LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

Goedenavond,

Ik heb op 17 februari 2018 op veilingsite vakantieveilingen.nl een 10 delig pannenset van Berlingerhaus gekocht. Nu is deze gisterenmiddag binnengekomen, natuurlijk heel blij doordat deze zo snel geleverd was maar echter na het openen van de doos schrok ik een beetje. Elke pan in de doos mankeert wel iets aan. Deze pannen werden als NIEUW verkocht, er stond helemaal niks in over beschadigde pannen of wat dan ook. Ik heb hier vakantieveilingen over op gebeld, deze mevrouw zei ook dat dit niet normaal was en dat de set inderdaad als nieuw verkocht werd op hun veilingsite. Ze gaf aan dat ik foto's moest maken en even door kon sturen. Zij gaf mij ook 2 optie aan de telefoon

a) Ik kon de set retourneren en het bedrag wat ik ervoor betaald heb terug krijgen
b) Hun konden de veilingmeester benaderen om te kijken of mijn product omgeruild kon worden.

Ik koos uiteraard voor optie B, ik wil graag gebruik maken van dit mooie setje.

Nu kreeg ik vandaag een email van vakantieveilingen.nl, dit stond erin
Beste Michel,

We hebben ondertussen een terugkoppeling ontvangen van onze veilingmeester.

Helaas kunnen wij geen nieuwe stukken van de set opsturen. Daarom mag je de set retour sturen naar ons, dat kan je zelf door in je account op deze gewonnen veiling te klikken en dan te klikken op 'terugsturen'. Je mag deze set dan aanmelden als defect.
Zodra wij de set dan van je terug ontvangen, zullen wij het volledige bedrag van de veiling terugbetalen.

Alsook willen we je, als extra compensatie, een veilingtegoed van 10euro aanbieden. Dit veilingtegoed kan je bij de betaling van je volgende veiling gebruiken om 10euro korting te krijgen op je veiling.

Jouw code ********** geldig tot 1-11-2018 waarde €10,00.

Het veilingtegoed kun je invoeren wanneer je gaat beginnen met betalen. In het 1e tabblad van het betaalsysteem vind je een invulveld om jouw veilingtegoed in te wisselen.

Na het selecteren van een betaalmethode in het laatste tabblad, kun je niet meer terug om de code in te voeren. Je kunt de code dan wel voor een volgende veiling gebruiken.

Let op:
- De code werkt alleen bij een winnend bod dat tenminste € 1,- hoger is dan de waarde van het veilingtegoed
- De code is slechts éénmalig te gebruiken
- Het veilingtegoed heeft een geldigheidsdatum, zorg dat je de code voor die datum ingewisseld hebt
- Per veiling kun je maar 1 code inleveren
Zijn er toch nog vragen? Neem dan even telefonisch contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Darlien
Veilingadviseur VakantieVeilingen
Uiteraard snap ik dat vakantieveilingen hier niet veel aan kan doen aangezien BerlingerHaus de verkoper was. Ik vind het ook zeer netjes dat hun mij een tegoed bon aanbieden (dit had niet gehoeven). Wat ik alleen niet begrijp is dat ik door de verkoper zo buitenspel word gezet. Ik bedoel dit setje werd tot op vandaag gewoon aangeboden op vakantieveilingen + het word ook gewoon verkocht op hun website. Een consument heeft toch ook gewoon garantie op het gekochte product ? Op mails krijg ik geen reactie van BerlingerHaus en een telefoon nummer hebben ze niet.
Bijlagen
IMG_2144.jpg
Kleine krassen op koekepan 1
(82.26 KiB) 63564 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2143.jpg
Donker zwarte krassen op de kookpan 2
(57.99 KiB) 63564 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2158.jpg
Zo werd het aangeboden op de website
(78.54 KiB) 63564 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

Hier nog 3 foto's :(
Bijlagen
IMG_2157.jpg
Diepe koekepan: Diepe krassen
(103.8 KiB) 63558 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2154.jpg
Kookpan 1: Linker handvat bobbelt
(96.5 KiB) 63558 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2146.jpg
Kookpan 1: Rechter handvat aan de steel niet mooi afgewerkt + deukje in het deksel
(55.19 KiB) 63558 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door newmikey »

