlog als vee, van hok naar hok gedreven hoeven te worden!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door geengast »

mankement of niet.....ook ik denk dat ze gewoon hadden moeten doorvliegen!

mgz
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 feb 2010 23:14
Locatie: zaandam

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door mgz »

Hallo Rien
Ik en m'n wederhelft zaten in hetzelfde toestel.
Ik onderschrijf jouw verhaal geheel.
Ik voeg eraan toe, dat toen wij weer zouden gaan vliegen, de spoilers -bovenop de linker vleugel- niet allemaal vlak op de vleugel lagen. Ze werkten wel allemaal evengoed tijdens het remmen na de touch down, maar 3 ervan staken nog zo'n 9 cm omhoog toen we naar het startpunt reden.
Ik heb zelfs de purser er nog attent op gemaakt, maar die dacht kennelijk, dat ik de flaps bedoelde en zei, dat dit normaal was. Daarna kreeg ik bijna de zenuwen, alhoewel mijn man dacht, dat het een start wel lastiger zou maken, maar geen ernstige gevolgen hoefde te hebben.
Alle verhalen bij elkaar, denken we, dat het vliegtuig een probleem had met z'n hydrolisch systeem. Mogelijk dat er daarom nog aan de staart werd gewerkt toen we met de platformbussen bij ons toestel aankwamen. De staart is immers het hoogste punt van het toestel. Ook werd er intussen gewoon op Eindhoven gestart en geland, zoals we later hebben vernomen. Ik denk, dat we gewoon een noodlanding hebben gemaakt op Zaventem.
Dank aan de piloot, dat hij niet met ons wilde opstijgen.
Jammer dat de belofte van de piloot, dat we direct iets te drinken aangeboden zouden krijgen, niet door is gegaan (pas ca 15.00 uur!) Maar ja....er was zowat niets meer aan boord...en de wc's moesten we ook maar niet meer gebruiken.
Twee en een half uur na de landing bij Brussel heb ik vanuit het vliegtuig het 023 nummer van Corendon vliegvakanties gebeld en de dame/telefoniste gemeld, dat de situatie zo niet door kon gaan.....ik moest me maar tot het vliegtuigpersoneel wenden.

Wat ik achteraf ook erg vond....wij hadden geboekt voor een terugtocht naar Schiphol (de dag ervoor)...door een overboeking kwamen we dus op deze vlucht terecht.....ons was beloofd voor een vervoer Eindhoven-Schiphol (ik kom uit Zaandam)....niemand van Corendon heeft ons in Eindhoven opgevangen, of zich laten zien....we moesten dit zelf regelen kennelijk....onze Turkse buurman was GELUKKIG zo lief de hele afstand Zaandam-Eindhoven twee keer af te leggen .....we hebben die nacht ons eigen bed gezien!

Ik hoop, dat Radar deze en ook de reacties via "contact" samen kan voegen........
in elk geval verdienen alle Corendons (er zijn er tenminste 2 is me gebleken).....
een koude douche.

Groetjes,
MGZ

Heb je ook een sigaar uit eigen doos als vergoeding aangeboden gekregen?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door sprookje »

Wel ik ben op vakantie geweest met holland international vertrek 10 april normaal thuiskomst 17 april.Door de aswolk konden wij niet vliegen dus hebben ze ans na twee dagen maar naar bercelona gebracht waar wij in bussen werden gedropt van kras,ik had de hostess nog gewaarschuwd dat ik rug patient ben en zij lachte mij gewoon uit.Nu thuisgekomen ben ik de dag nadien naar de dokter gekunnen die mij rechtstreeks doorstuurde naar de kinesist.Ik heb al twee weken ziekenverlof moeten nemen en waarschijnlijk komt er nog een week bij.
Wij gaan drie maal per jaar op reis en altijd met Hi maar de volgende reizen boek ik ergens anders.

