LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon vertrektijd 23.59

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door jolanda77 »

dat is nou juist de elende als je bij voor beeld morgen zou vertreken om 23:59
en dan kom je aan op de dag dat je aankomt dat is het probleem
met corendon ik zou ook een klacht neer leggen maar ik denk dat dit weinig zal uit halen om dat uw dan op de dag van de datum weer aan zult komen op schiphol
en ja nog maals corendon staat hier om bekent dat ze dat vliken

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door halfje »

dat is nou juist de elende als je bij voor beeld morgen zou vertreken om 23:59
en dan kom je aan op de dag dat je aankomt dat is het probleem
Ja dat je aankomt op de dag dat je aankomt is wel heel vervelend. :lol:

Maar verder ben en blijf ik van mening dat Corendon juist HEEL netjes handelt in deze. Ze hadden je ook niet om " 23.59" maar dezelfde dag om 3.20 kunnen laten vliegen. In feite dus een dag eerder. Dan hadden ze gewoon in hun recht gestaan. In feite heb je nu dus een extra dag vakantie, en in plaats dat TS hier blij mee is (zou ik wel zijn), wordt er weer gekeken of er niet ergens over geklaagd kan worden.

En daarbij komt ook nog eens, dat TS op de heenvlucht ook al supertijden heeft getroffen!!!

Ik persoonlijk zou blij zijn als ik deze vluchttijden had gehad.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ halfje

ik begreep al net zo weinig van de vorige post als jij :D

en dan on-topic

En het probleem is volgens mij juist dat de touroperators niet elke dag (dezelfde) vluchten hebben, denk dat ze je dan sowieso op de dag die je boekt laten vliegen. In mijn ogen hebben ze geen plekken meer, en lossen ze het zo op.

Zoals jij het stelt zou het idd ook en service kunnen zijn van Corendon, maar leg het dan ook uit aan de klant. Want er zijn gelukkig ook consumenten (waarvan ik er ook 1 was) die al bij de voorlopige tijden doorhebben dart de vluchtduur niet klopt, en hierdoor het gevoel krijgen dat de touroperator een trucje probeert uit te halen.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zante »

kooskoekedoos schreef:
jolanda77 schreef:nu wil ik niet veel zeggen maar een reisburo staat los van de tijden van een luchtvaartmatschapij en ja corendon staat hier bekent om dat ze dat doen
en er zijn ook slots en daar heeft een reisburo niets me temaken
dat beslist schiphol en niet hun en meestal zal je 23:59 alleen in de landen zien van herkomst van de toestellen zo als corendon

dus nog maals het reisburo staat los van het vliegtuig zij komen aleen maar de stoelen in en de luchtvaart maatschapij die dat er op die dag slots aan gevraagt worden

Ik begrijp Uw bijdrage niet helemaal, maar volgens mij wilt U zeggen dat het reisbureau los staat van de vliegtijden en dat de luchthaven en de maatschappij degene zijn die de tijden bepalen. Dat ben ik met U eens, in zoverre dat het volgens mij wel zo is dat het reisbureau (of meerdere bureaus) een chartervlucht huren op een bepaalde datum en dus wel inspraak hebben in de vertrekdag. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Toch staat dit volkomen los van het feit dat het reisbureau een pakketreis verkoopt, waarin een aantal nachten in een bepaalde accomodatie zit, en een heen en een terugvlucht op een beepalde dag. Dat is het gene wat U boekt als reiziger, en daarover gaat U een overeenkomst aan met het reisbureau. Of er dan wel of geen vluchten zijn is een zaak voor het reisbureau en niet voor U als reiziger. Zij zijn degene die die kant van de overeenkomst zijn aangegaan, en zullen ervoor zorg dienen te dragen dat zij zich daaraan houden, of een oplossing bieden waarmee beide partijen akkoord gaan.
Fout. Zoals algemeen bekend is, verkoopt een reisbureau reizen. Zij stellen geen reizen samen. Dat doet de reisorganisator, die kiest ervoor om 'het truucje' met de vluchten uit te halen.
Zoals eerder genoemd doen alle reisorganisatoren dit, dus het boeken van een volgende pakketreis brengt wederom dit risico met zich mee.. Maarja, om 06.00 uur 's ochtends vliegen is ook niet goed. Dan misschien toch maar een lijndienst, en dan is het probleem opgelost!