Michel86 schreef: Ik heb op 17 februari 2018 op veilingsite vakantieveilingen.nl een 10 delig pannenset van Berlingerhaus gekocht.
En vond u het niet vreemd om op een site met de naam vakantieveilingen een pannenset te kopen? De prijs zal er naar geweest zijn maar dit soort sites verkoopt inderdaad meestal B-keus of door andere consumenten geretourneerde produkten in de hoop dat mensen er niet over klagen.
Zodra wij de set dan van je terug ontvangen, zullen wij het volledige bedrag van de veiling terugbetalen.
Maar dat is dan toch keurig opgelost?
Een consument heeft toch ook gewoon garantie op het gekochte product ?
En die garantie hebben ze u ook geboden dus wat is nu het probleem? Het is òf geld terug òf een vervangend produkt. U heeft uw geld terug.

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

newmikey schreef: En vond u het niet vreemd om op een site met de naam vakantieveilingen een pannenset te kopen? De prijs zal er naar geweest zijn maar dit soort sites verkoopt inderdaad meestal B-keus of door andere consumenten geretourneerde produkten in de hoop dat mensen er niet over klagen.
Ze worden daar als nieuw verkocht, het is mij zelfs aan de telefoon verteld dus nee daar ga ik als consument niet vanuit. Ik heb daar ook wel eens een diner cheque gewonnen en krijg dan ook niet de restjes van de vorige klant.
Maar dat is dan toch keurig opgelost?
Vind u ? Dus u koopt iets om vervolgens te retourneren en verder te kijken ? De retour kosten zijn namelijk voor eigen rekening. Van vakantieveilingen snap ik de oplossing wel, van berlingerhaus niet
En die garantie hebben ze u ook geboden dus wat is nu het probleem? Het is òf geld terug òf een vervangend produkt. U heeft uw geld terug.
Een vervangend product bieden ze dus niet aan. Dat is namelijk wat ik wil als consument.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Brahms »

Het vervangende product kan je nu toch elders kopen ?

Zeer netjes afgehandeld zo !

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou neem me toch even niet kwalijk. Je krijgt zonder problemen je geld terug en nog eens 10 euro extra. En dat op een 'veilingsite'.

Je kan wel van alles willen, maar als er geen andere set is, dan kan dat toch ook niet geleverd worden? Snap je dat nu zelf niet? Het is een veilingsite, geen winkel...

Geen idee wat je ervoor betaald hebt, ik zal je een link geven van bol.com. Daar kost dezelfde set 149,95. Maar let vooral even op de review die geplaatst is. Ik ben benieuwd of je er dan nog zo blij mee bent.

https://www.bol.com/nl/p/rosegoudkleuri ... 086940341/

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zij dienen ook de retourkosten te vergoeden, of een antwoordnummer beschikbaar te stellen.

Blijkbaar snapt u niet dat daar gewoon B keus zooi aangeboden wordt en dat de meeste mensen het daarbij laten zitten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door hänschen klein »

1 - Nieuw de prijs voor een 10-delige set € 250,-- nog in de orginele verpakking?

https://berlinger-haus.nl/pannensets/13 ... -line.html

2 - Bol.com 10-delige set € 150,--

https://www.bol.com/nl/p/rosegoudkleuri ... 086940341/

3 - Amazon.de 10-delige set € 109,--

... en uw veilingprijs voor de B-kwaliteit? Misschien toch maar geld terug en iets anders bestellen?

