LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jiba, Minder vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rapdoggie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 19:22

Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door rapdoggie »

Wat u ook boekt NIET bij Jiba boeken.
Geboekt 8dgn en 7nachten volgens aanbieding internet, gekregen 7dgn en 6nachten, hierover geklaagd en 75 euro restitutie gevraagd.
Antwoord van Jiba: 23u vertrek en 08u terugkomst (9uur later)
zijn 2dgn en 1 overnachting.... heel normaal!!!?
Dan moet dit vermeld worden en niet heel slim de vlucht en vertrek tijden doorgeven op de dag van vertrek!!!! (12u voor vertrek) :(

Bericht gewijzigd door de moderator.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Er zijn alleen negatieve gevallen bekend en dit gewoon beleid is van desbetreffende organisaties etc. Ik hoop dan ook dat dit soort klaagzangen op een gegeven moment wordt opgepikt en aangepakt door de politiek omdat de regels mijn inziens te streng zijn en gebruikt worden om mensen erin te laten tuinen.

Bericht gewijzigd door de moderator.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@rapdoggie

U had natuurlijk (voordat u opriep om niets te boeken bij betrokken reisorganisatie en -hoe onkies- een van de medewerkers bij naam noemde) een en ander ook even na kunnen lezen. Sterker nog, voor boeking had u al van het volgende op de hoogte kunnen zijn:

Wij raden u aan om rekening te houden met het feit dat vertrektijden soms heel vroeg zijn of dat de terugkomst op de luchthaven erg laat kan zijn. In zeer extreme gevallen proberen wij tijdens het boekingsproces al aan te geven dat u te maken heeft met een zeer late avondvlucht en/of nachtvlucht, echter wij zijn hierin afhankelijk van de informatieverstrekking van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Jiba heeft geen enkele invloed op deze vertrektijden en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Om de kans op wijzigingen zo klein mogelijk te houden, sturen wij pas kort voor vertrek (circa één week) de tickets met het definitieve vluchtschema.

LET OP: tot tien dagen voor vertrek kunnen wij helaas geen informatie geven omtrent de definitieve vertrektijden. Wij verzoeken u geen contact met ons op te nemen, aangezien onze medewerkers niet over voorlopige vluchttijden beschikken. Eerder genoemde vluchtschema's kunnen in de tussentijd veranderd zijn.

Indien er meerdere vluchten zijn kunt u geen voorkeur aangeven. De indeling wordt gebaseerd op basis van bestemming, accommodatie, verblijfsduur, etc, om zo de transfers zo kort mogelijk te houden.


Hele niet-lezende (maar wel klagende) volksstammen gingen u overigens voor, getuige alle "vliegtijden-topics" alhier.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door Zante »

rvkeuken schreef:Nee hoor,
ik heb ook gereageerd dat ik het terecht vind dat mensen hierover klagen.
O.a. omdat er alleen negatieve gevallen bekend zijn en dit gewoon beleid is van desbetreffende organisaties etc. Ik hoop dan ook dat dit soort klaagzangen op een gegeven moment wordt opgepikt en aangepakt door de politiek omdat de regels mijn inziens te streng zijn en gebruikt worden om mensen erin te laten tuinen.

Dat vervolgens minimaal 10 mensen een opmerking als slotje menen te moeten plaatsen is minstens zo overbodig als het bericht zelf. Link dan gewoon naar andere berichten.
Amen.

Waarom lezen mensen nooit iets? Voorwaarden bijvoorbeeld?

Door ongunstige vluchttijden ben ik van mijn pakketreis zowel de eerste als de laatste dag van mijn vakantie kwijt. Mag dat?

Lees het antwoord »


Ja, dat mag. Indien, bij reizen waarbij vervoer is inbegrepen, de reis- en verblijfsduur in de publicatie is vermeld in dagen, worden de dagen van vertrek en aankomst, ongeacht de vertrek- en aankomsttijd, als gehele dagen meegeteld. Dit kan er in sommige gevallen toe leiden dat het feitelijk verblijf op de bestemming minder dagen telt dan in de publicatie vermeld.

Bron: ANVR

Ik mag hopen dat de politiek zich met serieuze zaken bezig houdt in plaats van met mensen die niet kunnen lezen.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Nee, het is gewoon nooit goed! Elders (tussen de 100.000 topics over vluchttijden) staat namelijk ook een bericht van Danny67 (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=40). In dit geval werd de heenreis vervroegd met 5 uur en de terugreis verlaat met ruim 14 uur. Ergo, het verblijf ter plaatse werd maar liefst 19 uur langer maar ook hier werd over geklaagd! Volgens mij kan dan ook niets anders geconcludeerd worden dat het "ideale" vluchtschema altijd een kwestie van persoonlijke beleving en omstandigheden is.

Naar mijn bescheiden mening echter kan een hoop leed worden voorkomen als de mevrouw of zeldzame meneer van het reisburo er nog meer de nadruk op legt dat (charter)vluchttijden altijd kunnen wijzigen zodat irritaties en teleurstellingen worden voorkomen.

Het gros van de "vluchttijden-klagers" alhier (b)lijkt echter op het wereldwijde web te hebben geboekt maar dan wel zonder de voorwaarden (goed) gelezen te hebben. Achteraf klagen en zeuren (op dit forum bijvoorbeeld) is dan heel makkelijk maar zegt weinig tot niets over de reisorganisatie (of de soms -heel schandelijk- met name genoemde medewerkers) maar des te meer over de klager. De topicstarter is in deze een lichtend voorbeeld ...

