LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cyprus,turkije of griekenland.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door dia »

Door de problemen in Egypte willen wij onze vakantie omboeken.Wij zouden 8 april vertrekken en vragen ons af,waar is het het warmst begin april?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Google is een geweldig instrument!

http://www.allesovercyprus.nl/klimaat.htm
http://www.beyazgul.info/geografie.html
http://www.gekopgriekenland.nl/grieks_weer.html

Heb je gelijk weer drie sites over deze landen bommetjevol informatie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door tennis »

VioletPrue schreef:Google is een geweldig instrument!
Ja, mensen laten zich graag alles voordoen, i.p.v.zelf eens na te denken! :evil: Een topic openen vergt meer tijd als eens te googelen!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door ronald g »

Er is wel een hele warme plek maar geloof me daar wil je niet wezen. Zoek lekker zelf.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

cyprus ligt erg zuidelijk dus kan best warm zijn,turkije ook..
maar griekenland kan ik zeg kan het nog spoken,daar bedoel ik mee,het is een beetje het zelfde als hier soms...het kan nog fris zijn

kijk ook eens op heel simpel

www.cyprus.pagina.nl
www.turkije.nl
www.griekenland.nl

dan zou je kreta nog het beste misschien kunnen nemen die is vaak het warmst...maar ik sta er niet voor in....

onthou wel dat cyprus niet echt goedkoop is kwa alles...ben er geweest,ook veel griekse eilanden,maar cyprus is nog een beetje engelse kolonie spreken veel echt engels en weten de prijzen te vragen...althans toen wij er waren...
maar het reisburo waarschuwde ons al.dus we waren r op voorbereid,dus kwa prijs vergelijk dat niet met egypte...overigens ben ik er nooit geweest maar ik hoor van mensen dat het een goedkoop land is?

succes met vinden

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door sprookje »

En marroko,ligt in de lijn van Egtpte en is ook niet heel erg duur.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Door de problemen in Egypte willen wij onze vakantie omboeken.Wij zouden 8 april vertrekken en vragen ons af,waar is het het warmst begin april?
Mijn antwoord zou zijn: ga eens langs bij een reisburo. Zij kunnen je vast verder helpen op basis van deze (overigens wel heel summiere) wensen voor een vakantie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sprookje

ja maar ik las dat in marokko nu ook wat opstandjes komen?dus??
idd ff langs het reisburo maar er zijn hier natuurlijk zat mensen die ervaring hebben met vakantie;s ,snap wel waarom het gevraagd word

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door Henri42 »

welke info kan een reisburo je geven muv door brochures bladeren.
google geeft alle gegevens over weer

Kreta is een mooi vakantieland, bijna alles op basis van logies en ontbijt :mrgreen:

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ronald g schreef:Er is wel een hele warme plek maar geloof me daar wil je niet wezen. Zoek lekker zelf.
wat een behulpzaam antwoord zeg

hier is een forum toch voor om een vraag je stellen

wat als je nou een leek bent op de pc
flauw hoor :?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

henri

nou ik wil niet bijdehand overkomen,maar ik heb zelf een opleiding gedaan voor het reisburo...miijn god wat je allemaal moet weten dat is niet te flitsen,alleen komt dat tot uiting bij de gene die je tov je hebt?dat is vraag 2...
zo ik heb mijn diploma gehaald maar man man man man....maar toch kan je wel het beste vragen stellen aan mensen die op bepaalde plaatsen zijn geweest,dat ze vaak van het reisburo ook! mijn vriendin! die is naar cuba,florida parijs enz voor haar werk geweest...niet lang 5 dg ofzo maar wel dat ze weten wat er een beetje leeft...

zelf ben ik toen ik nog fit was :( op vele plaatsen geweest en ook veel griekse eilanden en spaanse maar ook verder ,mexico thailand ja en zelfs een dag cairo ahhhhhhhhhhhhhhhh toen vond ik het al...ahum.

idd een forum is er om gewoon vragen te stellen en er zijn genoeg mensen die mensen willen adviseren maar er zijn er ook die opmerkingen willen maken

