LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 daagse reis wordt 6 dagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Als je 8 dagen op vakantie wilt, dan in het vervolg gewoon een 10 daagse reis boeken.

Staat in elke reisgids, dat de eerste en laatste dag een reisdag zijn. In principe zijn dit geen vakantie dagen. Mocht je vroeg heen gaan en laat terug, heb je gewoon geluk.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

De argumenten zijn op.
Hou dan op met zeuren alleen maar omdat je persé gelijk en het laaste woord wilt hebben.
anderen blijkbaar niet
Omdat die anderen blijkbaar nog wel nieuwe argumenten c.q. info hebben?

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Wat die armiva en erwin hier beweren is al tig keer gezegd. Steeds hetzelfde herhalen door steeds nieuwe accounts van de reismaffia.

Ik zeur niet, ik heb het over redelijk consumentenrecht.

Als de consument altijd alles blijft slikken omdat het nou eenmaal in de voorwaarden van de maatschappij staat zouden we qua consumentenrecht nog in een soort wild-west leven.

Zo vonden we het vroeger ook gebruikelijk dat op de geadverteerde prijs nog honderden euro's met toeslagen kwam. Ook dat stond in de algemene voorwaarden. die zijn dus niet altijd heilig.

In geen enkel argument van mijn zijde bent u ingegaan en u vervalt steeds in hetzelfde arrogante haantjesgedrag. U bent degene die perse gelijk wilt hebben. Samen met uw maatje 007 blijft u maar doordrammen.

We zullen er gewoon naar toe moeten dat indien een achtdaagse reis wordt geboekt dat een vertrektijd tot 15.00 uur (lijkt me toch zeer redelijk) als normaal dient te worden beschouwd en daarentegen extreme tijden als een vertrektijd van 23.00 uur reden zijn tot het verlenen van een korting op de reis.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Voor hen die inmiddels het spoor bijster zijn, hierbij enige uitleg over het door J. Degrelle gewenste systeem.

Als voorbeeld nemen we een reis naar Turkije met een vliegtijd van 3,5 uur en een transfertijd van 1,5 uur. Als woonplaats voor de fictieve klant (laten we deze klant D. noemen) kiezen we "ergens in de provincie" op laten we zeggen twee uur reisafstand (per openbaar vervoer) vanaf Schiphol.

U mag even meetellen: 15.00 vertrek plus 3,5 uur vliegtijd plus 1 uur voor de douane/koffers halen plus nog 1,5 uur transfer naar de accommodatie plus nog een half uur om in te checken is op z'n vroegst om 21.30 klaar om te gaan dineren. Dat het restaurant dan al dicht is en klant D. een maaltijd mist doet in dit verband niet ter zake (klagen doet men altijd achteraf, nietwaar?).

Als we even terugtellen naar de "van huis tijd" op dezelfde dag dan levert dit het volgende plaatje op; twee uur voor vertrek aanwezig is 15.00 minus 2 uur plus een half uurtje speling (je weet maar nooit met die treinen) plus twee uur reistijd vanuit ergens in het land. Inderdaad, ideaal want klant B. hoeft pas 's morgens om 10.30 van huis. Perfect!

Onze klant B, verblijft heerlijk een week in het Turkse en gaat daarna weer naar huis (ik heb overigens nog niemand horen zeggen dat het zo aardig is van de Reismaffia dat een week altijd 8 in plaats van 7 dagen telt!). Omdat het hier een week verblijf betreft is de kans levensgroot aanwezig dat klant B met de zogenaamde "kerende vlucht" vertrekt dus de vertrektijd vanuit Turkije zal dan rond 20.00 liggen (de "omkeertijd" in Turkije is minimaal een uur).

Ook voor de terugreis kan dus een aardig sommetje gemaakt worden: 20.00 vertrek plus 3,5 uur vliegen plus echt minimaal een uur wachten op de koffers ... ja, dan is het al ruim na middernacht. Helaas voor klant D. "ergens uit de provincie", openbaar vervoer naar huis is er dan niet meer! Ja, wéér een reden tot klagen, want de reismaffia doet dit echt allemaal expres! Een andere optie is klagen bij het spoor want het is van de gekke daar er geen treinen zijn ide wachten op de aankomst van de laatste vlucht!

Om dit verhaal tot een serieus einde te brengen: natuurlijk is het vervelend als je een minder mooi vluchtschema hebt maar het mag wel duidelijk zijn (mede gezien alle voorbeelden hiervoor) dat een schema wat voor de een vervelend is voor een ander héél goed kan uitpakken.

