LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 daagse reis wordt 6 dagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Meneer Sunshine, stop nou met onzin uitkramen. U heeft er duidelijk geen verstand van. Ik zou zeggen: probeer een keer een klacht in te dienen bij de geschillencommissie over vluchttijden bij een pakketreis en ik verzeker u dat u geen enkele kans maakt op restitutie. U wordt keihard afgewezen. Feit.

Mr.Sunshine1
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 15:47

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Mr.Sunshine1 »

Ik spreek uit ervaring, daarom weet ik dat restitutie mogelijk is en een klant recht heeft op een gelijkwaardig alternatief. U mag het onzin vinden, volgens mij proberen we elkaar hier alleen te helpen. Laat de topicopener er zijn voordeel mee doen.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ Mr.Sunshine1

Ik neem aan dat u dan ook kunt aangegeven waar dit precies staat aangegeven in de reisvoorwaarden?

@ sjardinopdam

En ook u had voorwaarden (beter) moeten lezen want hierin staat onder meer het volgende:

De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Uw reis kan op de eerste dag beginnen met een vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met een aankomst om 08.00 uur.

En ook:

Voor vervoersonderdelen van de reis zullen vertrek- en aankomsttijden worden vermeld in de reisbescheiden. Deze tijden zijn definitief.

Ik vermoed inmiddels dat u zich gebaseerd heeft op de bij boeking verstrekte indicatieve tijden; deze zijn echter nooit definitief en kunnen altijd gewijzigd worden. Kortom, het is vervelend voor u maar Neckermann heeft in dit geval in het geheel niets verkeerd gedaan.

sjardinopdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 19:12

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door sjardinopdam »

Hallo,

Ik ben de persoon die deze topic geopend heeft. Het is heel duidelijk wie op dit forum de reizigers zijn en wie de medewerkers van de reisbranche. Door de reacties van laatste personen, voelde ik me even erg dom. Maar gelukkig is daar ook steun van de fam Brouwer en sunshine. Ik begrijp best dat zaken kunnen wijzigen. Maar de manier waarop ik te woord ben gestaan via de telefoon en mail (standaard brief) vind ik niet kunnen. En inderdaad: als het vliegtuig niet vol is om 10 uur, waarom dan omboeken naar de avond en daarvoor nog moeten betalen? Je kan er als consument dus helemaal niets mee, want de reisorganisatie heeft het laatste woord (ook op dit forum), immers, je wilt toch graag op vakantie, dus je laat het je allemaal gebeuren. Gelukkig heb ik ook veel reacties in mijn omgeving gehad van mensen die me heel goed begrijpen en dit zelf ook aan de hand hebben gehad. In ieder geval bedankt voor de reacties! In juli weer nieuwe kansen bij mijn volgende vakantie. Ik ben er klaar voor....

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Zarine »

Dagen waarop gereisd wordt tellen officieel mee binnen de vakantieduur. Het maakt daarbij niet uit hoe laat het vliegtuig vertrekt. De informatie van meneer Sunshine is onjuist.

Wat ik wel discutabel vind van Neckermann is dat er blijkbaar nog wel plaats is op de eerder aangeboden vlucht, maar dat er nu voor moet worden bijbetaald. Toch staat u niet sterk, en staan ze met een eventuele avondvlucht in hun recht.

@reisagent: Zwaai, mis jij hem ook nog soms? :)

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door gerland »

sjardinopdam schreef:Hallo,

Ik ben de persoon die deze topic geopend heeft. Het is heel duidelijk wie op dit forum de reizigers zijn en wie de medewerkers van de reisbranche. Door de reacties van laatste personen, voelde ik me even erg dom. Maar gelukkig is daar ook steun van de fam Brouwer en sunshine......
"Ik ben de persoon die deze topic geopend heeft. Ik zoek steun voor mijn standpunt. Als u het niet met mij eens bent kunt u beter niet reageren. Daar kan ik namelijk niet zo goed tegen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat u mijn mening niet onderschrijft. Als dat wel zo is, is daar maar één verklaring voor: uw werkt dan zeker in de reiswereld. Iemand die niet in de reiswereld werkt en het met mij oneens is: dat bestaat niet"

