LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Siebrand 317
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 21:06

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Siebrand 317 »

Mijn ouders zijn ook een contract met Anfi aangegaan. 5 weken voor plm. € 5000,00, twee weken te besteden in één van de Anfi resorts op Gran canaria en drie weken wereldwijd.

Mijn ouders zijn net als vele andere gedupeerden overgehaald door een aantal gladde veel te amicale Nederlanders die zich eigenlijk zouden moeten schamen dat ze dergelijk werk doen.

Hoe gaan ze te werk?:
1. Ze laten je eerst alles zien, gratis drankje, gratis taxi, een complete tentoonstellingskamer van louter tevreden gasten, de meest luxe accomodaties en ga zo maar door.
2. Ze vertellen je allerlei persoonlijke verhalen over bijvoorbeeld het moeilijk hebben met het krijgen van een tweede kind of het arme milieu waaruit ze kwamen en proberen zo een vertrouwensband te creëren.
3. Ze doen je een 'prachtig' aanbod dat je eigenlijk niet kan weigeren. Ze doen zich daarbij voorbij als je persoonlijke manager die alles voor je regelt en die je altijd kunt bereiken. Je tekent uiteindelijk een contract en mocht je vragen hebben dan kan je altijd bellen met je persoonlijke manager Luc, Björn Harry of Sandy die je inmiddels van haver tot gort denkt te kennen omdat ze hun diepste geheimen en privé sores met je hebben gedeeld.

Hoe pakt het uit?:
1. Laat ik met het positieve aspecten beginnen. De Anfi Resorts zijn geweldig. Luxe tip top verzorgde kamers, prachtige balkons, vriendelijk personeel, mooie zwembaden en alles keurig schoon.
2. De eerste twee weken boeken op Anfi del Mar verliep vlekkeloos en mijn ouders hadden aldaar een prima vakantie. Daarna ging het mis...
3. Toen mijn ouders de overige drie weken wilden boeken was er NOOIT iets beschikbaar en als er iets beschikbaar was dan ging het om louche 2/3-sterren-accomodaties terwijl bij het aangaan van het contract duidelijk was gezegd dat het ALTIJD 5-sterren-accomodaties zouden zijn.
4. Uiteindelijk beklag gedaan bij Anfi en je 'persoonlijke manager' die... je raad het al, nooit meer iets van zich laten horen. Uiteindelijk verwijzen ze je naar vage boekingscodes die zogenaamd aan je gestuurd zouden zijn en raden ze je aan het nog een keer te proberen. Feit is dat het simpelweg nooit lukt iets van vergelijkbare kwaliteit te vinden!
5. Vervolgens een brief gestuurd naar Anfi en hen erop gewezen dat zij toerekenbaar te kort schieten doordat er geen passend aanbod is dat voldoet aan de overeenkomst. Uiteraard geen enkele reactie.
6. Na vele malen proberen uiteindelijk je persoonlijke manager telefonisch gesproken. Die blijkt zich jou dan niet meer zo goed te herinneren als jij dacht. Hij probeert je af te schepen met codes en websites maar als je hem vraagt het persoonlijk voor je te regelen blijkt dat ineens heel moeilijk. Waarom zou hij ook nog moeite voor je doen? Hij heeft zijn provisie immers al ontvangen toen je het contract tekende.

Hoe liep het af?:
Uiteindelijk hebben mijn ouders in plaats van drie weken wereldwijd nog drie weken op Anfi Tauro geboekt. Dit was uiteraard niet conform overeenkomst maar mijn ouders hadden de hoop al opgegeven dat zij ooit nog een deel van de aankoopsom zouden terugkrijgen vanwege de gepleegde wanprestatie.