Of ben ik nu weer superieur...??

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door halfje »

Ja inderdaad, het kan natuurlijk ook zijn zoals Kooskoekedoos zegt; Dat het geen service is van Corendon, maar dat het voordeel " uit nood geboren is".

Neemt niet weg dat TS zijn/ haar handjes dicht moet knijpen met zulke vluchttijden, zowel heen als terug!

Meestal treft je dat toch echt anders!!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door sprookje »

[quote][Neemt niet weg dat TS zijn/ haar handjes dicht moet knijpen met zulke vluchttijden, zowel heen als terug!



Zijn dat dan de ideale vertrektijden?
Je vertrekt om 4 uur s'morgen twee uur vroeger op luchthaven,aankomst om 9 uur met wat geluk ben je om 10 uur in je hotel.
DOODMOE want van slapen zal die nacht niet veel in huis komen en zo heb je geen plezier aan je eerste dag.Ik heb het zelf mogen ervaren in januarie.
Je bent gewoon kapot.

Bij het naar huis gaan vertrek je om 23,59 waarschijnlijk later, aankomst rond 6 uur 'smorgen of later.
Tegen dat je thuis bent ben je weer doodmoe.
Is dat dan de bedoeling van vakantie doodmoe vertrekken en doodmoe aankomen.?

Awel merci dan moet ik toch echt gaan geloven dat Nederlanders echt wel het laastste graantje mee willen pikken,bang om iets te missen.

Voor ons zijn de iedeale vertrektijden rond de middag,ben je lekker uitgeslapen en vertrek je fris en monter.
Bij het terugkomen mogen ze mijn laastste dag gerust hebben.
Eerst lekker ontbijten en dan naar het vliegveld,vertrek je weer fris en monter.
Ik zou zeker bij het reisbureau gaan vragen voor andere vertrektijden indien mogelijk en anders kijken wat de mogelijkheden zijn en welk recht je hier als klant hebt.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ sprookje

ben het met u eens. Ik had mijn vakantie ook een vertrek uit nederland om 6 uur sochtends en een terugreis naar huis om 11 uur savonds en moet zeggen dat die twee dagen best slopend zijn. En dan had ik nog het geluk dat ik bij aankomst om 10uur 's ochtends in het hotel gelijk de kamer in kon.

De voorkeuren qua vluchttijden verschillen per persoon, er zijn denk ik ook mensen die het liefst zo lang mogelijk vakantie willen. En helaas bij chartervluchten zijn de tijden meestal s avonds laat of s ochtends vroeg, en heb je als klant geen rechten. Behalve in dit specifieke geval waarbij de terugvlucht een dag later is dan geboekt. ben daarom nog steeds benieuwd wat er uiteindelijk gebeurd is met het vluchtschema van de topic startster :)

@ Zante
Zante schreef:Of ben ik nu weer superieur...??
Nee hoor, in deze post geen verwijten of dit de eerste keer is dat men een reis boekt. Ga vooral zo door :D
Zante schreef:Zoals eerder genoemd doen alle reisorganisatoren dit, dus het boeken van een volgende pakketreis brengt wederom dit risico met zich mee..
Het argument dat alle reisorganisatoren dit doen is een populistische drogreden; Alle reisorganisatoren kunnen dit wel doen, als klant hoef je dit nog steeds niet te accepteren en sta je daarbij in je recht. Het feit dat alle reisorganisatoren dit doen, rechtvaardigt het niet.

Nogmaals: Chartervluchten kunnen over de gehele dag geplaatst worden, dit is het risico wat je neemt bij een pakketreis. (Al weten veel consumenten dit niet, maar dan moet men zich beter informeren, of een keer wel de algemene voorwaarden lezen). Op dit punt ben ik het dan ook met U eens, maar deze vluchten dienen nog wel steeds plaats te vinden op de vertrekdagen die geboekt zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@zante

een reisburo kan wel een reissamenstellen hoor,als je dat wilt! los hotel,vlucht alles wat je maar wilt,tussenstop even 3dg daar zijn enz...hoeft niet perse een pakketreis te zijn.
bij lijndiensten kan je zelf je tijden kiezen! staat de tijd je niet aan,kijk je naar andere vlucht.
bij charter uitgesloten.
koekoesdoos,heeft puur geluk gehad dat de operatour zo makkelijk was,normaal zijn ze niet zo makkelijk en staat erook in de voorwaarden op vertrek en aankomstijden hebben wij geen invloed...
was toch koekoesdoos??

