LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Chief »

kooskoekedoos schreef:@ Chief
niet alle online reisaanbieders stellen tijdens het boekingsproces de vliegtijden al beschikbaar. Jiba doet dit bijvoorbeeld niet. Om gelijk te stellen dat hier door de hele branche mee gerotzooid wordt durf ik niet te stellen.
Nou net even een fake reis geboekt bij Jiba ook hun geven vliegtijden door of hun er echt mee rommelen dat durf ik niet te beweren maar dat ze het bij corendon doen dat weet ik zeker.

Spanje - Costa Brava - Lloret de Mar - Appartementen Blanco y Negro
2-pers studio
Verblijf: Logies

--------------------------------------------------------------------------------
Vertrek za 09 okt 2010
Terugkomst di 12 okt 2010
Duur 4 dagen

--------------------------------------------------------------------------------

Rotterdam - Barcelona (Transavia) Amsterdam - Barcelona / Rotterdam (Transavia)
Rotterdam - Barcelona (Transavia)
vertrektijd heen 12:10
Barcelona - Rotterdam (Transavia)
vertrektijd terug 13:40
Eventueel getoonde vluchttijden zijn te allen tijde onder voorbehoud!


--------------------------------------------------------------------------------

Reisgezelschap wijzig

2 volwassen

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Josephien12 schreef:Zeg koekedoos, denk ff na voor je hier iets neerzet. Het gaat hier om een STRUCTURELE misstand in de reisbranche. Niet om 75 euro
Als je jezelf een beetje informeert voordat je iets boekt, dan weet je dat vluchttijden ALTIJD kunnen wijzigen.
En mag daar alsjeblieft tegen geknokt worden? Dankjewel
Josephien denk zelf even na voordat je met grote woorden komt! Allereerst had ik het persoonlijk tegen stormpje, haar verhaal staat uitgebreid beschreven in het topic wat door haar geopend is en waar je zelf ook gereageerd hebt. Mevrouw gaf daar zelf aan dat ze een extra compensatie wilde omdat ze "slechte" vluchttijden had en daardoor vakantie miste. De echte fout die D-reizen maakte is door ze opgelost dmv terugbetaling van het extra bedrag wat betaald is. De 75 euro die haar extra werd aangeboden als vergoeding sloeg mevrouw af, terwijl D-reizen volledig conform de anvr voorwaarden handelde en zij die vergoeding dus niet eens meer hoefde te geven. Zolang nog steeds in die anvr voorwaarden staat dat vluchttijden gewijzigd kunnen worden tot op het laatste moment staat D-reizen volkomen in haar recht. Dus het ging hier echt niet om de "STRUCTURELE misstanden in de reisbranche".....

En daarnaast geloof ik nog steeds niet dat een touroperator genoeg macht heeft om vluchtschema's volledig te kunnen bepalen, dat ligt denk ik nog steeds in grote mate in handen van de betreffende luchthavens en vliegtuigmaatschappijen.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is, maar het zijn dingen die je weet voordat je op vakantie gaat en je kunt je beter druk maken om dingen die er echt toe doen. Of met een concreet plan komen om hiertegen te "vechten".
Deze opmerking kreeg je overigens ook al in het vorige topic, maar hier bleef je antwoord ook uit.
Laatst gewijzigd door kooskoekedoos op 07 sep 2010 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door sprookje »

Allereerst had ik het persoonlijk tegen sprookje, haar verhaal staat uitgebreid beschreven in het topic wat door haar geopend is en waar je zelf ook gereageerd hebt.
Kun je dat even staven want ik weet hier niets over,ik heb NOOIT geschreven over slechte vluchttijden en compensatie willen.
Weet je zeker dat je het over mij hebt?