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door mangogirl »

sprookje schreef:Door de aswolk konden wij niet vliegen dus hebben ze ans na twee dagen maar naar bercelona gebracht waar wij in bussen werden gedropt van kras,
Hoe had u dan thuis willen komen? Op dat moment zag het er naar uit dat de situatie best nog lang voort kon duren, dus ik denk dat Holland International juist een compliment verdient dat ze de moeite hebben genomen om mensen op alternatieve manieren thuis te krijgen. En als het echt onmogelijk voor u was om met de bus naar Nederland te gaan had u misschien moeten beslissen om op eigen kosten op uw vakantiebestemming te blijven totdat het luchtruim weer open was gegaan, met uw gezondheid moet u natuurlijk niet spelen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door geengast »

sprookje schreef:Wel ik ben op vakantie geweest met holland international vertrek 10 april normaal thuiskomst 17 april.Door de aswolk konden wij niet vliegen dus hebben ze ans na twee dagen maar naar bercelona gebracht waar wij in bussen werden gedropt van kras,ik had de hostess nog gewaarschuwd dat ik rug patient ben en zij lachte mij gewoon uit.Nu thuisgekomen ben ik de dag nadien naar de dokter gekunnen die mij rechtstreeks doorstuurde naar de kinesist.Ik heb al twee weken ziekenverlof moeten nemen en waarschijnlijk komt er nog een week bij.
Wij gaan drie maal per jaar op reis en altijd met Hi maar de volgende reizen boek ik ergens anders.
En u beweert zonder met de ogen te knipperen dat een stoel in een vliegtuig beter zit dan een stoel in een touringcar?

Op de Veluwe kan het ook leuk zijn en bent u ook sneller thuis! Waarom zo ver op reis als je last hebt van allerlei ongemak? Ik vind het erg hypocriet om een reisorganisatie de schuld te geven van uw eigen fysieke toestand!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door sprookje »

Nee maar 3 uur in een vliegtuig is geen marteling voor de rug,22 uur in de bus wel.
Heb er trouwen nog niet bij verteld dat mijn dochter ook hartpatient is en dat ze ook daarvan op de hoogte waren.

Ken trouwens mensen die dus wel de keuze hebben gekregen om te blijven wegens dezelfde reden.Wel kosten zelf betalen maar vliegtikect omgeboekt.ook Hi

Dit heb ik ook voorgesteld aan de hostes maar wij kregen geen keuze.
Als je niet vertrekt heb je ook geen vliegtiket meer zei ze.
.

Toen wij een tussenstop maakte in enfida waren daar ook mensen die de keuze hadden gekregen hoorde wij in 't vliegtuig.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door dia »

En u beweert zonder met de ogen te knipperen dat een stoel in een vliegtuig beter zit dan een stoel in een touringcar?
dus u vind dat mensen met een probleem maar niet meer op vakantie mogen.Ik begrijp dat 22 uur in een bus een stuk moeilijker is dan 3 uurtjes in een vliegtuig.
En u vind dat de rug en andere patienten maar in Nederland moeten blijven.
Ik vind u erg cru.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door gerland »

dia schreef:
En u beweert zonder met de ogen te knipperen dat een stoel in een vliegtuig beter zit dan een stoel in een touringcar?
dus u vind dat mensen met een probleem maar niet meer op vakantie mogen.Ik begrijp dat 22 uur in een bus een stuk moeilijker is dan 3 uurtjes in een vliegtuig.
En u vind dat de rug en andere patienten maar in Nederland moeten blijven.
Ik vind u erg cru.
Dat wordt nergens beweerd!

Mensen zijn vanzelfsprekend vrij om te kiezen waar ze heen gaan of kunnen.
Mensen dienen ze te realiseren bij de keuze die zij maken of dat problemen zou kunnen opleveren. Wat als ik ziek word ver van huis? Wat als ik niet terug kan vliegen (op de afgesproken datum)? Kom ik dan in de problemen? Kan ik er iets aan doen om die problemen dan te beperken? Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
Eigen verantwoordelijkheid is ook: niet in een bus stappen als je weet dat dat problemen oplevert voor jouw gezondheid. Niemand dwingt je. En je moet niet spelen met je eigen gezondheid, zoals iemand al terecht opmerkte.
Daar is niets cru's aan.