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Als je een 8-daagse reis boekt zijn er toch altijd 2 reisdagen? Of is er tegenwoordig een teletijdmachine waardoor je direct op de bestemming bent? Een 8-daagse reis kan niet anders dan 2 reisdagen hebben. En nogmaals: soms heb je mazzel, soms heb je pech met vluchttijden. het is niet anders.
Klopt. Er zijn twee reisdagen. Het gaat ook niet om de reistijd. En als je de eerste dag 'smorgens vertrekt en de laatste dag 'savonds thuis aankomt is dat normaal want er is geadverteerd met een acht daagse reis. Is het anders, dan is het geen achtdaagse reis meer en dan zou redelijkerwijs een deel van de reissom gerestitueerd moeten worden. Nu staat in de voorwaarden dat anders, maar voorwaarden zijn in principe altijd ten gunste van de maatschappij. Zou een mooie taak zijn van onze europese vertegenwoordigers om dit ten gunste van de consument te wijzigen net zoals dat gedaan is met dat hele toeslagenflauwekul.

Nou, kom er maar in reisbranche....

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door brieziet »

Nee... ik werk niet in de reisbranche,

Ja... ik begrijp u (dat heet empathie)

Nee... u heeft geen gelijk, volgens de ANVR reges mag men dit doen

Ja... u heeft wel gelijk, want het is krom!

Degenen die hier reageren werken heus niet allemaal in de reisbranche maar weten gewoon hoe het werkt.
Iedereen zal beamen dat het jammer is als de vluchten ongunstig uitpakken, maar dat komt meer door de gangbare perceptie van een dag= 24 uur.
In veel landen wordt in de reisbranchte uitgegaan van nachten. Net als je een hotel boekt... die boek je voor een nacht.
Als men ook in Nederland zou adverteren met 7 nachten, ipv 8 dagen, dan zou dit veel misverstanden en geklaag voorkomen.

Echter, in Nederland is het nu nog niet zo, en als je vaker reist dan houdt je daar rekening mee. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
De definitieve tijden van een pakketreis hoor je altijd kort van te voren, en het is zeker niet leuk dat dit later ongunstig uitpakt en anders is dan indicatieve tijden, maar ook daar moet je rekening mee houden.
(misschien moeten ze gewoon die indicatieve tijden niet vermelden, scheelt ook weer geklaag :)

Nogmaals, ik werk niet in de reisbranche, en zou het ook toejuichen wanneer er meer duidelijkheid zou zijn, maar vooralsnog houden de touroperators zich gewoon aan de voorwaarden.
Dus antwoord op de vraag van topicstarter: mag dit zomaar? is Ja!
leuk of niet, daar kun je over discussieren!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Mooi forum dit. Als je iemand op de feiten wijst en het is niet in zijn of haar voordeel dan werk je in de reisbranche. Nee, ook ik werk niet in de reisbranche; ik weet gewoon (uit eigen ervaring en die van anderen) dat vluchttijden altijd kunnen wijzigen. Maar goed, genoeg gekrabbeld in dit topic. Het is inmiddels wel duidelijk wat de waarheid is denk ik zo.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Er zijn er hier een aantal die het niet willen snappen

Als de lokale slager adverteert met biefstuk voor een kiloprijs van 25 euro, en ik aan hem een kilo vraag en hij vervolgens 950 gram levert betaal ik voor het stuk wat ik krijg niet die 25 euro per kilo maar 23,75. Slager levert minder als in de advertentie dus ik hoef ook niet het volle pond te betalen

Maar als geadverteerd wordt met een 8 daagse reis moet ik wel genoegen nemen met slechts 6,5 dag (inclusief reistijd)? Ja, dat moet, dat staat in de algemene voorwaarden. Maar het is verre van reeel.

O ja, en als ik vertrek 0m 23.00 uur, dan kom ik pas de volgende dag aan aan. Dan heb ik volgens mij zelfs drie reisdagen....maar ook dat moet je gewoon pikken volgens de deskundigen hier.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door dia »

In Belgie verkopen ze een reis als zeven nachten en als je dan vroeg af laat vertrekt je zeven nachten heb je altijd.
Mischien moeten ze dat in Nederland ook maar doen.Thomas cook.nl doet het al zo.Slim gezien.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door brieziet »

j.degrelle, ik snap het prima. En nee, je hoeft het niet te pikken, gewoon geen pakket reis boeken en zelf alles regelen!

Ik begrijp uw argumenten en ben het er zelfs wel gedeeltelijk mee eens.
Het zou veel beter zijn als de vluchttijden ruim van te voren aangegeven worden, en dat de aanbieders dan hun prijzen aanpassen op de vluchttijden.
Dus vertrek je vroeg voor een een bepaalde reis, betaal je meer dan wanneer je pas laat in de avond vertrekt. Dan heb je als consument de keuze.