Anfi Tauro is een nieuw en lux complex. Probleem is wel dat er bijna uitgestorven is, het afgelegen en niet aan zee ligt en er behalve golf niets te doen is. Mijn ouders voelden er weinig voor hier drie weken te zitten en namen weer contact op met de persoonlijke manager Luc. Mijn ouders mochten van de drie weken de middelste naar Anfi del Mar (waar wel veel te doen is) en Luc zou ervoor zorgen dat ze daar ook de laatste week konden blijven.

Van Luc werd niets meer vernomen en daarom hebben mijn ouders hem zelf maar weer gebeld. Hij kon zijn toezegging van een paar dagen geleden niet meer herinneren maar dat kwam omdat zijn partner met wie hij 20 jaar was getrouwd een half jaar was overleden. Hoewel je als onschuldige consument dan al vaak niet meer op je strepen durft te staan mag je er oprecht aan twijfelen of dit wel 100% de waarheid is. De eerdere manager Harry had namelijk ook al maanden niets van zich laten horen omdat hij ineens vijf tumoren bleek te hebben en ook uit de verhalen van andere gedupeerden bleek dat de persoonlijke managers toch wel erg vaak iets ergs was overkomen waardoor ze je waren vergeten.

Uiteindelijk moesten mijn ouders na een week Anfi del Mar weer terug naar Anfi Tauro

Conclusie:
Met Anfi als vakantieverblijf is niets mis. Het enige probleem zijn de geraffineerde verkopers die je op een geraffineerde manier geld afhandig maken en zich doof houden op het moment dat je een klacht hebt maar al wel hebt betaald. Ze scheppen een valse vertrouwensband en proberen in te spelen op je gevoel. Op het moment dat je een boze klacht hebben ze een erge ziekte of is hen iets anders vreselijks overkomen en proberen ze je op deze manier af te schepen.

Mijn advies:
ga NOOIT met deze oplichters in zee!!

clubhunter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:42

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door clubhunter »

Dit verhaal is weer eens illustratief voor de onoirbare handelswijze van Anfi.
Als ze je centen eenmaal binnen hebben, kun je lang wachten op enig adequate service. Je krijgt gewoon niet waar je recht op hebt.
Over recht gesproken: Ondanks de in begin 2011 van kracht geworden Europese timeshare wetgeving gaat Anfi gewoon door met het overrompelen en misleiden van argeloze vakantiegangers. Er wordt nog steeds niet gewezen op afkoelingsperiode, onrechtmatige aanbetalingen aangenomen enz.
De verhalen en ervaringen zijn inmiddels legio, zie http://timesharesprookjeofnachtmerrie.info/
De politiek en de rechterlijke macht staan de kant en kijken lijdzaam toe. Er is tot op heden geen enkele instantie waarbij gedupeerden daadwerkelijkterecht kunnen. Het ECC blijkt ook een wassen neus en heeft geen enkele rechtsgrond. Wanneer wordt er eens een (europees) instituut in het leven geroepen die deze piraten wel gerechtelijk kan en wil aanpakken. :evil:

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

Zoveel maanden en vele emails verder, met verschillende personen, is er nog steeds geen oplossing. Mbt. de vakantie in Fuerteventura is er een aanbod gedaan, om twee weken naar Anfi Tauro te komen, waarvan één week gratis. Aardig aanbod, maar dan kost het weer geld en dat was niet de bedoeling. We hebben om hulp gevraagd mbt het boeken van de cruise, zoals beloofd, maar ze worden aan hun lot over gelaten. Als iemand nog durft te beweren dat dit geen oplichting is...., ze zijn gewoon hun centen kwijt!

patjed
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:47

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door patjed »

