LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet of dit kan??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jora74
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010 20:40

wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door jora74 »

Beste lezers,

Afgelopen februari om precies te zijn de 26ste,een zomervakantie reis geboekt bij holland international.En keurig bij ons reisbureau.
Nu kregen wij gisteravond het bericht dat onze vroegboekkorting verkeerd was berekend,een fout in het boek-systeem,dus in plaats van 25% korting moest het eigenlijk 15% korting zijn.En of wij dat verschil maar even weer konden bij betalen.Mag dat eigenlijk maar zo????
En mogen ze zolang na geboekte data de korting terugdraaien?
De reis is gedeeltelijk al aanbetaald.
En wat is ons recht hier in?
Ook kregen wij de keuze:gratis annuleren,of overboeken naar een andere reis.
Het reis bureau had dit nog niet eerder meegemaakt.
graag advies of een reactie of advies zou welkom zijn,
met vriendelijke groet,j

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door malaga »

jora74 schreef:Beste lezers,

Afgelopen februari om precies te zijn de 26ste,een zomervakantie reis geboekt bij holland international.En keurig bij ons reisbureau.
Nu kregen wij gisteravond het bericht dat onze vroegboekkorting verkeerd was berekend,een fout in het boek-systeem,dus in plaats van 25% korting moest het eigenlijk 15% korting zijn.En of wij dat verschil maar even weer konden bij betalen.Mag dat eigenlijk maar zo????
En mogen ze zolang na geboekte data de korting terugdraaien?
De reis is gedeeltelijk al aanbetaald.
En wat is ons recht hier in?
Ook kregen wij de keuze:gratis annuleren,of overboeken naar een andere reis.
Het reis bureau had dit nog niet eerder meegemaakt.
graag advies of een reactie of advies zou welkom zijn,
met vriendelijke groet,j
Ik denk, dat je dan toch bij het reisburo moet zijn, want zij hebben dit dan verkeerd berekend!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door sprookje »

Net zoals jora al zegd heeft je reisbureau je korting verkeerd berekend,zij hebben die fout gemaakt en dus mag HI je vragen bij te betalen of te anuleren.
De keus is aan jou.Persoonlijk zou ik zeker bij het reisbureau mijn beklag gaan doen.
Bij welk reisbureau heb je geboekt?

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Had je het hele bedrag al betaald , dan konden ze je niet vragen om bij te betalen. Maar aangezien je maar een aanbetaling had gedaan, kunnen ze dit nog altijd wijziging. In dit geval dus bijbetalen of gratis annuleren.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door Juist ja »

michaelz1981 schreef:Had je het hele bedrag al betaald , dan konden ze je niet vragen om bij te betalen. Maar aangezien je maar een aanbetaling had gedaan, kunnen ze dit nog altijd wijziging. In dit geval dus bijbetalen of gratis annuleren.
Wat een onzin. Een touroperator of reisbureau mag alleen binnen 8 kantooruren (voor Europese bestemmingen) of 16 kantooruren (reizen naar overige bestemmingen) terugkomen op een prijs. Daarna niet meer. Zijn gewoon de ANVR Voorwaarden, artikel 2, lid 2 'herroeping aanbod'. Dus gewoon je beklag doen en wijzen op de ANVR boekingsvoorwaarden. Succes ermee.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door evie01 »

Juist Ja geeft het enige goede antwoord!

Ze mogen er niet op terug komen, omdat je NIET kon weten dat de prijs onredelijk laag zou zijn. Het zou anders zijn dat de reis bv voor 10 euro PP aangeboden zou worden, in dat geval mogen ze er buiten de 8 kantooruren wel op terug komen.

Tevens is dit heel slecht van het reisbureau om zo dom te zeggen "dat hebben wij nog nooit meegemaakt" ze zijn prima op de hoogte van de ANVR voorwaarden, en hebben op dit punt steken laten vallen door NIET zelf al met de aanbieder contact op te nemen en op de 8 kantooruren te wijzen.



