alfatrion schreef: ↑27 jun 2022 15:37
Neen, het bedrijf gaat hier niet over. Als de tekst op meerdere manieren uit te leggen is, dan moet de uitleg gekozen worden die het gunstige is voor de klant.
Het bedrijf kan als enige aangeven wat hun bedoeling is met het retourbeleid. Mocht er een probleem zijn en er een zaak van komen dan kan een rechter oordelen. Moeilijker is het niet.
De meest gunstige uitleg is hier overigens dat de voorwaarden die gelden bij wettelijke herroeping (met name met betrekking tot het mogen uitproberen van de artikelen) ook van toepassing zijn op retouren na 14 dagen.
alfatrion schreef: ↑27 jun 2022 15:37
De informatie die de koper krijgt nadat de overeenkomst is gesloten, kan de de overeenkomst niet beïnvloeden.
Geen idee waarom dit hier relevant zou zijn. De retourvoorwaarden staan wel héél duidelijk aangegeven. Bovendien is het geen punt van discussie óf er retourvoorwaarden van toepassing zijn, maar wélke voorwaarden van toepassing zijn.
alfatrion schreef: ↑27 jun 2022 15:37
Mijn twee uitspraken zijn met elkaar in overeenstemming.
Nou, nee, niet echt, want eerst zei je dat ze (na 14 dagen) de voorwaarden mochten aanpassen en nu zeg je van niet.
Maar goed, inhoudelijk zijn we het op dit soort geneuzel (van 2 kanten) na wel eens. Klant heeft in dit geval gewoon retourrecht. Nou nog de vraag of hij dat recht ook gaat krijgen,