De enige "truc" (voor zover hier al sprake van is) die wij reismaffiosi toepassen is het zo efficiënt mogelijk inzetten van middelen (met name vliegtuigen) wat dus kan resulteren in heel vroege en soms ook heel late vertrekken (die heel late vertrekken vormen overigens meer uitzondering dan regel). Juist hierdoor kunnen de prijzen laag blijven en blijft een fijne vakantie voor velen betaalbaar. En ja, juist omdat het schema ook wel eens (maar nog geeneens echt vaak) ongunstig kan uitpakken staat dat keurig in de voorwaarden. Voorwaarden die overigens op alle mogelijke vlakken getoetst zijn en nog nimmer als onredelijk bezwarend zijn bestempeld.

Ongetwijfeld krijg ik nu weer een sneer van J. Degrelle maar gelukkig kan ik hier goed mee omgaan want er is alleen maar sprake van zuur reageren in plaats van argumenteren. Het zou u werkelijk sieren, meneer/mevrouw Degrelle om iedereen die de moeite neemt te reageren met wat meer respect te bejegenen en met degelijke en onderbouwde argumenten te komen in plaats van uw waarlijk grappige "one liners" en voorbeelden over de keurslager bij u in het dorp.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Chapaeu, nette reactie 007.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Baarlijke onzin en suggestief gezwets.
U hebt werkelijk geen idee wat klantgerichtheid betekent.

Maar U heeft wel zeer intelligente medestanders gekregen :mrgreen:

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Wat een onzin...

Je boekt een 8 daagse reis. Ieder normaal persoon weet dat de teletijdmachine niet bestaat en dat reizen tijd kost. Je bent afhankelijk van de vliegschema's. Je kan dus rekenen op 1 dag heen en 1 dag terug. Dus aantal geboekte reisdagen - 2.

Een kind kan de was doen.

DennisTD
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2010 09:56

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door DennisTD »

Allemaal leuk, maar deze persoon heeft een reis geboekt op basis van wat hem is voorgeschoteld. Je kan je afvragen of deze persoon wel deze reis geboekt had als hij had geweten dat hij om 20.00 uur zou vliegen (dus waarom 10.00 uur tonen?). Daar gaat het om. En het feit dat hij dan 68 euro moet betalen is natuurlijk helemaal van de zotte.

@ 007 Ik heb al behoorlijk wat reacties van je gelezen, maar klanttevredenheid is bij jou ver te zoeken. Bij welke reisorganisatie werk je?

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Baarlijke onzin en suggestief gezwets.
U hebt werkelijk geen idee wat klantgerichtheid betekent.

Maar U heeft wel zeer intelligente medestanders gekregen
Kijk, dat bedoel maar: een sneer is zo uitgedeeld maar met een gefundeerde, beargumenteerde reactie komen is uiteraard teveel gevraagd. Als mijn voorbeeld baarlijk geklets is, dan daag ik u uit om eens haarfijn uit te leggen hoe het dan wèl zit! Voor iemand van uw kaliber en met zoveel kennis van zaken is dat een fluitje van een cent, toch?

Overigens valt het met de tevredenheid van mijn geachte cliënten heel erg mee, ook al omdat ik hen van te voren duidelijk vertel wat ze kunnen verwachten, met inbegrip van mogelijke vluchtwijzigingen. Een stukje voorlichting (danwel voorkennis) voorkomt heel veel leed en gezeur achteraf.

Rest nog het antwoord op de vraag waarom de topicstarter op een andere vlucht mee moest. Zeer waarschijnlijk had Neckermann op de bewuste dag stoelen op twee vluchten ingekocht naar de bestemming. Let wel, het komt zelden voor dat een reisorganisatie alle stoelen op een vlucht afneemt; maar al te vaak deelt men de vluchten met collega-reisorganisaties.

In dit geval kan het dus heel goed zijn dat cliënten bij boeking op de vroege vlucht ingedeeld stonden maar dat men dit later heeft gewijzigd naar de late vlucht, in verband met de beschikbare capaciteit. Het feit dat het vliegtuig niet vol was betekent dus niet dat Neckermann nog plaatsen had! Het kan dus zijn (al weet ik dat niet helemaal zeker) dat men stoelen heeft "aangevraagd" bij een collega-organisatie en hiervoor iets aan kosten heeft gerekend. Dit laatste (het rekenen van kosten) vind ik overigens niet zo heel netjes want je kunt je afvragen of dit in het geval van een simpele wijziging nodig is.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Kijk, dat bedoel maar: een sneer is zo uitgedeeld
U doet anders zelf niet anders
maar met een gefundeerde, beargumenteerde reactie komen is uiteraard teveel gevraagd
Alsof U al een keer op een argument een weerwoord heeft geplaatst. U komt alleen maar met een hoop onzinnig gewauwel hier op het forum.

Graag wil ik ook weten bij welk reisbureau en in welke plaats u werkt...opdat ik daar gezien het totaal ontbreken van klantgerichtheid van U dan NOOIT daar een reis zal boeken....

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ Degrelle

Ik schenk u de "overwinning" hoor want deze "discussie" gaat helemaal nergens meer over, behalve over het feit dat u hoe dan ook uw gelijk wilt halen al ontbreken de argumenten.