Ook wij zijn 14 augustus bij Anfi geweest op Gran Canaria. We hebben hier inderdaad een handtekening gezet onder het contract voor een bedrag van 4300,- euro. Eenmaal terug bij ons eigen resort tikte ook ik Anfi in op internet. Daar werd ik niet vrolijk van. Zoveel negatieve berichten over oplichting wel of niet. Kortom die nacht geen oog dicht gedaan. Ik dacht wat nu. Op naar de receptie van het hotel. Zij hebben ons uitstekend geholpen en gaven mij wat tips om het contract op te zeggen. Welke stappen heb ik uitgevoerd.
0) De creditkaart waarmee betaald was, geblokkeerd ( Vanwege meldingen dubbel afschrijving op internet) Want er was idd twee keer gevraagd om pincode.
1) Email gestuurd naar ANFI met een cc naar de contactpersoon die ons de rondleiding heeft gegeven. Die hadden we van hem gekregen. ( Zonder te denken dat zal wel een nep adres zijn, gewoon gestuurd) Die zelfde mail heb ik via de receptie kunnen uitprinten.
2) De personenen die het contract getekend hebben, hebben ook de brief getekend.
3) Deze brief aangetekend verstuurd op Gran Canaria richting Anfi.
4) een mail gestuurd naar de O.M.I.C ( consumentenbond van Gran Canaria) Ik kon niet meer persoonlijk langs gaan, omdat het zaterdag was en wij zondag vertrokken.
5) Een fax gestuurd kopie brief naar de O.M.I.C.
6) Zondag ochtend, net voor vertrek kreeg ik telefooon van Anfi. Zij legde mij de vervolg procedure uit.
7 ) Eenmaal thuis, had ik reeds een reactie van O.M.I.C. Zij vertelde dat het opzeggen binnen 10 dagen geen probleem was. De fax die ik naar huis gestuurd had hebben zijn doorgezet naar ANFI.
8 ) Ik kreeg wederom telefoon van ANFI dat het proces beeindingsovereenkomst werd gestart.
9) Plots kreeg ik het verzoek IBannr en code door te geven om het gestortte bedrag terug te krijgen. Dit heb ik via O.M.I.C doorgegeven aan ANFI.
10) Plots stond het bedrag op mijn rekening, nog voordat de creditkaart belast was.
11) Kreeg bevestiging dat alles wat ontbonden

Eind goed al goed. Maar dit alles moet wel binnen 10 dagen gebeuren en let op als je in gran canaria aangetekend verstuurt kan het in het in de taal waarin je de contracten hebt ontvangen. Als je vanuit nederland verstuurt moet het in het spaans. ( Schijnt gerechtelijk zo te zijn)

SanderF.
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2011 00:22

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door SanderF. »

Terug van vakantie van Gran Canaria toch maar even Anfi gegoogled..
Ook wij hadden de dagprijs gewonnen volgens 2 duitse dames bij de ingang naar het strand van playa del ingles.
Een bedrag van 600,- een sony videocam, of een DVD speler.
Vol argwaan toch maar in de taxi gestapt, en jawel hartelijk begroet op Anfi del mar door een jonge dame, die vervolgens een jonge tukker inschakelde voor het beantwoorden van een aantal standaard vragen.
De vlaming die ons verder rondleidde was vriendelijk en liet ons de prachtigste appartementen zien. Vervolgens na anderhalf uur op ons ingepraat te hebben verscheen zijn collega met de calculator en een map met contracten. Natuurlijk niets getekend tot grote verontwaardiging van de beide heren, die nu plots niet zo vriendelijk meer waren en ons de fantastische DVD speler in een tasje maar meegaven.. inkoop plus minus 5 euro..
Allemaal heel aantrekkelijk, maar ben blij dat we niets getekend hebben!

irmasammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:24

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door irmasammy »

Rensbroks

Je wordt hier altijd zo voor gewaarschuwd .om niet op in te gaan .
Wordt in de bus al vertelt dus een beetje een raar verhaal,om daar toch mee mee te gaan.

