LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer goede service bij ARKE reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door nel27 »

:DIk kan niet tegen onrecht, dit gebeurt veel in deze tijd, je kunt er weinig of niets aan doen, meestal zit er wel iemand van het betreffende bedrijf in de stichting waar je om hulp vraagt.

Nu wilde wij naar Tunesie op vakantie voor onze 25 jaar trouwdag.
Een rustig land, geen problemen, en heel gezellig werd ons verteld
In november geboekt ennnnnnnn
Deze week kwamen in dit land dus ook de mensen in opstand.
Terecht denk ik, maaaaaaar
Niet een leuk land om dus naar uit te kijken voor de vakantie.
Ik heb ARKE gebelt, het uitgelegt, en mocht een andere reis zoeken, in een ander land, koste 27.50
Dat is echte service, moet je toch niet aan denken dat je nu tot je vakantie in de zenuwe zit of alles wel door gaat!!!! :| :oops: :oops: :oops:

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ik vind het schandalig dat ze u nog even € 27,50 uit de zak kloppen. Totaal onnodig die wijzigingskosten zeker omdat ze zelf hun klanten uit Tunesië weghalen. Belabberde service zou ik eerder zeggen.....

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Beste Juist ja,

Ik hoop dat je de volgende reactie een beetje beter voorbereid op het forum gooit. In de uitgangspunten van het Calamiteitenfonds m.b.t Tunesië staat het volgende:

Zo lang de uitkeringsvatbare situatie in het land voortduurt mogen er geen reizen met garantie van het Calamiteitenfonds worden uitgevoerd. Bovendien kunnen er geen nieuwe reizen met garantie worden geboekt naar Tunesië, tenzij die reizen later beginnen dan 30 dagen na het boeken.

Zie: http://www.reisverzekeringblog.nl/calam ... ds-tunesie

De vertrekdatum van nel27 zal dus wel niet binnen 10 dagen liggen. De wijzigingskosten zijn dan gewoon onderdeel van de overeenkomst die nel27 met Arke gesloten heeft. Gaat ze morgen/overmorgen dan had de reis niet eens uitgevoerd mogen worden.

Een calamiteit die op 15 januari 2011 speelt is natuurlijk geen reden om zonder kosten reizen naar deze bestemming in de toekomst kosteloos te wijzigen.

Complimenten voor nel27 om deze geste van Arke te plaatsen op dit forum, we zijn nogal eens geneigd alleen de negatieve punten te noemen.

Groeten,
LJFrankenstein

MAXIEM

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het getuigt van minachting voor de klant om in dit geval extra kosten te berekenen. Het is dús een hele slechte service van ARKE.

Maxiem.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door wiseger »

Nu wilde wij naar Tunesie op vakantie voor onze 25 jaar trouwdag.
Een rustig land, geen problemen, en heel gezellig werd ons verteld
In november geboekt ennnnnnnn
Wanneer was de vertrekdatum dan ?

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door nel27 »

Wij gaan in MEI, sorry dat ik vergat dat te melden :oops:
Maar ziet een van jullie zich nu verheugen tot MEI op die reis/vakantie,
Elke dag afwachten of de gevechten verder gaan,? :lol:
Het zou misschien toch wel geannuleerd zijn, maar wie zegt mij dat ik dan de vakantie nog kon krijgen die ik nu heb uitgezocht?
Arke is nu bezig de klanten van jan. te annuleren,,, het duurt nog lang tot mei :mrgreen:
Dus echt klaase dat wij nu al wat anders mochten zoeken,,,, toch :D :D :D

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

LJFrankenstein schreef:Beste Juist ja,

Ik hoop dat je de volgende reactie een beetje beter voorbereid op het forum gooit. In de uitgangspunten van het Calamiteitenfonds m.b.t Tunesië staat het volgende:

Zo lang de uitkeringsvatbare situatie in het land voortduurt mogen er geen reizen met garantie van het Calamiteitenfonds worden uitgevoerd. Bovendien kunnen er geen nieuwe reizen met garantie worden geboekt naar Tunesië, tenzij die reizen later beginnen dan 30 dagen na het boeken.