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Mijn ervaring met reisburo,s is uitsluitend negatief oa D Reizen cs, personeel wat hun kennis uit folders haalt, daarvoor kan ik net zo goed de websites afstruinen incl de tips van reizigers op forums en vergelijkingsites.
Uiteraard er zullen ook wel goede bedrijfen zijn, uiteindelijk gaat het de reisburo,s om een zaak : reizen verkopen :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cyprus,turkije of griekenland.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,dat zei ik ook je kan iemand hebben die echt de tijd voor je neemt en ervaring heeft ,maar ik heb zelf ook meerder keren meegemaakt dat ik meekeek op het scherm :D en dan zei ja maar die vlucht staat toch daar...oh ja...ja makkelijk als je weet hoe alles werkt en mee kan kijken hahahha
en als ze dan iets vertellen er dan even nog wat aan toevoegen..
het is zo dat bij d reizen heeeeel veel meiden in opleiding zijn,die hebben de sepr nog niet...nu noemen ze het geloof ik verkoper vakantie reizen.
ik heb gewoon mijn vakbekwaamheid voor reisburomedewerkster...ook door sepr gehaald is stichting examen proeven reizen,origineel dus..
man ,de gekste dingen tot aan souveniers toe...wat er in een land mee e nemen was ahhhhhhhhhhhhhhhhh

maar je mag dus in een reisburo werken als je in opleiding bent!
eigenlijk mogen ze als ze diploma niet hebben! geen verzekering verkopen..reis en annuleer....

nu is het via internet lekker makkelijk opzoeken als je wat handiger bent...
en zoals ik schreef die startpagina;s staan prikborden op en daar kan je vragen stellen en daar zitten mensen die dus in die landen zijn geweest of wonen,dus leuk!
ik had er veel aan toen ik naar rome ging,ja ik wist wel wat,maar ik wilde wel meer weten van mensen die er vaker geweest waren of veel hadden gezien...
of om te beslissen is het wat?

maar ik moet je wel gelijk geven henri....je komt ,geef voorbeeld..en zegt bv ik wil naar rome,hotel al uitgezocht en vluchttijden....dus makkie voor haar eigenlijk...
maar dan hoor je ook wel eens mensen ik wil naar dat en dat en dan hoor je ja u kunt naar turkijke daar is het warm enz..en weten ze niet veel te vertellen over het land,terwijl je dat echt!lleert met je opleiding..

zal je vb gevem
*land,hoofdstad,steden,plaatsen,rivieren,bergen,zeeen,religie,hotels appartementen hoe dat werkt,religie,munteeneenheid,temp,wanneer de moesson begint,hoe je er kan komen,trein,vliegn,auto,bus en,codes van vliegtuigen bv klm en de codes van alle! luchthavens dus ams...
dan de plaatsen in het land en wat er in die plaatsen te doen is wat voor excursies je kan doen....
dan de verzekeringen...
de gemene dingen bv...ligt wat hoger gelegen....ja je kan dus hebben dat je 300 treden eerst opmoet voor je bij je hotel bent :D oeh ze kunne zo gemeen zijn in de omschrijving...

maar idd in de drukte willen ze bij d reizen zich er makkelijk vanaf maken.
nu ben ik iemand die voorbereid is,ben je dat niet,ga dan naar arke of een ander..geen niet aangesloten buro!! aub niet...
tui,thomas cook enz...anwb...
die nemen toch als het wat rustiger is de tijd voor je...en worden echt op reis gestuurd voor ervaring...bij d reizen weet ik dat niet?
en ja ze kunnen zoveel reizen verkopen service staat ook voorop vind ik.
hoe meer tevreden de klant hoe vaker ze terug komen?toch?
ik had dus een slechte ervaring...zou naar bali gaan en moest geanuleerd worden,toen had ik nog niet geleerd...en ik vroeg is het in thailand dan geen moesoen..neeeeeeeeeeee toen was er nog geen internet..dus wel.....
sukkels....

ik wilde dus alleen maar zeggen dat de goede buro;s echt wel geleerd personeel heeft zitten,maar ja hoe komt dat tot uitting en zelfs ik met mijn diploma ...zoek nog naar dingen p het internet...is dat wat ...
idd ervaringen enz..

maar daarom vind ik het wel altijd leuk om mensen een beetje te helpen...
ik kan er niks mee,werk niet ,maar als ik het hier kan doen vind ik het ook leuk!

Gesloten