rensbroks
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2010 13:55

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door rensbroks »

irmasammy schreef:Rensbroks

Je wordt hier altijd zo voor gewaarschuwd .om niet op in te gaan .
Wordt in de bus al vertelt dus een beetje een raar verhaal,om daar toch mee mee te gaan.
Dat was nu juist het probleem, er werd door Neckerman niet gewaarschuwd (toen in iedergeval niet) het werd juist gepromoot. Toen we de eerste dag een bijeenkomst van Neckerman hadden, was er zelf iemand van Anfi die een presentatie hield hierover. Er werd in die presentatie natuurlijk niet precies verteld hoe het zat, alleen het mooie strand en hotel werd uitgebreid geshowd, er werd verteld dat je gratis op “excursie” kon naar dit hotel / strand. En ik ben dit onderwerp begonnen om juist mensen nog extra te waarschuwen, dus weet niet wat je probleem nu is…

SanderF.
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2011 00:22

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door SanderF. »

nou moet ik zeggen dat ik normaal gesproken hier nooit en te nimmer op in zou gaan... maar die lui zijn zo gewiekst dat ze zelfs deze broodnuchtere tukker in die taxi hebben weten te kletsen.

irmasammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:24

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door irmasammy »

Rensbroks ,mijn probleem is het niet ,maar blijf het erg dom vinden van de mensen die daar in trappen ,internet staat er vol mee je wordt overal gewaarschuwd ,en nog mee gaan en tekenen ,kan ik niet begrijpen.

Chanul
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:19

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Chanul »

Hallo,

Ik reageer ook op Anfi gebeuren Gran Canaria . Wij hebben ons dus wel laten overhalen en contract getekend. laten overhalen door een charmante belgische man, die ons vertelde alles was mogelijk. En zijn telefoonnummer en zijn prive email adres gaf.
Nu komt het op boeken aan en het lijkt erop dat dat dus niet gaat lukken.
Inderdaad de Resorts zijn prachtig. Maar het gevoel wat ik er nu van heb is dus echt niet meer de scandinavische cultuur.

Ik heb er een heel slecht gevoel over.

Ga ook maar proberen om onder contract uit te komen.

gr

BvdBerg3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2011 10:05

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door BvdBerg3 »

Hallo allemaal,
Toen ik alle forums hier op Radar las na thuiskomst van Gran Canaria schrok ik wel even zeg! Ook ik heb de Anfi Voyager aangeschaft bij Anfi. Dus ik heb gelijk opgebeld naar hun en mijn angst geuit. Gelukkig ben ik gerustgesteld, het is absoluut geen Timeshare (staat overigens ook in de afspraken vermeld) en ik kon gelijk mijn reservering maken (al voor betaling), een preboeking wordt dat genoemd. De vriendelijke dame gaf aan het inderdaad druk is in schoolvakanties en dat je dan wel op tijd moet reserveren. Inmiddels ben ik 2 weken in Anfi geweest met mijn gezin (Club Monte Anfi) en heb een geweldige tijd gehad. Tijdens deze twee weken werdt er een nieuw aanbod gedaan, maar toen ik aangaf hier niet in geinteresseerd te zijn werd ik ook met rust gelaten. Nu staan er inmiddels ook 2 weken naar Portugal gepland en ben ik nog op zoek naar een mooie bestemming voor de laatste week.
Een ieder die de Anfi Voyager heeft aangeschaft zou ik willen aanraden om contact op te nemen met Berber (contractenafdeling), zij kan je precies uitleggen hoe het in zijn werk gaat en al voor betaling een reservering maken.
Mvg Bob van den Berg.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door newmikey »

"You can lead a horse to water but you cannot make him drink"

Verbijsterend om te lezen dat mensen zich nog steeds laten overbluffen door dit soort verkooptechnieken, na tientallen jaren van consumentenprogramma's en waarschuwingen alsmede ervaringen van gedupeerden.

Het is als met alle verkoop onder druk, of het nu timeshare is, vakanties, telefoonabonnementen, pannensets, voedingssuplementen of krantenabonnementen: niet doen, nooit doen!

