LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uggs

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Jade2006
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 20:09

Uggs

Ongelezen bericht door Jade2006 »

Ik heb 2 maanden geleden een nieuw paar Uggs gekocht, de variant kensington.
Na nog geen 1,5 maand kwam er een akelig luchtje uit de rechterlaars.
Het kan het best beschreven worden alseen schimmellucht.
Je ruikt het zelfs als ik ze draag.
Nu heeft zelfs van de rechterlaars aan de binnenkant waar me tenen zitten het bont losgelaten.

Nou ben ik met me uggs teruggegaan naar de winkel.
Die hebben ze teruggestuurd naar ugg, en vandaag kreeg ik bericht.
Ze doen er niks aan, dat ze ruiken en dat het bont los laat komt omdat ik zweetvoeten heb, toch knap als je een voet heb die naar schimmel ruikt!!! Ze hebben me uggs opnieuw geimpregneerd...
De winkeldame zegt gewoon nou ik kan er niks aan doen, en volgens uggs is het geen fabrieksfout!!
Het is toch niet normaal, ik heb er 320 euro voor neergelegd!! Ben er doodziek van.
Heeft iemand tips??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien kunnen je voeten er niet tegen, dat zou natuurlijk
zomaar kunnen.
Sommige mensen krijgen last van zweetvoeten in oa Uggs
en dat gaat uiteindelijk erg stinken en vooral in dat bont aan
de binnenkant.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Rickyman »

320 euro?
Daar moeten andere mensen 6 weken van eten.
Je hebt er nogal wat voor over om erbij te horen want goede schoenen zijn het zeker niet.
Tik hier maar eens uggs in en tientallen klachten zie je tevoorschijn komen.
Als Uggs er verder niets aan wil/kan doen zal je echt juridische hulp moeten nemen om je gelijk te halen.
Het blijft natuurlijk een belachelijk antwoordt dat een van je twee voeten problemen zou geven.

Succes ermee
Rick

Jade2006
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 20:09

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Jade2006 »

Rickyman schreef:320 euro?
Daar moeten andere mensen 6 weken van eten.
Je hebt er nogal wat voor over om erbij te horen want goede schoenen zijn het zeker niet.
Tik hier maar eens uggs in en tientallen klachten zie je tevoorschijn komen.
Als Uggs er verder niets aan wil/kan doen zal je echt juridische hulp moeten nemen om je gelijk te halen.
Het blijft natuurlijk een belachelijk antwoordt dat een van je twee voeten problemen zou geven.

Succes ermee
Rick
Bedankt voor je antwoord Rick... en ergens heb je gelijk een belachelijk bedrag voor laarzen.
Ik heb gistereavond al ff op google gekeken voor verdere stappen.
Het is schandalig dat je deze klachten krijgt en dan afgeschoven word met het zal aan je voet liggen, terwijl als je googled op uggs, er staat dat je juist GEEN zweetvoeten erin krijgt.
Ik ga me uggs vanmiddag ophalen, kijken hoe het gaat als ik ze draag nadat ze opnieuw geimpregneerd zijn.
En anders ga ik andere stappen ondernemen.

Jade2006
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 20:09

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Jade2006 »

Chocomelk schreef:Mischien kunnen je voeten er niet tegen, dat zou natuurlijk
zomaar kunnen.
Sommige mensen krijgen last van zweetvoeten in oa Uggs
en dat gaat uiteindelijk erg stinken en vooral in dat bont aan
de binnenkant.
Dat kan ik me voortsellen bij laarzen van 50 euro, maar voor dit bedrag moet dat niet kunnen...
En sorrie maar mijn voeten stinken niet naar schimmel!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uggs

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jade2006 schreef:
Chocomelk schreef:Mischien kunnen je voeten er niet tegen, dat zou natuurlijk
zomaar kunnen.
Sommige mensen krijgen last van zweetvoeten in oa Uggs
en dat gaat uiteindelijk erg stinken en vooral in dat bont aan
de binnenkant.
Dat kan ik me voortsellen bij laarzen van 50 euro, maar voor dit bedrag moet dat niet kunnen...
En sorrie maar mijn voeten stinken niet naar schimmel!
Dat heeft niets met de prijs te maken maar met het materiaal. Ik ga bijvoorbeeld heel erg stinkend zweten van shirts die niet van 100% katoen of linnen zijn. Ook bij hele dure shirts.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jade2006 schreef: Ze doen er niks aan, dat ze ruiken en dat het bont los laat komt omdat ik zweetvoeten heb, toch knap als je een voet heb die naar schimmel ruikt!!!
Jade2006 schreef: Dat kan ik me voortsellen bij laarzen van 50 euro, maar voor dit bedrag moet dat niet kunnen...
En sorrie maar mijn voeten stinken niet naar schimmel!
Jade dat heeft niets met het bedrag te maken, sommige mensen (voeten dus) kunnen er niet tegen en gaan dus zweten in de bontvoering die erin zit.
Wel enorm balen voor je.

