LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Ik heb een jaar lang talloze aangetekende brieven gestuurd en ik heb er nog altijd last van. Dus zo nodeloos is deze reactie niet.
dorsman schreef:Als iedereen nou eens ophoudt met nodeloze reacties op ongegronde betalingsverzoeken te leveren, dan kunnen we de overgebleven reële problemen behandelen.

Dus nogmaals : verplichtingen vloeien voort uit wet of contract. Is er geen contract, dan is er geen betalingsverplichting, ongeacht wat incassoburo's schrijven.

En als de ontvanger van een brief zich dan echt niet kan inhouden en zo nodig toch wil reageren, stuur dan een verifieerbaar bericht per fax ( met verzendbevestiging ) dat de betalingsverplichting wordt bestreden en de discussie is gesloten.

N.B.:
Zelf probeer ik Intrum Justitia al vanaf januari 2012 te verleiden mij de door hun beloofde dagvaarding te zenden. Resultaat : een oorverdovende stilte aan de zijde van IJ.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Jolijn »

wlx » 11 okt 2012 18:34
Ik heb een jaar lang talloze aangetekende brieven gestuurd en ik heb er nog altijd last van. Dus zo nodeloos is deze reactie niet.


Het heeft niks geholpen, alleen (geld) gekost.

Corendon heeft via een ANDER incassobureau weer contact met me opgenomen na een jaar, om te zeggen dat ik alsnog moet betalen. Het bedrag is nu al opgelopen tot 271 euro.

Is Corendon dus zeker van z'n zaak? NEE dus!

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Jolijn schreef: wlx » 11 okt 2012 18:34
Ik heb een jaar lang talloze aangetekende brieven gestuurd en ik heb er nog altijd last van. Dus zo nodeloos is deze reactie niet.


Het heeft niks geholpen, alleen (geld) gekost.

Corendon heeft via een ANDER incassobureau weer contact met me opgenomen na een jaar, om te zeggen dat ik alsnog moet betalen. Het bedrag is nu al opgelopen tot 271 euro.

Is Corendon dus zeker van z'n zaak? NEE dus!
Nee, idd, maar wat moet ik dan doen?

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dorsman »

wat moet ik dan doen : Eh, kopje thee, benen op de bank en het incassoburo laten voor wat het is. Van waar toch die angst voor incassoburo's. U en ik kunnen ook een bordje aan de muur hangen : incassoburo.

Een incassoburo heeft geen andere rechten dan U en ik. Gewoon in het ronde archief met die brieven als U overtuigd bent van het eigen gelijk. Wil het incassoburo of de opdrachtgever geld zien, dan zullen ze toch echt naar de (kanton)rechter moeten.

Rechtbank Rotterdam heeft op 26-09-2012 een nieuwe richtlijn bekend gemaakt en rond gestuurd aan de deurwaarders en advocaten : Alleen buitenrechtelijke kosten na 2 brieven cfr nieuwe regels van Besluit vergoeding buitengerechtelijke kosten ex. art. 6 : 96 lid 4 BW.

Dus geen buitengerechtelijke kosten in 1e brief !!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee, idd, maar wat moet ik dan doen?

Je hebt toch al genoeg gedaan?
En nooit datgene waar om gevraagd hebt gekregen nl. het bewijs dat je een reis bij Corendon geboekt zou hebben.
En dit topic staat vol met meedenkers die tips hebben gegeven. Hou je daar aan zou ik zeggen.
Gewoon alles wat je ooit gemaild en gestuurd hebt, goed bewaren.
Het nieuwe incassobureau (vraag je maar 's af waarom het vorige er mee gestopt is) vragen om OF een gerechtelijke procedure, waarbij jij je graag zult verweren OF stoppen met de hele handel, anders volgt een aangifte tegen hen wegens bedreiging.

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dorsman »

Helemaal mee eens. Incassoburo is makkelijk de mond te snoeren : Kom maar op met die dagvaarding !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dia schreef: Trouwens als het via een pc geboekt is hebben ze altijd het ip adress van deze persoon en daar kan niet mee geknoeid worden.
Echt wel. Bovendien kan je, als je niet getraceerd wil worden, heel makkelijk gebruik maken van een andere PC. Het IP adres is dus absoluut geen sluitend bewijs om iemand als dader te bestempelen.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

@WLX:
Waar ik benieuwd naar ben:
weet Corendon de naam en de geboortedatum van de persoon met wie u op vakantie zou gaan?
Bij een aanvraag, maar ook bij een reservering, moeten de namen van allebei de reizigers vermeld worden.
Staat de naam van uw vriend ergens vermeld in alle correspondentie met Corendon?
Zo niet, lijkt me toch dat u sterk staat.
Persoonlijk zou ik dan helemaal niets meer doen en wachten tot ze er evt. een rechtszaak van maken, wat ik betwijfel.