Zie: http://www.reisverzekeringblog.nl/calam ... ds-tunesie

De vertrekdatum van nel27 zal dus wel niet binnen 10 dagen liggen. De wijzigingskosten zijn dan gewoon onderdeel van de overeenkomst die nel27 met Arke gesloten heeft. Gaat ze morgen/overmorgen dan had de reis niet eens uitgevoerd mogen worden.

Een calamiteit die op 15 januari 2011 speelt is natuurlijk geen reden om zonder kosten reizen naar deze bestemming in de toekomst kosteloos te wijzigen.

Complimenten voor nel27 om deze geste van Arke te plaatsen op dit forum, we zijn nogal eens geneigd alleen de negatieve punten te noemen.

Groeten,
LJFrankenstein
Mooi verhaal (vooral je kritiek op mij doedelzak) maar het gaat hier vooral om een stuk gevoel. Je berekent geen wijzigingskosten als een klant een bestemming heeft gekozen waar reizen momenteel gevaarlijk is en ze niet anders kunnen dan omboeken omdat je als Arke geen reizen naar Tunesië meer toestaat. Geldklopperij noem ik het! En gelukkig meerdere met mij.
Laatst gewijzigd door Juist ja op 15 jan 2011 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

MAXIEM schreef:@@@

Het getuigt van minachting voor de klant om in dit geval extra kosten te berekenen. Het is dús een hele slechte service van ARKE.

Maxiem.
Amen.

Tineke59
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:38

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Kijk voor het actuele nieuws over Tunesië op het TunesieForum, onder Land en Cultuur > Nieuws.

Tineke

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door nel27 »

Ik heb dit hier geschreven, omdat we ook wel eens blij mogen zijn als bedrijven ons wel service verlenen, net zo frankenstein zegt :mrgreen:
We vechten al genoeg tegen al die bedrijven die ons als debielen behandelen :D :D :D :D

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door geengast »

nel27 schreef:Ik heb dit hier geschreven, omdat we ook wel eens blij mogen zijn als bedrijven ons wel service verlenen, net zo frankenstein zegt :mrgreen:
We vechten al genoeg tegen al die bedrijven die ons als debielen behandelen :D :D :D :D
Maar waar het om gaat: ELKE touroperator laat u binnen hun aanbod en buiten de zes weken voor vertrek met wijzigingskosten omboeken.
Dat heeft helemaal NIETS te maken met het feit dat er onrust is in Tunesie.

Alleen voor die onrust hebt u geen enkel recht. Het is pure discriminatie van Tunesiers om te denken dat onrust in januari ervoor zorgt dat u in mei geen lekkere vakantie daar kunt hebben. Dat slaat echt nergens op.

Let ook even op: Turkije, NIET boeken, het is zeker dat tussen nu en pakweg vijf jaar een HELE grote aardbeving daar komt. Italie, NIET boeken, de Vesuvius staat op uitbarsten. Oostenrijk, VERMIJDEN, grote aardverschuivingen wegens extreme regenval zijn te verwachten. Nederland, ABSOLUUT wegblijven, DSM bij Geleen kan een enorme catastrofe veroorzaken, dan hebben we het nog niet over de slordige opslag van kernwapens in dat land.

Dus, NEE, u heeft geen service gehad, u heeft gebruik gemaakt van het feit dat je buiten zes (of acht, dat weet ik niet zeker) weken voor vertrek binnen dezelfde touroperator gewoon je reis kunt omboeken.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door wiseger »

aan geengast
Het is pure discriminatie van Tunesiers om te denken dat onrust in januari ervoor zorgt dat u in mei geen lekkere vakantie daar kunt hebben. Dat slaat echt nergens op.
Doe eens normaal zeg. In Tunesie is een opstand uitgebroken waarbij de zittende president na 20 jaar is verjaagd. Bij deze opstand zijn tientallen burgers door de politie gedood. Het buurland Libie, waar al eerder problemen mee zijn geweest, is het er totaal niet mee eens en wil de oude president weer terug hebben.
Als iemand de komende maanden geen zin heeft om hier naar toe te gaan, dan is dat degene zijn goed recht en heeft werkelijk niets met discriminatie te maken.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Wij hebben afelopen Oktober al naar Tunesie geboekt, voor September 2011.
Wij hebben de onrusten ook een paar dagen aangekeken, en daarna bij Neckermann reizen omgeboekt, naar Turkije.
Wij vinden het zeer jammer, dat we omgeboekt hebben, maar beter nu dan vlak voor vertrek en dan geen leuk hotel meer vinden tegen een redelijke prijs.
Wij hebben ook wijzigings kosten moeten betalen, maar dat heb ik er graag voor over.