Kortom, geniet van uw "zege" (al is het de vraag wat u gewonnen heeft); uw verdere bijdragen aan dit gremium zal ik met veel genoegen/gekromde tenen lezen!

sameva
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:47

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door sameva »

Nou wij hebben ook bij neckermann geboekt en wij hebben het volgende.Wij hebben geboekt met de maatschappij transavia met de tijden heen om 06.25uur en terug om 21.30uur.Nu heb ik er alle begrip voor dat de tijden kunnen wijzigen,maar niet de maatschappij!!!!!!Nu kregen wij te horen dat we ineens met sun express heen vliegen en terug met pegasus en dat terwijl we wel transavia geboekt hadden.Kijk dat de tijden veranderen dat wist ik wel maar niet de maatschappij.En als je dan ook nog eens hoor hoe ze je te woord staan, belachelijk!!!!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

En als je dan ook nog eens hoor hoe ze je te woord staan, belachelijk!!!!
Tja, het zou zo maar 007 reisagent kunnen zijn die U heeft gesproken

On topic:
Transavia is een voor de gewone man wat meer gerenommeerde maatschappij als onduidelijke maatschappijen als sun express c.q. pegasus. Als je KLM vliegt betaal je ook een ander tarief als budget air.

Heb jaren geleden een keer gevlogen met Fly air...was blij toen het toestel heel op de grond stond...

Wat mij betreft is dit een reden om te annuleren. Tenzij men U kan overtuigen dat de betreffende maatschappijen net zo gerenommeerd zijn als Transavia.

Overigens...wel goede vluchttijden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Erwin uit Oosterhout schreef:Als je 8 dagen op vakantie wilt, dan in het vervolg gewoon een 10 daagse reis boeken.
Juist!
:D perfecte oplossing voor de consument!

We gaan natuurlijk niet vragen aan alle reisbureaus of ze ook op die manier kunnen gaan adverteren..neuh..dat zou te veel gevraagd zijn.

sameva
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:47

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door sameva »

reisagent
Ik vroeg de man waarom ze reclame blijven maken met maatschappijen en dit niet kunnen bieden. Begon hij te lachen en gaf het antwoord dat is nou de verkoop truc!!! Nou daar sta je dan helemaal machteloos,ik vind het trouwens gewoon mislijdend.

Verder heb ik me er al bij neergelegt,en hopen dat het nu niet meer verandert!

Fijne vakantie iedereen :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

chartervluchten die dus vaak ingezet worden voor de strandvakantie's bv die mogen de tijden verander,sterker als er weinig animo is een vlucht laten vervallen..
daar in tegen heb je ook bv naar stedentrips maar bv ook naar new york ,londen,enz lijnvluchten die moeten! vliegen of er nu 10 of 100 mensen inzitten,dat moet je zien als bussen,heen en weer ,heen en weer en diegaan op tijd.

als je dus een stedentrip boekt,of net als ik toen ik nog gezond was naar thailand ging wist ik mijn tijd al die stond vast en moet vliegen...
nu ga ik naar rome en dan gaat ie een paar keer per dag...ik ga nu om rond 7 uur in de ochten geloof 5 voor 7 en terug om kwart voor 9....haal dus alles eruit ...staat ook in de gidsen....

sorry u heeft echt geen poot om op te staat zeg maar,we zijn zelf ok wel eens de boot in gegaan,maar ja?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door MLF »

hopelijk komt er een aswolk, dan kun je 2 weken langer blijven

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

MLF schreef:hopelijk komt er een aswolk, dan kun je 2 weken langer blijven
:lol: :lol:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ben blij, de meeste kunnen niet eens een vakantie betalen en zitten thuis, met een hoop rekeningen en waar ze proberen uit te komen.

Groetjes

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

EagleOne2002 schreef:Ben blij, de meeste kunnen niet eens een vakantie betalen en zitten thuis, met een hoop rekeningen en waar ze proberen uit te komen.

Groetjes
Ik snap wat je bedoelt, voor mij is het aankomend weekend voor het eerst in 6 jaar dat ik een paar dagen weg ga. Een weekend op een camping, betaald door een familielid.

De schulden zijn nog steeds amper te overzien, toch komt er dankzij het vakantiegeld iets schot in. Maar als je eenmaal in de sh*t zit is het moeilijk om de boel weer op de rails te krijgen. Toch, als het goed is, zal het me volgende maand voor het eerst in drie jaar lukken om alle rekeningen op tijd te betalen. De eerste schuld is sinds vorige maand ook afgelost, dus dan kan ik me nu concentreren op de laatste, dat wordt ook minimaal een vier-jarenplan.

Jij hebt het gedoe met je dochter, ik indertijd met mijn ex. Het is een lange weg vol met obstakels en valkuilen, maar uiteindelijk zul je er stapje voor stapje doorheen komen.

Gesloten