Wat je zou kunnen proberen is bijvoorbeeld badstoffen inlegzooltjes erin leggen
mischien helpt het iets.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Uggs

Ongelezen bericht door highrider »

Wij liggen ook overhoop met cosmiccowboys over een paar van die neplaarzen. 320 euris tikte ik af omdat me dochter ze zo graag wou en de verkoper beweerde dat ze echt meerdere winters mee zouden gaan. Nou helaas , de hele binnekant is kaal en bij cosmiccowboys kennen ze geen garantie.

Das gewoon slijtage roepen ze. Laarzen zijn hooguit 4 maanden af en toe gedragen.

Nooit meer UGG en nooit meer cosmiccowboys. Eigenlijk is het oplichting.Van productaansprakelijkheid hebben ze nooit gehoord.

:evil: :twisted: :evil: :twisted:

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Jefdus »

highrider schreef: Nooit meer UGG
Die wijze beslissing zou iedereen moeten maken. dan woredt het straatbeeld meteen weer een stuk beter...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Uggs

Ongelezen bericht door bprosman »

Om met Sjaak Bral te spreken : "Waarom zou je je voeten stoppen in iets wat aan een kont van een schaap gehangen heeft" :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Uggs

Ongelezen bericht door sephora30 »

En voor de warmte :D

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Sage. »

vogels schreef:Uggs koop je voor de naam, niet voor de kwaliteit.
Dat ben ik persoonlijk niet met je eens. Heb een paar nepperds en een paar echte en het verschil voel ik toch echt wel! En ze zijn inderdaad echt heel warm, zelfs warmer dan mijn snowboots.

Maar ik heb het idee dat 80% van de mensen die met Uggs lopen fake aan hebben. Dan vind ik het ook niet zo vreemd dat de kwaliteit ruk -excuse me- is.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Uggs

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ik snap niet dat dit merk zo populair is en nog wordt verkocht.

Beelden zijn schokkend:

http://www.nieuwslog.nl/2010/11/27/vide ... dieenleed/

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Zeker schokkend, maar de 'echte' uggs komen niet uit Australië, maar worden in China gemaakt. Ik begrijp dat de iets 'luxere' modellen uit Nieuw-Zeeland komen. Bovendien, de video die men laat zien is uit 2003, weet niet of die nog up-to-date is in 2012?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Uggs

Ongelezen bericht door bprosman »

Zeker schokkend, maar de 'echte' uggs komen niet uit Australië, maar worden in China gemaakt
Zoals ook alle andere bekende kleding en sportschoen merken.
De Nike's komen ook al jaren niet meer uit de US en Adidas niet meer uit Duitsland.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Uggs

Ongelezen bericht door sephora30 »

vogels schreef:
sephora30 schreef:En voor de warmte :D
Genoeg andere goedkopere laarzen die ook warm zijn.
Heb je ze weleens aangehad?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Uggs

Ongelezen bericht door lostlovey »

Fleurtjuh666 schreef:Zeker schokkend, maar de 'echte' uggs komen niet uit Australië, maar worden in China gemaakt. Ik begrijp dat de iets 'luxere' modellen uit Nieuw-Zeeland komen. Bovendien, de video die men laat zien is uit 2003, weet niet of die nog up-to-date is in 2012?
De Uggs uit China zijn zo mogelijk nog dieronvriendelijker. Daar worden wasbeerhondjes levend voor gestript van hun huid.

Of het nog actueel is, is geen discussiepunt (het is nog wel actueel). Die hele Uggs (of andere producten van Merino-wol) zijn geen discussiepunt. Over smaak valt niet te twisten en een ieder moet zelf doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Uggs

Ongelezen bericht door sephora30 »

I rest my case 8)

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Uggs

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

lostlovey schreef: De Uggs uit China zijn zo mogelijk nog dieronvriendelijker. Daar worden wasbeerhondjes levend voor gestript van hun huid.
....Uggs uit China zijn van synthetisch materiaal.... wasbeerbont wordt gebruikt voor die afschuwelijke bontkragen op van die 'dekbedjassen' (zoals ik ze dan noem).

trommel11
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:17

Re: Uggs

Ongelezen bericht door trommel11 »

Fleurtjuh666 schreef:
lostlovey schreef: De Uggs uit China zijn zo mogelijk nog dieronvriendelijker. Daar worden wasbeerhondjes levend voor gestript van hun huid.
....Uggs uit China zijn van synthetisch materiaal.... wasbeerbont wordt gebruikt voor die afschuwelijke bontkragen op van die 'dekbedjassen' (zoals ik ze dan noem).
Dekbedjassen??

Gesloten