Als het volgend jaar of het jaar daarna de rust weder gekeerd is, ga ik zeker weer naar Tunesie toe.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij hebben afelopen Oktober al naar Tunesie geboekt, voor September 2011.
Wij hebben de onrusten ook een paar dagen aangekeken, en daarna bij Neckermann reizen omgeboekt, naar Turkije.
Wat een dikke zever allemaal,dus jullie weten nu al dat jullie in SEPTEMBER niet lekker naar Tunesie kunnen omdat er dan nog onlusten zouden zijn!
Wij zijn zaterdag terug gekomen uit Tunesie (gerepatrieerd)en ik heb gister ons voorschot betaald voor oktober want dan gaan we weer.Paniekzaaiers zijn jullie.
Als of het daar maanden zal aanhouden,het wordt nu al iets rustiger.

O ja in april ga ik naar Egypte,moet ik mischien ook maar omboeken want heeft daar ook niet iemand zich in brand gestoken.

De turken zijn ook niet meer zo blij met hun regering dus mischien maar weer omboeken want eens de lont is aangestoken.
Laatst gewijzigd door sprookje op 18 jan 2011 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

De onlusten nemen nog steeds toe in Tunesie, sprookje kijkt een ander journaal dan wij, ik zou nu zeker niet boeken.
De prijzen in Turkije gaan fors omhoog door alle omboekingen vanwege Griekenland Spanje Portugal Egypte etc, kijk eens in Zoover :mrgreen:

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door wiseger »

Wat een dikke zever allemaal,dus jullie weten nu al dat jullie in SEPTEMBER niet lekker naar Tunesie kunnen omdat er dan nog onlusten zouden zijn!
Wij zijn zaterdag terug gekomen uit Tunesie (gerepatrieerd)en ik heb gister ons voorschot betaald voor oktober want dan gaan we weer.Paniekzaaiers zijn jullie.
Tja, als je net door de overheid en je reisorganisatie met spoed uit Tunesie bent gehaald omdat zij het daar niet veilig genoeg achten, dan vind je anderen die niet willen afreizen paniekzaaiers ???

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Het gaat hier over afreizen in september en oktober.Daartegen kan je vast terug naar Tunesie!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door wiseger »

sprookje schreef:Het gaat hier over afreizen in september en oktober.Daartegen kan je vast terug naar Tunesie!
TS stelde toch duidelijk dat ze in mei op vakantie ging, over drie en een halve maand dus.

Tevens kan niemand voorspellen hoe het daar verder gaat verlopen, misschien is het straks weer rustig en een heerlijk vakantie land, of misschien loopt het finaal uit de hand en ontstaat er een halve burgeroorlog, wie zal het weten ?

Feit blijft dat mensen graag nu willen weten dat ze straks op vakantie kunnen en als er omgeboekt moet worden, dit graag nu doen nu er nog genoeg keuze is i.p.v. straks midden in het hoogseizoen.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Choco2009 »

@Sprookje,
Jullie zijn niet voor niets uit Tunesie terug gehaald.
Ik vindt mezelf geen paniekzaaier.
Wil gewoon zeker weten dat ik opvakantie kan, naar een veilig land en eerste keus hotel, wat nu wel nog betaalbaar is.
Misschien is het in Mei of September wel rustig daar, maar misschien ook niet! En om dan een paar weken voor vertrek omteboeken zie ik niet zitten!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zeer goede service bij ARKE reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tunesie zou ik voorlopig maar vergeten, het wordt er van kwaad tot erger, reisburo,s adviseren allemaal om Tunesie niet te boeken cq of voor eigen risico, sprookjes bestaan niet meer in dat land :mrgreen:

Gesloten