1) Het is nog de vraag of deze mooi uitziende pannen er 'nieuw' wèl beter uitzien. Het betreft een coating op aluminium.
2) Op Bol.com staan twee reviews waarin de slechte kwaliteit en de slechte prijs/kwaliteitsverhouding al wordt aangegeven.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 23 feb 2018 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door kweenie »

Als een pannenset meteen bij aankomst al zulke beschadigingen heeft, dan denk ik dat ze bij dagelijks gebruik er na korte tijd ook erg slecht uit gaan zien. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de set terugsturen. En elders, bij een normale winkel, normale pannen kopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door sjohie »

Pannen kan je niet even uitdeuken of even van een nieuwe afwerking voorzien, als er geen vervangende set is, wat ik als geluk bij een gekocht ongeluk zie, zou ik het geld aannemen en het er bij laten. Dat geld zou ik dan investeren in een iets betere set, en voor dat geld zou ik eens kijken naar de 365+ serie van Ikea, die bieden in die prijsklasse best leuke pannen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij een goedkoop pannenset kan je dergelijke afwerkingsfoutjes ook wel verwachten. Maar goed, ik zie het probleem niet zo: je krijgt je geld terug, en je geeft aan dat de set nog gewoon aangeboden wordt. Als je dan toch per sé deze set wilt hebben, dan koop je 'm toch gewoon?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door hänschen klein »

€ 86,51 is de laagste prijs die ik inmiddels heb gevonden ... https://www.alza.de/berlingerhaus-satz- ... 841413.htm

LET OP: mijn opmerking op een eerdere reactie over de reviews met de kanttekining slechte kwaliteit! en slechte prijs/kwaliteits-verhouding !

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:Als een pannenset meteen bij aankomst al zulke beschadigingen heeft, dan denk ik dat ze bij dagelijks gebruik er na korte tijd ook erg slecht uit gaan zien. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de set terugsturen. En elders, bij een normale winkel, normale pannen kopen.
Ik heb eerlijk gezegd eerder het idee dat de verkoper een particulier is die die dingen één of twee keer gebruikt heeft, met dit als resultaat. Waarna hij ze niet meer terug kon brengen naar de winkel, maar hij wilde er wel van af. Ze zijn in ieder geval niet nieuw, dat heeft die veilingsite ook aangegeven na het zien van de foto's. In dat geval kan er inderdaad geen andere set geleverd worden. Kan de topicstarter nog zo hoog en laag springen, het is er gewoon niet.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:Pannen kan je niet even uitdeuken of even van een nieuwe afwerking voorzien, als er geen vervangende set is, wat ik als geluk bij een gekocht ongeluk zie, zou ik het geld aannemen en het er bij laten. Dat geld zou ik dan investeren in een iets betere set, en voor dat geld zou ik eens kijken naar de 365+ serie van Ikea, die bieden in die prijsklasse best leuke pannen.
Of een keer naar een outletstore gaan. Ik heb vorig jaar in Bataviastad twee steelpannen met deksel van Jamie Olivier gekocht voor 25 euro per stuk, waren oorspronkelijk 90. Meer als dat heb je als alleenstaande niet nodig (behalve wat koekepannen en een braadpan dan). En geloof me maar dat het fijne pannen zijn!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
sjohie schreef:Pannen kan je niet even uitdeuken of even van een nieuwe afwerking voorzien, als er geen vervangende set is, wat ik als geluk bij een gekocht ongeluk zie, zou ik het geld aannemen en het er bij laten. Dat geld zou ik dan investeren in een iets betere set, en voor dat geld zou ik eens kijken naar de 365+ serie van Ikea, die bieden in die prijsklasse best leuke pannen.
Of een keer naar een outletstore gaan. Ik heb vorig jaar in Bataviastad twee steelpannen met deksel van Jamie Olivier gekocht voor 25 euro per stuk, waren oorspronkelijk 90. Meer als dat heb je als alleenstaande niet nodig (behalve wat koekepannen en een braadpan dan). En geloof me maar dat het fijne pannen zijn!
Wij waren erg tevreden met de Berndes wok- en koekenpannen van een AH actie een paar jaar geleden, RVS, goede dikke bodem, en sterke anti-aanbaklaag. Maar goed, geen enkele anti-aanbaklaag heeft het eeuwige leven, dus we moesten nieuwe na ~6,5 jaar intensief gebruik. Wij hebben nu Tefal supreme gusto pannen voor niet al te veel geld gekocht, want die Berndes pannen kwamen de laatste paar keer jammergonoeg niet voorbij in de diverse acties. Deze Tefals hebben we overigens ook is een outletcenter (die met die voc naam) gekocht, maar ik verwacht niet dat die het zo lang gaan volhouden. Volgende keer worden het denk ik Fissler koekenpannen, of toch iets van gietijzer.

