LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door john18 »

Maar hoe wil ts dat dan bewijzen dat hij onjuist is geïnformeerd?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij de winkelier. Als consument kun je een handje helpen door een uitdraai van de voorwaarden mee te sturen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door john18 »

alfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de winkelier. Als consument kun je een handje helpen door een uitdraai van de voorwaarden mee te sturen.
Dank je wel voor het uitleg
Julie4444 schreef: Wanneer een consument niet of onjuist is geïnformeerd over de wettelijke zichttermijn van 14 dagen kan deze termijn worden opgerekt tot 12 maanden.
Dank je wel voor het uitleg

Ik denk dat het nu helder is voor ts hoe en wat hij het moet doen.

singh0104
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2015 21:09

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door singh0104 »

Dank je wel voor jullie reacties. Ik had ook contact opgenomen met Consuwijzer. Zij gaven ook aan dat Baby en Tiener de autostoel gewoon moet retouren binnen 14 dagen. Ik ga het vandaag retour sturen.

DebbieNjie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:04

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door DebbieNjie »

Op 21 juli heb ik een buggy besteld bij Baby en Tiener megastore, maar deze voldeed niet aan de verwachtingen. Vandaar direct gevraagd hoe ik dit retour kon sturen. Ik hoorde niets dus heb het retouradres opgezocht en retour gestuurd (op eigen kosten). De barcode van het product was goed leesbaar en de sticker met mijn adres zat nog op de verpakking. Dezelfde avond kreeg ik een bericht dat er een formulier bijgevoegd moest worden, maar toen was de buggy al onderweg. Dit heb ik ook aangegeven in de email. De volgende dag is de buggy netjes geleverd door Post NL (25 juli 2017). Ik probeer op alle manieren contact te zoeken met Baby en Tiener megastore, maar zij blijven zeggen: we zijn er mee bezig, de laatste week reageren zij helemaal nergens meer op. Ik heb de factuur toegestuurd en de track and trace... de buggy moest vooraf betaald worden en tot op heden heb ik mijn geld niet terug gekregen. Ik wil dit geld graag gebruiken om een andere (goede) buggy te kopen. Zij reageren niet meer op mijn emails, niet op facebook berichten, niets...

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door Moneyman »

DebbieNjie schreef:Op 21 juli heb ik een buggy besteld bij Baby en Tiener megastore, maar deze voldeed niet aan de verwachtingen. Vandaar direct gevraagd hoe ik dit retour kon sturen. Ik hoorde niets dus heb het retouradres opgezocht en retour gestuurd (op eigen kosten). De barcode van het product was goed leesbaar en de sticker met mijn adres zat nog op de verpakking. Dezelfde avond kreeg ik een bericht dat er een formulier bijgevoegd moest worden, maar toen was de buggy al onderweg. Dit heb ik ook aangegeven in de email. De volgende dag is de buggy netjes geleverd door Post NL (25 juli 2017). Ik probeer op alle manieren contact te zoeken met Baby en Tiener megastore, maar zij blijven zeggen: we zijn er mee bezig, de laatste week reageren zij helemaal nergens meer op. Ik heb de factuur toegestuurd en de track and trace... de buggy moest vooraf betaald worden en tot op heden heb ik mijn geld niet terug gekregen. Ik wil dit geld graag gebruiken om een andere (goede) buggy te kopen. Zij reageren niet meer op mijn emails, niet op facebook berichten, niets...
Klinkt alsof je een beetje te snel bent geweest en daardoor nu een langere afwikkeling hebt. Maar desondanks duurt het nu wel te lang zou ik denken. Heb je ze al eens gebeld en afspraken kunnen maken?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door crazyme »

Enig idee in wat voor logistiek drama je jezelf hebt gestort ?
Bedrijven stellen niet voor niets voorwaarden op welke manier je spullen terug moet sturen ?
Vooral in de vakantieperiode, wanneer het een komen en gaan van magazijnmedewerkers en vakantiekrachten is, moet je maar hopen dat iemand dat pakketje zonder retourbiljet zich kan herinneren.

DebbieNjie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:04

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door DebbieNjie »

Ik heb hen ook al gebeld, en via facebook benaderd. Hier ook de track and trace meegestuurd. Het probleem is dat je ver op de website ergens kan zien dat er een formulier meegestuurd moet worden. Ik heb als tip gegeven: stuur een dergelijk formulier dan mee met het product (als het retour moet hoeft men het alleen maar in te vullen). We zijn nog in gesprek...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door crazyme »

Een formulier wordt toegestuurd wanneer u laat weten iets te willen retourneren :
Artikelen retourneren
Bij Baby & Tiener Megastore streven wij naar tevreden klanten. Toch kan het voorkomen dat je bestelling niet aan je verwachting voldoet. Binnen 14 dagen na ontvangst is het mogelijk om je online bestelling retour te sturen. Dit termijn gaat in op de dag na de aflevering van je bestelling. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Onze medewerkers van de klantenservice zullen je dan per e-mail een retourformulier toezenden. De bestelling kan dan retour gezonden worden via een postkantoor of omgeruild worden in één van onze filialen.

Hoe stuur ik een product retour?

Neem contact op met onze klantenservice.
Print het retourformulier uit en vul deze zo volledig mogelijk in.
Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig op de omdoos.
Breng het pakket naar een postkantoor.
Het pakket wordt retour gezonden naar ons centrale magazijn.
Let op! Het retour zenden van een artikel is op eigen risico. Dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor een goed retour. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs van je retourzending totdat je van onze klantenservice bericht krijgt dat je retourzending in goede orde is ontvangen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtafhandeling garantie Baby en Tiener Megastore

Ongelezen bericht door crazyme »

Recenties zijn overiegens niet best.

Rode draad is dat men uiteindelijk wel wat doet, maar het duurt allemaal eindeloos.

Gesloten