Alles wat je denkt dat je zou willen aanschaffen is tegenwoordig in winkels en op websites beschikbaar. Zo kan je prijs, kwaliteit en voorwaarden op je gemak vergelijken. Ook vermijdt je het kopen van dingen waarvan je achteraf niet weet waar je ze eigenlijk voor nodig had. Er zit toch een hoofd op je schouders? Gebruik het dan! Prent dit woord in je hoofd:

TANSTAAFL (There ain't no such thing as a free lunch) ofwel je krijgt NOOIT iets voor niets!

Zeg nu zelf: had je die 4 of 5 duizend Euro wel uitgegeven als je daar thuis, achter de PC, rustig over had nagedacht? Nee toch?

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

Beetje makkelijk om mensen te veroordelen die hier ingetrapt zijn. Mijn ouders, op leeftijd, (geen internetgebruikers) zijn er 'ingetrapt.' Mijn vader had nog nog argwaan, maar zijn vrouw, die te lief is voor deze wereld en in niemand kwaad ziet, was erg enthousiast. Bij thuiskomst heb ik haar ook niet kunnen overtuigen dat het niet in de haak was.
Hier kwam ze pas twee jaar later achter. Want zoals eerder verteld, de eerste vakantie in Anfi zelf is fantastisch. De 2e vakantie kan niet zoals beloofd wereldwijd in een Anfi resort naar keuze (ook niet buiten schoolvakanties), dus kom je in benedenmaats resort terecht. En als je de cruise wilt boeken, geeft niemand thuis....
Ik heb wel nog steeds contact hierover met Anfi (al zes maanden inmiddels) en ze beloven met een oplossing te komen. Ik ben benieuwd. Mocht het goed aflopen zal ik dat hier ook melden!

hansencorine
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2011 12:58

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door hansencorine »

De 1e dag werden we in Playa del Ingles al gestrikt!. Wij zijn in de taxi gestapt naar Amfi. Ik had een T-shirt gewonnen en mijn vrouw een vakantie/euro 600 of een filmcamera. De dame zag dat wij wat ongeloofwardig keken en pakte nog wat loten en nergens deze hoofdprijs! Dit kraslot zou bij aankomst en na de presentatie van 90 minuten worden open gekrast om te zien welke prijs gewonnen was. Door de dame werd ingefluisterd dat we moesten meedoen met de 90 minuten, zodat zij haar gage kreeg en dat we moesten zeggen dat we geen creditcard bij ons hadden als ze daar naar vroegen! Daar aangekomen een drankje gekregen met een Golfkarretje rondgereden en de presentatie gezien en rondgeleid door mooi hotel, inderdaad naar mijn idee iets te rustig. Ik had zoiets van dat dit niet rendabel zou zijn en dat wellicht hierom een grotere bezettingsgraad gewenst was, vandaar deze manier van benadering. Het hotel ligt wel iets vh drukke strand, maar je kan met een busje heen en terug. Deze kant vh eiland is wel lekker beschut en warmer. Voor golfers ideaal lijkt me. Er werd ons verteld dat het niet om timeshare ging maar om 5 weken vakantie in 3 jaar te boeken. De exacte prijs weet ik niet precies maar omdat we ervan afzagen werd ons twee weken Amfi aangeboden en een week elders op Fuerteventura of Tenerife met update naar 5 sterren voor euro 2000. Ook na wat doorvragen werd er niet meer van de prijs afgehaald. De vliegreis moet je inderdaad zelf betalen maar toegezegd werd dat de transfer van hotel naar vliegveld zou worden geregeld. Omdat we volharden niet in te gaan op alle aanbiedingen werd ons ook de mogelijkheid geboden diezelfde week erop terug te komen. Alles bij elkaar ruim 4 uur doorgebracht weinig te drinken gekregen en geen eten. Daarna naar het strand gegaan met het gratis busje en vandaar uit met het gekregen taxibonnetje terug naar Maspalomas. ) taxi vv euro 50. Omdat deze manier van vakantie houden voor ons te veel verplichtingen en wat mij betreft te veel onzekerheden geeft hebben we ervan afgezien. De planning om heel het complex af te bouwen zou plusminus 2025 worden. Gelet op de recessie, het onroerend goed in Spanje en de verhalen over faillissementen is het de vraag of je met deze vakantieclub in zee moet gaan. Het T shirt heb ik gekregen en mijn vrouw de gratis 3sterren vakantie, maar daar zat dan wel weer die verplichte 90 minuten presentatie bij!!! De euro 600 of de filmcamera zal waarschijnlijk er wel nooit uitgaan want zo werd ons verteld wij zijn tenslotte een vakantie club!