Echter... Probleem hierbij voor de aanbieder is natuurlijk dat de kostprijs voor de reisaanbieder gelijk blijft.
Want die vlucht moet betaald worden, want ja, of die nu vroeg of laat gaat de prijs daarvan zal hetzelfde zijn.
De hotels/appartementen moeten ook gewoon betaald worden, immers het aantal nachten in het hotel blijft gelijk.
(en kom dan niet met aan een eventueel gemist diner, ontbijt oid want dat prijsverschil is natuurlijk peanuts.)

Dus ja, wat u wil is dat ze 6 dagen vakantie aanbieden, voor dezelfde prijs als u nu voor 8 dagen betaald, maar dan heeft u zich in ieder geval niet bekocht te voelen :) Het is gewoon puur psychologisch.

(en nogmaals... neeeee ik werk niet in de reisbranche, maar reis wel graag, en het liefst ook 8 ipv 6 dagen :wink: )

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Als de lokale slager adverteert met biefstuk voor een kiloprijs van 25 euro, en ik aan hem een kilo vraag en hij vervolgens 950 gram levert betaal ik voor het stuk wat ik krijg niet die 25 euro per kilo maar 23,75. Slager levert minder als in de advertentie dus ik hoef ook niet het volle pond te betalen.
@ L. Degrelle

Het toeval wil dat ik uw slager ken en de beste man heeft naast biefstuk ook heerlijke droge worsten in de aanbieding die niet per gewicht maar per stuk worden verkocht. Het gevolg is dat ik de ene keer een grotere worst krijg dan de andere dus soms heb ik geluk en soms iets minder.

Hetzelfde gaat ook op voor vliegreizen, soms heb je mazzel en een prachtig vluchtschema en soms is het vluchtschema wat minder fraai. Een andere (werkbare) optie is er niet en vandaar dat de reisvoorwaarden hierin ook keurig voorzien.

Natuurlijk mag u daar uw bezwaren tegen hebben maar er is niemand die u verplicht een reis te boeken. Daarnaast kunt u (en de rest van over de vluchttijden klagend Nederland) er ook voor kiezen met een lijnvlucht (met vaste, fraaie vluchttijden) te reizen maar velen zullen dit niet doen, vanwege het (fors) hogere prijskaartje.

Overigens snap ik heel goed wat u bedoelt maar het gevolg van uw "ideale reisschema" zou ook zijn dat het vliegtuig de hele dag in den vreemde staat te wachten. Immers, u wil er 's morgens heenvliegen en toch pas 's avonds terug, nietwaar? Heeft u enig idee wat het kost om een vliegtuig een dag(deel) ongebruikt op een vliegveld te laten staan? Neem van mij aan, héél veel ... dusdanig veel zelfs dat de reizen voor velen onbetaalbaar zouden worden en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.

Maar goed, voor u zal een fors hogere prijs niets uitmaken (u koop immers ook biefstuk per kilo) maar ergens heb ik het gevoel dat u weliswaar loopt te klagen maar nooit met het vliegtuig op vakantie gaat.

@ Zarine: 007 zwaait vol overgave terug. U werd al gemist maar onze wederzijdse vriend niet. Ik vrees dat hij nog steeds in z'n tent in de woestijn verscholen zit, loerend op overboekerts ...

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Ik snap best dat een vliegtuig niet ongebruikt een dagdeel op het vliegveld blijft staan. Ik zeg alleen dat als er geadverteerd wordt met 8 dagen dat je ook 8 dagen geleverd moet krijgen en als dat niet kan dan moet dat tot uitdrukking komen in de prijs. Net als bij de biefstuk. We accepteren het ook niet dat je 950 gram geleverd krijgt en voor 1000 moet betalen.

Maar ik begrijp dat ik het met de topicopener oneens moet zijn want anders moet ik maar aparte lijnvluchten boeken? Wat een klets. Dan kun je bij alle topics hier op het forum het standaardantwoord geven dat je niet moet zeuren maar iets anders moet kopen.

En U kent mijn slager? Weet U dat die naast biefstuk ook regelmatig de lekkerste zult in de aanbieding heeft? Niet te versmaden :D

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@L. Degrelle

Als u naar uw (onze!) slager gaat verwacht u dat de biefstuk mals is en de zult zuur, nietwaar?

Hetzelfde gaat op voor mijn geachte cliënten: zij mogen hoge verwachtingen hebben maar ik vertel ze wèl wat men uieindelijk kan verwachten. Anders gezegd, mijn cliënten weten van te voren dat het vluchtschema ook wel eens slecht kan uitpakken (pech!) of dat ze er heel goed van af komen (vroeg heen, laat terug: pure mazzel).

