LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mojo89
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 18:08

Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door mojo89 »

Mijn vriend en ik hebben een reis geboekt bij Sudtours. In augustus gaan wij samen naar een Spa&Wellness hotel in Bulgarije met van alles er op en er aan.
We hebben specifiek voor deze reis en dit hotel gekozen omdat het erg luxueus was, met veel verschillende faciliteiten en een luxe kamer met king size bedden, een jacuzzi en sateliettelevisie.
Het was eigenlijk boven ons budget, maar we vonden het zijn geld wel waard.

Zojuist ontving ik het volgende bericht in mijn inbox:

"U heeft bij ons een vakantie geboekt naar Grand Hotel Pomorie Balneo, Spa & Wellnes in Pomorie, Bulgarije met reserveringsnummer ****. Wij zijn erachter gekomen dat er een fout op onze website heeft gestaan. Er stond hier namelijk beschreven dat er in de kamer een jacuzzi en/of Hydromassage douche aanwezig is. Helaas is dit niet het geval. Inmiddels is deze informatie op de website aangepast.

Wij bieden onze excuses voor het ongemak. Ter compensatie willen wij u €25,00 euro per kamer aanbieden. Dit passen wij aan in uw boeking en u ontvangt hiervan binnen enkele dagen een nieuwe bevestiging."

Nu vind ik het erg netjes dat wij een compensatie krijgen, maar onze reissom bedraagt bijna 2100,- en ik vind 25 euro wel erg mager. Is er iemand die mij kan vertellen wat je rechten zijn in dit geval?

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik denk dat uw blij mag zijn met die 25 euro pp het hotel heeft het wel
maar het is gezien dat men de fout gezien heeft netjes dat ze toch 25 euro pp aan bieden kijk even op www.google en dan de naam van het hotel kunt uw genog zien hoe het er uit ziet van foto.s.moet uw nooit uit gaan

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Je zou Sudtours kunnen vragen of je dan misschien een ander hotel mag boeken, dat wel helemaal aan jullie wensen voldoet?
Als jullie dat tenminste willen.....

Op zich vind ik 25 euro p.p. geen slechte compensatie!
Succes!

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

hoelang ga je daar heen?
want op de site van sudtours is 1 week nog geen 600 euro
voor dat hotel in pomorie
ben vorig jaar er geweest niet in een hotel maar zo maar
ik zat op het zonnestrand
een aanrader ga met de bus naar nessebar
kost 1 euro leuke rit en heel mooi schiereiland waar je van alles kan doen en zien
pomorie zelf vond ik doods

mojo89
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 18:08

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door mojo89 »

Wij gaan er voor 15 dagen heen. Zoals al verteld, was de reissom ruim 2100 euro (voor 1 2persoonskamer) en kregen we hier 25 euro op terug. Dit was niet per persoon, dit was per kamer.

Ik heb een klacht ingediend omdat ik vind dat 25 euro (1,2 procent van de reissom) geen proportioneel bedrag is en dat de luxe van een jaccuzi/hydromassagedouche wel degelijk een rol hebben gespeeld bij het uitkiezen van het hotel. Tevens heb ik laten weten dat ik er niet van gediend ben dat Sudtours een compensatieregeling bedenkt en niet even bij de reizigers informeert of zij het ermee eens zijn. Mijn factuur werd namelijk per direct aangepast zonder dat ik hier enige inspraak op had.

Uiteindelijk is de 25 euro 75 geworden en dit vind ik toch een stukje leuker klinken. Ik hoef namelijk heus geen 100-en euro's terug, maar 25 euro vond ik gewoon erg miezerig.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door dia »

Daar heb je dan ook gelijk in,op een bedrag van 2100 euro is 75 nog niet zoveel.
Maar het hotel blijft hetzelfde en hoppelijk heb je een geweldige vakantie.
groetjes dia

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb een klacht ingediend omdat ik vind dat 25 euro (1,2 procent van de reissom) geen proportioneel bedrag
Zoals je nu rekent ga je lopend of met eigen vervoer en zorg je zelf voor eten.
Zoniet moet je wel je vervoer erheen vliegtuig/bus transfer vliegeveld/ hotel ,
kosten half/volpension eraf trekken zodat je de kale kamer prijs overhoud,dan is de korting ook met een veel hoger. Het is niet zo dat je ook korting over die kosten krijgt.Je rekend nu wel heel erg in uw voordeel.

gr Henk

mojo89
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 18:08

Re: Sudtours: Foutieve informatie hotel?

Ongelezen bericht door mojo89 »

henk51 schreef: Zoals je nu rekent ga je lopend of met eigen vervoer en zorg je zelf voor eten.
Zoniet moet je wel je vervoer erheen vliegtuig/bus transfer vliegeveld/ hotel ,
kosten half/volpension eraf trekken zodat je de kale kamer prijs overhoud,dan is de korting ook met een veel hoger. Het is niet zo dat je ook korting over die kosten krijgt.Je rekend nu wel heel erg in uw voordeel.

gr Henk
Dat eerste kan misschien wel zijn, maar het is niet mijn fout dat ik op basis van foutieve informatie mijn keuze op een hotel laat vallen die toch niet zo luxe is als ik heb gedacht.
Verder is de verzorging alleen ontbijt (waar wij de helft van de vakantie waarschijnlijk niet eens gebruik van zullen maken, maar dat terzijde).

Maar blijkbaar vond Sudtours mijn klacht wel gegrond, aangezien zij ons een hogere compensatie hebben aangeboden en hiermee de zaak is afgedaan.

Gesloten