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

Jammer dat deze praktijken door blijven gaan.
Ik kan inmiddels wel melden, dat na ellenlang mailverkeer, vanaf april 2011, er eindelijk actie is ondernomen vanuit Anfi. Ipv de cruise is een week Anfi aangeboden, met een extra week (waar ik nog wel extra mijn best voor heb gedaan) ter compensatie voor al het ongemak.
Eerlijk is eerlijk, dit moet ik dan ook vermelden.

hansencorine
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2011 12:58

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door hansencorine »

Wij hebben de vakantie voucher geactiveerd. Om de vakantie accommodatie te reserveren wordt een kleine bijdrage gevraagd om serieuze boekingen te krijgen zodat appartementen niet leeg blijven staan als men niet komt opdagen. De kleine bijdrage is euro 99. Toch wel vreemd een vakantie winnen en om die dan te krijgen eerst euro 99 betalen. Wel krijg je dan een tegoedbon voor ontbijt tijdens de hele vakantie of voor € 100 drankjes aan de bar. wordt vervolgd...

lucgc
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 17:06

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door lucgc »

Geachte naamloze Siebrand 317,

Mijn naam is Luc Vansonhoven, ik durf mijn naam wel te vermelden omdat ik recht in mijn schoenen sta, ik werk reeds 9 jaar voor de Anfi Group.
Ik wil hier reageren omdat u mij rechtstreeks aanvalt.
Op 3 november 2011 na een relatie van 20 jaar en 4 jaar huwelijk is mijn partner inderdaad plots overleden.
U heeft gelukkig zoiets nog niet moeten meemaken, anders zou u wel met meer respect reageren in plaats van mij een oplichter of mijn verdriet privé sores te noemen.
U zegt zelf dat ik het beste voor uw ouders heb gedaan door de overige 3 weken binnen Anfi te boeken, ook al was dat niet conform de overeenkomst.
Daarna heb ik hen naar een voor uw ouders mooier Resort verhuist, niet tegenstaande ons Resort in Tauro het nieuwste en mooiste is en er busjes naar het strand en de andere Resorts op en af rijden.
Dat ik niet iedereen onmiddellijk herinner via de telefoon is wel logisch, de Anfi Group heeft meer dan 34.000 leden.
Dat men niet altijd in het gewenste Resort terecht kan heeft vooral met de tijd van boeking te maken.
Ook in een gewoon reisagentschap kan men 3 maanden op voorhand niet altijd in het gewenste Hotel of Resort terecht.
Vergeet niet dat wij één van de mooiste Resorts van Europa zijn en dus erg gegeerd, dit telt ook voor de andere 5 sterren Resorts wereldwijd.
Beste naamloze de Anfi Group bestaat reeds 20 jaar en heeft meer dan 34.000 leden, men kan helaas niet voor iedereen goed doen, er zijn altijd mensen die moeten zeuren.
Wij zouden niet zoveel vaste leden hebben die alle jaren terugkomen sommige meerdere weken per jaar als wij oplichters zouden zijn.
Ik zal met uw woorden eindigen "De Anfi Resorts zijn geweldig, Luxe tip top verzorgde kamers, prachtige balkons, vriendelijk personeel, mooie zwembaden en alles keurig schoon"

zonnige groetjes,

Luc Vansonhoven
(NIET manager)
Anfi Group

hmbj
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:29

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door hmbj »

