LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon vertrektijd 23.59

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Ik heb de tijden van mijn vlucht binnen gekregen en nou blijkt het volgende het geval te zijn.

We vliegen heen van 04.00 - 09.00 (Eigenlijk 4 uur maar één uur extra door tijdsverschil)

En terug vliegen we van 23.59 - 6.20 (Dus als je tijdsverschil berekent betekent dit dat we pas om 3.20 vertrekken en niet om 23.59!!)

Mag dit zomaar? Want op deze manier hoeven ze ons schijnbaar niet nog een dag extra hotel aan te bieden? Want 23.59 valt nog op 21 juli, maar eigenlijk vertrekken we dus pas op 22 juli. Maar we zitten 21 juli de hele dag dan zonder kamer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het nou niet zo'n nette manier van doen. De vluchttijden waren helaas nog niet beschikbaar bij het boeken.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Zie het van de positieve zijde, je vakantie is een dag langer.

Hoe had je het gevonden als je in de ochtend al om 03.20 had gevlogen?

(lees maar eens het topic 8daagse reis wordt 6 daaagse reis, waar iemand zich hierover beklaagd)

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Dit doen ze wel vaker om een reden dat mensen zich dan niet vergissen op welke dag ze terug moeten vliegen. Zelfs als er al 0320 op je ticket stond, dan kreeg je ook geen extra dag hotel. Je hebt geboekt met een x aantal nachten neem ik aan. Zeker met all inclusive concept kan dit wel eens voorkomen. Zou het iets uitmaken of je nou om 2359 terug vliegt of om 0320?? . Je hebty dan toch nog steeds een volle dan gehad.

Maar anders moet je je reis maar annuleren, kan vast kosteloss als je toch niet mee eens bent.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door jolanda77 »

uw vertrek om 23.59 uur tijd verschil 1 uur dat is dan 01:00 uur uw komt aan om 06:20 nl tijd zou het niet zo zijn dat er een tussen landing word gemaakt
van een uur als je het zo berekend dan zou dat wel zo een waar kunnen
zijn dat het toestel vertrekt en in istanboel een tussen landing maakt
om welke vlucht nummer gaat het

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Ik ben ook zeker wel blij hoor dat het niet 's ochtends heel vroeg al is, dan had ik ook geklaagd. Dus van dat gene is het natuurlijk nooit goed. Daar blijven we natuurlijk ook nederlanders voor. Maar ik had hier nog nooit van gehoord dus was even benieuwd of dit zomaar kon. Omdat ik 3.20 uur wel echt laat vindt. En dus een hele dag zonder hotel zit.


Het verhaal van Jolanda lijkt me onwerkelijk. Want 23.59 duidt natuurlijk niet op 24.00, maar gewoon om het op 21 juli te houden. Als je dan uitrekent hoelaat je zou vertrekken met de aankomst tijd van 6.20 is dat 3.20.

Bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk kan ik er dus helemaal niks aan doen, helaas. ;-)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door G7 »

Hoi Lianne89

Wij nog niet zolang terug van een vakantie met Corendon ( Tjingo ) en hadden bijna hetzelfde. Laat terug i.p.v s'morgens, dus de terugweg toch nog een volle dag in het hotel kunnen doorbrengen.

Wat wij gedaan hebben, is vragen bij de receptie of je eventueel tegen een kleine vergoeding ( in ons geval €15 ) je kamer mag aanhouden, of tijdelijk een andere kamer kan krijgen. Als het hotel niet al te vol zit, doen ze daar niet moeilijk over. Mag je van alles gebruik blijven maken tot je opgehaald wordt. Althans bij All Inn.

Anders misschien een optie, om mensen die je meestal wel leert kennen in het hotel te vragen, of je de spullen tijdelijk bij hen mag doen en gebruik mag maken van hun kamer. Handdoeken zijn dan bij de receptie ( meestal ) gratis verkrijgbaar.


In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst. :wink:

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Hoi Lianne,

de voorgaande berichten kun je negeren (op die van mij voorganger na dan), je kunt hier namelijk wel iets aan doen. Alleen moet ik opmerken dat veel mensen hier op het forum de neiging hebben om degene die hier vragen
over stelt gelijk als zeur af te doen, maar dat terzijde.

Als je even naar het topic zoekt wat ik vorige week geopend heb, met de titel chartervlucht een dag te laat, zie je dat ik dezelfde situatie had met Jiba. Bij mij voorlopige tijd stond 23:55, aankomst tijd was een uur later dan de vluchtduur. Als je straks de tickets ontvangt zal hierop staan dat de tijd van je vlucht idd midden in de nacht is op de volgende dag. Jij gaat echter een overeenkomst aan voor twee bepaalde data, en de touroperator houdt zich hier nu niet aan.