Maar nee, we klagen en zeuren liever. En als we dan geen bijval krijgen, dan herinneren we ons plotseling dat er nog meer gezondheidsproblemen waren. Zij het niet de eigen problemen, maar die van een reisgenoot. En we weten ineens ook dat anderen wel de keuze hebben gekregen. Vreemd dat dat alles in eerste instantie niet werd geschreven.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door dia »

Toch vind ik dat als mensen gezondheids problemen aangeven dat er dan ook rekening meegehouden moet worden.Daarom waarschijnlijk dat ze voor een vliegreis koos en geen busreis.
Medische hulp vind je overal en zeker in Tunesie waar de gezondheidszorg op hoog niveau staat.Frans.
Ik veronderstel dat ze naar Tunesie is geweest als ze in enfida een tussenlanding heeft gemaakt.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door gerland »

dia schreef:Toch vind ik dat als mensen gezondheids problemen aangeven dat er dan ook rekening meegehouden moet worden.Daarom waarschijnlijk dat ze voor een vliegreis koos en geen busreis.
Medische hulp vind je overal en zeker in Tunesie waar de gezondheidszorg op hoog niveau staat.Frans.
Ik veronderstel dat ze naar Tunesie is geweest als ze in enfida een tussenlanding heeft gemaakt.
@dia, ik denk dat u het niet goed begrepen heeft. Er was helemaal geen behoefte aan medische hulp tijdens de vakantie. Tunesië of ergens anders, dat is al helemaal niet relevant.

Tineke59
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:38

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Hee Sprookje, zat jij in het vliegtuig die om even over 3-en vanaf Enfidha vertrok? Kwam jij dan van Djerba? Zat jij in één van die 2 KRAS-bussen die om 20.30 uur uit Barcelona vertrokken? Ik wel.
Het waren geen normale reisbussen, ik had werkelijk geen beenruimte, kon mn benen niet bewegen, niet overelkaar, niets. En ik ben niets een groot.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door sprookje »

Hoi tinneke,ja uit djerba, ik zat in dat vliegtuig dat in enfida geland is en waar de lieve mensen van transavia echt met ons te doen hadden en hun boterhammetjes in kleine stukjes aan ons uitdeelde.
Wij zijn om 8 uur uit ons hotel gehaald om rond half drie te vertrekken.
Trouwens daar in enfida mochten wij niet uitstappen en daar heb ik ook weer gehoord dat mensen wel de keuze hadden,blijven en zelf betalen en ticket omboeken of de bus op.Die keuze heb ik niet gekregen,bij ons was het vertrekken nu!Erg vreemd allemaal.Hoe zat dat bij jullie,hebben jullie een keuze gehad?
De bussen waren inderdaad een verhaal apart,volgens mij niet gemaakt voor verre reizen en geen beenruimte en ik ben 1,73 meter.
Mijn rug was gebroken bij aankomst schiphol.
Ik zat in een bus waar twee mensen ziek werden en moesten overgeven ook niet gezellig trouwen
Sommige mensen konden nog slapen maar dat zat er voor mij niet in heb geen oog dichtgedaan.
Nooit van mijn leven stap ik nog in een bus van kras.
Ondertussen ben ik wel weer wat slimmer en mienand dwingt mij nog om met de bus te gaan.
Maar ondertussen ben ik nog altijd thuis met mijn rug.

Heb jij ook een klacht ingediend en terugvodering van gemaakte kosten voor voeding en drank?
Groetjes