Oplichting ANFI EMERALD CLUB PLANTA BAJA (VIAJES AMADORES)

Wij ( man,vrouw en 2 kinderen ) zijn vorige week voor de tweede keer naar Gran Canaria op vakantie geweest. Prachtig eiland, mooie stranden.
Op een middag liepen we naar het strand van Playa da Ingles
Daar kregen we een kraskaartje aangeboden wat altijd een prijs gaf, het was een natuurlijk een vriendelijk man, licht getint met vele pigment vlekken, hij stelde zich voor als BILLY
Deze werden aangeboden ter promotie voor een gedeelte van Gran Canaria dat minder bekent was bij de toeristen en gepromoot moest worden. Puerto Rico, mooie stranden met geen wind….
De kinderen wonnen een T Shirt en mijn vrouw had de hoofdprijs te weten € 500.- een fotocamera of een DVD-speler, die was er volgens hem net gewonnen door een ander gezin, dus daar kwam een week vakantie voor in de plaats

We zouden met een taxi naar een mooi strand gebracht worden daar moesten we de krasloten inleveren en dan kregen de kinderen een shirt van NECKERMANN..!!! (RAAR) met een baseball -cap.
Op plaats van bestemming aangekomen werden we vriendelijk ontvangen het was alleen niet de bestemming die ons was beloofd maar we kwamen uit op een prachtige omgeving, een golf terrein

Wij nog niets in de gaten en door een vriendelijk vrouw werden we ontvangen, en al snel kwam er een vriendelijke man, DIDIER (DJ)met een Vlaams accent, volgens zeggen kwam uit Oostende,en na een praatje bleek hij familie vlakbij ons te hebben wonen, hij was in de zomerperiode werkzaam in Griekenland en in de wintermaanden in Puerto Rico
Al lopend naar het hotel ANFI EMERALD CLUB PIANTE BAJA, genoten wij van het uitzicht en een praatje, daar aangekomen kregen we een rondleiding, een drankje en kregen we de kamer te zien, tja wie wil daar niet zijn vakantie door brengen, prachtig natuurlijk..

Na afloop werden we voorgesteld aan een Nederlands sprekende man MARK die een voorstel deed voor 5 weken vakantie waarvan er 2 bij Anfi moesten worden opgenomen en de andere 3 weken bij een van hotelketen RCI, plus een bon voor een cruise waarvan de 2e persoon gratis mee kan ook van RCI

We werden helemaal ingepalmd door deze 2 ( Nederlandse) mensen hoezo niet onder druk zetten je word gewoon gebrainstormd, daar we de plannen hebben om rond de kerst nog eens terug te gaan naar Gran Canaria.

Na het afwerken van de formaliteiten, wij dachten volledig te zijn geïnformeerd achteraf is ons niks verteld over een afkoelingsperiode (annulering) kwam hij met de mededeling dat we het bedrag in drie verschillende opties konden betalen, dit vonden wij al vreemd, er hadden toen al alarmbelletjes moeten gaan rinkelen, maar ach het was zo prachtig, dus uiteindelijk toch 1000,- aan betaald
Toen werd er aangeboden om de dag af te sluiten , een taxi die ons naar het strand en de boulevard zou brengen, plus een bon voor taxi terug naar onze eigen bestemming.

Om verder een lang verhaal kort te maken, ik heb die nacht niet geslapen om dat ik me voor de gek heb laten houden door deze mensen.
Na enkele dagen bij thuiskomst ben ik op internet gaan zoeken naar informatie en kwam allerlei berichten over ANFI tegen.