Besje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2010 21:00

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Besje »

Zoals iedereen weet heeft een 8 daagse vliegreis 7 nachten. En een 8 daagse vliegreis heeft 2 reisdagen. Zeker als men met een Turkse charter vliegt gaan er vaak twee reisdagen af. ( het vliegtuig vliegt omgekeerd, begint met vliegen vanuit Turkije dus de vlucht vanuit Nederland naar Turkije vertrekt dan meestal later op de dag en omgekeerd hetzelfde. De luchtvaartmaatschappij begint met vliegen vanuit Turkije waardoor de terugreis vaak vroeg is ). De vluchttijden bij een charter zijn ook altijd onder voorbehoud. Dit betekent dat de luchtvaartmaatschappij de tijden altijd kan wijzigen.

Alle mensen die klagen moeten eerst goed de ANVR- Reisvoorwaarden lezen. Ook zal de Geschillencommissie deze zaken niet behandelen. Vliegtijden van chartermaatschappijen zijn altijd onder voorbehoud!

De vluchttijden worden ook niet door het reisburo of de touroperator bepaald maar door de luchtvaartmaatschappijen.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Chief »

Besje schreef:De vluchttijden worden ook niet door het reisburo of de touroperator bepaald maar door de luchtvaartmaatschappijen.
Ik ben het helemaal met je eens op één punt na, er zijn wel degelijk reisbureau's die vliegtijden neer zetten om te lokken en dan heb ik het over internet. Er staan daar wel degelijk gunstige tijden bij, achteraf blijken deze totaal niet te kloppen. Als je een beetje handig ben kan je vaak zelf al zien dat er op deze tijden geen vluchten zijn.
Als voorbeeld neem ik dan toch weer Corendon, je kan daar ook een los ticket boeken, want we hebben het wel steeds over charters maar ook charters hebben vaak vaste tijden per seizoen.En zo kan je toch kijken of de tijden die staan vermeld op de website wel overeen komen met de tijden die op de website of op je ticket staan.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ sprookje: sorry, sorry ik bedoelde dat ik het persoonlijk tegen stormpje had..even de namen door elkaar gehaald, zal het nu gelijk aanpassen! Sta juist aan jouw "kant"

@besje hulde, eindelijk weer iemand die het begrijpt!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Juist ja »

Besje schreef:Zoals iedereen weet heeft een 8 daagse vliegreis 7 nachten. En een 8 daagse vliegreis heeft 2 reisdagen. Zeker als men met een Turkse charter vliegt gaan er vaak twee reisdagen af. ( het vliegtuig vliegt omgekeerd, begint met vliegen vanuit Turkije dus de vlucht vanuit Nederland naar Turkije vertrekt dan meestal later op de dag en omgekeerd hetzelfde. De luchtvaartmaatschappij begint met vliegen vanuit Turkije waardoor de terugreis vaak vroeg is ). De vluchttijden bij een charter zijn ook altijd onder voorbehoud. Dit betekent dat de luchtvaartmaatschappij de tijden altijd kan wijzigen.

Alle mensen die klagen moeten eerst goed de ANVR- Reisvoorwaarden lezen. Ook zal de Geschillencommissie deze zaken niet behandelen. Vliegtijden van chartermaatschappijen zijn altijd onder voorbehoud!

De vluchttijden worden ook niet door het reisburo of de touroperator bepaald maar door de luchtvaartmaatschappijen.

Klopt als een bus (of vliegtuig zo u wenst). Jammer alleen dat een groot deel van de klagers hier niets, maar dan ook niets van begrijpt. Er zijn al vele topics over geopend, het wordt iedere keer weer netjes uitgelegd en toch worden vaak de betreffende to's of reisbureaus geschuldigd van bedrog. Te gek voor woorden eigenlijk. Men zou eens moeten nadenken of de reisvoorwaarden erop naslaan alvorens men een reisbureau of to beschimpt.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Als je adverteert met een achtdaagse reis moet je ook een achtdaagse krijgen en niet een reis van 6 dagen met een uur extra op de heenreis en een uur extra op de terugreis.