het reisburo heeft geen inspraak in de tijden dat de charter vertrekt,dat bepaalde de maatschappij..klm,transavia etc etc die hebben tijden en daarom heen wordt de reis geboekt(pakketreis) of als je een losticket koopt.,dat staat al maanden van te voren vast,zoals nu staat het allang vast voor jan zeg maar.
geld ook voor een lijndienst.

een charter mag kort van te voren nog beslissen oeps het vliegtuig zit dan en dan niet vol we gooien twee vluchten in een en dan veranderd ineens je vluchttijd...kan nog wel een dag van te voren zijn.
met een lijndienst mag dat niet,dat is net een bus,diet moet heen en weer hoeveel mensen er ook in zitten...
die moet op tijd en met 1,2 of helemaal vol passagiers vertrekken.

charters balen ook altijd aan het begin van een vakantie periode dan hebben ze zeg maar een empty leg zo noemen ze dat...oftwel we brengen 250 hollanders naar?spanje en gaan leeg terug en dat is aan het einde ook weer zo...
lijndiensten niet...die blijven meestal jaar in jaar uit op het zelfde tijdstip vliegen...

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ rozemarijntje

ik heb geluk gehad dat de touroperator mij andere tijden aan kon bieden. Maar het blijft wel zo dat zodra een vlucht niet vertrekt op de data dat je deze geboekt hebt, dus de aanvang en de eind datum van de reis, je als consument in je recht staat om de tijden niet te accepteren. En dan heb ik het wel op de officieel geplande tijd, dus vertragingen uitgesloten.

Kosteloos annuleren is echter voor beide partijen op zo'n korte termijn niet prettig, daarom ben ik blij met de oplossing die Jiba bood. :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@koekedoos...ik vind het zo'n leuke naam
ja je hebt echt mzzl....maar nu ben je lekker tevreden en wanneer ga je?binnekort?
ik moet nog 6 weken wachten,ach die zijn ook zo voorbij..ik weet mijn tijden al...lijnvlucht 6;50 en 20:45 terug....
dat kan je al bij het boeken aangeven wat je wilt...en ik wilde die tijden...in die 8 dagen wil ik alles eruit halen...ik ben al niet zo snel,dus die 8 dg heb ik nodig..waarom niet zo snel moet je maar wat berichten van me lezen dan weet je waarom,als ikd at weer uitleg krijg ik weer commantaar.. :D gezondheid zeg maar

josschie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 apr 2010 12:59

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door josschie »

de tijden die op je opgeeft zijn de tijden in het land van vertrek.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@josschie

dat wil niet altijd zo zijn..soms zetten ze dat op het ticket en dan krijg je iets later te horen.de tijden zijn veranderd en dan vlieg je ineens pas om 2 of 3 uur in de nacht,om een of andere wettelijke reden zijn ze verplicht om 23.58. of 59 op te zetten dan vertrek je idd zogezegd op die dag...maar niet is minder waar in werkelijkheid...

heel veel mensen zijn er blij mee..je hebt een dag extra...maar sommige ook niet...dat is per pp verschillend...

mijn broer en schoonzus hebben het ook naar tunesie gehad..stond 23,59 op...vertrek daar maar werd 3,20...nou ja ze zaten er niet echt mee...
lekker een dag erbij ,ze hadden lux hotel waar je of een kamer bij kon boeken voor weinig of ruimtes waar je je nog kon douchen enz...

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door sprookje »

Persoonlijk vind ik dat vervelend en je bent de hele nacht in de weer.
Wij gaan ook altijd naar luxe hotels en dan kan je je kamer aanhouden voor 20 euro en dan vertrek ik nog liever.
Maar volgens mij kan je bij 3 en 4 sterren ook je kamer behouden als je maar betaald.Want daar draait het om geld.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door dia »

Wij hebben een drie * hotel gehad en daar kon je je kamer ook aanhouden de laastste dag.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd bij alle hotels,appartementen kan dat als het mogelijk is..
maar ik bedoelde eigenlijk en dat kwam er niet zo goed uit sorry..
de luxe hotels hebben meestal ruimtes waar je je dan kan opfrissen enz...
maar dat kan ook wel eens bij een 3sterren zijn hoor...ligt puur aan het hotel/appartement..