dianaa27
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2012 10:49

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dianaa27 »

help...... ook een probleem met corendon, iemand heeft via mijn telefoon een vakantie geboekt , meerdere malen gebeld en emails verstuurt, maar moet nu toch betalen .
kan je een vakantie boeken met alleen een naam en geboorte datum want dat is bij mij gebeurd.
nu jansen en jansen op mijn dak wat moet ik nu doen......heb nooit iets getekend of bevestigt.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Hoi Diana,

wat vervelend zeg. Misschien moeten jullie eens samen stappen ondernemen?
Mag ik weten wat Corendon allemaal van je weet? Je naam, eerste voornaam, geboortedatum, paspoortgegevens?
Zelfde gegevens van een evt. 2e persoon? Bankrekeningnummer?

groetjes, Roos

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ach.. Corendon haalde vandaag ook de kranten weer:

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/arti ... tuig.dhtml

dianaa27
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2012 10:49

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dianaa27 »

hoi Roos,

volgens corendon is alleen mijn naam en geboortedatum bekent, geen paspoort of rekening nummer
ik heb nu het bandje opgevraagt van diegene die de boekking heeft gedaan.
gr diana

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Hallo,

Corendon weet onze namen en geboortedatums, ja.
Maar in de dag van vandaag is dat ZO makkelijk te vinden. Ik wil maar zeggen, ALS er iemand anders mee gemoeid is.. Moest er echt iemand zijn geweest die heeft geboekt onder mijn naam om mij een luur te draaien, is het niet moeilijk om onze namen en geboortedatums te vinden..
Daarom is dit systeem ZO fout! Iedereen kan eender wie kl*ten, om het zo maar te zeggen.

Ze hebben wel geen paspoort en/of rekeningnummer.

Kan ik echt een aangifte doen voor bedreiging? Waar moet ik dan trouwens naartoe? Ik ben van België en Corendon is van Nederland.

Heel hard bedankt iedereen die me helpt.

dianaa27, misschien kunnen we inderdaad samen stappen ondernemen!

Juull
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 11:13

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Juull »

Hoi

Ik zit met dezelfde last. Ik kom ook uit belgie en zie het zeker zitten om ons tegen deze maffiosi te organiseren.

Mvg

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Jolijn »

Juull schreef:Hoi
Ik zit met dezelfde last. Ik kom ook uit belgie en zie het zeker zitten om ons tegen deze maffiosi te organiseren.
Mvg
Wat valt er dan te organiseren? Dan moet je zelf het voortouw nemen.
Als jij weet dat je in je recht staat, laat de bal dan toch aan Corendon.

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Didi1 »

Wat ik nogal vreemd vind is dat je eerst aangeeft niet te weten waar het om gaat, vervolgens heb je het over een bedrag van rond de € 200,00, daarna heb je het over 1 week voor 2 personen van € 650,00 op basis van vlucht en logies en nu heb je het weer over € 271,00??

Heb ik soms iets niet goed gelezen/begrepen??

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Didi1 schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat je eerst aangeeft niet te weten waar het om gaat, vervolgens heb je het over een bedrag van rond de € 200,00, daarna heb je het over 1 week voor 2 personen van € 650,00 op basis van vlucht en logies en nu heb je het weer over € 271,00??

Heb ik soms iets niet goed gelezen/begrepen??
Nee nee. Toen ze me belden, wist ik totaal niet waar het over ging. Ze zeiden dat ik een reis had geboekt naar Turkije voor 2 personen voor €650. Ik wist van niets. Dus vroegen ze of ze die reis moesten annuleren. Ik zei ja, maar dan moest ik wel de annuleringskosten betalen, €218. Ik wil die niet betalen, want ik had helemaal geen reis geboekt.
En nu met "buitengerechtelijke kosten" erbij is het bedrag opgelopen tot €271.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door sprookje »

Toen ze me belden, wist ik totaal niet waar het over ging. Ze zeiden dat ik een reis had geboekt naar Turkije voor 2 personen voor €650. Ik wist van niets. Dus vroegen ze of ze die reis moesten annuleren
JA ZEG, mensen het antwoordt was niet goed.Het antwoordt had niet ja moeten zijn maar nee er valt niets te anuleren want ik heb niets geboekt punt uit.Eigelijk wel dom om dan ja anuleer maar te zeggen.Dat is hetzelfde als een leurder die cadeautjes geeft en vraagd wil je hier eens tekenen dat je dat cadeau hebt gehad,NEE hou je cadeau dan maar!

benjamin26543
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 05:59

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door benjamin26543 »

Hallo,

nog enig nieuws van de deurwaarder?

Ben benieuwd hoe het is afgelopen...

Gesloten