Ik had er buikpijn van heb weer een nacht niet geslapen, ik heb ANFI een mail gestuurd dat ik het contract wilde ontbinden, dat zij geen recht hadden om geld te innen (volgens de Spaanse wet zelfs verboden) en ben verder rond gaan kijken op internet wie ons kon helpen om het contract te ontbinden, uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Stichting TeCiN (Timeshare en Consument in Nederland) [email protected]. en gemeld dat we iets doms hebben gedaan
Na een uitgebreide reactie (mail) hebben we actie ondernomen, nu hopen we op een goede afloop.
Het rare is dat je denkt dat zoiets je nooit zal overkomen maar dat sommige mensen je toch in zo´n valkuil kunnen lokken.
Ik ben er echt goed ziek van, durf het niet in mijn omgeving te vertellen, hoe kan het toch dat deze mensen zo kunnen werken, stelletje oplichters, je zou toch geen nacht goed kunnen slapen door hetgeen wat je ons, en alle mensen aan doet..
Dank zij TeCin die ons naar de juiste wegen heeft gebracht hebben tot vandaag de helft al terug mogen ontvangen van het bedrag wat wij onterecht hebben aanbetaald...er is weer contact gemaakt met instanties en het buro van ANFI EMERALD CLUB PLANTA BAJA (VIAJES AMADORES) in de hoop de andere helft terug te krijgen.....wij vinden het oh zo jammer dat deze prachtige vakantie alleen op deze manier te boeken is....waarom kan het niet zonder oplichterij.....!!!!

een groet van ons, mensen die zich schamen en hun naam niet bekend durven te maken

vandaag de andere helft terug ontvangen, onze dank aan TeCin, en Anfi voor toch nog een snelle en juiste afhandeling

jdumee
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2012 18:48

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door jdumee »

Ook wij zijn er achtergekomen dat Anfi een organisatie is die zijn beloftes niet nakomt.
Na een agressieve verkoopmethode waarbij wij helaas een contract zijn aangegaan omdat wij vanwege ons 40 jarig huwelijk voor 6personen een mooie accomodatie zochten voor kinderen en kleinkinderen. Tennis, golf, midgetgolf allemaal gratis voor gasten met een contract. Geen reisorganisaties mochten gebruik maken van accomodatie.Wij zouden in juli 2010 twee weken op Anfi del Mar verblijven en hadden nog 3 weken in een vergelijkbare accomodatie te goed internationaal en 1 cruise voor een bedrag van 5250euro.
Wij hebben 2 weken doorgebracht in een luxe Anfi appartement in een overvol complex waar veel gezinnen wel via reisorganisaties hadden geboekt (Neckermann).Alle ligstoelen waren gereserveerd dmv handdoeken. Geen mogelijkheid kleine kinderen in de gaten te houden omdat geen stoel vrij was in de buurt van een zwembad.
Alleen zwembad bleek gratis: geen enkele andere beloofde faciliteit. De oorspronkelijke bedoeling was in mei te boeken maar we konden er pas in juli terecht. Dus de restant accomodaties.

Vervolgens hebben we geprobeerd in Florida te boeken( de boekingen moeten binnen 35 maanden gedaan worden) geen mogelijkheid

In de komende zomervakantie geen 3 weken in Europa beschikbaar!!!!!!!Alleen 1 week Tenerife. Toch vreemd terwijl ze beweren over 3700 acommodaties te beschikken.

We proberen in gesprek te komen( maar niemand is nu"thuis" ,terwij l iedereen supersnel was bij het opdringen van contract) om iets te kunnen regelen voor het contract verloopt in oktober en we meer dan 3000 euro kwijt zijn!!!

Anfi een naam om een bittere smaak van in je mond te krijgen!!!!!1!

sander de wit
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 21:35

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door sander de wit »

hallo beste nederlanders,

ik heb vorig jaar een pakket aangegaan bij anfi del mar voor 4600 euro en wil erbij zeggen dat het goed is bevallen ben namelijk nu overgestapt naar full membership voor het leven.

er zijn altijd ontevreden mensen maar dat heb je overal ook bij een neckerman het enige wat ik wil duidelijk maken is dat anfi een geweldig concept hanteert en product aanbied.

groet sander de wit :D

Gesloten