Neem gewoon contact op met de touroperator zodra je de tickets hebt, en verwijs hierbij ook naar de anvr voorwaarden, waarin staat dat een chartervlucht over de hele dag geplaatst mag worden, maar dat een vlucht met een vertrektijd na middernacht toch echt op de datum van de volgende dag valt. In mijn geval heb ik binnen 4 uur een ander vluchtschema aangeboden gekregen, en kon ik kiezen of ik hiermee wel akkoord ging.

Laat graag nog even weten hoe het afgelopen is!

groeten

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Het meisje aan de telefoon bij Corendon dacht dat het een typfout was, haha!

Maar dat is het natuurlijk niet, maar de mensen die erover gingen die waren aan het vergaderen.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zarine »

Volgens de regels mag de touroperator inderdaad geen eenzijdige wijzigingen doorvoeren in uw aankomst- dan wel vertrekdatum.

In de praktijk gebeurt het wel regelmatig, maar de meeste mensen hebben er of geen bezwaar tegen, of hebben niet door dat het om een wijziging in de vertrekdatum gaat.

U heeft twee keuzes: of u zoekt een oplossing voor de hotelloze tijd of u reclameert bij de touroperator en vraagt om een ander vluchtschema. U staat in uw recht.

Fijne vakantie

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door halfje »

Hier zakt toch je broek van af!!!! De een klacht omdat ie te vroeg vertrekt en zo een dag minder denkt te hebben, en de ander klaagt weer omdat ie te laat vertrekt naar z n zin. Goeie genade zeg, wat zijn er toch een hoop zeurpieten. En dan nog zeggen, dat je de gang van zaken niet netjes vind. Het is verdorie juist supernetjes!!!!!

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Halfje als je niet hebt toe te voegen, laat dan ook gewoon niets achter.
Niemand zit namelijk op dit soort commentaar te wachten
en mijn broek zakt af van mensen zoals jij!

Dit is een forum waar je vragen kunt stellen of andere consumenten kunt
waarschuwen. Waarom gelijk degene die een vraag stelt afschrijven als zeurpiet?

Daarnaast is het nogmaals geen gezeur, want het gaat hier niet om het feit dat de vlucht vroeg of laat op de dag is, maar dat deze een dag later is dan geboekt. En het reisbureau houdt zich dus niet aan de afspraken die er gemaakt zijn. Dit weten ze zelf ook en daarom zetten ze 23:59 op het ticket, om zo de consument voor te houden dat je toch op de dag vliegt dat je hebt geboekt.

Als jij dit een superservice vindt, blijf er dan vooral van genieten en alles pikken als consument. Alleen accepteer ook dat er mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is, en niet alles accepteren.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zante »

michaelz1981 schreef:Dit doen ze wel vaker om een reden dat mensen zich dan niet vergissen op welke dag ze terug moeten vliegen. Zelfs als er al 0320 op je ticket stond, dan kreeg je ook geen extra dag hotel. Je hebt geboekt met een x aantal nachten neem ik aan. Zeker met all inclusive concept kan dit wel eens voorkomen. Zou het iets uitmaken of je nou om 2359 terug vliegt of om 0320?? . Je hebty dan toch nog steeds een volle dan gehad.

Maar anders moet je je reis maar annuleren, kan vast kosteloss als je toch niet mee eens bent.
Haha, da's een goeie. Je reis kosteloos annuleren omdat je het niet eens bent met de vliegtijden. Zeker nog nooit een reis geboekt?

Weer even terug naar de vraag; dit gebeurd bij alle touroperators. Dus als je niet de kans wilt lopen dat dit nogmaals gebeurd moet je zelf je pakketreis samen stellen.
En inderdaad, wat al eerder gezegd is; je hebt in ieder geval nog iets aan je laatste dag.

Het is ook nooit goed! :roll:

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Zante schreef:Haha, da's een goeie. Je reis kosteloos annuleren omdat je het niet eens bent met de vliegtijden. Zeker nog nooit een reis geboekt?
Nogmaals: niet annuleren omdat de vliegtijden niet bevallen, maar omdat deze simpelweg niet op de dag vallen die geboekt is, en daarom komt het reisbureau/de tour operator de overeenkomst niet na die is aangegaan.

Of het de eerste reis is die geboekt is, is absoluut niet relevant en alleen maar een poging van uw zijde om superieur te lijken. Wat ik erg jammer vind.


@Lianne89: hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heeft corendon U een nieuw vluchtschema aangeboden?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

de voorgaande berichten kun je negeren
Wie probeert er hier nu superieur te doen.... ja juist de doos.


Ben het overigens eens met de reacties dat TS nu niet zo moet zeuren, en gewoon de vlucht van 23.59 moet nemen.

Voor sommige mensen is het ook nooit goed.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

seagoing racer2 schreef:Citaat:
de voorgaande berichten kun je negeren


Wie probeert er hier nu superieur te doen.... ja juist de doos.
Dit was absoluut niet superieur, want ik schilderderde niemand af als zeurpiet, of onervaren. Alleen de meeste opmerkingen boven mij waren net als de Uwe: Zeur niet en accepteer de vlucht (die nogmaals niet om 23:59 is, maar om 3 uur snachts) u krijgt immers meer vakantie.

