Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.
Leg mij dan maar uit dat deze klacht dan vaker voor komt. Kunnen we nu nergens meer rustig iets kopen zonder continu alles in de gaten te moeten houden. Het is het verkoop gedrag waar ik me voornamelijk aan stoor. Tevens heeft Hans Anders nu ook toegegeven dat het niet zo netjes is.
Er zullen ook klanten zijn (zoals ik al aangaf) die zich achteraf schamen dat ze niet goed hebben opgelet. Persoonlijk kom ik er eerlijk voor uit. Ik blijf van mening dat ik het niet zo netjes vind van Hans Anders hoe ze deze producten aan hun klanten verkopen.
De volgende keer als ik weer een bril nodig heb loop ik elk bedrag met precies na....we leven blijkbaar in een maatschappij waar je niet meer normaal zonder ogen en haken een product kunt kopen.......jammer. Ben niet boos, voornamelijk zeer teleurgesteld.
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld.
Wat ze bestellen als klant: eens. Maar dit gaat over iets dat de klant niet heeft besteld en niet wil. Wat de verkoper ongevraagd en stiekem erbij stopt. En dan vervolgens zegt dat het verplicht is.
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.
Tegen mijn opa was gezegd dat het betreffende bedrag verplicht werd gesteld door de zorgverzekering.. die betaalde alleen voor (een gedeelte) van de bril als je deze (extra) verzekerd had.
Er is daardoor wel een ongelijke machtsverhouding tussen dit soort "verkopers" en oudere mensen.