Tineke59
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:38

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Hallo Sprookje,

Ik had sinds maandag pas het nummer van Neckermann reisleiding in Tunesië doorgekregen (dankzij mijn dochters in Nederland). Ik heb maandags contact opgenomen met N.... en zij zei bel vanavond maar weer. Zogezegd, zo gedaan. toen wist ze nog niets. Dinsdagochtend weer gebeld, toen zei ze: ik bel vanmiddag wel weer. Maar een uur later werd ik gebeld dat ik onmiddellijk, maar dan ook onmiddellijk naar Enfidha moest vertrekken. Geen keus, maar dat vond ik logisch want ik wou z.s.m. toch naar huis? Dann nog taxi 'regelen' want ik had alleen maar een vlucht geboekt, geen pakketreis. Die beste man laveerde om de auto's heen met een broodje in zijn hand/mond, want zo gaat dat daar :| en heel argwanend betraden wij Enfidha. Daar aangekomen wist niemand van iets. Ze wisten wel dat er geen vliegtuigen naar Amsterdam vertrokken. Ik weer N.... bellen. Ik zei: ik schijn naar Barcelona te moeten. Dat moest dan maar, zei ze(?). Zo gezegd, zo gedaan. Dus toen ben ik wrs. bij jou in het vliegtuig gestapt.
Ik denk niet dat N.... iedereen op tijd heeft kunnen bereiken, want het vliegtuig was niet vol.
ja, ik vond het ook tof van het Transaviapersoneel dat ze het brood met ons wilden delen, maar ik had daar geen beroep op gedaan omdat ik net van een stewardess gratis 2 stroopwafels en noedelsoep had gekregen. Gelukkig maar, want tot 's avonds had ik geen eten gehad, de hele dag niet. Zelfs de koffie in de Krasbus moesten we zelf betalen.
Dan zat jij wrs. in de andere Krasbus, er waren 2. Ik denk dat die bussen inderdaad niet voor zulke lange reizen waren bedoeld.
Op de vlucht naar Barcelona kregen we te horen dat we misschien toch door konden vliegen naar Amsterdam; dat bleek dus niet mogelijk. Toen, dat we in Barcelona misschien met een ander vliegtuig naar Amsterdam konden. In Barcelona aangekomen bleek dit niet waar te zijn. Er stonden 2 bussen van Kras klaar. Ik heb gehoord - maar misschien waren dat roddels - dat ze die bussen niet tevergeefs wilden laten komen en daarom eerst de mensen in de bussen hebben gedaan. Als we even hadden gewacht en er was een vliegtuig geweest, waren we wrs. eerder thuis geweest.
Ik heb wel eens een busreis naar Spanje gemaakt, maar ik ben werkelijk nog nooit zó kapot geweest als met deze busreis! En ik ben gezond van lijf en leden. ik kan me voorstellen als we wat ouder bent, langer, of niet zo gezond, dat het een marteling moet zijn geweest. Naast mij in de bus zat een man van 70 jaar, die werd ook niet lekker, maar hield zich goed tot Amsterdam. Knap van hem.

Ik heb een declaratie bij mijn reisverzekering ingediend. Heb net een brief gekregen met een zeer goede afloop. Dacht moet ik maar gauw op het forum zetten. Zie mijn topic van 10 mei.

Groetjes, Tineke59

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door sprookje »

Dan had je nog geluk,onze chaffeur had niet van warme dranken of frisdrank bij.
Zijn uitleg was dat hij alles vergeten was in Nederland.
Wij zijn als allerlaaste uit het luchthavengebouw gegaan en nee er was geen vliegtuig.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Als we nou eens uit protest met zijn alleen een jaar geen gebruik van dit soort vakantiereisjes zouden maken en het geld wat we hiermee uitsparen in de staatskas zouden gooien vangen we twee vliegen in een klap.

Dan zal Corendon en co ons het jaar erop misschien ons als echte klanten ontvangen en bovendien is de staatsschuld meteen voor een groot deel opgelost. Kunnen we ook gewoon weer met 65 gaan geniet van het leven.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door meniles »

@ J Degrelle: dank voor deze heerlijk kortzichtige reactie! Dankzij mensen als u blijft dit forum de moeite waard.....

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Vlucht Corendon

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Ja, wij van de Reismaffia moeten nodig eens een lesje krijgen dus het idee van Degrelle betreffende een boycot juich ik alleen maar toe. Helaas zijn zulke plannen collectief moeilijk te verwezenlijken maar op individuele basis kan het natuurlijk wel. Dus, het initiatief ligt nu bij u, heer Degrelle; ik neem aan dat u het goed voorbeeld geeft, komend jaar niet op reis gaat en het uitgespaarde geld in de staatskas stort? Een goed voorbeeld doet vast goed volgen!

Symphatisanten kunnen zich hieronder melden ...

Gesloten