LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door cvp »

wlx reageert niet erg vlug !
Ze is zeker op vakantie ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat mijn vermoeden misschien waar maakt.....we hebben ons druk gemaakt om iemand die het niet waard is denk ik......probeer je dus iemand te helpen wordt je weer eens in de maling genomen...anders heb je wel het fatsoen lijkt me om de mensen wat te laten weten,klinkt hard maar het si zo

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Ik heb hier gewoon niet meer op gereageerd, omdat ik toch maar weer moest zeggen dat ik er nog niets van heb gehoord.
dus nog steeds niets gehoord. weet niet of ze het hebben gelaten of niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat is leuk dat je het even neerzet,,
ja ik weet ook niet wat je moet doen eerlijk gezegd?misschien heb je straks een deurwaarder voor de deur staan,in elk geval zou ik elk bewijs wel goed bewaren,voor het geval dat...

we blijven nieuwschierig natuurlijk,dus laat af en toe ff wat horen..

dank je wel voor de uitleg

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door cvp »

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

ja, tuurlijk hou ik alles bij. ik vind het gewoon heel raar dat ze niets meer van zich laten horen.
ik ga toch ook niet uit mezelf zeggen "hey moet ik jullie nu nog betalen of niet??" :-/

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee maar gewoon afwachten?ik zou het ook niet weten...
en nou je bent zelf zo wijs om alles wat belangrijk is te bewaren...dus?dan maar kijken wat er gebeurd?nee ik zou er ook niet achteraan gaan...
hoewel ik wel het type ben die het graag dingen opgelost heb,anders slaap ik niet....en zeker als ik in mijn recht sta...

succes en hopelijk hoor je niks meer....we horen het wel terzijner tijd...
groetjes

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

nee, ik wil het ook niet onopgelost laten, maar als zij niks meer van zich laten horen,.. ik ga hen ook geen geld "aanbieden" bij wijze van spreken..
ik hoop echt dat ik er niets meer van hoor..

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door tooske3 »

Weet je wat "grappig" is!!
Dat incassobureau deugt voor geen meter. Wij zijn ook al heel lang bezig met Editie Enigma: zogenaamd gratis puzzelboekje, honderden zijn er al ingeluisd, va 2008 en raadt eens welk incassobureau ze hebben, Jansen en Jansen.
Die zijn echt walgelijk, dreigen, maar inderdaad uiteindelijk niets meer.
Kijk maar eens op deze site en die van Kassa staat helemaal vol.
Ik ben nu zo wantrouwend dat ik eerst deze sites, internet ed nakijk voordat ik nog zaken doe met nieuwe bedrijven, daarom keek ik even hier ivm met een nog te boeken vakantie.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wiseger »

Volkomen onzin dat een IP adres geldt als overeenkomst, een door de verkoper geregistreerd IP adres geldt niet als bewijs dat je een overeenkomst hebt. Als jij van mening bent dat je niet geboekt hebt, dan moet de verkoper aantonen dat het wel zo is. Met alleen een IP adres zullen ze het niet redden.

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Hallo,
update die niet zo nieuw is..
geen reactie meer. heb ik "gewonnen"?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geen idee?
bewaar alles,want je weet nooit met dit soort dingen....
sommige komen na 3 jaar nog wel eens langs....
dus bewaar alles....

en leuk dat jenog even wat laat horen!! leuk! .....succes

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zeker alles heel goed bewaren. Ook het bewijs dat je toen en toen op vakantie was enz.

De mogelijke vordering is in ieder geval gestuit hetgeen inhoudt dat de verjaringstermijn opnieuw is gaan tellen. Soms worden dit soort vorderingen ook gewoon verkocht aan andere incassobureau's die het bedrag met veel heisa willen proberen te innen. Voorbeelden zijn er wel van te vinden op het forum.

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Emmy75 wat wil dit zeggen 'verjaringstermijn'?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Elke vordering heeft een bepaalde verjaringstermijn, zo ook bij een consumentenkoop. Welke dit precies is in dit geval, durf ik even niet zo snel te zeggen waarschijnlijk of 2 of 5 jaar.

Indien ze zo'n periode niets van laten horen, verjaart de vordering en hoeft deze niet meer betaald te worden (als er dus een vordering is). Elke keer dat er een herinnering komt of incasso, wordt de vordering gestuit en gaat deze termijn opnieuw tellen. De precieze termijn voor dit geval kun je eens navragen bij een juridisch loket.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dia »

En al iets geweten?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

rozemarijntje schreef:wat mijn vermoeden misschien waar maakt.....we hebben ons druk gemaakt om iemand die het niet waard is denk ik......probeer je dus iemand te helpen wordt je weer eens in de maling genomen...anders heb je wel het fatsoen lijkt me om de mensen wat te laten weten,klinkt hard maar het si zo

Mevr R praat weer in meervoud, maakt zich druk en predikt moraal,WLX zal heus wel reageren :wink:

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Hallo,

Nog steeds niets geweten hoor. Ik reageer terug van zodra ik nieuws heb.. Hopelijk niet meer dus! ;-) ;-)

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

OH NEE!!

Corendon heeft via een ANDER incassobureau weer contact met me opgenomen na een jaar, om te zeggen dat ik alsnog moet betalen. Het bedrag is nu al opgelopen tot 271 euro.

Ik dacht echt dat ik er van af was en dat ze hebben ingezien dat het een fout was. Verjaren zo'n dingen trouwens niet?

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dorsman »

Als iedereen nou eens ophoudt met nodeloze reacties op ongegronde betalingsverzoeken te leveren, dan kunnen we de overgebleven reële problemen behandelen.

Dus nogmaals : verplichtingen vloeien voort uit wet of contract. Is er geen contract, dan is er geen betalingsverplichting, ongeacht wat incassoburo's schrijven.

En als de ontvanger van een brief zich dan echt niet kan inhouden en zo nodig toch wil reageren, stuur dan een verifieerbaar bericht per fax ( met verzendbevestiging ) dat de betalingsverplichting wordt bestreden en de discussie is gesloten.

N.B.:
Zelf probeer ik Intrum Justitia al vanaf januari 2012 te verleiden mij de door hun beloofde dagvaarding te zenden. Resultaat : een oorverdovende stilte aan de zijde van IJ.

Gesloten