En dat vind ik nu net het probleem in sommige topics / bij sommige personene op dit forum, er wordt vrij snel gezegd dat degene die een vraag stelt niet moet zeuren en alles maar moet accepteren, zonder dat er echt goed naar de situatie gekeken wordt / de vraag goed gelezen wordt. Daarnaast vallen er vele opmerkingen als: dit is zeker de eerste keer dat u een reis boekt, zeker nog nooit gevlogen e.d. Terwijl degene die deze opmerking plaatst nog ongelijk heeft ook. Voorzie degene die een vraag stelt / een topic start van advies, maar laat dit soort opmerking aub achterwege!

browser
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:13

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door browser »

Als ik u was zou ik alles annuleren dan is de klacht ook opgelost. Gewoon in eigen land blijven is ook goed voor onze economie.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door lammi »

Lianne89 schreef:Ik heb de tijden van mijn vlucht binnen gekregen en nou blijkt het volgende het geval te zijn.

We vliegen heen van 04.00 - 09.00 (Eigenlijk 4 uur maar één uur extra door tijdsverschil)

En terug vliegen we van 23.59 - 6.20 (Dus als je tijdsverschil berekent betekent dit dat we pas om 3.20 vertrekken en niet om 23.59!!)

Mag dit zomaar? Want op deze manier hoeven ze ons schijnbaar niet nog een dag extra hotel aan te bieden? Want 23.59 valt nog op 21 juli, maar eigenlijk vertrekken we dus pas op 22 juli. Maar we zitten 21 juli de hele dag dan zonder kamer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het nou niet zo'n nette manier van doen. De vluchttijden waren helaas nog niet beschikbaar bij het boeken.

ik was toevallig gister nog op het reisbureau om de vakantie van dit jaar te betalen. ik weet hoelaat ik vertrek maar er werd meteen bijgezegt dat die tijden kunnen veranderen. dus mot je gewoon rekening mee houden dat er iets kan veranderen.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

lammi schreef:ik was toevallig gister nog op het reisbureau om de vakantie van dit jaar te betalen. ik weet hoelaat ik vertrek maar er werd meteen bijgezegt dat die tijden kunnen veranderen. dus mot je gewoon rekening mee houden dat er iets kan veranderen.
Chartervluchten kunnen inderdaad altijd veranderen..maar ze moeten nog steeds wel plaatsvinden op de dag dat het vertrek geboekt is!

En het gaat hier niet om een vlucht die veranderd is, maar om een trucje van de reisbureaus door 23:59 te vermelden, terwijl de vlucht eigenlijk later (en dus op de volgende dag) gepland is.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door jolanda77 »

nu wil ik niet veel zeggen maar een reisburo staat los van de tijden van een luchtvaartmatschapij en ja corendon staat hier bekent om dat ze dat doen
en er zijn ook slots en daar heeft een reisburo niets me temaken
dat beslist schiphol en niet hun en meestal zal je 23:59 alleen in de landen zien van herkomst van de toestellen zo als corendon

dus nog maals het reisburo staat los van het vliegtuig zij komen aleen maar de stoelen in en de luchtvaart maatschapij die dat er op die dag slots aan gevraagt worden

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

jolanda77 schreef:nu wil ik niet veel zeggen maar een reisburo staat los van de tijden van een luchtvaartmatschapij en ja corendon staat hier bekent om dat ze dat doen
en er zijn ook slots en daar heeft een reisburo niets me temaken
dat beslist schiphol en niet hun en meestal zal je 23:59 alleen in de landen zien van herkomst van de toestellen zo als corendon

dus nog maals het reisburo staat los van het vliegtuig zij komen aleen maar de stoelen in en de luchtvaart maatschapij die dat er op die dag slots aan gevraagt worden

Ik begrijp Uw bijdrage niet helemaal, maar volgens mij wilt U zeggen dat het reisbureau los staat van de vliegtijden en dat de luchthaven en de maatschappij degene zijn die de tijden bepalen. Dat ben ik met U eens, in zoverre dat het volgens mij wel zo is dat het reisbureau (of meerdere bureaus) een chartervlucht huren op een bepaalde datum en dus wel inspraak hebben in de vertrekdag. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Toch staat dit volkomen los van het feit dat het reisbureau een pakketreis verkoopt, waarin een aantal nachten in een bepaalde accomodatie zit, en een heen en een terugvlucht op een beepalde dag. Dat is het gene wat U boekt als reiziger, en daarover gaat U een overeenkomst aan met het reisbureau. Of er dan wel of geen vluchten zijn is een zaak voor het reisbureau en niet voor U als reiziger. Zij zijn degene die die kant van de overeenkomst zijn aangegaan, en zullen ervoor zorg dienen te dragen dat zij zich daaraan houden, of een oplossing bieden waarmee beide partijen akkoord gaan.

Gesloten