Adverteer dan gewoon met zes dage

en kom niet zeuren over algemene voorwaarden. Wel eens gehoord over consumentenrechten?

Vroeger had je ook algemene voorwaarden die heel nadelig waren voor consumnten en die zijn ook veranderd. Zoals het :als U niet binnen vijf dagen reageert en uw ongevraagd opgestuurde aanbieding aan ons terugzend bent U automatisch voor drie jaar lid van onze boekenclub.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tuurlijk ,welkom in de echt wereld......denk dat je nog veel moet leren.
en zeg dat niet tegen mij want ik heb er voor geleerd...8 dg is incl reizen klaar uit,zijn al zoveel topics over geweest,lees eens verder

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Zante »

Josephien12 schreef:Als je adverteert met een achtdaagse reis moet je ook een achtdaagse krijgen en niet een reis van 6 dagen met een uur extra op de heenreis en een uur extra op de terugreis.

Adverteer dan gewoon met zes dage

en kom niet zeuren over algemene voorwaarden. Wel eens gehoord over consumentenrechten?

Vroeger had je ook algemene voorwaarden die heel nadelig waren voor consumnten en die zijn ook veranderd. Zoals het :als U niet binnen vijf dagen reageert en uw ongevraagd opgestuurde aanbieding aan ons terugzend bent U automatisch voor drie jaar lid van onze boekenclub.
Dit zou een goede zijn voor 'Lekker Slim!'.

Heb je er wel is over nagedacht hoe dat in de werkelijkheid zou gaan?
Mensen boeken 6 dagen, vragen die dagen vrij op werk... Dan komen er ineens nog 2 reisdagen bij (want reizen moet je sowieso, anders moet je thuis blijven) en is het dus eigenlijk een 8 (!!!) daagse reis. Dan snapt helemaal niemand het meer dus.

Neehoor, het is logisch dat in een 8daagse reis ook 2 reisdagen zijn opgenomen voor de heen- en terugreis. Hoe wil je anders op reis gaan?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Chief schreef:
Besje schreef:De vluchttijden worden ook niet door het reisburo of de touroperator bepaald maar door de luchtvaartmaatschappijen.
Ik ben het helemaal met je eens op één punt na, er zijn wel degelijk reisbureau's die vliegtijden neer zetten om te lokken en dan heb ik het over internet. Er staan daar wel degelijk gunstige tijden bij, achteraf blijken deze totaal niet te kloppen. Als je een beetje handig ben kan je vaak zelf al zien dat er op deze tijden geen vluchten zijn.
Als voorbeeld neem ik dan toch weer Corendon, je kan daar ook een los ticket boeken, want we hebben het wel steeds over charters maar ook charters hebben vaak vaste tijden per seizoen.En zo kan je toch kijken of de tijden die staan vermeld op de website wel overeen komen met de tijden die op de website of op je ticket staan.
Als je een beetje handig bent zeg je hier, en helaas dat zijn veel mensen die op internet boeken niet. Ik blijf van mening dat bewust communiceren van verkeerde vliegtijden bij boeking oplichting is, ondanks dat het mag van de anvr reisvoorwaarden. Doet mij denken aan bijv. dsb bank, je krijgt een lening met lage rente, maar zodra je het contract gesloten hebt gaan de rentes omhoog (en andersom op spaarrekeningen bij bijv. ing). Het mag allemaal, maar netjes is anders.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Pharan »

Dit zou een goede zijn voor 'Lekker Slim!'.

Heb je er wel is over nagedacht hoe dat in de werkelijkheid zou gaan?
Mensen boeken 6 dagen, vragen die dagen vrij op werk... Dan komen er ineens nog 2 reisdagen bij (want reizen moet je sowieso, anders moet je thuis blijven) en is het dus eigenlijk een 8 (!!!) daagse reis. Dan snapt helemaal niemand het meer dus.

