LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Wendyemmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:04

Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door Wendyemmen »

Beste allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Op 6 juni heb ik een 2 kamerappartement geboekt voor 2 personen bij Sunweb. De kosten hiervan waren en zijn nu €551 pp. Gisteren heb ik de reis gewijzigd, er gaan nu 2 personen meer mee op vakantie. Dit betekent dat we met 4 personen in hetzelfde 2-kamer appartement zullen verblijven. De reis zou dan per persoon €391 kosten. Ofwel als ik de reis opnieuw zou boeken zouden we alle 4 €391 betalen. Nu zegt Sunweb dat de eerste 2 personen €551 moeten betalen en de bijgeboekte personen €391. Dat kan toch niet, dat betekent dat 2 personen € 160 pp meer betalen voor dezelfde reis en hetzelfde appartement. Mag Sunweb dit doen??

vriendelijke groet, Wendy

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door gerland »

Mag Sunweb dit doen??
Gelukkig wel! We leven, nog steeds, in een vrij land.

Echt zorgen zouden we ons moeten gaan maken als dit verboden zou zijn.
Mocht het zo ver komen, dan kunt u er van uit gaan dat er serieus aan onze vrijheid gemorreld wordt.

Het mag dus.
Net zoals u ook ergens anders mag boeken dan bij Sunweb.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door gerland »

Wat ook mag is uitrekenen of annuleren en de kosten daarvoor betalen, opweegt tegen het opnieuw boeken en 4 x 391 euro betalen.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Sunweb werkt met het zogenaamde fluctuerende prijzen. Dit houdt in dat de prijs per minuut kan veranderen in uw voordeel dan wel in uw nadeel. Nadeel van dit systeem is dat de prijs die u betaald heeft bij een eventuele wijziging blijft staan. U betaald dus de oude prijs en alleen de nieuwe reizigers krijgen de lagere prijs. Heel vervelend maar u bent akkoord gegaan met de voorwaarden van Sunweb waarin dit staat vermeld voor zover ik weet.

Wendyemmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:04

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door Wendyemmen »

Ik ben het ook eens met de fluctueerde prijzen, maar daarvan is geen sprake. Ik heb een appartement geboekt, dus is het dan niet logisch dat de prijs persoon in verhouding ligt met het aantal personen dat in het appartement verblijft? Nu betalen 2 mensen meer voor een zelfde reis. Zij zitten in plaats van met 2 personen nu mey 4 personen in een appartement!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door sprookje »

Waarom dan niet deze 2 mensen ook in een tweekamerappartement.Dan betalen jullie hetzelfde en hebben veel ruimte.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door gerland »

Wendyemmen schreef:Ik ben het ook eens met de fluctueerde prijzen, maar daarvan is geen sprake. Ik heb een appartement geboekt, dus is het dan niet logisch dat de prijs persoon in verhouding ligt met het aantal personen dat in het appartement verblijft? Nu betalen 2 mensen meer voor een zelfde reis. Zij zitten in plaats van met 2 personen nu mey 4 personen in een appartement!
Wellicht kunt u aan Sunweb voorstellen om de 2 "nieuwkomers" in plaats van 391 euro ook 551 euro te laten betalen, net als de eerste 2 personen.
Zo te zien is uw probleem dan opgelost.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Beste Wendy,

Wat U als eerste moet doen is niets aantrekken van het figuur Gerland. Deze man heeft er op een of andere manier een sinister genoegen aan om iedereen die hier aanmerkingen heeft op de reisbranche af te branden.
Dit betekent dat we met 4 personen in hetzelfde 2-kamer appartement zullen verblijven. De reis zou dan per persoon €391 kosten. Ofwel als ik de reis opnieuw zou boeken zouden we alle 4 €391 betalen
Ik neem aan dat U bedoelt dat als U de reis destijds direct voor vier personen geboekt zou hebben dat U dan 391 euro pp zou betalen? Als dat zo is is het onredelijk van Jiba om bij uw bijboeking niet tot een herberekening van het bedrag per persoon te komen. Echter U kunt dat niet eisen, maar de redelijkheid en billijkheid verlangen dat wel.
In plaats van verdere discussies met het callcenter kunt U het beste een aangetekende klachtenbrief sturen over de gang van zaken. Dan wordt de klacht behandeld door mensen die dieper over kwesties mogen buigen dan zo'n call-center doos.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door gerland »

@J.Degrelle,

Kunt u zich voorstellen dat u het ooit niet met een klagende consument eens bent als het gaat om zaken die betrekking hebben op de reiswereld?