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door Mk »

007: reisagent schreef:Naar mijn bescheiden mening echter kan een hoop leed worden voorkomen als de mevrouw of zeldzame meneer van het reisburo er nog meer de nadruk op legt dat (charter)vluchttijden altijd kunnen wijzigen zodat irritaties en teleurstellingen worden voorkomen.
Sterker nog, ze zouden helemaal geen tijden moeten geven.

Het gros van de "vluchttijden-klagers" alhier (b)lijkt echter op het wereldwijde web te hebben geboekt maar dan wel zonder de voorwaarden (goed) gelezen te hebben. ...
Tsja. Dat probleem blijf je houden. Je zou wel verwachten dat mensen die via internet boeken ook even zoeken naar de betrouwbaarheid van wat ze boeken.

Overigens vorig jaar zelf bij Kras geboekt (via internet): vluchttijden stonden er gewoon niet bij, geen opgeklopte verwachtingen, simpelweg alleen de heen- en terug data.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Mk schreef:
007: reisagent schreef:Naar mijn bescheiden mening echter kan een hoop leed worden voorkomen als de mevrouw of zeldzame meneer van het reisburo er nog meer de nadruk op legt dat (charter)vluchttijden altijd kunnen wijzigen zodat irritaties en teleurstellingen worden voorkomen.
Sterker nog, ze zouden helemaal geen tijden moeten geven.

Het gros van de "vluchttijden-klagers" alhier (b)lijkt echter op het wereldwijde web te hebben geboekt maar dan wel zonder de voorwaarden (goed) gelezen te hebben. ...
Overigens vorig jaar zelf bij Kras geboekt (via internet): vluchttijden stonden er gewoon niet bij, geen opgeklopte verwachtingen, simpelweg alleen de heen- en terug data.
Kijk, dit zou een oplossing kunnen zijn. Geen vluchttijden. Wat mij tegen de borst stuit is dat er bewust valse vluchttijden lijken te worden gegeven. Zogenaamd ideale vluchttijden, die vervolgens, met het algemene voorwaarden excuus, worden veranderd. Dit terwijl er volgens mij nooit de intentie is geweest om te vliegen volgens deze tijden.

De algemene voorwaarden moeten een back up zijn, niet iets waar je bij bepaalde organisaties standaard naartoe moet grijpen. Zolang dit zo blijft, blijf je dit soort klachten houden, en behalve hopen dat mensen die aansluitend in een topic bijplaatsen, mogen ze van mij geuit blijven worden.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Jiba, Minder vakantie

Ongelezen bericht door Zante »

rvkeuken schreef:
Mk schreef:
007: reisagent schreef:Naar mijn bescheiden mening echter kan een hoop leed worden voorkomen als de mevrouw of zeldzame meneer van het reisburo er nog meer de nadruk op legt dat (charter)vluchttijden altijd kunnen wijzigen zodat irritaties en teleurstellingen worden voorkomen.
Sterker nog, ze zouden helemaal geen tijden moeten geven.

Het gros van de "vluchttijden-klagers" alhier (b)lijkt echter op het wereldwijde web te hebben geboekt maar dan wel zonder de voorwaarden (goed) gelezen te hebben. ...
Overigens vorig jaar zelf bij Kras geboekt (via internet): vluchttijden stonden er gewoon niet bij, geen opgeklopte verwachtingen, simpelweg alleen de heen- en terug data.
Kijk, dit zou een oplossing kunnen zijn. Geen vluchttijden. Wat mij tegen de borst stuit is dat er bewust valse vluchttijden lijken te worden gegeven. Zogenaamd ideale vluchttijden, die vervolgens, met het algemene voorwaarden excuus, worden veranderd. Dit terwijl er volgens mij nooit de intentie is geweest om te vliegen volgens deze tijden.

De algemene voorwaarden moeten een back up zijn, niet iets waar je bij bepaalde organisaties standaard naartoe moet grijpen. Zolang dit zo blijft, blijf je dit soort klachten houden, en behalve hopen dat mensen die aansluitend in een topic bijplaatsen, mogen ze van mij geuit blijven worden.
Wat een onzin. Alsof grote touroperators hun reizen op die manier gaan verkopen, en hun goede naam op het spel zetten door hun klanten te misleiden. Als dat zo is dan weet ik niet meer in wat voor land we wonen.

Feit blijft dat als vluchttijden niet getoond worden, mensen weer gaan zeuren dat ze niet weten wanneer ze vliegen. Ze hebben de tijden nodig zodat ze kunnen regelen dat mensen ze halen/brengen etc.

Daarnaast is daarmee het probleem van de ongunstige vluchttijden (want daar gaat het hier dus om) niet opgelost.

Verder ben ik het er niet mee eens dat de algemene voorwaarden een 'backup' zouden moeten zijn. De voorwaarden zijn, net zoals wanneer je een telefoonabonnement, een internetabonnement etc. afsluit, de spelregels. Je wilt toch weten wat die zijn voordat je een hoop geld uitgeeft? Je gaat toch ook niet zomaar een telefoonabonnement afsluiten?

Conclusie; mensen zouden zich moeten verdiepen in wat ze boeken en bij wie, zodat ze precies weten waar ze aan toe zijn. Dan weten ze ook dat zowel de eerste als de laatste dag van een reis een reisdag is en ze er dus vanuit moeten gaan dat ze die dag kwijt zijn aan reizen. Als ze dat zouden doen, zouden organisaties niet 'standaard naar de voorwaarden moeten grijpen'.

I rest my case.

Gesloten