Neehoor, het is logisch dat in een 8daagse reis ook 2 reisdagen zijn opgenomen voor de heen- en terugreis. Hoe wil je anders op reis gaan?
De reisduur wordt in Nederland in dagen weergeven in plaats van nachten. Dit is vanwege de reisverzekering, die in dagen rekent. Je wilt toch ook op je heen- en terugreis dag verzekert zijn. Bovendien heb je vanuit sommige landen een tijdsverschil. (Vanuit Curacao bijvoorbeeld: je vliegt vooruit in de tijd. Vandaar dat de complete reisduur van een vakantie daar naartoe van 7 nachten dus 9 dagen is. Maak je er 8 dagen van, dan vervalt je dekking op de reisverzekering.)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@chief
wat jij nu hebt opgezocht zijn lijnvluchten en die moeten op die tijd vliegen,naar vakantie landen zijn charters.
daar mogen en kunnen ze mee rommelen...
verder ga ik niet want je blijft bezig hier met dat uitleggen....niet aan jou hoor,maar over 8 dg en 6 dg krijgen...

neem dit..ik ga een dagje naar maastricht ik woon in rdam..hoe lang is dat rijden,weet ik het 2,5 uur?goh 5 uur van mijn dagje uit af zeg?hoe kan dat nou???????????????????????????heen en terug he....op 1 dag,goh mijn man had me toch een lekker dagje belooft?

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door berooid »

Rozemarijntje, je vergelijk gaat niet op.

Stel dat je man zegt: Heenreis is om 13.00 uur en terugreis is om 15:45 uur?

Leuk dagje Maastricht heb je dan.
Officieel klopt het wel, maar je bent gewoon belazerd.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Juist ja »

berooid schreef:Rozemarijntje, je vergelijk gaat niet op.

Stel dat je man zegt: Heenreis is om 13.00 uur en terugreis is om 15:45 uur?

Leuk dagje Maastricht heb je dan.
Officieel klopt het wel, maar je bent gewoon belazerd.
Dit slaat ook nergens op. De oplossing voor die vluchttijden is echt heeeeeel simpel en heb ik al een paar keer aangedragen: boek een losse lijndienstvlucht en losse accommodatie. Transfer via een taxi en je hoeft nooit meer te klagen over vluchttijden............


...................maar ja, dan ben je stukken duurder uit en we blijven wel Hollanders natuurlijk. Dus liever dan toch een pakketreis boeken (met alle ANVR Voorwaarden die daarbij horen) en dan achteraf gaan klagen over de vluchttijden......tsja......

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door G7 »

Juist ja schreef:
berooid schreef:Rozemarijntje, je vergelijk gaat niet op.

Stel dat je man zegt: Heenreis is om 13.00 uur en terugreis is om 15:45 uur?

Leuk dagje Maastricht heb je dan.
Officieel klopt het wel, maar je bent gewoon belazerd.
Dit slaat ook nergens op. De oplossing voor die vluchttijden is echt heeeeeel simpel en heb ik al een paar keer aangedragen: boek een losse lijndienstvlucht en losse accommodatie. Transfer via een taxi en je hoeft nooit meer te klagen over vluchttijden............


...................maar ja, dan ben je stukken duurder uit en we blijven wel Hollanders natuurlijk. Dus liever dan toch een pakketreis boeken (met alle ANVR Voorwaarden die daarbij horen) en dan achteraf gaan klagen over de vluchttijden......tsja......
Toch is het zelf thuis via het internet heel goed te doen. Afgelopen najaar een aanbieding Transavia geboekt. ( dagen en tijden kan je zelf uitzoeken ) hotelletje erbij gezocht , shutllebus ( retour) van hieruit geregeld en we zaten voor € 525 met 2 personen, heerlijk een weekje in een 3 * V.P. in Spanje. Het kan dus echt wel, maar je moet er wel even zelf wat voor doen vanuit je luie stoel achter de pc. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7 schreef:
Juist ja schreef:
berooid schreef:Rozemarijntje, je vergelijk gaat niet op.