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zante »

@ Zante
Of ben ik nu weer superieur...??

Nee hoor, in deze post geen verwijten of dit de eerste keer is dat men een reis boekt. Ga vooral zo door :D

Zoals eerder genoemd doen alle reisorganisatoren dit, dus het boeken van een volgende pakketreis brengt wederom dit risico met zich mee..

Het argument dat alle reisorganisatoren dit doen is een populistische drogreden; Alle reisorganisatoren kunnen dit wel doen, als klant hoef je dit nog steeds niet te accepteren en sta je daarbij in je recht. Het feit dat alle reisorganisatoren dit doen, rechtvaardigt het niet.

Nogmaals: Chartervluchten kunnen over de gehele dag geplaatst worden, dit is het risico wat je neemt bij een pakketreis. (Al weten veel consumenten dit niet, maar dan moet men zich beter informeren, of een keer wel de algemene voorwaarden lezen). Op dit punt ben ik het dan ook met U eens, maar deze vluchten dienen nog wel steeds plaats te vinden op de vertrekdagen die geboekt zijn.
Danku. En hm, de populistische drogreden... Laten we dan de eerdere opmerking dat ik mij superieur zou voelen bestempelen als de ad hominem drogreden.

Feit - naast het feit dat alle reisorganisatoren dit doen - is dat je dus elke keer deze discussie met het reisbureau/de reisorganisator aan moet gaan als je het er niet mee eens bent. En is dat een leuk begin van de vakantie?

Ik begrijp zeker je punt wel, maar dit is gewoon zwemmen tegen de stroom in.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zante »

kooskoekedoos schreef:@ rozemarijntje

ik heb geluk gehad dat de touroperator mij andere tijden aan kon bieden. Maar het blijft wel zo dat zodra een vlucht niet vertrekt op de data dat je deze geboekt hebt, dus de aanvang en de eind datum van de reis, je als consument in je recht staat om de tijden niet te accepteren. En dan heb ik het wel op de officieel geplande tijd, dus vertragingen uitgesloten.

Kosteloos annuleren is echter voor beide partijen op zo'n korte termijn niet prettig, daarom ben ik blij met de oplossing die Jiba bood. :D
Jiba, wat een fantastische organisatie :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sprookje

idd ik snap wel wat je bedoeld,ik persoonlijk vlieg liever vroeg heen....5 uur in de ochtend ...slaap dan die middag ervoor wel...en dan terug zo rond 11 uir je hotel opgehaald worden...maar ja?we hebben het niet voor het zeggen,helaas.
alleen wat ik schreef bij de lijnvluchten heb je het in de hand..maar dat moeten de mensen wel weten.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ Zante

kijk nog iemand die verstand heeft van debatteren.

En tegen de stroom in zwemmen..als het een klein stukje is is dat niet erg:D..die twee mailtjes die ik heb moeten sturen
om een ander vlucht schema te krijgen hebben mij geen vakantiepret ontnomen. Zolang je maar goed weet wat je rechten zijn en dit ook duidelijk brengt naar de touroperator ben je meestal snel klaar.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Corendon vertrektijd 23.59

Ongelezen bericht door Zante »

kooskoekedoos schreef:@ Zante

kijk nog iemand die verstand heeft van debatteren.

En tegen de stroom in zwemmen..als het een klein stukje is is dat niet erg:D..die twee mailtjes die ik heb moeten sturen
om een ander vlucht schema te krijgen hebben mij geen vakantiepret ontnomen. Zolang je maar goed weet wat je rechten zijn en dit ook duidelijk brengt naar de touroperator ben je meestal snel klaar.
Twee mailtjes is inderdaad niet de moeite. Nu zijn ze bij Jiba sowieso erg flexibel vind ik, maargoed, op het moment dat je in je recht staat kunnen ze ook niet anders.

Gesloten