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

witte angora schreef:
kweenie schreef:Als een pannenset meteen bij aankomst al zulke beschadigingen heeft, dan denk ik dat ze bij dagelijks gebruik er na korte tijd ook erg slecht uit gaan zien. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de set terugsturen. En elders, bij een normale winkel, normale pannen kopen.
Ik heb eerlijk gezegd eerder het idee dat de verkoper een particulier is die die dingen één of twee keer gebruikt heeft, met dit als resultaat. Waarna hij ze niet meer terug kon brengen naar de winkel, maar hij wilde er wel van af. Ze zijn in ieder geval niet nieuw, dat heeft die veilingsite ook aangegeven na het zien van de foto's. In dat geval kan er inderdaad geen andere set geleverd worden. Kan de topicstarter nog zo hoog en laag springen, het is er gewoon niet.
Volgens mij snapt niemand mij hier

De aanbieder op vakantieveilingen is berlinger-haus zelf. De set word AANGEBODEN ALS NIEUW. Dus als leverancier bied je toch gewoon garantie op de set, omruilen voor een nieuwe set moet dan ook helemaal geen probleem zijn. Deze set kost wel even 249,95 op hun website

Vakantieveilingen laat ik helemaal buitenschot, wat ik al eerder zei die 10 euro tegoed bon had ik helemaal niet hoeven hebben en dat ze mij het bedrag terug willen storten is ook wel netjes. Maar dan zit ik wel dagen zonder pannen aangezien ik de oude al weggegeven heb.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zie ik geen 10-delige pannenset meer staan... Wel een 4-delige set, maar dat is een andere. Dus ja, daar zal wel een reden voor zijn.

Toch wel apart dat je je geld terug krijgt terwijl je de pannen weggegeven hebt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door newmikey »

Michel86 schreef: Volgens mij snapt niemand mij hier
Volgens mij klopt dat inderdaad wel.
De aanbieder op vakantieveilingen is berlinger-haus zelf. De set word AANGEBODEN ALS NIEUW. Dus als leverancier bied je toch gewoon garantie op de set, omruilen voor een nieuwe set moet dan ook helemaal geen probleem zijn.
Maar u snapt ook iets niet: de leverancier is vakantieveilingen. Dáár heeft u besteld en niet bij de pannenboer zèlf. Deze laatste heeft dus helemaal niets met u te maken. Vakantieveilingen is als verkoper keurig haar verplichtingen nagekomen.
Maar dan zit ik wel dagen zonder pannen aangezien ik de oude al weggegeven heb.
Maar het was geheel uw eigen keuze om uw pannen weg te geven nog vóór u de nieuwe binnen had, daar heeft noch vakantieveilingen, noch de producent van de pannen schuld aan.

U wilt gewoon het onderste uit de kan: bij de één kopen en bij de ander garantie - dat gaat 'm niet worden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Omdat we het allemaal niet meteen snapten ... even recapituleren:

Dus de producent zèlf verkocht op een eigen veiling de 10-delige pannenset onder de prijs van € 109,- die ik eerder op Amazon had gezien.
De pannen zijn orgineel verpakt, maar hebben gebruikssporen. M.a.w. de indruk kan ontstaan, dat het retourpannen waren en de aanbieder wil nu vermijden dat bekent wordt, dat het NIET om ongebruikte nieuwe pannen ging ... name and shame.

Het is goedkoper om u uw (schatten we) € 70,- terug te geven, dan een nieuwe pannenset, waarvan de kostprijs (ook geschat) van € 70,- toe te sturen incl. verzendkosten. Ze willen van deze aluminium met bronskleurig coating pannen àf ... of de hele veiling betrof alleen maar retouren.

Snapt ú het nu?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Moneyman »

Michel86 schreef:Deze set kost wel even 249,95 op hun website
... en elders nog geen 9 tientjes... Wat heb jij eigenlijk betaald?

Nogmaals: je krijgt je geld terug, dan koop je dat set toch gewoon weer? Wat is je probleem?

Gesloten