Kortom, een stukje voorkennis/voorlichting draagt ook bij aan het vakantiegenoegen; men kan dus van te voren weten dat vluchttijden soms wijzigen of ongunstig kunnen uitpakken (dat staat niet voor niets in de reisvoorwaarden) dus niet achteraf gaan zeuren!

Om toch nog even naar de slagerij terug te keren; u koopt toch ook geen vlees van onbekende herkomst of wat er niet lekker uitziet? Hetzelfde gaat op voor de vakantie: niet kopen als het niet naar smaak is!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Zeg beste figuur: L Degrelle was mijn opa, en die heeft het aardse voor het hemelse ingeruild.

Dat double o seven, verwijst dat misschien naar James Bond? Zeker George Lazenby dan....

on topic: Als je 'smorgens vertrekt en 'savonds terugkomt is dat geen mazzel, maar NORMAAL. Er is tenslotte een achtdaagse reis toegezegd.

Dat dit regelmatig niet zal gelukken is logisch. En dan geef je de klant dus korting.

Nog een voorbeeld: Als ik een reisje met oad boek voor een dagje amsterdam (waar begin ik in godsnaam aan :mrgreen: ) dan komen ze mij ook niet pas 'savonds ophalen.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door brieziet »

J. Degrelle schreef:Er zijn er hier een aantal die het niet willen snappen
.
volgens mij wilt ú het niet snappen :)

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ Degrelle

Laat ik het (tegen beter weten in) nog één keer proberen: u mag volharden in uw bewering dat een 8-daagse reis is toegezegd maar die toezegging is dan altijd voorzien van de duidelijke bepaling dat de eerste en de laatste dag als reisdag worden gezien.

Dit alles staat keurig in de voorwaarden die elke aanstaande reiziger voor boeking in kan zien. Het is dus aan hem of haar om al dan niet de reis te boeken (kopen); boekt men wèl dat gaat men dus akoord met deze heldere voorwaarden. Dit noemt men dus een vrije keuze en hierover klagen lijkt mij vrij heil/kans/zinloos!

Overigens bent u deze keer wel met een aansprekend voorbeeld gekomen; u boekt een dagtocht naar Amsterdam en uiteraard mag u dan verwachten dat u 's morgens vertrekt en 's avonds weer thuiskomt. Zullen we (bij wijze van voorbeeld) maar even zeggen dat u om 08.00 vertrekt en om 22.00 weer terug bent?

In mijn optiek een hele normale dagtocht maar ik heb inmiddels het vermoeden dat u ook hierover achteraf zou klagen want deze tocht duurt toch echt maar 14 uur. Vanuit uw standpunt gezien is dit niet meer dan een halve dagtocht dus ... korting!

Ongetwijfeld zult u nu weer met een snedige opmerking komen maar reken niet al te veel (of helemaal niet) op een reactie mijnerzijds. U begrijpt namelijk heel goed hoe de vork in de steel zit maar blijkbaar vult u uw dagen graag met klagen en dan natuurlijk het liefst over zaken die geen betrekking hebben op uzelf; daar is dit forum immers voor.

Salut!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

maar reken niet al te veel (of helemaal niet) op een reactie mijnerzijds
Ook een manier om perse het laatste woord te willen hebben. Maar gaat niet lukken reisagentje

De manier om dit soort reizen aan te bieden is misleidend. Er wordt met grote letters een achtdaagse reis aangeboden en vervolgens met kleine letters kun je in de algemene voorwaarden nalezen dat het wel eens netto 2 dagen minder kan worden. Dit is in strijd met de redelijkheid en billijkheid want het maakt de consument de zwakste partij.

U mag natuurlijk proberen mijn voorbeelden belachelijk te maken, maar U weet donders goed dat ik gelijk heb. Om er nog een keer heel even op in te gaan: Van een achtdaagse reis verwacht ik niet dat die op dag 1 om 00.01 begint en om 23.59 uur op dag 8 eindigt. En dat geldt dus ook voor een eendaagse reis naar het walhalla van nederland. En dat weet U best.

Salut mr Lazenby :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Om even Degrelle te volgen in zijn redenatie :

Een werkdag zou bijna 24 uur werken moet inhouden, anders is het in strijd met redelijkheid en billijkheid, en maakt het de werkgever tot de zwakste partij.

Een werkdag van 8 uur is echt maar 0,33 werkdag .... :mrgreen:

Gesloten