@Wendyemmen,

Laat u zich niet op het verkeerde been zetten door de handelaar in valse hoop, J.Degrelle.
Zijn adviezen aangaande klachten over de reisbranche zijn nimmer gebaseerd op de inhoud van de klacht, noch komen ze voort uit enige kennis van zaken.
Per definitie fulmineert J.Degrelle tegen de reiswereld, ongeacht de inhoud van de kwestie. Zegt de reiswereld "zwart". dan zegt Degrelle "wit" en omgekeerd. De man wordt op dit forum dan ook volstrekt niet meer serieus genomen.
Zie zijn andere berichten over reizen, en u weet direct wat ik bedoel.

Als u hier had geklaagd dat u überhaupt moest betalen voor een reis bij Sunweb, in plaats van dat u de reis gratis kreeg, dan nog zou J.Degrelle het met u eens geweest zijn. Dat zegt genoeg.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door dia »

Ik vind dat normaal,u boekt een tweekamerapartement voor 2 personen en betaald 591 pp.Later wil u bijboeken omdat er nog 2 mensen meegaan ,die mensen betalen 391 pp u kan niet verwachten dat de hele reissom wordt aangepast omdat er toevallig nog 2 mensen meegaan.
Zo werkt dat nu éénmaal dan had u maar moeten wachten tot je zeker was of deze mensen nu wel of niet meegingen om te boeken.
U was akkoord met prijs bij boeken en nu zou u dat niet meer zijn.
Nou pech en ik zou zeggen stop met zeuern.

En voor J. Degrelle GET A LIFE en stop met janken en aanvaard je verlies sukkel!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

zonder u in het belachelijke te trekken maar vergelijk:

ik heb gisteren broccoli gekocht voor mijn eten vanavond, voor 0,39 cent voor een stronk. Nu kom ik er vandaag achter dat er nu mensen meeeten vanavond dus heb ik meer broccoli nodig. Ik ga terug naar de albert heijn en zie dat de broccoli in de aanbieding is voor 0,22 cent.
Kan dat zomaar, behoor ik dan niet die broccoli van gisteren ook tegen die prijs te krijgen? Waarom geeft albert heijn mij mijn geld van gisteren niet terug????

In een dergelijke situatie zou u het heel normaal vinden dat producten soms in de aanbieding zijn, soms niet, en soms gewoon van prijs veranderen. Zo werkt dat ook in de reisbranche. Ze mogen best iets in de aanbieding doen of op een andere tijd van boeking een andere prijs vragen. Ik denk niet dat het veel zin heeft om te gaan klagen.

Trudy

Sweetdreams21
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2010 11:10

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door Sweetdreams21 »

Hoi Wendy,

Naar mijn idee staat SunWeb in haar recht. Meestal staat het er ook bij. Bij kortingen, aanbiedingen, wijzigingen ect ect ... telt evt. voordeel niet mee voor reeds geboekte reserveringen.

Is het misschien een idee om tussen jullie vieren het bedrag gelijk te trekken. Dan betalen de 'laatkomers' iets meer, jullie iets minder. Zal in ieder geval de sfeer ten goede komen tijdens het verblijf. :roll:

Groetjes,

Sweetdreams

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ja ik zou ook zeggen:
deel de totaalprijs door 4

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Een alternatief zou ook kunnen zijn om voor die twee extra personen losse vluchten te boeken.
Gaan ze vervolgens gewoon bij jullie in het appartement. Ben je er ook zonder die rupsjes nooit genoeg van je zuurverdiende centjes te laten profiteren.

En dan vervolgens deel je de totale kosten door vier....

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door sprookje »

Alsof dat niet gecontroleerd wordt met hoeveel personen je het apartement bezet.
En dan ginder problemen krijgen en nog meer bij betalen.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Niet zo bang zijn. Dat wordt nooit gecontroleerd.
En de reismaffia vraagt erom dat we dit soort uitwegen gaan bewandelen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Sunweb reis gewijzigd, nu ineens meer betalen

Ongelezen bericht door sprookje »

En de reismaffia vraagt erom dat we dit soort uitwegen gaan bewandelen

zaagwijf/vent

Gesloten