Stel dat je man zegt: Heenreis is om 13.00 uur en terugreis is om 15:45 uur?

Leuk dagje Maastricht heb je dan.
Officieel klopt het wel, maar je bent gewoon belazerd.
Dit slaat ook nergens op. De oplossing voor die vluchttijden is echt heeeeeel simpel en heb ik al een paar keer aangedragen: boek een losse lijndienstvlucht en losse accommodatie. Transfer via een taxi en je hoeft nooit meer te klagen over vluchttijden...............................maar ja, dan ben je stukken duurder uit en we blijven wel Hollanders natuurlijk. Dus liever dan toch een pakketreis boeken (met alle ANVR Voorwaarden die daarbij horen) en dan achteraf gaan klagen over de vluchttijden......tsja......
Toch is het zelf thuis via het internet heel goed te doen. Afgelopen najaar een aanbieding Transavia geboekt. ( dagen en tijden kan je zelf uitzoeken ) hotelletje erbij gezocht , shutllebus ( retour) van hieruit geregeld en we zaten voor € 525 met 2 personen, heerlijk een weekje in een 3 * V.P. in Spanje. Het kan dus echt wel, maar je moet er wel even zelf wat voor doen vanuit je luie stoel achter de pc. :lol:
Transavia is eveneens een charter mij , ook zij passen hun vliegtijden aan, ik praat nog niet eens over de vele overboekingen bij Transavia, 1* E 20 pp bij betaald voor Transavia vertrek via Eindhoven, realiteit via Maastricht vertrokken met Corendon, met als kreet OVERMACHT en de E 20,- pp waren foetsie incl de halve dag extra reistijd, ook wij boeken vanuit de luie stoel achter de pc, verder liggen wij er niet wakker van :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik bedoelde had ik niet gezegd met de auto.
maar transavia doet ook lijnvluchten

en idd even goed opletten enz...en goed opletten kan een hoop schelen.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door berooid »

Juist ja schreef:
berooid schreef:Rozemarijntje, je vergelijk gaat niet op.

Stel dat je man zegt: Heenreis is om 13.00 uur en terugreis is om 15:45 uur?

Leuk dagje Maastricht heb je dan.
Officieel klopt het wel, maar je bent gewoon belazerd.
Dit slaat ook nergens op. De oplossing voor die vluchttijden is echt heeeeeel simpel en heb ik al een paar keer aangedragen: boek een losse lijndienstvlucht en losse accommodatie. Transfer via een taxi en je hoeft nooit meer te klagen over vluchttijden............


...................maar ja, dan ben je stukken duurder uit en we blijven wel Hollanders natuurlijk. Dus liever dan toch een pakketreis boeken (met alle ANVR Voorwaarden die daarbij horen) en dan achteraf gaan klagen over de vluchttijden......tsja......
Er zijn altijd mensen die dom roepen "het slaat nergens op" of "wat een onzin" en met hetzelfde afgezaagse geblaat weer verder gaan, net als een ouwe grammofoonplaat die constant in dezelfde groef blijft hangen.

Er moet eens in de reiswereld duidelijke taal worden gesproken dan weet je waar je aan toe bent.

Nog meer reisbrancheverlakkerij:
3 daagse cruise naar Engeland....
dag 1: vertrek om 22.00 uur dag 3 terugkomst om 06.00 uur

leuke geprijsde vakanties. Kijk je verlekkerd op de site, blijken dit soort vanaf prijzen niet reeel, de werkelijke prijzen zijn soms tot het dubbele.
Waarom dan niet adverteren met prijzen TOT......?

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door morundo »

Voor mij is duidelijke,mensen willen weg en dan voor zo weinig mogelijke geld.
Hoe meer je kan eruit halen is beter.Er staat duidelijke altijd 8 dagen reis inclusief vliereis.

Gesloten