Mij ook

de reactie van de IKEA is dat er door toedoen van de gebruiker een gaatje is ontstaan, en wel als gevolg van Corrosie (kan ook zomaar zijn dat er een tijdje iets op de bodem van de vaatwasser heeft liggen roesten, had ik zelf met een bouwstofzuiger met RVS tank. Dan komt er ook in RVS gewoon een gaatje). aangezien de 6 maanden na aanschaf (nu 12 maanden) al heel lang zijn verlopen, is het aan de koper om te bewijzen dat de conclusie van de verkoper onjuist is.
Nou nee, dat is niet wat de reactie van de Ikea is. De Ikea beroept zich niet op corrosie, maar op corrosie door zout.
[/quote]Als het vaatwasser zout terecht komt op de plek waar het niet voor bestemd is (het reservoir), veroorzaakt dit erosie en valt dit niet onder de garantie. Omdat dit door eigen toedoen wordt veroorzaakt.
Aangezien Ikea met een argument komt wat onjuist is, is de koper hier al aardig mee op weg,
Naar mijn beleving is dit (alleen maar) een waarschuwing van Ts om geen regenereerzout te gebruiken.
Dat lijkt me een nogal negatieve kijk op de zaak, die niet door het topic wordt ondersteund.scontra schreef: ↑30 nov 2022 10:29Naar mijn beleving is dit (alleen maar) een waarschuwing van Ts om geen regenereerzout te gebruiken.
Dat er later een melding komt dat er geen zout is gebruikt heeft, naar mijn idee althans, misschien wel een andere reden nl. om de mogelijk zelfgemaakte fout bij het zout vullen te verdoezelen.
Eh nee. Ik heb het nog nooit gebruikt. En ik ken ook niemand die uberhaupt los zout in de vaatwasser gebruikt.
Probleem dus opgelost. Uw dochter heeft de machine dus niet gekocht en garantie op iets dat je niet gekocht hebt is er niet.
Eh... hoe kom je nou weer tot díe conclusie...?NeoDutchio schreef: ↑30 nov 2022 11:49Probleem dus opgelost. Uw dochter heeft de machine dus niet gekocht en garantie op iets dat je niet gekocht hebt is er niet.
Nee, er zit wel wettelijke garantie op de vaatwasser, maar deze gaat niets over op de nieuwe eigenaar.
Dus je dochter heeft de vaatwasser dus gekocht.
Dochterlief heeft de vaatwasser niet bij Ikea gekocht en kan die extra garantie dus ook niet claimen. Mocht de dochter het op de wettelijke garantie willen gooien, dan is het aan haar om aan te tonen dat dat gaatje bij normaal gebruik ontstaan is. Dat gaat niet lukken aangezien niet te achterhalen is wat de vorige gebruiker/eigenaar gedaan heeft. Een gaatje ontstaat niet zomaar.Moneyman schreef: ↑30 nov 2022 12:07Eh... hoe kom je nou weer tot díe conclusie...?NeoDutchio schreef: ↑30 nov 2022 11:49Probleem dus opgelost. Uw dochter heeft de machine dus niet gekocht en garantie op iets dat je niet gekocht hebt is er niet.
Helemaal als dat andere metaal edeler is dan RVS, en in het vocht zout is opgelost