Dus gewoon op het reisbureau gaan schermen met de ANVR voorwaarden, dan kunnen ze er niets meer aan veranderen. Laat hun het maar met de TO oplossen.

Laat je even weten hoe het afgelopen is??

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nu kregen wij gisteravond het bericht dat onze vroegboekkorting verkeerd was berekend
Volgens het genoemde artikel maakt het wel uit wie dit bericht gestuurd heeft. Als dit door het reisburo gedaan is, dan is dit artikel technisch niet geldig, want het begint met de tekst
Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen.
Het reisburo is niet de reisorganisator, maar slechts een 'tussenpersoon'. Als zij dit bericht gestuurd hebben, geld deze voorwaarde dan wel? Ik hoop voor de TS dat HI dit bericht gestuurd heeft, want dan is er geen twijfel mogelijk. En in het andere geval zou het wel zo netjes zijn van het reisburo om de kosten te betalen, want dan is het hun fout.

stofzuigertje

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij 1 maand nodig hebben om fouten te vinden zou ik het ontbinden.
Ik verwacht dat maximaal 1 week nodig is om dit te vinden.

Of het reisbureau of HI deze fout maakte is niet Uw probleem.
Als je wel zou bijbetalen heeft het geen zin meer de prijzen te vergelijken want als iedereen dit achteraf zou aanpassen?

Dus annuleer en kom afhankelijk wie van deze 2 de fout maakte niet meer bij hun.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door Juist ja »

Dirkie schreef:
Nu kregen wij gisteravond het bericht dat onze vroegboekkorting verkeerd was berekend
Volgens het genoemde artikel maakt het wel uit wie dit bericht gestuurd heeft. Als dit door het reisburo gedaan is, dan is dit artikel technisch niet geldig, want het begint met de tekst
Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen.
Het reisburo is niet de reisorganisator, maar slechts een 'tussenpersoon'. Als zij dit bericht gestuurd hebben, geld deze voorwaarde dan wel? Ik hoop voor de TS dat HI dit bericht gestuurd heeft, want dan is er geen twijfel mogelijk. En in het andere geval zou het wel zo netjes zijn van het reisburo om de kosten te betalen, want dan is het hun fout.

Een reisburo zelf geeft niet nog eens 15 dan wel 25 procent extra korting op een reis (das meer dan de commissie die ze vangen). Dit zal door de reisorganisatie gegeven worden en dus kunnen we er gemakshalve vanuit gaan dat HI terugkomt op de prijs en niet het reisbureau. Gewoon ANVR Voorwaarden dus.

jora74
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010 20:40

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door jora74 »

Bedankt voor jullie reactie's!!

Helaas wil holland international voor geen stro breedte mee werken,en het reis bureau schikt deze zaak nu door fifty fitfy.wij als consument betalen de helft en het reisbureau de andere helft.

holland international beroept zich op een echtelijke fout,maar kan iemand uitleggen wat dit inhoud?
zelfs het reisbureau wurmt zich hier onderuit sterker nog krijg ik de indruk dat ze zelf ook niet weten wat dit inhoud!!

Het zou toch wat zijn als elke reisorganisatie maar zo zijn prijzen kunnen wijzigen i.v.m een echtelijke fout?? :?

ben benieuwd naar jullie reactie's en meningen,

met vriendelijke groet,j

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door Henri42 »

Over hoeveel geld gaat het eigenlijk,verschil tussen 15 en 25 % en het schikkingsvoorstel van 20 en 25 %.

Overigens zou ik annuleren aangezien het vertrouwen in de partijen verdwenen is

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: wie weet of dit kan??

Ongelezen bericht door eeliane »

zolang het hele bedrag nog niet was betaald kunnen er verandringen doorgevoerd worden, feit is alleen waar die korting stond.
was het een kennelijke(! niet echtelijke) fout of heeft Holland Int het in een gids of affiche aangekondigd?

dat maakt wezenlijk verschil

Gesloten